Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
صنایع شیمیاییعمومی

قیمت فروش و خرید نیترات سرب | کاربرد نیترات سرب چیست؟

این مقاله شامل اطلاعات مفید و کاربردی درباره ویژگی‌ها، خواص و کاربرد نيترات سرب و موارد مصرف گوناگون آن است. همچنین اگر تصمیم به خرید نيترات سرب دارید، برای آگاهی یافتن از قیمت خرید و فروش نيترات سرب در بازار مواد شیمیایی می‌توانید از لیست پیشنهادی فروشندگان نيترات سرب در انتهای مقاله استفاده نمایید. حجم محصول، درصد خلوص، نرخ ارز و شرکت تولیدکننده به طور کلی از عوامل بسیار مهم در تعیین قیمت مواد شیمیایی هستند؛ قیمت نيترات سرب نیز تحت تاثیر این موارد است. لازم به ذکر است لیست فروشندگان پیشنهادی در پایان مقاله، همواره با اسامی معتبرترین شرکت‌های خوشنام و با سابقه فعال در زمینه فروش نيترات سرب به روزرسانی می‌شود.

نیترات سرب (Lead nitrate) یک جامد بلوری سفید یا بی رنگ محلول در آب و غیر قابل احتراق است اما باعث سوختن مواد قابل احتراق می شود. نیترات سرب یک ترکیب غیر آلی با فرمول شیمیایی Pb (NO3) 2 است که در گذشته در مقیاس اندک از سرب فلزی یا اکسید سرب تولید می شد.

از نظر تاریخی کاربرد اصلی این ترکیب به عنوان ماده اولیه در تولید پیگمانت در رنگ سرب است اما این رنگ ها با رنگ های کمتر سمی و مبتنی بر دی اکسید تیتانیوم جایگزین شده اند. از دیگر کاربردهای صنعتی این ماده می توان به تثبیت گرما در نایلون و پلی استرها و در پوشش های کاغذ فتوترموگراف اشاره کرد. از حدود سال ۲۰۰۰ ، نیترات سرب (II) برای سیانیده کردن طلا استفاده می شود. در ادامه مقاله در نشریه جهان شیمی فیزیک توضیحات بیشتری در این رابطه ارائه می شود.

مراکز خرید و قیمت فروش نيترات سرب در تهران و شهرستان‌ ها

اغلب مراکز خرید و فروش نيترات سرب و دیگر مواد شیمیایی در تهران وجود دارند و فروشندگان نيترات سرب در سایر استان و شهرستان ها در بیشتر موارد، خرید خود را از تهران انجام می دهند. به همین دلیل، توصیه می شود که در صورت امکان سعی کنید تا خرید مواد شیمیایی از تهران انجام شود. چرا که

  • اغلب شرکت های واردکننده نيترات سرب در تهران مستقر هستند.
  • به دلیل اینکه خرید نيترات سرب در سایر استان ها و شهرستان ها در بیشتر موارد از طریق چندین واسطه انجام می شود، خرید در تهران می تواند از نظر قیمت مقرون به صرفه تر و ارزان تر باشد.
  • از آنجایی که در تهران به تامین کننده اصلی کالا نزدیک تر هستید و بیشتر انبارهای اصلی مواد شیمیایی در شهر تهران قرار دارند، احتمال اصالت و مرغوبیت کالا نیز افزایش می یابد.

اما باید توجه نمود که تمامی شرکت های بازرگانی مستقر در تهران از نظر تجربه، سابقه و کیفیت در یک سطح قرار ندارند. به همین دلیل در این صفحه و سایر صفحات مرتبط با مواد شیمیایی در سایت جهان شیمی، تلاش کرده ایم برترین و باسابقه ترین شرکت های فعال در زمینه خرید و فروش نيترات سرب را به شما معرفی کنیم. شرکت هایی که در بنر بالای این صفحه یا در کادر «فروشندگان پیشنهادی» در پایان این مقاله معرفی شده اند، همگی به طور مرتب مورد بازبینی قرار می گیرند. خالی از لطف نیست که یادآور شویم از جمله مهمترین شرایط شرکت ها برای قرار گرفتن در بخش های مذکور و معرفی به خریداران، میزان سابقه، اعتبار و تجربه آن ها است.

پاسخ به سوالات در نشریه جهان شیمی فیزیک

 

این ترکیب سمی است و باید با احتیاط مورد استفاده قرار بگیرد و از استنشاق ، بلع و تماس آن با پوست جلوگیری شود. به دلیل ماهیت خطرناک آن ، کاربردهای محدود این ماده نیز تحت بررسی مداوم قرار دارند.

روش تولید نیترات سرب

این ماده برای اولین بار در سال ۱۵۹۷ توسط کیمیاگر آندریاس لیباویوس شناسایی و به دلیل طعم و مزه آن سرب شیرین نامیده شد. این ماده در مقیاس تجاری از واکنش سرب فلزی با اسید نیتریک غلیظ که در آن به مقدار کم محلول است ، تولید می شود.

نیترات سرب به عنوان ماده اولیه برای ساخت رنگدانه هایی مانند زرد کروم (PbCrO4) ، نارنجی کروم (Pb2CrO5) و ناپل زرد تولید می شود این رنگدانه ها برای رنگ آمیزی و چاپ چلوار و سایر منسوجات استفاده می شود. این ماده به عنوان اکسید کننده در پودر سیاه و همراه با آزید سرب در مواد منفجره خاص استفاده می شود.

این ماده از واکنش اکسید سرب (II) با اسید نیتریک غلیظ تولید می شود. این ماده همچنین ممکن است با تبخیر محلول حاصل از واکنش سرب فلزی با اسید نیتریک رقیق حاصل شود. محلول ها و کریستال های این ماده از فرآوری مواد زائد سرب – بیسموت نیز بدست می آید.

نیترات سرب چیست و چه کاربردهایی دارد؟
نیترات سرب چیست و چه کاربردهایی دارد؟

خواص شیمیایی نیترات سرب

نیترات سرب با گرم شدن تجزیه می شود و از این خاصیت در صنایع شیمیایی استفاده می شود. این ماده در آب و اسید نیتریک رقیق محلول است. نیترات های بازی در هنگام افزودن قلیا به محلول ایجاد می شوند. هیچ شواهدی برای تشکیل هیدروکسید Pb (OH) 2 در محلول آبی زیر pH 12 وجود ندارد.

از محلول های نیترات سرب می توان برای تشکیل مجتمع های کئوردیناسیون استفاده کرد. سرب (II) یک پذیرنده سخت است و مجتمع های قوی تری با لیگاندهای اهدا کننده الکترون ازت و اکسیژن تشکیل می دهد. به عنوان مثال ، ترکیب نیترات سرب و پنتا اتیلن گلیکول (EO5) در محلول استونیتریل و متانول و به دنبال آن تبخیر آهسته ، ترکیب [Pb (NO3) 2 (EO5)] تولید می شود.

یکی از جنبه های جالب این نوع مجتمع ها وجود شکاف فیزیکی در حوزه کئوردیناسیون است زیرا لیگاند ها به طور متقارن در اطراف یون فلزی قرار نمی گیرند. این مسئله به طور بالقوه به دلیل یک جفت الکترون سرب است که در مجتمع های سربی با لیگاند ایمیدازول نیز یافت می شود.

واکنش سرب نیترات با پتاسیم کرومات

برای انجام این واکنش به حدود ۰.۲ مولار کرومات پتاسیم و همچنین ۰.۲ مولار نیز نیترات سرب نیاز است که محلول کرومات پتاسیم دارای ظاهر زرد رنگ و نیترات سرب به صورت یک مایع شفاف است. هنگامی که واکنش انجام می گیرد رسوب زرد رنگی به نام یدید سرب ایجاد می شود. در این واکنش به دلیل اینکه واکنش پذیری پتاسیم بیشتر است به همین دلیل جایگاه سرب را به دلیل واکنش پذیری کمتر می گیرد.

 

محلول سرب نیترات رسانا است

نیترات سرب یک الکترولیت بسیار قوی است. هنگامی که نیترات سرب در آب حل می شود، جریان الکتریکی را هدایت می کند و آن را به یک الکترولیت تبدیل می کند.

جرم مولی سرب یدید

سرب یدید به عنوان یکی از ترکیبات حاوی سرب به صورت یک جامد کریستالی زرد رنگ در دمای محیط دیده می شود که جرم مولی اندازه گرفته شده آن حدود ۰۱/۴۶۱ گرم بر مول است. این ترکیب در کاربردهای خاصی مانند ساخت سلول های خورشیدی به کار برده می شود.

سولفات سرب

سولفات سرب یک ماد سفید کریستالی است که به مقدار بسیار کمی در آب حل می شود. اغلب در صنعت خودرو و در صفحات و الکترودهای باتری خودروها به کار دیده می شود. باتری خودرو وقتی دوباره شارژ می شود سولفات سرب به سرب فلزی تبدیل می شود. این ترکیب شیمیایی در محصولاتی مانند سازه های ساختمانی، رنگدانه های به کاربرده شده در لعاب سرامیک و همچنین برای استفاده در وسایل تزئینی و روکش کابل ها به کار برده می شود.

عکس سرب

سرب یک عنصر پایدار و سنگین و یک فلز نرم است که از مقاومت و استحکام بسیار بالایی برخوردار است و می تواند با بسیاری از فلزات به راحتی ترکیب شود. اغلب در صنایعی مانند تولید و ساخت انواع باتری های موجود در بازار استفاده می شود. علاوه بر این در تولید کابل ها و ساخت رنگدانه در صنعت رنگ و رزین، در تولید ضد زنگ و برای بالا بردن کیفیت و استحکام سرامیک نیز از این ماده استفاده می شود.

واکنش نیترات سرب با hcl

نیترات سرب یک ماده معدنی کریستالی است که در واکنش با اسید کلریدریک که به عنوان یک اسید قوی طبقه بندی می شود، رسوب ابری سفید رنگی به نام کلرید سرب را ایجاد می کند که با گذشت زمان این رسوب ابری ته نشین می شود و از محلول نیتریک اسید جدا می شود.

قیمت نیترات سرب

نیترات سرب یک ماده غیرآلی است که به عنوان تنها نمک سرب شناخته می شود که در آب قابل انحلال است بلکه به عنوان ماده پایه برای تولید رنگدانه به کاربرده می شود. این رنگدانه ها در صنایعی مانند صنعت رنگرزی، چاپ برروی پارچه و سایر منسوجات به استفاده می شوند. این محصول همچنین در مواد اکسید کننده به کار برده شده در مواد منفجره و به عنوان عامل پوشش دهنده در کاغذهای فتوترموگرافی و نگهدارنده حرارت و گرما و در مواد نایلونی و پلی استرها استفاده می شود.

فروش سولفات سرب

فروش سولفات سرب در بسته بندی های مختلف و خلوص بالا برای استفاده در صنایع مختلف صورت می گیرد. این ماده بلوری شکل و جامد اغلب برای استفاده در صنایع تولیدی مانند ساخت پنجره، باتری های اسید سرب و روکش کابل و اجزای الکتریکی و شیشه های سرب دار به کار برده می شود. این محصول که از طریق تصفیه اکسید سرب یا محلول نمک سرب تولید می شود در صنایع تولید سرامیک و لعاب کاری، آلیاژها و آبکاری و.. استفاده می شود.

کاربردهای نیترات سرب

این ترکیب به عنوان تثبیت کننده گرما در نایلون و پلی استرها و در فرمولاسیون جونده کش ها استفاده می شود. گرم کردن نیترات سرب راه مناسبی برای تولید دی اکسید نیتروژن است.

در فرآیند سیانیداسیون طلا افزودن محلول نیترات سرب (II) روند شستشو را بهبود می بخشد برای این منظور فقط مقادیر محدود (۱۰ تا ۱۰۰ میلی گرم در هر کیلوگرم طلا) مورد نیاز است. در شیمی آلی ، ممکن است از این ترکیب در تهیه ایزوتیوسیانات از دیتیوکاربامات استفاده شود.

ایمنی و خطرات نیترات سرب

این ترکیب سمی است و بلع آن ممکن است منجر به مسمومیت حاد با سرب شود همانطور که برای تمام ترکیبات محلول سرب ممکن است رخ بدهد. تمام ترکیبات غیر آلی سرب توسط آژانس بین المللی تحقیقات در مورد سرطان (IARC) به عنوان احتمالاً سرطان زا برای انسان طبقه بندی می شوند. آنها با سرطان کلیه و گلیوما در حیوانات آزمایشگاهی و با سرطان کلیه ، سرطان مغز و سرطان ریه در انسان ارتباط دارند ، اگرچه مطالعه بر روی کارگران در معرض سرب اغلب با قرار گرفتن همزمان در معرض آرسنیک پیچیده است.

 

خرید نيترات سرب

یکی از مهمترین دغدغه های فعالان حوزه شیمیایی، خرید نيترات سرب از یک فروشنده معتبر، باسابقه و قابل اطمینان است. با هدف افزایش اعتماد بین فروشندگان و خریداران از کیفیت محصول موردنظر در فرایند خرید نيترات سرب، ما به عنوان مرجع مواد شیمیایی در ایران، تمام تلاش خود را کرده ایم که بهترین فروشندگان نيترات سرب را در این بخش و همچنین بنر بالای صفحه به شما معرفی نماییم. امیدواریم با معرفی تامین کنندگان منتخب، نگرانی های خریداران محترم کاهش یافته و بتوانیم لذت تجربه خرید نيترات سرب با قیمت و کیفیت مناسب را به شما هدیه نماییم.



  • محل تبلیغ شما

فروش انواع مواد شیمیایی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا