Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
عمومی

تفاوت سوکرالوز و استویا چیست؟

امروزه کاربرد شیرین کننده ها در صنایع غذایی رو به افزایش نهاده است. انواع شیرین کننده های طبیعی و مصنوعی در صنایع غذایی و دارویی جهت شیرین سازی محصولات مورد استفاده قرار می گیرند. سوکرالوز و استویا از جمله شیرین کننده های صنعتی پرکاربرد محسوب می شوند. در ادامه این مطلب به بررسی تفاوت سوکرالوز و استویا می پردازیم. سوکرالوز شیرین کننده ای مصنوعی و کم کالری است. اما استویا شیرین کننده ای طبیعی بوده و از برگ گیاهی به همین نام گرفته می شود. به دلیل تفاوت سوکرالوز و استویا در خواص این شیرین کننده ها در کاربرد نیز متفاوت هستند. برای خرید سوکرالوز و استویا به سایت های معتبر فروش مراجعه نمایید.

تفاوت سوکرالوز و استویا در استفاده

تفاوت دیگر این دو شیرین کننده به موارد استفاده از آن‌ها بر می‌گردد. هر دو این شیرین کننده ها را می توان در مواد غذایی استفاده کرد. اما یکی از این دو برای پخت و پز و دیگری برای افزودن به نوشیدنی ها مناسب است.

سوکرالوز شیرینی خود را در اثر گرما از دست نخواهد داد. بنابراین برای پخت و پز مناسب است. استویا نیز یک شیرین کننده طبیعی و بسیار شیرین است. این محصول را می توان برای غذا ها و انواع نوشیدنی ها استفاده نمود.

تفاوت سوکرالوز و استویا در کالری

استویا شیرین کننده طبیعی و بدون کالری است. اما شیرین کننده مصنوعی سوکرالوز حاوی مقداری کالری است. هر ۵ قطره از استویا مایع یا ۱ قاشق چای خوری پودر است. ساشه های سوکورالوز نیز حاوی ۱ گرم از ماده شیرین کننده هستند.

درواقع هیچ‌یک از این مواد ارزش غذایی بالایی را تحمیل نمی‌کنند. یک قاشق چای‌خوری استویا حاوی مقدار ناچیزی کربوهیدرات، چربی، پروتئین، ویتامین و مواد معدنی است. یک قاشق چای‌خوری سوکرالوز نیز دارای ۲ کالری، ۰.۵ گرم کربوهیدرات و ۰.۰۲ میلی گرم پتاسیم است.

بنابراین سوکرالوز و استویا نیز همچون شیرین کننده هایی نظیر ساخارین، آسپارتام و آسه سولفام کا بدون کالری محسوب شده و در هر وعده، حداقل مواد مغذی را ارائه خواهند داد. سوکرالوز می‌تواند سطح قند خون و انسولین را در افرادی که به‌طور منظم از آن استفاده می‌کنند افزایش دهد. اما سوکرالوز در افرادی که از شیرین کننده های مصنوعی به‌طور منظم استفاده نمی‌کنند، مشکلی را در این زمینه ایجاد نخواهد نمود. خرید سوکرالوز را حتما از منابع معتبر فروش انجام دهید.

تفاوت سوکرالوز و استویا در تولید

بزرگ ترین تفاوت استویا و سوکرالوز در منشا و نحوه تولید آن‌هاست. استویا از گیاه استویا به دست آمده و بنابراین در طبیعت یافته می‌شود و منشا طبیعی دارد. اما سوکرالوز شیرین کننده‌ای مصنوعی بوده که شکل اصلاح شده قند است که با جایگزینی گروه‌های کلر تولید شده است.

استفاده از هر دو شیرین‌کننده استویا و سوکرالوز بی‌خطر در نظر گرفته شده و اثر مضر یا سمیت در استفاده مجاز از آن‌ها گزارش نشده است.

توجه شود که تفاوت سوکرالوز و استویا در قیمت آن‌ها نیز وجود دارد. این دو ماده به دلیل تفاوت در نحوه تولید از قیمت های متفاوتی برخوردارند.

تفاوت سوکرالوز و استویا در صنایع غذایی

تفاوت سوکرالوز و استویا در صنایع غذایی دیده می‌شود. اسپلندا در برابر حرارت مقاوم بوده و برای پخت و پز مناسب در نظر گرفته می شود. اما استفاده از آن امروزه با چالش هایی رو به رو شده است. این شیرین کننده ممکن است در دماهای بالا شروع به تجزیه نموده و با سایر مواد وارد واکنش شود. گرم شدن سوکرالوز با گلیسرول ممکن است منجر به ایجاد مواد مضری به نام کلروپروپانول ها شود که این مواد خطر سرطان را افزایش خواهند داد.

استویا ماده ای طبیعی بوده و به بدن آسیب نمی زند. اما سوکرالوز که با نام تجاری اسپلندا شناخته می‌شود، از جهتی ممکن است به بدن آسیب بزند. بدن می‌تواند اتم های کلر را جذب کرده و این ماده به باکتری های خوب بدن حمله کند.

درنهایت هر دوی این شیرین کننده ها گزینه هایی برای افرادی که به شیرینی‌جات علاقه دارند گزینه های مطلوبی هستند. اما در مقدار مصرف آن ها باید دقت نموده و بیش از حد از این شیرین کننده ها استفاده نکرد. برای خرید سوکرالوز و استویا به سایت های معتبر فروش مراجعه نمایید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا