Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
صنایع شیمیاییعمومی

قیمت فروش و خرید هیدروکسید آلومینیوم | کاربرد هیدروکسید آلومینیوم چیست؟

این مقاله شامل اطلاعات مفید و کاربردی درباره ویژگی‌ها، خواص و کاربرد هیدروکسید آلومینیوم و موارد مصرف گوناگون آن است. همچنین اگر تصمیم به خرید هیدروکسید آلومینیوم دارید، برای آگاهی یافتن از قیمت خرید و فروش هیدروکسید آلومینیوم در بازار مواد شیمیایی می‌توانید از لیست پیشنهادی فروشندگان هیدروکسید آلومینیوم در انتهای مقاله استفاده نمایید. حجم محصول، درصد خلوص، نرخ ارز و شرکت تولیدکننده به طور کلی از عوامل بسیار مهم در تعیین قیمت مواد شیمیایی هستند؛ قیمت هیدروکسید آلومینیوم نیز تحت تاثیر این موارد است. لازم به ذکر است لیست فروشندگان پیشنهادی در پایان مقاله، همواره با اسامی معتبرترین شرکت‌های خوشنام و با سابقه فعال در زمینه فروش هیدروکسید آلومینیوم به روزرسانی می‌شود.

هیدروکسید آلومینیوم (Aluminum Hydroxide) یک ترکیب غیر آلی با فرمول شیمیایی Al (OH) 3 است که کاربردهای فراوانی خصوصاً در پزشکی دارد. هیدروکسید آلومینیوم در آماده سازی واکسن ها برای تقویت سیستم ایمنی بدن در مقابل بیماریها استفاده می شود.

این ترکیب در طبیعت به عنوان ماده معدنی gibbsite شناخته می شود و سه پلی مورف بسیار نادرتر آن بایریت، دولاییت و نورداستراندیت هستند. هیدروکسید آلومینیوم ماهیت آمفوتریک دارد یعنی دارای دو ویژگی بازی و اسیدی است.

مراکز خرید و قیمت فروش هیدروکسید آلومینیوم در تهران و شهرستان‌ ها

اغلب مراکز خرید و فروش هیدروکسید آلومینیوم و دیگر مواد شیمیایی در تهران وجود دارند و فروشندگان هیدروکسید آلومینیوم در سایر استان و شهرستان ها در بیشتر موارد، خرید خود را از تهران انجام می دهند. به همین دلیل، توصیه می شود که در صورت امکان سعی کنید تا خرید مواد شیمیایی از تهران انجام شود. چرا که

  • اغلب شرکت های واردکننده هیدروکسید آلومینیوم در تهران مستقر هستند.
  • به دلیل اینکه خرید هیدروکسید آلومینیوم در سایر استان ها و شهرستان ها در بیشتر موارد از طریق چندین واسطه انجام می شود، خرید در تهران می تواند از نظر قیمت مقرون به صرفه تر و ارزان تر باشد.
  • از آنجایی که در تهران به تامین کننده اصلی کالا نزدیک تر هستید و بیشتر انبارهای اصلی مواد شیمیایی در شهر تهران قرار دارند، احتمال اصالت و مرغوبیت کالا نیز افزایش می یابد.

اما باید توجه نمود که تمامی شرکت های بازرگانی مستقر در تهران از نظر تجربه، سابقه و کیفیت در یک سطح قرار ندارند. به همین دلیل در این صفحه و سایر صفحات مرتبط با مواد شیمیایی در سایت جهان شیمی، تلاش کرده ایم برترین و باسابقه ترین شرکت های فعال در زمینه خرید و فروش هیدروکسید آلومینیوم را به شما معرفی کنیم. شرکت هایی که در بنر بالای این صفحه یا در کادر «فروشندگان پیشنهادی» در پایان این مقاله معرفی شده اند، همگی به طور مرتب مورد بازبینی قرار می گیرند. خالی از لطف نیست که یادآور شویم از جمله مهمترین شرایط شرکت ها برای قرار گرفتن در بخش های مذکور و معرفی به خریداران، میزان سابقه، اعتبار و تجربه آن ها است.

پاسخ به سوالات در نشریه جهان شیمی فیزیک

 

هیدروکسید اکسید آلومینیوم، AlO) OH)، و اکسید آلومینیوم یا آلومینا (Al2O3) ترکیبات مرتبطی هستند که در کنار هم اجزای اصلی بوکسیت سنگ معدن آلومینیوم را تشکیل می دهند. برای کسب اطلاعات بیشتر در این رابطه با ما در نشریه جهان شیمی فیزیک همراه باشید.

کاربردهای هیدروکسید آلومینیوم

کاربردهای درمانی

آلومینیوم هیدروکسید نمکی غیر آلی است که به عنوان آنتی اسید استفاده می شود زیرا با خاصیت بازی باعث خنثی سازی اسید کلریدریک در ترشحات معده می شود. این ماده برای درمان سوزش معده، ناراحتی معده، ترشی معده یا سوهاضمه اسیدی استفاده می شود. همچنین برای کاهش سطح فسفات در افراد مبتلا به برخی بیماری های کلیوی استفاده می شود.

ماده ضد حریق

این ترکیب به عنوان پرکننده ضد حریق برای کاربردهای پلیمری استفاده می شود و به دلیل بی رنگ و ارزان قیمت بودن در صنایع پلیمر مورد استفاده قرار می گیرد. این ماده در دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد (۳۵۶ درجه فارنهایت) تجزیه می شود، مقدار قابل توجهی گرما را در طول فرآیند جذب می کند و به صورت بخار آب دفع می کند . این ترکیب علاوه بر رفتار ضد حریق به عنوان مهار کننده دود در طیف وسیعی از پلیمرها، به ویژه در پلی استرها، اکریلیک ها، اتیلن وینیل استات، اپوکسی ها، PVC و لاستیک بسیار موثر است.

هرآنچه باید در رابطه با کاربرد هیدروکسید آلومینیوم بدانید!
هرآنچه باید در رابطه با کاربرد هیدروکسید آلومینیوم بدانید!

پیش ماده ترکیبات آلومینیوم

هیدروکسید آلومینیوم ماده اولیه تولید سایر ترکیبات آلومینیوم است که شامل آلومیناهای کلسینه شده ویژه ، سولفات آلومینیوم ، کلرید پلی آلومینیوم ، کلرید آلومینیوم، زئولیت ها، آلومینات سدیم، آلومینای فعال شده و نیترات آلومینیوم هستند.

هیدروکسید آلومینیوم تازه رسوب یافته، ژل هایی را تشکیل می دهد که پایه ای برای استفاده از نمک های آلومینیوم به عنوان لخته در تصفیه آب است. این ژل با گذشت زمان متبلور می شود. ژل های هیدروکسید آلومینیوم را می توان کم آب کرد (به عنوان مثال با استفاده از حلال های غیرآبی محلول در آب مانند اتانول) می توان یک پودر هیدروکسید آلومینیوم آمورف تشکیل داد که به راحتی در اسیدها حل می شود. علاوه بر این گرمایش آن را به آلومیناهای فعال تبدیل می کند که به عنوان مواد خشک کننده و جاذب در تصفیه گاز و پشتیبانی کاتالیزور استفاده می شود.

کاربرد در پزشکی

این ترکیب برای کنترل هیپرفسفاتمی (افزایش میزان فسفات یا فسفر در خون) در افراد و حیواناتی که از نارسایی کلیه رنج می برند، استفاده می شود. به طور معمول، کلیه ها فسفات اضافی را از خون فیلتر می کنند، اما نارسایی کلیه می تواند باعث تجمع فسفات شود. مصرف نمک آلومینیوم از طریق خوراکی در روده به فسفات متصل می شود و مقدار فسفر قابل جذب را کاهش می دهد.

آلومینیوم هیدروکسیدرسوبی به عنوان کمکی در برخی واکسن ها وجود دارد (به عنوان مثال واکسن سیاه زخم). هیدروکسید آلومینیوم را گاهی اوقات “آلوم” می نامند.

فرمولاسیون واکسن حاوی هیدروکسید آلومینیوم با القا ترشح اسید اوریک به عنوان سیگنال خطر، سیستم ایمنی بدن را تحریک می کند. این روند به شدت انواع خاصی از مونوسیت ها را که به سلول های دندریتیک متمایز می شوند، جذب می کند. سلولهای دندریتیک آنتی ژن را برداشته و به غدد لنفاوی می رسانند و سلولهای T و سلولهای B را تحریک می کنند تا پاسخ ایمنی ایجاد کنند.

قیمت هیدروکسید آلومینیوم

قیمت این ماده با توجه به خلوص، برند و وزن بسته بندی متفاوت است. این محصول به عنوان یکی از مواد اولیه با اهمیت این قابلیت را دارد که در مواقع مورد نیاز با رزین ها ترکیب شود. علاوه بر این در تولید سایر ترکیبات آلومینیوم مانند سولفات آلومینیوم و تولید قطعات و سرامیک های نسوز، تولید تثبیت کننده های رنگ و برای ساخت سطوح جاذب و قطعات کروماتوگرافی نیز به کار برده می شود.

فروش هیدروکسید آلومینیوم

این ترکیب در درجات مختلفی توسط تولید کنندگان به فروش می رسد. مصرف کنندگان می توانند با توجه به نیاز خود این ترکیب را به راحتی تهیه کنند. هیدروکسید آلومینیوم به صورت یک ماده خشک و سفید و با کمترین میزان ناخالصی است که از مقاومت بالایی در مقابل آتش برخورداراست.

این ویژگی ها کمک می کند که در ترکیب با سایر مواد محصولان با کیفیت تولید کند. این محصول قابلیت استفاده در صنایع بسیاری را دارد به همین دلیل با درجات مختلفی تولید و به بازار عرضه می شود.

هیدروکسید آلومینیوم در واکسن

هنگام تولید واکسن ها برای پاسخ ایمنی بهتر اغلب آنتی ژن های بیشتری به این محصول اضافه می شود که می تواند عوارض جانبی را به دنبال داشته باشد. به همین دلیل برای کاهش عوارض جانبی نیاز به یک ماده کمکی مانند هیدروکسید آلومینیوم است که بدون تاثیر بر روی ایمنی واکسن ها مستقیما بر روی آنتی ژن ها تاثیر بگذارد و محتوای آنها را کاهش دهد. استفاده از این ماده در واکسن ها با کمک به بالا بردن ایمنی بدن، میزان مرگ و میر و مبتلا شدن به بیماری های عفونی را کاهش داده است.

شربت هیدروکسید آلومینیوم

شربت هیدروکسید آلومینیوم به عنوان یک ماده قلیایی از طریق خنثی کردن ترشح بیش از اندازه اسید معده بیماری های معده و دستگاه گوارش را کاهش می دهد. این شربت همچنین برای کاهش محتوای فسفات خون در بیمارانی که به هایپرفسفاتمی مبتلا هستند، تجویز می شود. هنگامی که این شربت مصرف می شود در معده با اسید هیدروکلریک وارد واکنش می شود و آلومینیوم کلراید و آب را به وجود می آورد. علاوه بر این فعالیت پپسین را نیز با افزایش ph مهار می کند.

هیدروکسید آلومینیوم جاجرم

هیدروکسید آلومینیوم جاجرم با کیفیت ترین نوع هیدروکسید آلومینیوم را در اختیار مصرف کنندگان قرار می دهد. این کارخانه تنها تولید کننده این محصول به صورت پودر در ایران است که آن را با خلوص بسیار بالا تولید و به بازار عرضه می کند.

بیشترین مقدار تولید این محصول ایرانی به منظور تولید فلز آلومینیوم به کار برده می شود. علاوه بر این هیدروکسید آلومینیوم جاجرم در صنایع دیگر نیز مانند ساخت سرامیک و شیشه و تولید انواع محصولات نسوز به کار می رود.

هیدروکسید آلومینیوم دارو

این ترکیب در صنعت داروسازی به عنوان یک خنثی کننده اسید و نمک قلیایی در ترکیب با سایر مواد به صورت دارو و قرص استفاده می شود. این ماده به دلیل اینکه در آب نامحلول است ph معده را از مقدار معینی حدود ۷ بالاتر نمی برد که در نتیجه باعث ترشح اسید اضافی نمی شود و حتی مقدار اسید معده را نیز کاهش می دهد.

علاوه بر این برای یبوست و کنترل میزان فسفات و فسفر خون در نارسایی های کلیوی و همچنین در تولید واکسن ها به منظور بالا بردن ایمنی به عنوان بخشی از مواد تشکیل دهنده داروها استفاده می شود.

آلومینیوم هیدروکسید صنعتی

آلومینیوم هیدروکسید صنعتی به صورت یک ماده سفید رنگ است که در درجات مختلف تولید و در صنایع متعدد استفاده می شود. این محصول صنعتی اغلب به عنوان ماده پایه برای تولید انواع دیگر ترکیبات آلومینیوم مانند آلومینای سولفات و پلی آلومینیوم کلراید استفاده می شود.

علاوه بر این در صنایعی مانند پلاستیک سازی و همچنین تولید محصولات ضد آتش و نسوز و در تولید سیمان و محصولات آرایشی و بهداشتی نیز قابل استفاده است.

ایمنی و خطرات هیدروکسید آلومینیوم

این ترکیب مانند اکثر ترکیبات آلومینیوم سمیت کمی دارد. در دهه ۱۹۶۰ و ۱۹۷۰ فرض بر این بود که آلومینیوم باعث اختلالات عصبی مختلف از جمله بیماری آلزایمر می شود. ولی مطالعات اپیدمیولوژیک متعدد هیچ ارتباطی بین قرار گرفتن در معرض آلومینیوم محیطی یا مصرف آن و اختلالات عصبی پیدا نکردند، اگرچه در این مطالعات آلومینیوم تزریقی مورد بررسی قرار نگرفت.

 

خرید هیدروکسید آلومینیوم

یکی از مهمترین دغدغه های فعالان حوزه شیمیایی، خرید هیدروکسید آلومینیوم از یک فروشنده معتبر، باسابقه و قابل اطمینان است. با هدف افزایش اعتماد بین فروشندگان و خریداران از کیفیت محصول موردنظر در فرایند خرید هیدروکسید آلومینیوم، ما به عنوان مرجع مواد شیمیایی در ایران، تمام تلاش خود را کرده ایم که بهترین فروشندگان هیدروکسید آلومینیوم را در این بخش و همچنین بنر بالای صفحه به شما معرفی نماییم. امیدواریم با معرفی تامین کنندگان منتخب، نگرانی های خریداران محترم کاهش یافته و بتوانیم لذت تجربه خرید هیدروکسید آلومینیوم با قیمت و کیفیت مناسب را به شما هدیه نماییم.



  • محل تبلیغ شما

فروش انواع مواد شیمیایی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا