Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
صنایع شیمیاییغذایی و دارویی

از قیمت خرید و فروش اتانول خوراکی یا الکل سفید چه می دانید؟

اتانول خوراکی محلولی متشکل از آب و اتانول است که از طریق فیلتراسیون و تخمیر تولید می شود. اتانول خوراکی در صنایع مختلف از جمله صنایع غذایی و نوشیدنی های الکلی ، حلال های تمیز کننده ، عطرها ، مواد آرایشی ، دارویی و سوخت مورد استفاده قرار می گیرد.  در بعضی از کشورها ، اتانول خوراکی را می توان به درجه A ، B و C بسته به طعم و محتوای اتانول طبقه بندی کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر در این رابطه در ادامه با ما در نشریه جهان شیمی فیزیک همراه باشید.

راههای تشخیص اتانول خوراکی

اولین راه تشخیصی برای اتانول آزمایش شعله است شما می توانید الکل را در ظرفی ریخته و آنرا با استفاده از کبریت یا فندک آتش بزنید اگر رنگ شعله آبی بود می توانید مطمئن شوید اتانول است. یکی دیگر از راههای تشخیص این است که یک سیب زمینی را پوست کنده و داخل الکل بیاندازیم اگر سیب زمینی صورتی شد الکل مورد آزمایش متانول است و اگر سبز شد اتانول خواهد بود.

روش سوم که تشخیص اتانول خوراکی که بسیار قابل اطمینان هم هست جوشاندن الکل است. اتانول در ۷۸ درجه سانتی گراد به جوش می آید اما متانول به دمایی حدود ۶۵۵ درجه جهت جوشیدن نیاز دارد که نمی تواند با شعله های اجاق گاز آنرا تامین کرد.

 

 

اتانول خوراکی یا الکل سفید چیست ؟

اتانول که همچنین اتیل الکل یا الکل سفید نامیده می شود یک ترکیب شیمیایی آلی است. اتانول یک الکل ساده با فرمول شیمیایی C2H5OH است که یک گروه اتیل به یک گروه هیدروکسیل متصل شده است و اغلب به صورت EtOH مخفف می شود. اتانول مایعی فرار ، قابل اشتعال و بی رنگ است که دارای بوی مشخصی است و  ماده موثره در نوشیدنی های الکلی  می باشد.

اتانول به طور طبیعی با تخمیر قندها توسط مخمرها یا از طریق فرآیندهای پتروشیمی مانند هیدراتاسیون اتیلن تولید می شود. از کاربردهای اتانول می توان به عنوان ضد عفونی کننده در کاربردهای پزشکی ، حلال شیمیایی و در ساخت ترکیبات آلی اشاره کرد.

از قیمت خرید و فروش اتانول خوراکی یا الکل سفید چه می دانید؟
از قیمت خرید و فروش اتانول خوراکی یا الکل سفید چه می دانید؟

طریقه و روش و چگونگی تولید الکل سفید یا اتانول خوراکی

بیشترین مقدار اتانول از محصولات نشاسته ای با فرآوری آسیاب خشک یا مرطوب تولید می شود. تقریباً ۹۰٪ اتانول به دلیل مقرون به صرفه بودن از آسیاب خشک بدست می آید. آسیاب خشک فرآیندی است که ذرت را به آرد تبدیل کرده و آنرا به اتانول و دی اکسید کربن تخمیر می کند. آسیاب مرطوب در درجه اول شیرین کننده های ذرت را همراه با اتانول و چندین محصول  دیگر (مانند روغن ذرت و نشاسته) تولید می کنند. کارخانه های مرطوب نشاسته ، پروتئین و فیبر موجود در ذرت را قبل از پردازش این اجزا، به محصولاتی مانند اتانول تبدیل می کنند.

تولید و ساخت الکل سفید از شکر در خانه

استفاده از شکر برای تولید اتانول یک راه  ساده برای تهیه خانگی این الکل است به این منظور ابتدا ۲.۵ کیلوگرم شکر را در ۱۰ لیتر آب حل کنید و برای حل شدن کامل می توانید مقداری آب را حرارت دهید.

سپس ظرفی که گنجایش این مقدار محلول را دارد به صورت کامل شست و شو دهید و ضدعفونی کنید و سپس مایع را در آن بریزید. قبل از اضافه کردن مخمر دمای مایع را چک کنید زیرا نباید دمای آن بیشتر از  ۴۰ درجه سانتی گراد باشد.

به ازای هر لیتر یک گرم مخمر اضافه کنید و درب ظرف را محکم ببندید زیرا هوا نباید وارد ظرف شود . فرآیند تخمیر به  طور معمول با توجه به نوع مخمر از ۱۰ تا ۱۵ روز طول خواهد کشید. در صورت ته نشین شدن مواد درون ظرف فرایند تخمیر به پایان رسیده است.

بعد از این مدت زمان به طور میانگین غلظت اتانول در مایع بین ۱۰ تا ۱۵ در صد خواهد بود. انواع مختلف مخمر ها درصدهای مختلفی از اتانول را ایجاد می کنند. با ۲ بار انجام فرایند تقطیر به درصد هایی بالاتر از ۷۰  اتانول می رسیم ولی دست پیدا کردن به درصد های بالاتر از ۸۰ بدون تجهیزات آزمایشگاهی غیر محتمل می باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا