Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
تصفیه آب

سیلیس تصفیه آب استخر چیست؟ – مزایا و انواع آن

سیلیس تصفیه آب استخر، نوعی از شن و ماسه است که در فیلترهای تصفیه مورد استفاده قرار می گیرد تا از ورود ذرات ریز آلاینده به داخل آب استخر جلوگیری کند. سیلیس به عنوان یک ماده معدنی می تواند در تصفیه آب به کار رفته و آب سالم و پاک را به دست دهد. به دلیل یکنواخت بودن شکل و اندازه شن و ماسه سیلیس، این ماده به عنوان بستری موثر در تصفیه آب محسوب می شود. این ماده وقتی در مقابل مواد شیمیایی اسیدی قرار می گیرد، تجزیه نمی شود.

کلر نیز به عنوان یکی دیگر از مواد ضدعفونی کننده و پاکسازی کننده آب خوراکی و آب استخر است. خرید و فروش قرص کلر و سیلیس تصفیه آب استخر در بازار بیشتر برای همین منظور صورت می گیرد. با کمک مقاله نشریه جهان شیمی فیزیک حاضر می توان اطلاعاتی درباره سیلیس تصفیه آب به دست آورد.

مزیت سیلیس تصفیه آب استخر

دسته های متفاوتی از سیلیس با توجه به سایز، کیفیت و درجه خلوص آن وجود دارد که برای تصفیه آب مورد استفاده قرار می گیرد. آب های آشامیدنی و آب های خوراکی با کمک این ماده می تواند پاک و تمیز شود. برخلاف تصور برخی از افراد، سیلیس فقط آلودگی های موجود در آب را از بین برده و مواد معدنی موجود در آن را حذف نمی کند. با کاربرد این ماده برای تصفیه آب، آب شفاف و زلال خواهیم داشت. سیلیس استخر در فیلترهای شنی به کار رفته و کاربرد آن دارای مزایایی است.

یکی این که کیفیت آب و درصد خلوص آن در نتیجه ی کاربرد فیلترهای سیلیس شنی بالا می رود. به طوری که این ماده با از بین بردن آلودگی ها، مانع بروز بسیاری از بیماری ها می شود. با استفاده از سیلیس در فیلترها، میزان مصرف آب تا ۳۵ درصد کاهش پیدا می کند. همچنین مصرف انرژی برق برای تصفیه آب نیز صرفه جویی می شود.

مزیت سیلیس تصفیه آب استخر
مزیت سیلیس تصفیه آب استخر

از سیلیس علاوه بر تصفیه آب، در تصفیه آب استخر، فاضلاب، شنا، تولید برق، پردازش کاغذ و برخی از فرایندهای شیمیایی استفاده می کنند. خرید و فروش قرص کلر نیز می تواند به منظور تصفیه آب استخر انجام گیرد.

عملکرد سیلیس تصفیه آب چگونه است؟

بهترین نوع ماسه ای که برای تصفیه آب به کار می رود، سنگ سیلیس خرد شده است. زیرا سیلیس که به صورت گرد و یکنواخت است به عوامل بیماری زا و مواد آلی آلوده نمی شود. ماسه سیلیس را در تصفیه آب استخر روی لایه ای از شن به عنوان یک پشتیبان قرار می دهند. آب با ورود به فیلتراسیون، مواد زاید را از آب خارج می کند.

برای عملکرد سیلیس تصفیه آب استخر باید از یک پمپ استفاده شود تا آب با فشار وارد فیلتر شود. شن و ماسه کمک می کند تا آب در فیلتر جریان پیدا کند. با ورود آب به داخل فیلتر، ذرات بزرگ و کوچک موجود به ماسه چسبیده و آبی که خارج می شود، شفاف و کریستالی است.

اما برای این که آب استخر همیشه زلال باشد باید سیلیس تصفیه برای آب استخر هر سه سال یکبار تعویض شود. زیرا خاک بین شن و ماسه جمع شده و آلودگی ها به طور کامل عبور نمی کند.

انواع سیلیس تصفیه آب

با توجه به اندازه ذرات سیلیس، آن را به سه دسته سیلیس درشت (با اندازه ای بین ۴ الی ۸ میلی متر)، سیلیس متوسط (با اندازه ی بین ۲ تا ۳,۵ میلی متر) و سیلیس ریز (با اندازه ای بین ۰,۵ تا ۱,۵ میلی متر)، تقسیم می کنند.

همچنین در بازار انواع مختلفی از سیلیس وجود دارد. برای خرید این سیلیس ها باید با کارشناسان در این زمینه مشورت کنید تا سیلیس مناسب با اندازه مش مورد لزوم خریداری کنید. فروش قرص کلر و سیلیس تصفیه آب که برای پاکسازی آب استخر استفاده می شود، توسط شرکت های متفاوتی با برندهای مختلف انجام می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا