Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
آزمایشگاهی

هیتر استیرر چیست؟

هیتر استیرر از تجهیزات آزمایشگاهی ضروری در هر آزمایشگاهی محسوب می شود. کاربرد هیتر استیرر برای هم زدن و همگن کردن مایعات در حجم های کم مورد استفاده قرار می‌گیرد. از مزایا هیتر استیرر این است که می تواند هم‌زمان با همزدن مخلوط آن را تا دمای مورد نظر گرم نماید. استفاده از هیتر استیرر در آزمایشگاه های شیمی، زیست شناسی و… صورت می پذیرد. انواع هیتر استیرر ایرانی و خارجی برای استفاده های آزمایشگاهی تولید و در بازار عرضه می شوند. قیمت هیتر استیرر و قیمت دستگاه های آزمایشگاهی تحت تاثیر برند تجاری و ایرانی یا خارجی بودن محصول قرار دارد. برای خرید هیتر استیرر به مراکز معتبر فروش مراجعه نموده و انواع باکیفیت را تهیه نمایید. توجه شود که انواع خارجی به دلیل نوسانات قیمت ارز از قیمت فروش بیشتری برخوردارند.

معرفی هیتر استیرر

این دستگاه را می توان نوعی هات پلیت مگنت دانست. این وسیله در آزمایشگاه ها مصارف مختلفی دارد. در استفاده از هیتر آزمایشگاهی و مواد قابل احتراق باید یک صافی قرار گیرد. بهتر است برای امنیت بیشتر، هیتر آزمایشگاهی در مکانی مناسب و دور از عوامل آتش زا قرار گیرد. هات پلیت قادر است تا بین ۱۰۰ تا ۷۵۰ درجه سانتی گراد گرما ایجاد نماید. بعلاوه با داشتن همزن مغناطیسی می توان از آن برای هم زدن و حرارت ‌دهی همزمان به محلول و مواد آزمایشگاهی استفاده نمود.

نحوه کار با هیتر استیرر

این دستگاه از ۲ قسمت اصلی همزن و گرمکن تشکیل یافته و دارای دو بخش هیتر و استیرر قابل تنظیم است. نمونه های پیشرفته این دستگاه از نمایشگر LCD برخوردار بوده و مقادیر دما و دور چرخش را به نمایش می گذارند.

هات پلیت های دارای همزن مغناطیسی شامل یک صفحه داغ جهت ایجاد گرمایش هستند. گرمای این صفحه داغ دستگاه توسط انرژی الکتریکی تأمین می گردد و برای کار نیازمند جریان برق است. صفحه داغ با لایه ای از تفلون پوشیده شده که می تواند قطرهای مختلفی را داشته باشد. قطر معمول این صفحه ها در حدود ۱۵ سانتی متر است. دمای عملیاتی این صفحه های داغ قادر به تولید گرمایی در محدوده ۱۰۰ تا ۷۵۰ است. این دستگاه از سه نوع پیچ تنظیم برخوردارند. از پیچ ترمو برای تنظیم درجه حرارت تولیدی و از پیچ تایمر برای تنظیم مدت زمان گرم کردن نمونه ها استفاده می شود. پیچ سرعت همزن هم برای تنظیم سرعت همزن مغناطیسی استفاده می شود.

هیتر استیرر آزمایشگاهی

این دستگاه ها را گرمکن آزمایشگاهی نیز می نامند. در این دستگاه ها آهن ربایی موتوری برای همزدن و چرخش مگنت وجود دارد. از این دستگاه جهت گرم کردن یکنواخت و هم زدن خودکار مایعات و مخلوط ها استفاده می ‌شود. قابلیت تنظیم درجه حرارت، تنظیم همزدن و همین طور تنظیم سرعت هم خوردن مایعات از مزایای این دستگاه محسوب می شود. قیمت دستگاه های آزمایشگاهی با امکانات بیشتر نسبت به دستگاه های مشابه بیشتر خواهد بود.

هیتر استیرر آلفا

از مزایا هیتر استیرر آلفا داشتنن المنت های ساخت شرکت کانتال سوئد است. این المنت ۶۵۰ واتی ظرفیت تولید دمای ۵۰ تا ۳۷۰ درجه را داشته و توسط شرکت آلفا گارانتی مادام العمر است. هات پلیت مگنت دیجیتال آلفا دارای قابلیتی سه کاره است که می توان با فشردن هر یک از ولوم های آن دما، استیرر و سرعت چرخش را تنظیم نمود. برای انتقال بهتر حرارت در این دستگاه از دو صفحه واشری استیل استفاده شده است. اما هنوزمقداری اتلاف انرژی در آن دیده می شود.

از طرفی صفحه آلومینیومی دایره‌ای این دستگاه دارای قطر ۱۸ سانت بوده و طوری طراحی شده که بتوان به راحتی ظروف ۵ لیتری را بر روی آن قرار داد. خرید انواع هات پلیت مگنت را می‌توان از سایت ها و مراکز معتبر فروش انجام داد. قیمت هیتر مگنت دار و قیمت دستگاه های آزمایشگاهی با توجه به نرخ ارز می تواند متغیر باشد. لازم به ذکر است که دستگاه های وارداتی نسبت به انواع تولید داخل از قیمت های بیشتری برخوردارند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا