Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
عمومی

آیا پلی وینیل الکل حاوی الکل است؟

پلی وینیل الکل ترکیبی شیمیایی است که با نمادهای PVOH یا PVA شناخته می شود. پلی وینیل الکل پلیمری مصنوعی و محلول در آب است. از مهمترین موارد کاربرد پلی وینیل الکل می توان به استفاده آن در صنایع تولید کاغذ، نساجی و تولید پوشش و… اشاره نمود. این ماده پلیمری سنتزی، سفید یا شفاف بوده که بدون بو است. این پلیمر با نام های دیگری همچون پلی اتانول، هوموپلیمر، پلی وینول و وینول نیز شناخته می شود. انواع پلی وینیل الکل در گرید های مختلفی تولید و در بازار عرضه می شوند. قیمت این انواع با توجه به گرید تولید شده متفاوت خواهد بود. برای خرید پلی وینیل الکل می توان به سایت های معتبر فروش مواد شیمیایی صنعتی مراجعه نمود.

پلی وینیل الکل چیست

این ماده نوعی پلیمری سنتزی است که از کاربرد آن می توان در صنایع بسته بندی مواد غذایی، تولید دارو، قطره چشم، مواد آرایشی بهداشتی، تولید اسلایم، دستکش و… بهره برد. البته توجه شود که این پلیمر در آب محلول نیست.

این ماده دارای وزن مولکولی ۴۴.۰۵۳ گرم بر مول بوده و به صورت پودری سفید رنگ در دسترس قرار دارد. تولید پلی وینیل الکل از پلیمریزاسیون مونومر های وینیل استات صورت می پذیرد. از خواص پلی وینیل الکل مقاومت مطلوب در برابر گریس، روغن ها و حلال ها است. این ماده به عنوان محافظ و پوشش داخلی لوله ها شناخته شده و در برابر اکسیژن مقاومت بالایی دارد. درواقع این پلیمر مانند سدی در برابر خوردگی از لوله محافظت می کند.

خواص پلی وینیل الکل

  • مقاومت مطلوب در برابر مواد شیمیایی
  • داشتن خواص مکانیکی خوب
  • داشتن قابلیت مطلوب در تشکیل فیلم
  • از لحاظ شیمیایی خنثی بودن
  • تجزیه آسان توسط ارگانیسم های زنده
  • محلول بودن در آب

تولید پلی وینیل الکل

در تولید محصول فوق مونومر وینیل استات به عنوان ماده اولیه کلیدی است. PVA توسط پلیمریزاسیون مونومر VAc و هیدرولیز جزئی حاصل می آید. گروه استر در PVAc با گروه هیدروکسیلی در این هیدرولیز جایگزین می شود. با حضور سدیم هیدروکسید به عنوان کاتالیست فرایند کامل می شود. با افزودن تدریجی محلول صابونی شدن، PVA رسوب کرده و در نهایت شستشو و خشک می شود. انواع PVA پس از تولید به بازار عرضه می شوند. برای خرید پلی وینیل الکل می توان به سایت های معتبر فروش مواد شیمیایی مراجعه نمود.

استفاده از پلی وینیل الکل در پزشکی

پلیمر PVA دارای خواص غیر سمی بوده و تمایل کمتری به چسبندگی پروتئین دارد. داشتن قابلیت سازگاری زیستی بسیار بالا این پلیمر را به گزینه بسیار مناسبی برای کاربردهای پزشکی مبدل می سازد. این پلیمری یک انتخاب ایده آل در مواردی است که فناوری سنتز پلیمرهای زیستی مورد نیاز باشد. PVA در تولید غضروف های تعویضی، لنزهای تماسی و برخی از قطره های چشمی استفاده می شود. خرید پلی وینیل الکل به عنوان یک ماده صنعتی پرمصرف توسط بسیاری از صنایع صورت می پذیرد.

قطره پلی وینیل الکل

قطره پلی وینیل الکل به عنوان اشک مصنوعی در بازار شناخته می شود. این قطره ها خشکی و درد چشم را تسکین داده و در درمان خشکی چشم ناشی از کاهش جریان اشک استفاده می شوند. این قطره ها موجب مرطوب نمودن سطح چشم شده و چشم را آرام می کنند. در صورت داشتن لنزهای تماسی نرم قبل از مصرف این دارو باید آن را از چشم خارج نمود. در صورت آلرژی به مواد نگهدارنده موجود در قطره های چشمی بلافاصله با پزشک مشورت کنید.

تولید کنندگان پلی وینیل الکل

این ماده توسط شرکت های مختلفی در دنیا تولید می شوند. این ماده در گرید های مختلفی در دسترس است. توجه شود که گرید های مورد استفاده در صنایع دارویی و پزشکی نسبت به سایر انواع از قیمت بیشتری برخوردارند. خرید پلی وینیل الکل را می توان به آسانی به صورت حضوری یا آنلاین انجام داد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا