Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
عمومیغذایی و دارویی

چگونه سطح کراتین بدن خود را بالا ببریم؟

کراتین ماده‌ای طبیعی است که در بدن یافته می‌شود. از کاربرد کراتین و مکمل های آن در بدنسازی برای افزایش حجم عضلات استفاده می‌شود. درواقع مصرف کراتین انرژی لازم برای سلول ها را در بدن فراهم خواهد نمود. به دلیل فواید متعدد کراتین در بدن، این ماده به صورت مکمل هایی از نوع پودر عرضه می‌شوند. قیمت کراتین به خارجی یا ایرانی بودن محصول، برند تجاری و نرخ ارز وابسته است. برای خرید کراتین اصل باید به سایت های معتبر فروش مراجعه نمود. کراتین مونوهیدرات یکی از پرمصرف ترین مکمل های این ماده محسوب شده و از خرید و فروش بالایی در بازار برخوردار است. توجه شود که همواره خطرات مصرف Creatine نیز وجود دارد و باید در استفاده از آن جانب احتیاط را رعایت نمود.

کراتین چیست

یکی از منابع طبیعی انرژی بدن که برای انقباض عضلات استفاده می‌شود، کراتین است. در حدود ۹۵ درصد از این ماده در ماهیچه های اسکلتی ذخیره می‌گردد. این ماده در حین فعالیت های بدنی مورد استفاده قرار می‌گیرد. Creatine مقدار انرژی ماهیچه های در حال کار را بالا نگه داشته و به تامین مداوم انرژی برای عضلات در حال کار کمک خواهد نمود. امروزه از مکمل های Creatine بسیار استفاده می‌شود که ممکن است عوارض هایی را در پی داشته باشند. از عوارض مکمل کراتین می‌توان به مشکلات معده اشاره نمود. البته این مشکلات بر اثر عدم مصرف آب کافی مشاهده می‌گردد. دچار گرفتگی معده شوید. بعلاوه مصرف مقدار زیاد این ترکیب می‌تواند عوارضی همچون اسهال و حالت تهوع را ایجاد نماید. برای رفع این مشکل می‌توان این ماده را همراه با غذا مصرف نمود. در این صورت مشکلات گوارشی ناشی از آن کاهش خواهند یافت.

فواید مصرف کراتین در بدن چیست

مغز هم مانند ماهیچه ها فسفوکراتین ها را ذخیره می‌کند. استفاده از مکمل Creatine می‌تواند موجب بهبود بیماری های زیر در انسان شود. این ماده در انواع مختلفی در بازار تولید و عرضه می‌گردد. قیمت کراتین به عوامل مختلفی همچون ایرانی یا خارجی بودن محصول وابسته است.

  • آسیب های مربوط به مغز و ستون فقرات را بهبود می بخشد.
  • موجب بهبود بیماری های عصبی، آلزایمر، پارکینسون، هانتینگتون، بیماری های ذهنی و… می شود.
  • در نوجوانان موجب تقویت حافظه می شود.
  • به کاهش قند خون کمک می‌کند.
  • موجب بهبود عملکرد ماهیچه ها می‌شود.
  • به بهبود کیفیت زندگی در نوجوانان کمک می کند.
  • موجب درمان بیماری های کبدی می‌شود.

افزایش سطح کراتین با مواد غذایی

مصرف غذاهایی که دارای مقادیر زیادی Creatine هستند به تأمین این ماده در بدن کمک می کنند. غذا هایی که در ادامه اشاره می شوند به تامین این ماده کمک می کنند.

  • گوشت قرمز
  • انواع ماهی
  • تخم مرغ

استفاده از مکمل در افزایش کراتین بدن

کراتین پودری

از معروف ترین مکمل های ورزشی Creatine است. این ماده یک اسید آلی نیتروژنی بوده و به تامین انرژی سلول های بدن و به ویژه سلول های عضلانی بسیار کمک می کند. ورزشکاران برای کمک به تمرینات با شدت بالا از Creatine پودری استفاده می کنند. Creatine بیشتر در ماهیچه های بدن و همچنین در مغز یافته می شود. این ماده مغذی از طریق غذاهای دریایی و گوشت قرمز برای بدن دریافت می شود. اما گاهی مقدار Creatine موجود در مواد غذایی کم است. بنابراین از مکمل های Creatine استفاده می‌شود. قیمت کراتین با توجه به نوع و برند تجاری متفاوت است.

کراتین کریستال

Creatine های کریستالی موادی بی رنگ هستند که در بافت عضلانی برای تولید فسفوکراتین مورد استفاده قرار می گیرند. فسفوکراتین از عوامل مهم در تشکیل آدنوزین تری فسفات (ATP) است. ATP برای انقباض عضلات و بسیاری از عملکردهای دیگر بدن به‌عنوان یک منبع انرژی استفاده می‌شود. افراد از Creatine خوراکی در درمان اختلالات مغزی، بیماری های عصبی عضلانی، نارسایی احتقانی قلب و… بهره می برند. لازم به ذکر است که از Creatine موضعی برای درمان پیری پوست استفاده می شود. قیمت کراتین به نوع و کیفیت و برند تجاری محصول وابسته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا