Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
عمومیغذایی و دارویی

طرز تهیه ایزوله سویا چیست؟

ایزوله سویا پروتئینی گیاهی و پرمصرف در صنایع غذایی است. تهیه ایزوله سویا برای کاربرد در تولید سوسیس و کالباس و سایر فرآورده های گوشتی صورت می پذیرد. پودر ایزوله سویا یک مکمل بسیار مناسب در داشتن یک رژیم غذایی سالم است. از این رو طرز تهیه ایزوله سویا از اهمیت ویژه ای برخوردار است. تهیه ایزوله سویا را می توان به دو روش خانگی انجام داد. همچنین تهیه سویا به روش های صنعتی نیز صورت می پذیرد. امروزه خرید و فروش ایزوله سویا در بازار بسیار صورت می پذیرد. برای دریافت قیمت و یا خرید و فروش ایزوله سویا می توان به سایت مراکز معتبر فروش مراجعه نمود.

طرز تهیه ایزوله سویا

طرز تهیه پودر سویا خانگی

برای تهیه پودر سویا خانگی دو روش وجود دارد. در روش اول از دانه بو داده سویا استفاده می شود. در روش دوم نیز از پروتئین بافت دار سویا یا همان سویا ماکارونی استفاده می شود. سویا بافت دار، چرخ شده دانه سویا نیست و پس از روغن گیری دانه سویا به صورت بافت دار تولید شده و در بازار خرید و فروش عرضه می گردد.

میزان پروتئین سویا بافت دار از دانه سویا بیشتر است. بنابراین برای تهیه پودر سویا خانگی استفاده از روش دوم بهتر است. فروش ایزوله سویا از طریق مراکز معتبر صورت می پذیرد.

تهیه ایزوله سویا صنعتی

با حذف چربی و کربوهیدرات از کنجاله سویا می توان پودر ایزوله سویا را به دست آورد. این محصول دارای حدود ۹۰ درصد پروتئین بوده و به همین دلیل بسیاری از بدن‌سازان از آن برای عضله سازی استفاده می کنند. این محصول در بسته بندی های ۴۰۰ و ۱۰۰۰ گرمی قابل تهیه است. فروش ایزوله سویا به صورت اینترنتی نیز صورت می پذیرد.

این ماده در صنایع غذایی جهت افزایش میزان پروتئین ماده غذایی استفاده می شود. همچنین دارای خواص امولسیفایری مانند جذب آب و چربی بوده و خاصیت چسبندگی را افزایش می دهد. استفاده از این افزودنی در محصولاتی همچون سوسیس و کالباس به دلیل بهبود خواص فیزیکی و شیمیایی مانند خواص امولسیفایری و نگهداری آب بسیار صورت می پذیرد. کاربرد ایزوله سویا در محصولات کم چرب گوشتی به بهبود خواص حسی آن منجر می شود. بنابراین تهیه ایزوله سویا در صنایع بسیار حائز اهمیت است.

دلایل تهیه ایزوله سویا

این ماده غذایی به عنوان یک ماده اولیه و افزودنی غذایی در بسیاری از صنایع مورد استفاده قرار می گیرد. استفاده از این ماده در صنایع غذایی خصوصیات تغذیه ای و حسی را در محصول افزایش داده و موجب تقویت کیفیت و احساس دهانی بهتر و طعم مطلوب تر می گردد.

کاربرد این محصول موجب افزایش ارزش تغذیه ای، افزایش قدرت جذب آب و کاهش حجم نشاسته در محصول نهایی می گردد. در محصولات سوسیس و کالباس استفاده و تهیه ایزوله سویا به دلیل حفظ آب باعث بهبود خواص فیزیکی و شیمیایی شده و در محصولات کم چرب گوشتی به بهبود خصوصیات حسی منجر می شود.

هیدرات کربن در فرآیند تولید و تهیه ایزوله سویا حذف می گردد. بنابراین از لحاظ هاضمه نیز دارای مقبولیت بالایی است. مصرف آن ایجاد نفخ و سوء هاضمه نمی کند. این ماده باعث کاهش حجم نشاسته ته نشین شده در هنگام پخت می گردد. زیرا از قابلیت جذب آب و چربی بالایی برخوردار است. با لحاظ کردن ایزوله سویا به عنوان امولسیفایر خواص فیزیکی و شیمیایی محصول نیز بهبود خواهد یافت. خرید و فروش ایزوله سویا به دلیل خواص بی نظیرش بسیار صورت می پذیرد.

معایب تهیه پودر سویا

مصرف این محصول موجب افزایش سطح استروژن و کاهش تستوسترون می گردد. فیتواستروژن‌های موجود در ایزوله سویا ممکن است موجب کاهش ناخواسته تستوسترون و افزایش سطح استروژن در بدن گردد. به عبارتی مصرف پروتئین سویا مانع ماهیچه سازی می گردد.

ترکیبات استروژنی یا فیتواستروژن‌هایی مانند ژنیستئین و دایزئین می‌توانند موجب برهم زدن تعادل تستوسترون‌ها و استروژن‌های موجود در بدن‌ شده و به چاقی و مشکلات دیگر منجر شوند. بنابراین در مصرف این افزودنی باید دقت نموده و بیش از حد از آن استفاده نکرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا