Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
پلاستیکی و پلیمریرنگ و رزینصنایع شیمیاییمحصولات شیمیایی

قیمت فروش و خرید متانول (متیل الکل) | کاربرد متانول چیست؟

این مقاله شامل اطلاعات مفید و کاربردی درباره ویژگی‌ها، خواص و کاربرد متانول و موارد مصرف گوناگون آن است. همچنین اگر تصمیم به خرید متانول دارید، برای آگاهی یافتن از قیمت خرید و فروش متانول در بازار مواد شیمیایی می‌توانید از لیست پیشنهادی فروشندگان متانول در انتهای مقاله استفاده نمایید. حجم محصول، درصد خلوص، نرخ ارز و شرکت تولیدکننده به طور کلی از عوامل بسیار مهم در تعیین قیمت مواد شیمیایی هستند؛ قیمت متانول نیز تحت تاثیر این موارد است. لازم به ذکر است لیست فروشندگان پیشنهادی در پایان مقاله، همواره با اسامی معتبرترین شرکت‌های خوشنام و با سابقه فعال در زمینه فروش متانول به روزرسانی می‌شود.

متانول یا همان متیل الکل یک ترکیب آلی مایع بوده که در صنعت کاربرد های فراوانی دارد و به طور غیر مستقیم نقش مهمی در زندگی روزمره ما ایفا می کند. متانول یک الکل غیر خوراکی با فراریت بسیار بالاست که رنگی نداشته و بوی آن بسیار تندتر از اتانول می باشد.

در گذشته متانول را از تقطیر تخریبی چوب به دست می آورند و این در حالی است که در دنیای امروز روش های جدید تری را برای تهیه این الکل به کار می گیرند. در روش مدرن، متانول از ترکیب مستقیم گاز مونواکسید کربن و هیدروژن در حضور کاتالیزور بدست می آید.

مراکز خرید و قیمت فروش متانول بتن در تهران و شهرستان‌ ها

اغلب مراکز خرید و فروش متانول بتن و دیگر مواد شیمیایی در تهران وجود دارند و فروشندگان متانول بتن در سایر استان و شهرستان ها در بیشتر موارد، خرید خود را از تهران انجام می دهند. به همین دلیل، توصیه می شود که در صورت امکان سعی کنید تا خرید مواد شیمیایی از تهران انجام شود. چرا که

  • اغلب شرکت های واردکننده متانول بتن در تهران مستقر هستند.
  • به دلیل اینکه خرید متانول بتن در سایر استان ها و شهرستان ها در بیشتر موارد از طریق چندین واسطه انجام می شود، خرید در تهران می تواند از نظر قیمت مقرون به صرفه تر و ارزان تر باشد.
  • از آنجایی که در تهران به تامین کننده اصلی کالا نزدیک تر هستید و بیشتر انبارهای اصلی مواد شیمیایی در شهر تهران قرار دارند، احتمال اصالت و مرغوبیت کالا نیز افزایش می یابد.

اما باید توجه نمود که تمامی شرکت های بازرگانی مستقر در تهران از نظر تجربه، سابقه و کیفیت در یک سطح قرار ندارند. به همین دلیل در این صفحه و سایر صفحات مرتبط با مواد شیمیایی در سایت جهان شیمی، تلاش کرده ایم برترین و باسایقه ترین شرکت های فعال در زمینه خرید و فروش متانول بتن را به شما معرفی کنیم. شرکت هایی که در بنر بالای این صفحه یا در کادر «فروشندگان پیشنهادی» در پایان این مقاله معرفی شده اند، همگی به طور مرتب مورد بازبینی قرار می گیرند. خالی از لطف نیست که یادآور شویم از جمله مهمترین شرایط شرکت ها برای قرار گرفتن در بخش های مذکور و معرفی به خریداران، میزان سابقه، اعتبار و تجربه آن ها است.

پتانسیل های ذاتی متانول باعث شده تا بسیاری از افراد متخصص بپذیرند که این نوع الکل می تواند در آینده سوختی رایج، سازگار با محیط زیست و یکی از منابع انرژی پاک به حساب بیاید. گرچه همین حالا هم بسیاری از کارخانه ها از این ترکیب پرکاربرد به عنوان سوخت مصرفی خود استفاده می کنند.

اگر کنجکاوید تا با سایر کاربرد ها و نکات ایمنی در خصوص استفاده از متانول آشنایی پیدا کنید، تا انتهای این مطلب با نشریه جهان شیمی فیزیک همراه بمانید.

پاسخ به سوالات در نشریه جهان شیمی فیزیک

کاربرد متانول

متانول در بازار مواد شیمیایی با درجه خلوص های مختلف و در نتیجه قیمت های متفاوتی وجود دارد که هر کدام برای کاربرد های مختلفی مناسب می باشند. همانطور که گفته شد متانول کاربرد های زیادی دارد که البته بسیاری از آن ها در حوزه صنعت قرار می گیرند. در ادامه قصد داریم شما را با برخی از مهمترین کاربرد های این ماده شیمیایی با ارزش آشنا کنیم.

 

 

سوخت وسایل نقلیه

متانول هم به صورت مستقیم و هم به طور غیر مستقیم برای تهیه انواع سوخت مورد استفاده قرار می گیرد. جالب است بدانید طبق آمار موجود، ۴۵ درصد از متانول تولید شده در جهان به عنوان سوخت و منبعی برای انرژی به کار می رود.

ملموس ترین مثال از کاربرد متانول به عنوان یک سوخت، بنزین سوپر می باشد که عدد اکتان بالاتری از بنزین معمولی داشته و آلودگی کمتری را نیز ایجاد می کند. استفاده از متانول و اتانول به همراه برخی دیگر از مواد شیمیایی، کیفیت بنزین و در نهایت عدد اکتان را بالاتر می برد.

گرچه بسیاری از پژوهشگران ایرانی سالهاست در تلاش اند تا با به کارگیری تمام امکانات موجود این الکل را به طور جدی وارد سوخت های مورد استفاده برای تمام خوردو ها کنند؛ اما متأسفانه به دلیل عدم حمایت مسئولین مربوطه، تا کنون پیشرفتی حاصل نشده است.

متانول می تواند با نسبت های مختلفی با گازولین مخلوط شده و تشکیل یک سوخت پاک را برای برخی از وسایل نقلیه دهد. در حال حاضر بعضی از کشور های جهان متانول را به عنوان یک سوخت پاک مورد استفاده خود قرار داده و در حال جایگزینی آن با سایر سوخت های آلود می باشند.

به غیر از موارد گفته شده از متیل الکل برای تهیه دی متیل اتر که خود یکی از سوخت های وسایل نقلیه می باشد نیز استفاده می شود.

خرید متانول به عنوان ضد یخ

یکی از رایج ترین کاربرد های متانول، استفاده از آن در تولید انواع ضد یخ است. متانول به واسطه ویژگی های ذاتی اش، باعث کاهش نقطه انجماد محلول های آبی و افزایش نقطه جوش آن ها می شود. بنابراین تولید کنندگان ضد یخ از این الکل استفاده می کنند تا آب مورد استفاده برای شستشوی شیشه جلوی ماشین و یا آب رادیاتور یخ نزند.

فروش متانول به عنوان نقش حلال

بدون تعارف می توان گفت متانول در درجه اول به عنوان یک حلال صنعتی شناخته شده که از این کاربرد این ماده شیمایی برای تهیه انواع جوهر، رزین، چسب و رنگ استفاده می شود. علاوه بر این موارد، این الکل نقش حلالیت خود را در زمینه داروسازی و آزمایشگاه های شیمی نیز به خوبی به نمایش می گذارد.

متانول و یک دنیا کاربرد که از آن ها بی خبرید !
متانول و یک دنیا کاربرد که از آن ها بی خبرید !

کاربرد متانول تولید برق

از آنجایی که متانول یک ماده شیمیایی مقرون به صرفه و در دسترس است، از آن در نیروگاه های تولید برق نیز استفاده می شود. این ماده نسبت به گازوئیل ماده بسیار پاک تری بوده و بنابراین به کارگیری آن در آلودگی هوا نیز نقشی نخواهد داشت.

خرید متانول براب تهیه پلاستیک

جالب است بدانید یکی از عمده ترین موارد مصرف متانول در صنعت، تولید انواع پلیمر و پلاستیک می باشد. از متانول و مواد مشتق شده از آن مانند اسید استیک و فرمالدهید به عنوان مواد پایه در تهیه پلاستیک پلی متیل متاکریلات، پلی استر، پارچه ها و الیاف مصنوعی نیز استفاده می شود.

نکاتی ایمنی که باید در خصوص متانول بدانیم 

  • متانول بسیار قابل اشتعال بوده و بنابراین باید از گرما به دور باشد و در دمای اتاق انبار و نگهداری گردد.
  • سمیت این الکل بسیار بالا می باشد و ورود ۱۰ میلی لیتر از این ماده به بدن باعث اختلال در دید، تشنج، کوری، نارسایی کلیه و در مواردی منجر به مرگ می گردد.
  • در صورتی که متانول به صورت مستقیم با پوستتان تماس پیدا کرد، ناحیه مربوطه را به مدت ۱۵ دقیقه با آب و صابون بشویید.
  • همانطور که گفته شد میزان سمیت این الکل بسیار بالا می باشد و بنابراین استفاده از آن برای ضدعفونی کردن به هیچ عنوان پیشنهاد نمی گردد. فقط و فقط الکل طبی یا اتانول است که خاصیت ضد میکروبی و ضد عفونی کننده داشته و استفاده از متانول به جای الکل طبی خطر های جدی را برای سلامت انسان به دنبال دارد.

خرید متانول شیراز

متانول شیراز به عنوان ماده اولیه برای تولید مواد شیمیایی مانند اسید استیک و فرمالدئید استفاده می شود که به نوبه خود در محصولاتی مانند چسب ها، فوم ها، کف های تخته سه لا، حلال ها و مایع شستشوی شیشه جلو استفاده می شود. متانول معمولا در مقیاس تجاری از گاز طبیعی و زغال سنگ تولید می شود. از آنجایی که متانول همچنین می تواند از منابع تجدیدپذیر مانند زباله های شهری، زیست توده و دی اکسید کربن بازیافتی ساخته شود، می تواند مسیر آینده را برای انرژی های تجدیدپذیر فراهم کند و از اهداف کربن زدایی جامعه حمایت کند.

فروش متانول کاوه

متانول کاوه یک سوخت کم کربن و حامل هیدروژن است که به دلیل احتراق کارآمد، سهولت توزیع و در دسترس بودن گسترده به عنوان یک سوخت جایگزین مقرون به صرفه برای حمل و نقل مایع مورد استفاده قرار می گیرد. این متانول همچنین در مخلوط‌ های بنزین با درصدهای حجمی بالا (۵۰-۱۰۰%) و متوسط ​​(۱۵-۳۰%) و مخلوط ‌های کم (۳-۵%) استفاده می ‌شود. همچنین جایگزینی برای خودروهای سنگین دیزلی است هرچند که محتوای انرژی آن کمی کمتر از بنزین و گازوئیل است.

قیمت متانول زاگرس

متانول زاگرس یک نوع سوخت زیست تخریب پذیر و پاک سوز است که به طور قابل توجهی انتشار گازهای گلخانه ای مانند ذرات معلق، اکسیدهای گوگرد و اکسیدهای نیتروژن را کاهش می دهد. در گذشته عمدتا به عنوان پایه شیمیایی برای تولید محصولات مختلف مانند مصالح ساختمانی و همچنین محصولات بهداشتی و پزشکی استفاده می شد. مدتی است که متانول تبدیل به یک جایگزین جذاب تر شده است که برای گرم کردن، پخت و پز و همچنین تامین انرژی کشتی ها استفاده می شود.

 

جدول مشخصات، خواص و ویژگی های متانول

نام انگلیسی Methanol
فرمول مولکولی CH3OH
جرم مولکولی ۳۲.۰۴ g/mol
چگالی ۷۹۲ kg/m³
نقطه ذوب -۹۷.۶ °C
نقطه جوش ۶۴.۷ °C

متانول چیست

متانول یک ماده خام مهم برای صنایع شیمیایی و همچنین صنعت انرژی و سوخت در آینده است. متانول یک ماده شیمیایی محبوب است و یکی از مواد شیمیایی است که بیشترین کاربرد را در جهان دارد، زیرا از آن برای ساخت چسب، بیودیزل و آفت کش ها و موارد دیگر استفاده می شود. متانول به طور طبیعی در طبیعت تجزیه می شود و برای نشت های بزرگ تر می توان آن را با آب رقیق کرد.

فروش متانول

تولید کنندگان متانول اغلب این ماده همه کاره را به صورت خام به فروش می رسانند. بیشترین کاربرد متانول در ساخت مواد شیمیایی است. حدود ۴۰ درصد متانول به فرمالدئید تبدیل می ‌شود و از آنجا به محصولات متنوعی مانند پلاستیک، تخته سه لا، رنگ، مواد منفجره و منسوجات پرس دائمی تبدیل می‌شود. متانول همچنین به دلیل ماهیت قطبی خود به عنوان حلال آزمایشگاهی برای انجام بسیاری از واکنش ها نیز استفاده می شود.

قیمت خرید متانول

متانول به صورت صنعتی به عنوان یک ماده در ضد یخ، حلال ‌های شیمیایی مختلف، سوخت ‌های خاص، تولید بسیاری از پلاستیک ‌ها و در ترکیبات الکلی که برای مصارف پزشکی یا صنعتی به جای مصرف در نظر گرفته شده است، استفاده می‌شود. به همین دلیل تولید کنندگان اغلب این ماده را از تولیدکنندگان متانول خریداری می کنند و برای تولید مواد کاربردی خود در صنعت استفاده می کنند.

پرسش های رایج در مورد متانول (متیل الکل)

خرید متانول (متیل الکل) در سایت جهان شیمی چگونه است؟
جهان شیمی شما را به بهترین فروشندگان متانول (متیل الکل) متصل می ‌کند. برای خرید متانول (متیل الکل) تنها کافی است از طریق بنر بالای صفحه یا کادر فروشندگان در پایین مقاله، فروشنده مورد نظر را انتخاب نمایید و با او تماس بگیرید.

قیمت متانول

متانول کاربردهای صنعتی و علمی فراوانی دارد. یکی از رایج ترین کاربردهای متانول به عنوان ماده تشکیل دهنده فرمالدئید است. این ماده شیمیایی به‌ طور گسترده در تولید پلاستیک ‌ها از جمله پلاستیک‌ هایی که در مصالح ساختمانی، قطعات خودرو، رنگ‌ها، مواد منفجره و پارچه‌های مصنوعی مقاوم در برابر چروک استفاده می ‌شود. به همین دلیل متانول با قیمت های متفاوتی توسط تولید کنندگان به فروش می رسد.

فرمول سوختن متانول

متانول به طور طبیعی در متابولیسم بی هوازی بسیاری از انواع باکتری ها تولید می شود. در نتیجه، بخش کوچکی از بخار متانول در جو وجود دارد. در طی چند روز، متانول اتمسفر توسط اکسیژن با کمک نور خورشید به دی اکسید کربن و آب اکسید می شود. متانول در هوا می سوزد و دی اکسید کربن و آب تشکیل می دهد.

۲ CH3OH + 3O2 —> 2CO2 + 4 H2O

شعله متانول تقریبا بی رنگ است و باعث ایجاد خطر ایمنی اضافی در اطراف شعله های متانول باز می شود.

کاربرد متانول

این ترکیب معمولا در واکنش هایی شرکت می کند که از نظر شیمیایی در دسته واکنش های الکلی قرار می گیرند. کاربردهای صنعتی مهم آن شامل هیدروژن زدایی، اکسیداسیون متانول و تبدیل آلدئید بر روی کاتالیزورهای نقره یا مولیبدن-آهن و همچنین تبدیل متانول به اسید استیک بر روی کاتالیزورهای کبالت یا روبیدیم است. همچنین دی متیل اتر (DME) را می توان توسط کاتالیزور اسیدی با استفاده از آبگیری متانول تولید کرد.

فرمول اتانول و متانول

اتانول که با نام اتیل الکل نیز شناخته می شود از دو اتم کربن تشکیل شده و دارای فرمول CH3CH2OH است . متانول که با نام متیل الکل نیز شناخته می شود فقط یک اتم کربن دارد و فرمول شیمیایی آن CH3OHاست. اتانول و متانول از نظر ظاهری شبیه به هم هستند و هر دو الکل هستند اما اتانول معمولا از تخمیر محصولات غذایی تولید می شود اما متانول معمولا به صورت مصنوعی پردازش می شود.

اتانول و متانول

اتانول یک حلال مایع شفاف و بی رنگ است که هم قابل اشتعال است و هم بسیار فرار است و بوی مشخصی دارد. اتانول وقتی می سوزد یک شعله آبی بدون دود تولید می کند. متانول نیز یک مایع فرار، بی رنگ و قابل اشتعال است که بوی مشخصی شبیه اتانول دارد. متانول وقتی می سوزد به جای شعله آبی رنگ شعله آن سفید روشن است.

متانول قطبی است یا ناقطبی

متانول قطبی است زیرا گروه OH در ساختار مولکولی آن غالب است و آن را قطبی می کند زیرا اکسیژن الکترونگاتیوتر از اتم های کربن و هیدروژن است. در نتیجه اکسیژن یک بار منفی جزئی و کربن و هیدروژن بار مثبت پیدا می کند و نتیجه اینکه متانول را به یک ماده قطبی تبدیل می کند.

پادزهر متانول

متانول به عنوان یک حلال و ماده تشکیل دهنده بسیاری از حلال های صنعتی و همچنین نوشیدنی های الکی تقلبی است که می تواند باعث مسمومیت، اسیدوز متابولیک، مشکلات عصبی و حتی مرگ شود. بنابراین تشخیص زود هنگام و استفاده از پادزهر می تواند به کاهش مرگ و میر و سایر عوارض مصرف این ماده کمک کند. پس از انجام آزمایشات لازم باید ابتدا از اتانول به عنوان عامل جلوگیری کننده از تبدیل متانول به اسید فرمیک استفاده شود و سپس داروی فلونیک اسید و عمل همودیالیز برای کاهش سم موجود در خون استفاده شود. در ادامه برای کنترل و جلوگیری از تشنج بیمار از داروهایی مانند بیکربنات سدیم و یا بنرودیازپین استفاده می شود.

 

خرید متانول

یکی از مهمترین دغدغه های فعالان حوزه شیمیایی، خرید متانول از یک فروشنده معتبر، باسابقه و قابل اطمینان است. با هدف افزایش اعتماد بین فروشندگان و خریداران از کیفیت محصول موردنظر در فرایند خرید متانول، ما به عنوان مرجع مواد شیمیایی در ایران، تمام تلاش خود را کرده ایم که بهترین فروشندگان بوریک اسید را در این بخش و همچنین بنر بالای صفحه به شما معرفی نماییم. امیدواریم با معرفی تامین کنندگان منتخب، نگرانی های خریداران محترم کاهش یافته و بتوانیم لذت تجربه خرید متانول با قیمت و کیفیت مناسب را به شما هدیه نماییم.

 



  • بازرگانی مهر شیمی

فروش انواع مواد شیمیایی صنایع غذایی و تجهیزات و لوازم تصفیه آب

نوشته های مشابه

‫۶ دیدگاه ها

  1. در مورد علائم مسمومیت با متانول در سایت های مختلف جسته و گریخته مطالبی را خواندم؛ اما خیلی دوست دارم ، اگر کسی تجربه ای درزمینه مسمومیت با متانول دارد، علایم و روند مسمومیت را اینجا با ما مطرح کند.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا