Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
آزمایشگاهی

انواع آون یا فور آزمایشگاهی چیست؟

آون از وسایل آزمایشگاهی است که در اغلب آزمایشگاه های تحقیقاتی و کلینیکی کارایی دارد. کاربرد آون یا فور آزمایشگاهی به عنوان خشک کننده ظروف فلزی و شیشه ای عمل می کند. استفاده از آون یا فور آزمایشگاهی برای استریل ظروف شیشه ‌ای و فلزی، تست دما، آزمایشات حساس به دما  و… صورت می پذیرد. به همین دلیل انواع آون یا فور آزمایشگاهی تولید و در بازار عرضه می شوند. قیمت آون یا فور به نوع آن و شرکت تولید کننده وابسته است. انواع آون آزمایشگاهی خارجی نسبت به انواع ایرانی قیمت بیشتری دارد. برای خرید دستگاه های آزمایشگاهی مانند آون به سایت های معتبر فروش مراجعه نمایید.

انواع آون یا فور چیست

با توجه به نوع آزمایشگاه و کاربرد آون در آن می توان انواع مناسبی از این دستگاه را تهیه نمود. همچنین در هنگام خرید آون یا فور باید ابعاد، ظرفیت و بودجه آزمایشگاه نیز بررسی گردد. برای مثال آون های همرفت جاذبه یا مکانیکی با استفاده از دمای بالا و خلا برای استفاده عمومی و تخصصی قابل تهیه هستند. در آزمایشگاه های بالینی و دارویی اغلب از این نوع آون ها استفاده می شود. از مناسب ترین ابزار جهت خشک کردن ظروف شیشه ای می توان به آون یا فور آزمایشگاهی چند منظوره با داشتن هوای اجباری و بازیابی سریع اشاره نمود.

انواع آون یا فور آزمایشگاهی دارای ویژگی هایی هستند در بسیاری از صنایع مفید عمل می کنند. بنابراین باید در انتخاب درست نوع آن دقت کافی را به عمل آورد. اغلب آون های آزمایشگاهی در رنج دمایی دمای محیط تا ۳۰۰ درجه سانتی گراد عمل می کنند. آون هایی که دمای بالای ۳۰۰ درجه دارند، اغلب در زمینه‌های تخصصی‌تر همچون فیزیک و تحلیل مواد کارایی دارند. در ادامه به برخی از انواع فور اشاره شده است. با ما همراه باشید.

انواع آون یا فور آزمایشگاهی

آون های سنگین

این نوع از آون های آزمایشگاهی اغلب دارای کاربردهای صنعتی هستند. این دستگاه ها دارای تنظیمات و ابزارهای بسیار پیشرفته ای بوده و به عنوان فور خشک کننده در کاربردهای پیشرفته و فنی مورد استفاده قرار می گیرند.

آون های استاندارد دیجیتال

در زمینه گرما دادن و خشک کردن در کاربردهای عمومی از آون های دیجیتال استفاده می شود. این نوع از آون ها از دقت، کنترل و امنیت بالایی برخوردارند.

آون های همرفت جاذبه

این آون آزمایشگاهی از طریق جریان همرفت طبیعی هوا را تهویه می کند. برای خرید دستگاه های آزمایشگاهی همچون این آون می توان به مراکز معتبر فروش مراجعه نمود.

آون های همرفت مکانیکی

در این آون یا فور آزمایشگاهی انتقال گرما با کمک یک پنکه صورت می گیرد.

آون های ایجاد همرفت

ساختار این آون ها به گونه‌ای است که در آن‌ها یک پنکه در درون محفظه تهویه و جریان هوا را ایجاد می ‌کند. سیستم تهویه قابل تنظیم توانسته است این انواع آون را برای استفاده به عنوان یک فور خشک کننده به گزینه مناسبی تبدیل نماید.

موارد استفاده از آون یا فور

از این دستگاه ها برای موارد معینی استفاده می شود. اغلب آزمایشگاه ها به آون یا فور برای انجام کاربرد های زیر نیاز دارند. برای خرید دستگاه های آزمایشگاهی همچون فور حتما به مراکز معتبر مراجعه نمایید.

خشک کردن

بسیاری از آزمایشگاه ها نیازمند دستگاهی هستند که بتواند  ظروف و نمونه ها را خشک کرده و رطوبت موجود در آن ها را از بین ببرد. این آون ها با پایین آوردن نقطه جوش آب، موجب می شوند تا نمونه ها در دمای پایین تر و با سرعت بیشتری خشک گردند. بعلاوه آون به منظور استریل یا خشک کردن وسایل شیشه‌ ای و فلزی در آزمایشگاه ها استفاده می ‌شود.

استریل کردن

از کاربرد آون یا فور آزمایشگاهی می توان به استریل کردن وسایل آزمایشگاهی و ابزار شیشه ای اشاره نمود. برای استریل کردن وسایل در آون باید حداقل دما ۱۶۰ درجه سانتی گراد بوده و به مدت ۴۵ تا ۶۰ دقیقه نمونه در آن برای استریل شدن قرار بگیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا