Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
عمومیغذایی و دارویی

گسترش طول عمر انار با اسید اسکوربیک چگونه است؟

اسید اسکوربیک اسیدی آلی است که در صنایع غذایی کاربرد دارد. یکی از خواص اسید اسکوربیک قدرت نگهدارندگی آن است. به همین دلیل افزایش طول عمر انار با اسید اسکوربیک و کیتوزان مورد توجه قرار دارد. جهت گسترش طول عمر انار با اسید اسکوربیک و کیتوزان آن را پوشش داده و مانع خراب شدن آن در انبار ها می گردند. استفاده از اسید اسکوربیک و کیتوزان با از بین بردن باکتری ها بلافاصله پس از پوشش دهی اثر نگهدارندگی خود را القا می کند. به دلیل کاربرد اسید اسکوربیک در گسترش طول عمر انار و موارد دیگر خرید و فروش آن بسیار صورت می‌پذیرد. برای خرید اسید اسکوربیک به فروشگاه های معتبر فروش مواد شیمیایی صنعتی مراجعه نمایید. قیمت اسید اسکوربیک با توجه به درجه خلوص و برند تجاری محصول در بازار متفاوت است.

افزایش طول عمر انار با اسید اسکوربیک و کیتوزان

از مخلوط کیتوزان و اسید اسکوربیک به عنوان پوشش خوراکی برای افزایش ماندگاری آریل‌های انار استفاده می شود. انارهای پوشش داده شده با غلظت‏ های مختلف کیتوزان و اسید اسکوربیک از ماندگاری بیشتری برخوردارند. بعلاوه گسترش طول عمر انار با اسید اسکوربیک در کیفیت فیزیکی، شیمیایی، میکروبیولوژیکی و… انار تاثیری نخواهد داشت. این ترکیبات تفاوت معنی داری در محتوای نمونه های حاوی این پوشش نسبت به نمونه های شاهد نشان نداده‌اند.

بعلاوه پوشش کیتوزان آسکوربیک در طول ذخیره سازی موجب حفظ کیفیت بصری آریل‎ها می شود. از طرفی پوشش کیتوزان-آسکوربیک قادر است تا رشد باکتری ‎ها و قارچ‎ ها را روی آریل‎ها مهار کند. بنابراین گسترش طول عمر انار با اسید اسکوربیک تایید می‌شود.

محلول اسید کیتوزان-آسکوربیک قادر به مهار باکتری هوازی مزوفیل بلافاصله پس از پوشش دهی است. بنابراین آریل های پوشش داده شده در طول ذخیره سازی هیچ رشدی از باکتری را نشان نخواهند داد.

پوشش کیتوزان آسکوربیک با ایجاد تاخیر در رشد میکروارگانسیم‌ها موجب می شود تا ماندگاری انار تا ۲۱ روز با دمای ۵ درجه سانتی‌گراد افزایش یابد.

نمرات حسی شامل رنگ، ​​طعم و عطر نیز در انار های پوشش داده شده با کیتوزان-اسکوربیک اسید بالاتر بوده و پس از ۲۵ روز نگهداری مطلوب است. قیمت خرید اسید اسکوربیک برای استفاده در این موارد به برند تجاری محصول وابسته است.

گسترش طول عمر انار با اسید اسکوربیک و اثرات ضد میکروبی

پوشش کیتوزان آسکوربیک قادر است تا زمان تأخیر میکروارگانیسم‌ها را طولانی ‌تر نموده و موجب افزایش ماندگاری آریل‌ها تا ۲۱ روز شود. رنگ، طعم و عطر نیز در استفاده از اسید کیتوزان-آسکوربیک تغییر نکرده و میوه هنگام استفاده حس تازگی را القا خواهد نمود.

اسید آسکوربیک ماده ای شناخته شده از لحاظ ایمنی است. کیتوزان نیز از موادی است که به طور کلی ایمن در نظر گرفته می‌شود. کیتوزان در تشکیل فیلم دارای خواص بسیار عالی است و می‌تواند به‌عنوان یک پوشش سطحی خوراکی در افزایش نگهداری میوه‌ها و سبزیجات به کار رود.

مزایا گسترش طول عمر انار با اسید اسکوربیک

اسید اسکوربیک یک اسید آلی جایگزین برای کمک به حل کیتوزان در تهیه پوشش‌های فیلم کیتوزان محسوب می‌شود. اسید اسکوربیک در سلامت انسان در نقش ویتامین سی بسیار مهم بوده و در بسیاری از میوه‌ها یافته می‌شود. اما استفاده از ترکیب کیتوزان و اسید اسکوربیک در غلظت‌های مختلف برای بهبود ماندگاری انار در زمان نگهداری آن استفاده می شود.

پوشش اسید اسکوربیک کیتوزان بر کاهش وزن تاثیری ندارد. محدودیت تجاری کاهش وزن در میوه‌های فرآوری شده‌ ۶/۴ درصد است. در مورد استفاده از این ماده، کاهش وزن در طول زمان نگهداری زیر این حد است.

اسیدیته و pH قابل تیتراسیون در نمونه‌های پوشش داده شده و شاهد در طول زمان نگهداری تغییر معنی داری را نشان  نمی دهند.

خصوصیات رنگی انار‌ ها و کیفیت بصری آن‌ها نیز تغییری نکرده و مورد قبول است. آریل انار پوشش داده شده با کیتوزان و اسید اسکوربیک نشانه‌ای از زوال نشان نداده و برای مصرف و عرضه در بازار قابل قبول هستند. بنابراین گسترش طول عمر انار با اسید اسکوربیک راهکاری مطلوب است. برای خرید اسیداسکوربیک با کیفیت مناسب آن را از سایت های معتبر تهیه نمایید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا