Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
عمومیغذایی و دارویی

اثرات استفاده از گوارگام در بدن حیوانات

گوارگام نوعی افزودنی غذایی است که جهت افزایش غلظت و یا به‌عنوان امولسیفایر در صنایع غذایی کاربرد دارد. از خواص گوارگام محلول بودن و جذب بالای آب است. بنابراین کاربرد گوار موجب افزایش غلظت و چسبندگی محصولات خواهد شد. گوارگام ماده ای گیاهی بوده و از گیاه گوار به دست می آید. استفاده از گوارگام در بدن حیوانات تا حدودی مشکلات گوارشی آن‌ها را رفع می‌کند. کاربرد گوارگام در بدن حیوانات بی خطر بوده و یبوست، نفخ و مشکلات گوارشی را از بین می برد. استفاده از گوارگام به عنوان غذای حیوانات صورت گرفته و یا به‌عنوان افزودنی به غذای حیوانات و طیور افزوده می‌شود. قیمت خرید گوارگام در بازار متفاوت بوده و به برند تجاری محصول و کیفیت آن وابسته است. برای خرید گوارگام به سایت های معتبر فروش مراجعه نمایید.

استفاده از گوارگام در بدن حیوانات

از پوسته و جوانه دانه‌های گوار به‌عنوان خوراک دام و طیور استفاده می‌شود. این مواد به عنوان پودر گوار نیز شناخته می شوند. دانه های صمغ گوار از مقادیر بالایی پروتئین و کربوهیدرات تشکیل شده اند. بنابراین می توان این محصول را به‌عنوان غذا به حیوانات خوراند. همچنین این ماده را می‌توان به‌عنوان افزودنی با مواد غذایی دیگر مخلوط نمود.

کاربردها و فواید صمغ گوار و محصولات جانبی آن موجب شده تا از این ماده در سراسر دنیا استفاده شود. گوارگام به عنوان غذا و کاربردهای تجاری دیگر مورد استفاده قرار می گیرد. استفاده از گوارگام در بدن حیوانات برای سلامتی آن ها بهتر بوده و می توان این خوراک های طبیعی را با خوراک های فرآوری شده جایگزین نمود.

تاثیر گوارگام بر بدن حیوانات

اثر گوارگام در بدن گربه‌

گوارگام نوعی افزودنی طبیعی است که استفاده از آن به طور کلی در غذاهای کنسرو شده گربه بی‎خطر اعلام شده است. این ماده با مرطوب سازی غذای گربه موجب قوام و یکنواختی آن می شود. درصورتی که گربه مستعد یبوست باشد، استفاده از گوارگام در غذای آن می تواند موجب نرم شدن مدفوع گردد.

گوارگام در غذای سگ‌

گوارگام در غذای سگ‎ آن را تازه نگه داشته و برای مصرف در غذای سگ‌ها بی‌خطر است. اما مصرف بیش از حد آن می تواند موجب ناراحتی و التهاب معده شده یا ایجاد انسداد نماید.

تاثیر و مزایا گوارگام بر بدن حیوانات

خوراک دام شامل مواد افزودنی نظیر پوست بادام، کاه برنج، خرما، غلاف لوبیا و یا پوست آووکادو است. این غذاها عناصر مورد نیاز را برای حیوانات فراهم کرده و موجب بهبود فرآیند متابولیسم می شوند. برای خرید گوارگام به سایت های معتبر فروش مراجعه نمایید.

منبع انرژی در حیوانات شیرده حیاتی بوده و با رشد کل بدن حیوان در ارتباط است. در رشد حیوانات منبع پروتئین بسیار مهم است. حیوانات تولید کننده گوشت مثل گاو به مقادیر بالایی پروتئین نیاز دارند تا حداکثر بازدهی را داشته باشند.

درواقع حیوانات نیز مانند انسان به انواع ویتامین ها و مواد معدنی برای محافظت از بدن در برابر بیماری ها، ایجاد بافت های خاص و… نیازمندند. خوراک دام خوب و مغذی حاوی مواد حیاتی اصلی برای بدن حیوان است. برای تامین مقادیر بالای این مواد مغذی ضروری استفاده و خرید گوارگام توصیه می‌شود. گوارگام در بدن حیوانات تاثیرات مطلوبی داشته و مواد مغذی مورد نیاز آن‌ها را تامین می‌کند.

خواص گوارگام بر بدن حیوانات

گوارگام در خوراک دام موجب تاثیرات مثبتی بر بدن حیوانات می شود.

  • بهبود ارزش غذایی
  • بهبود پارامترهای خونی
  • افزایش عملکرد تولید
  • افزایش تولید شیر
  • بهبود کارایی اقتصادی
  • و…

این محصول به‌عنوان یک محصول طبیعی شناخته شده که سرشار از پروتئین و کربوهیدرات است. استفاده از گوارگام در بدن حیوانات از این جهت مطلوب است که هیچ اثری از مواد شیمیایی یا مواد نگهدارنده در آن وجود ندارد. برای مثال خوراک گاو با پودر آدامس گوار محصولی است که دارای بتامانان، ساپونین ها و مهار کننده طبیعی تریپسین بوده که برای تقویت ارزش غذایی و قابلیت هضم غذا استفاده می شود. امروزه فروش و خرید گوارگام به دلیل این فواید بسیار صورت می پذیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا