Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
صنایع شیمیاییعمومی

قیمت فروش و خرید نیترات کبالت | کاربرد نیترات کبالت چیست؟

این مقاله شامل اطلاعات مفید و کاربردی درباره ویژگی‌ها، خواص و کاربرد نیترات کبالت و موارد مصرف گوناگون آن است. همچنین اگر تصمیم به خرید نیترات کبالت دارید، برای آگاهی یافتن از قیمت خرید و فروش نیترات کبالت در بازار مواد شیمیایی می‌توانید از لیست پیشنهادی فروشندگان نیترات کبالت در انتهای مقاله استفاده نمایید. حجم محصول، درصد خلوص، نرخ ارز و شرکت تولیدکننده به طور کلی از عوامل بسیار مهم در تعیین قیمت مواد شیمیایی هستند؛ قیمت نیترات کبالت نیز تحت تاثیر این موارد است. لازم به ذکر است لیست فروشندگان پیشنهادی در پایان مقاله، همواره با اسامی معتبرترین شرکت‌های خوشنام و با سابقه فعال در زمینه فروش نیترات کبالت به روزرسانی می‌شود.

نیترات کبالت یک ترکیب غیر آلی با فرمول Co (NO3) 2.xH2O است که نمک کبالت (II) می باشد. نیترات کبالت معمولاً به صورت هگزاهیدرات Co (NO3) 2 · ۶H2O یا ۶ آبه تولید می شود که یک نمک آب شونده قهوه ای – قرمز است که در آب و سایر حلال های قطبی محلول است.

این ماده از واکنش اسید نیتریک با کبالت تولید می شود بدین ترتیب که در ابتدا کبالت در ظرف واکنش که نسبت به خوردگی و فشار مقاومت خوبی دارد با اسید نیتریک واکنش می دهد. پس از آب بندی واکنش در فشار ۰.۵ تا ۰.۰۵ مگا پاسکال و در دمای ۲۰ الی ۲۰۰ درجه سانتی گراد کنترل شده و طی ۱ تا ۱۰ ساعت واکنش تکمیل و جداسازی می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در این رابطه با ما در نشریه جهان شیمی فیزیک همراه باشید.

مراکز خرید و قیمت فروش نیترات کبالت در تهران و شهرستان‌ ها

اغلب مراکز خرید و فروش نیترات کبالت و دیگر مواد شیمیایی در تهران وجود دارند و فروشندگان نیترات کبالت در سایر استان و شهرستان ها در بیشتر موارد، خرید خود را از تهران انجام می دهند. به همین دلیل، توصیه می شود که در صورت امکان سعی کنید تا خرید مواد شیمیایی از تهران انجام شود. چرا که

  • اغلب شرکت های واردکننده نیترات کبالت در تهران مستقر هستند.
  • به دلیل اینکه خرید نیترات کبالت در سایر استان ها و شهرستان ها در بیشتر موارد از طریق چندین واسطه انجام می شود، خرید در تهران می تواند از نظر قیمت مقرون به صرفه تر و ارزان تر باشد.
  • از آنجایی که در تهران به تامین کننده اصلی کالا نزدیک تر هستید و بیشتر انبارهای اصلی مواد شیمیایی در شهر تهران قرار دارند، احتمال اصالت و مرغوبیت کالا نیز افزایش می یابد.

اما باید توجه نمود که تمامی شرکت های بازرگانی مستقر در تهران از نظر تجربه، سابقه و کیفیت در یک سطح قرار ندارند. به همین دلیل در این صفحه و سایر صفحات مرتبط با مواد شیمیایی در سایت جهان شیمی، تلاش کرده ایم برترین و باسابقه ترین شرکت های فعال در زمینه خرید و فروش نیترات کبالت را به شما معرفی کنیم. شرکت هایی که در بنر بالای این صفحه یا در کادر «فروشندگان پیشنهادی» در پایان این مقاله معرفی شده اند، همگی به طور مرتب مورد بازبینی قرار می گیرند. خالی از لطف نیست که یادآور شویم از جمله مهمترین شرایط شرکت ها برای قرار گرفتن در بخش های مذکور و معرفی به خریداران، میزان سابقه، اعتبار و تجربه آن ها است.

پاسخ به سوالات در نشریه جهان شیمی فیزیک

کبالت عنصری شیمیایی با نماد Co و عدد اتمی ۲۷ و فلزی سخت، براق و به رنگ خاکستری – نقره ای است که کاربردهای مختلفی در صنایع دارد. مثلا برای باتری های قابل شارژ، وسایل الکترونیکی، کاتالیزورها، تولید آلیاژها و لوازم مراقبت های بهداشتی مورد استفاده قرار می گیرد.

انواع نیترات کبالت

نیترات کبالت به صورت آبدار و بی آب وجود دارد. نیترات کبالت بی آب (II) یک ساختار شبکه پلیمری سه بعدی را ایجاد می کند که هر اتم کبالت (II) تقریباً به صورت هشت ضلعی با شش اتم اکسیژن کئوردینه می شود و هر کدام یون نیترات متفاوتی تشکیل می دهد.

هر یون نیترات با سه کبالت کئوردینه می شود. دی هیدرات یک پلیمر دو بعدی است که با پل های نیترات بین مراکز Co) II) و پیوند هیدروژنی لایه ها را کنار هم نگه می دارد.

تتراهیدرات از مولکولهای گسسته، هشت ضلعی [(H2O) 4Co (NO3) 2] تشکیل شده است. هگزاهیدرات بهتر است به عنوان نیترات hexaaquacobalt (II) ،[Co (OH2) 6] [NO3] 2 توصیف شود، زیرا از یون های گسسته [Co (OH2) 6] 2+ و [NO3] تشکیل شده است. در دمای بالاتر از ۵۵ درجه سانتی گراد هگزاهیدرات به تری هیدرات و در دماهای بالاتر به مونوهیدرات تبدیل می شود.

نیترات کبالت چیست و از کاربردهای آن چه می دانید؟
نیترات کبالت چیست و از کاربردهای آن چه می دانید؟

کاربرد نیترات کبالت

نمک های کبالت معمولاً به کبالت فلزی با خلوص بالا کاهش می یابند. این ماده می تواند جذب پشتیبان های کاتالیزورهای مختلف برای استفاده در تجزیه و تحلیل فیشر- تروپش شود. این ترکیبات در تهیه رنگ و جوهر استفاده می شوند. این ترکیب به عنوان منبع کبالت برای تولید رنگدانه و آبکاری با هدف ایجاد روکش کبالت بر روی سطح دیگر مورد استفاده قرار می گیرد.

یکی دیگر از کاربردهای نیترات های کبالت در تولید باتری های قابل شارژ خودرو به همراه سولفات به عنوان مواد اولیه است. این ترکیبات با تبدیل کبالت هیدروکسید یا تری کبالت تترا اکسید برای تولید کاتد باتری های پایه نیکل و باتری های لیتیومی کارایی خوبی دارند.

کاتالیست های مبتنی بر کبالت معمولا در فرایند پالایش نفت خام و فرآیندهای تبدیل گاز به مایع استفاده می شوند. نمک های کبالت مانند کربنات و نیترات کبالت برای ساخت این کاتالیست ها مورد استفاده قرار می گیرند.

نیترات کبالت برای اصلاح سطوح خصوصا محافظت در برابر خوردگی استفاده می شود یا اینکه باعث افزایش سختی و واترپروف شدن فلزات و آلیاژهای آبکاری شده می شود. به عنوان مثال در فرآیند آبکاری با طلا افزودن نیترات کبالت به فرآیند باعث بهبود سطح آبکاری شده در مقایسه با سطح آبکاری با طلا به تنهایی می شود.

نمک های کبالت در مقادیر کم در فرآیندهای تخمیر و بیوتکنولوژی به عنوان ردیاب استفاده می شود و در تولید بیوگاز برای رشد سلول های باکتریایی مورد استفاده قرار می گیرند.

از دیگر کاربردهای این ماده شیمیایی در پزشکی برای تولید و آماده سازی ویتامین ها و استفاده در کشاورزی به عنوان کود شیمیایی و غذای دام و طیور و ساخت لوازم آرایشی – بهداشتی از جمله تولید رنگ مو است.

نیترات کبالت ۶ آبه

نیترات کبالت ۶ آبه یک ماده معدنی است در آب و حلال های قطبی به راحتی حل می شود و در طیف گسترده ای از کاربردها در صنعت مورد استفاده قرار می گیرد. این محصول در حالت جامد در دمای ۵۵ درجه تجزیه می شود بنابراین می توان گفت پایداری مناسبی در برابر حرارت از خود نشان نمی دهد. نیترات کبالت در صنایع تولید رنگدانه برای استفاده در محصولاتی مانند انواع رنگ مو، خوراک حیوانات، خاک و همچنین برای تولید انواع رنگ تولید جوهر به کار برده می شود.

جرم مولی نیترات کبالت ۶ آبه

جرم مولی نیترات کبالت ۶ آبه حدود ۲۹۱.۰۳ گرم بر مول است که به صورت جامد بلوری قرمز رنگ و بدون بو در طیف گسترده ای از صنایع به کار برده می شود. اغلب به عنوان یک عنصر مهم در صنعت تولید رنگدانه و صنعت آبکاری است و همچنین به عنوان منبع کبالت نیز شناخته می شود. این محصول به عنوان عنصر اولیه برای ساخت باتری های خودرو که از نوع قابل شارژ هستند، بکار می رود و پس از استفاده به هیدروکسید کبالت تبدیل می شوند. این ماده برای تولید کاتالیست ها مورد استفاده قرار می گیرند.

کبالت سولفات

کبالت سولفات یکی از ترکیبات کبالت است که در آب و متانول به راحتی حل می شود. با داشتن رنگدانه ای به رنگ قرمز تیره که مایل به رنگ قهوه ای است به عنوان یک عنصر مهم در صنعت تولید رنگدانه و برای استفاده در لعاب سازی به کار برده می شود. این محصول همچنین به عنوان یکی از عناصر مهم در تولید باتری های لیتیومی نیز شناخته می شود و به سه شکل جامد، ۷ آبه و ۱آبه با قابلیت پایداری مناسب در صنایع مختلف به مورد استفاده قرار می گیرد.

تولید نیترات کبالت

تولید نیترات کبالت از طریق دو ماده اولیه یعنی عنصر کبالت و اسید نیتریک انجام می گیرد. در فرآیند تولید ابتدا باید فلز کبالت را درون یک مخزن مقاوم در برابر خوردگی و فشار ریخته و سپس نیتریک اسید به آن اضافه می شود. واکنش در دمای حدود ۲۰ تا ۲۰۰ درجه سانتی گراد انجام می گیرد. پس از گذشت یک تا ده ساعت پس از شروع واکنش می توان برای تسریع واکنش از همزن استفاده کرد. محصول نهایی به صورت مخلوط جامد و مایع بدست می آید که باید در فرآیند جداسازی از یکدیگر تفکیک شوند.

نیترات نیکل

نیترات نیکل به عنوان منبع نیکل به صورت یک جامد سبز رنگ قابل انحلال در آب است که می تواند محلول های بسیار قوی قلیایی را تولید کند. به عنوان یک ترکیب جاذب رطوبت باید برای حمل و نقل در محفظه هایی با پوشش مناسب نگهداری شود. این محصول در صنایع مختلف مانند تولید کاغذ و کارتن، نساجی، پتروشیمی، مواد پاک کننده و چربی زداها، صنعت چرم و نفت و گاز به کار برده می شود. می توان گفت بیش از نیمی از ماده تولید شأه در صنعت و برای کاربردهای مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.

سدیم کبالت نیترات

سدیم کبالت نیترات یک ماده شیمیایی است که با خلوص متفاوت به بازار عرضه شده و به فروش می رسد. این ماده قابلیت انحلال در آب را در اندازه های مختلف برای استفاده در صنایع دارد. فرمول شیمیایی این ترکیب CoN6Na3O12 است و نام دیگر آن سدیم هگزا نیترو کبالت می باشد.

جرم مولکولی کبالت

کبالت یک عنصر شیمیایی با نماد Co و عدد اتمی ۲۷ است که در پوسته زمین به شکل ترکیب وجود دارد. کبالت خالص در حال حاضر توسط فرآیند گدازگری احیائی تولید می‌ شود. این عنصر از نظر ظاهری فلزی سخت، براق و خاکستری-نقره ای است.

معنی کبالت

معنی کبالت در فرهنگ فارسی بدین شکل آورده شده است که یک ماده سخت مانند آهن و به رنگ سفید مایل به قرمز است که بسیار محکم است. در فرهنگ معین نیز آمده است که فلزی سخت و سفید رنگ است. در فرهنگ عمید نیز معنی کبالت به عنوان یک ماده سخت که می تواند با آلیاژها و جلادهنده ها ترکیب شود آورده شده است. اما در دانشنامه عمومی از این ماده به عنوان ماده فعال تر از نیکل که قابلیت انحلال در اسید نیتریک و اسید سولفوریک را دارد، یاد شده است.

 

خرید نیترات کبالت

یکی از مهمترین دغدغه های فعالان حوزه شیمیایی، خرید نیترات کبالت از یک فروشنده معتبر، باسابقه و قابل اطمینان است. با هدف افزایش اعتماد بین فروشندگان و خریداران از کیفیت محصول موردنظر در فرایند خرید نیترات کبالت، ما به عنوان مرجع مواد شیمیایی در ایران، تمام تلاش خود را کرده ایم که بهترین فروشندگان نیترات کبالت را در این بخش و همچنین بنر بالای صفحه به شما معرفی نماییم. امیدواریم با معرفی تامین کنندگان منتخب، نگرانی های خریداران محترم کاهش یافته و بتوانیم لذت تجربه خرید نیترات کبالت با قیمت و کیفیت مناسب را به شما هدیه نماییم.



  • محل تبلیغ شما

فروش انواع مواد شیمیایی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا