Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
غذایی و دارویی

فواید بی نظیر پودر وی آلبومین برای بدنسازی و حفظ سلامتی

پودر وی آلبومین یکی از مکمل های ایده آل برای افزایش وزن و حجم عضلات در دوره ابتدایی بدنسازی است. این مکمل حاوی ۴۴ % پروتئین از مجموع پروتئین‌ های وی، آلبومین سفیده تخم مرغ و کازئین شیر همراه با ویتامین ها و ریزمغذی های مفید برای بدن است.

تصمیم گیری در مورد نوع پودر پروتئین مناسب برای اهداف سلامتی و تناسب اندام می تواند گیج کننده باشد. اما، وقتی به دنبال بهترین منبع پروتئین برای افزودن به رژیم غذایی خود هستید، پودر پروتئین تخم مرغ و پودر پروتئین وی دو گزینه محبوب هستند.

مصرف پودر وی آلبومین در طول تمرینات سنگین، قدرت و عملکرد فرد ورزشکار را افزایش داده و مانع از تحلیل عضلات پس از ورزش می شود. وی آلبومین حتی برای افزایش وزن افراد غیر ورزشکار نیز مفید است. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه فواید و عوارض پودر وی آلبومین در ادامه مقاله با ما در نشریه جهان شیمی فیزیک همراه باشید.

وی آلبومین چیست

دو نوع پروتئین اصلی وجود دارد پروتئین وی و آلبومین تخم مرغ. هر دو مزایای منحصر به فرد خود را دارند، بنابراین انتخاب آنها واقعا به ترجیحات شخصی بستگی دارد.

برای کسانی که به لاکتوز حساسیت دارند یا به لبنیات حساسیت دارند، پودر پروتئین مبتنی بر تخم مرغ یک جایگزین عالی است. پروتئین آلبومین برای معده کمی ملایم‌ تر است و برای کسانی که در هضم آب پنیر مشکل دارند، گزینه خوبی است.

از طرف دیگر پروتئین وی یک پروتئین کامل است که حاوی تمام آمینو اسیدهای ضروری بدن شماست. همچنین سرشار از لوسین است، اسید آمینه ای که نقش مهمی در رشد و ریکاوری عضلات دارد. بنابراین اگر به دنبال عضله سازی یا بهبود عملکرد تمرینی خود هستید، پروتئین وی ممکن است انتخاب بهتری باشد.

اگر بدنساز یا ورزشکاری هستید که از مصرف مکمل های پروتئین کازئین یا وی معمولی خسته شده اید، پودر وی آلبومین یک انتخاب عالی برای شماست. وی آلبومین یک پروتئین بسیار قابل هضم و کامل است که حاوی تمام اسیدهای آمینه ضروری بدن شما برای ساخت و ترمیم بافت عضلانی است.

همچنین کالری و چربی کمی دارد و برای کسانی که به دنبال کاهش وزن یا حفظ وزن سالم هستند، گزینه ای عالی است. پودر پروتئین مبتنی بر تخم مرغ یا مکمل آلبومین یک راه بسیار مغذی و راحت برای افزایش مصرف پروتئین است.

 مکمل آلبومین چیست

بین مصرف مکمل پروتئینی و عضله سازی یک ارتباط اساسی وجود دارد. پروتئین درشت مغذی است که مسئول ساخت و ترمیم بافت های بدن است. تمرینات قدرتی که باید برای رشد عضلات انجام شود، به طور موقت منجر به پارگی های میکروسکوپی در فیبر عضلانی می شود. پروتئین فرآیند بهبودی را تحریک می کند، که به نوبه خود ماهیچه هایی قوی تر و بزرگ تر تولید می کند.

به طور گسترده درک شده است که برای عضله سازی، تمرینات بدنی مانند وزنه برداری که عضلات موجود را به چالش می کشد، باید به طور منظم انجام شوند. با این حال، تمرینات قدرتی یک فرآیند کاتابولیک است، به این معنی که این نوع تمرین به جای ساختن بافت عضلانی، باعث تجزیه عضلات می شود. به منظور افزایش عملکرد و مشاهده نتایج فیزیکی بهبود یافته، تغذیه مناسب خصوصا با استفاده از مکمل های ورزشی پروتئین دار برای این فرآیند ضروری است. اینجاست که پروتئین و عضله سازی با هم ترکیب می شوند.

در مقایسه با پروتئین آب پنیر، پروتئین سفیده تخم مرغ حدود ۱۰ کالری کمتر و چربی کمتری دارد. همچنین کندتر هضم می شود. این یک امر مثبت است زیرا سرعت جذب سریع پروتئین وی می تواند باعث افزایش بالقوه در سطح قند خون و ایجاد هوس و گرسنگی شود.

شاید مهمتر از همه این باشد که پروتئین سفیده تخم مرغ یا آلبومین، لبنی نیست. بنابراین یک جایگزین عالی برای افرادی است که عدم تحمل لاکتوز یا حساسیت به لبنیات دارند. علاوه بر این، نفخ و گازی را که اغلب در هنگام استفاده از پروتئین آب پنیر ایجاد می شود، تجربه نخواهید کرد.

وی آلبومین چیست
وی آلبومین چیست

روش مصرف پودر وی آلبومین

میزان مصرف وی آلبومین ۱ تا ۵ پیمانه (۳۱ تا ۱۵۵ گرم) در روز است. برای مصرف این مکمل باید هر پیمانه پودر را در نصف لیوان آب، شیر یا آبمیوه حل کرده و میل نمایید.

ورزشکاران ۲-۱ پیمانه را سه ساعت قبل از تمرین و ۳-۱ پیمانه را نیم تا یک ساعت پس از تمرین آماده نموده و مصرف نمایند. روزهایی که باشگاه نمی روید، می توانید ۲-۱ پیمانه وی آلبومین را پس از صبحانه یا پس از شام مصرف کنید.

توجه داشته باشید که وی آلبومین باید همراه با آب فراوان مصرف شود تا مواد زایدی که در حین متابولیسم پروتئین در بدن تولید می شود، راحت تر دفع گردد.

عوارض پودر وی آلبومین

برخی از مطالعات نشان داده اند که مصرف مقدار پروتئین اضافی ممکن است ناسالم باشد، به خصوص برای افرادی که مشکلات کبدی یا کلیوی دارند. دوز توصیه شده روزانه مکمل های پروتئینی بر اساس وزن، سن و سطح فعالیت است.

ورزشکاران باید با یک متخصص تغذیه متخصص در رشته پزشکی ورزشی مشورت کنند. دیگران می توانند با یک متخصص مراقبت های بهداشتی مشورت کنند یا توصیه های آژانس های بهداشتی را بررسی کنند.

همچنین توجه داشته باشید که پودر وی آلبومین حاوی فنیل آلانین است بنابراین بیماران مبتلا به فنیل كتونوری نباید آن را مصرف کنند. از طرف دیگر نباید این مکمل را با داروهای آنتی پیرین و تئوفیلین استفاده کنید. وی آلبومین به دلیل محتوای پروتئین بالا در افراد مبتلا به نارسائی كلیوی منع مصرف دارد.

وی آلبومین دکتر سان

وی آلبومین دکتر سان حاوی پودر سفیده تخم مرغ یا آلبومین و پروتئین وی است. پروتئین وی نوعی پروتئین است که از آب پنیر به دست می آید که مایعی است که در طی فرآیند پنیرسازی از شیر جدا می شود. پروتئین وی یک پروتئین کامل است، به این معنی که حاوی تمام ۹ اسید آمینه ضروری است که بدن برای رشد و نگهداری به آن نیاز دارد. پروتئین آب پنیر همچنین دارای لاکتوز بسیار کمی است و آن را به یک منبع پروتئین ایده آل برای افرادی که به لاکتوز حساسیت دارند تبدیل می کند.

پروتئین آب پنیر فواید زیادی دارد، از جمله کمک به رشد و ریکاوری عضلات، بهبود عملکرد سیستم ایمنی و کاهش التهاب در بدن. علاوه بر این، پروتئین آب پنیر با افزایش سیری و جلوگیری از پرخوری به کاهش وزن کمک می کند.

تخم مرغ منبع طبیعی پروتئین است، بنابراین پروتئین تخم مرغ به طور کلی سالم تر از پروتئین آب پنیر است. تخم مرغ همچنین منبع خوبی از سایر مواد مغذی مانند ویتامین D، کولین و سلنیوم در کنار پروتئین است. پروتئین تخم مرغ یا همان آلبومین به راحتی هضم می شود و معمولا باعث مشکلات گوارشی یا نفخ نمی شود. ترکیب این دو پروتئین در وی آلبومین می تواند به افزایش حجم و حفظ عضلات کمک کند.

روش مصرف پودر وی آلبومین
روش مصرف پودر وی آلبومین

آلبومین یا وی

انتخاب بهترین پودر پروتئین برای بدنسازی به شرایط مختلفی بستگی دارد. واکنش های آلرژیک و روش های پردازش برای هر پودر نیز بر این انتخاب تاثیر می گذارد. بسیاری از اوقات افراد تصمیم می‌گیرند پودر پروتئینی را با پروتئین شیر و تخم ‌مرغ انتخاب کنند تا اثربخشی و میزان پروتئین دریافتی را افزایش دهند، اما این لزوما باعث افزایش مزایای آن نمی ‌شود.

مکمل بدنسازی که به رشد عضلانی کمک می کند باید برای تامین مواد مغذی مناسب هم برای عضلات و هم برای کل سیستم بدن انتخاب شود. برخی برای جلوگیری از مصرف آفت کش ها و مواد غیر طبیعی شیر و پودر پروتئین تخم مرغ خود را در نسخه های ارگانیک خریداری می کنند، اما هیچ مطالعه ای نشان نداده است که این امر باعث افزایش قدرت یا توده عضلانی می شود.

پودرهای وی و آلبومین می توانند منبع عالی پروتئین کاملی باشند که شامل تمام اسیدهای آمینه ضروری مورد نیاز بدن است. با این حال، تخم مرغ و شیر بسیار آلرژی زا هستند و آن را منبع نامناسبی از پروتئین برای افرادی که به هر یک از این دو محصول حساسیت دارند، تبدیل می کند.

لاکتوز، قند طبیعی موجود در شیر، می تواند تعدادی از اثرات نامطلوب در بدن برای کسانی که حساس به لاکتوز یا عدم تحمل هستند، مانند گرفتگی معده یا بثورات ایجاد کند. اما در پروتئین وی مقدار لاکتوز به شدت کم و یا حذف می شود. با اینحال همیشه بهتر است مواد تشکیل دهنده پودر پروتئین وی و آلبومین خریداری شده را بخوانید تا مطمئن شوید که هیچ ماده ای وجود ندارد که باعث واکنش منفی شود.

یکی دیگر از راه های خوب برای انتخاب بهترین پودر این است که تعیین کنید آیا محصول حاوی قند اضافه شده است یا خیر. قند به هیچ وجه مورد نیاز بدن نیست و در واقع می تواند توده عضلانی و استخوانی را کاهش دهد. برخی از تولید کنندگان ممکن است هر دو پودر پروتئین آب پنیر و تخم مرغ را با هم مخلوط کنند، نه اینکه آنها را جداگانه بفروشند، تا به افزایش پروتئین بیشتر پودر کمک کنند.

پودرهای پروتئینی در بدنسازان توده عضلانی را افزایش و حفظ می کنند و مصرف آنها یک راه ساده برای تامین پروتئین مورد نیاز بدن است که معمولا از طریق رژیم غذایی امکان پذیر نیست.

وی آلبومین نارین

پروتئین وی با کیفیت ترین و مغذی ترین پروتئین موجود است. پروتئین وی از حدود ۸۰ درصد کازئین و ۲۰ درصد پروتئین وی تشکیل شده است. گاهی به دلیل جذب متابولیکی سریع و سرعت تحویل غذا به عضلات، «پروتئین سریع» نامیده می شود. پودر پروتئین آب پنیر بسیار محلول است و به طور موثر توسط بدن جذب می شود.

پودر پروتئین آب پنیر که برای ورزشکاران و بدنسازان ارزشمند است، بالاترین ارزش بیولوژیکی شناخته شده را در بین هر پروتئینی دارد. نسبت پروتئین ‌های آب پنیر که می‌ توانند جذب و وارد پروتئین‌ های بدن شوند، بسیار زیاد است. ورزشکاران و بدنسازان از این پودر به عنوان یک مکمل رژیم غذایی استفاده می کنند تا به آنها کمک کند در اوج عملکرد تمرین و رقابت کنند.

پودر پروتئین آب پنیر بهترین منبع آمینو اسیدهای شاخه دار طبیعی است. لوسین، ایزولوسین و والین که برای ورزشکاران بسیار مهم هستند. آمینو اسیدهای شاخه دار برای مبارزه با خستگی و کمک به ریکاوری در حین و بعد از ورزش نقش اساسی دارند. آنها در سطوح بالاتر توسط فعالیت های بدنی سوزانده می شوند، بنابراین ورزشکاران و بدنسازان باید بیشتر از آنها مصرف کنند.

پروتئین ها از منابع مختلف از اسیدهای آمینه ضروری و غیر ضروری ساخته شده اند. آنها برای ترمیم سلول ها و کنترل بسیاری از عملکردهای متابولیک عمل می کنند. پروتئین ها منبع انرژی و عملکرد بدن برای ساخت و ترمیم عضلات و استخوان ها هستند. آنها علاوه بر شیر از منابع دیگر مانند تخم مرغ نیز گرفته می شوند. وی آلبومین نارین برای اثرگذاری بیشتر ترکیبی از پروتئین وی و سفیده تخم مرغ است. این مکمل با کیفیت را می توانید در کنار بدنسازی یا به عنوان یک منبع پروتئینی برای حفظ عضلات بدن مورد مصرف قرار دهید.

عوارض پودر وی آلبومین
عوارض پودر وی آلبومین

وی البومین پگاه

بدن انسان روزانه به پروتئین نیاز دارد زیرا توسط آن ماهیچه ها و بافت ها ساخته می شوند ولی جایی وجود ندارد که بدن بتواند پروتئین اضافی را ذخیره کند. نیاز به پروتئین کافی در بدن انسان بعد از نیاز به آب در رتبه دوم قرار دارد.

افرادی که از رژیم های غذایی سالم پیروی می کنند، از طریق مصرف روزانه ترکیبات مختلف غذایی، پروتئین زیادی دریافت می کنند. با این حال، برخی از افراد دوست دارند پروتئین دریافتی خود را با یک پودر پروتئین تکمیل کنند یا گهگاه یک شیک پروتئینی سریع و آسان را برای یک وعده غذایی جایگزین کنند.

پودر پروتئین طوری طراحی شده است که می تواند روزانه به عنوان یک مکمل غذایی مصرف شود. حتی برای افرادی که بدنساز نیستند، شروع روز با شیک پروتئینی می تواند فواید تغذیه ای داشته باشد. بسیاری از متخصصان تغذیه، مصرف پروتئین را در طول روز توصیه می ‌کنند، اما افزایش سالم پروتئین در اول صبح می ‌تواند به بدن کمک کند سطح قند خون خود را در بقیه روز تثبیت کند. وی آلبومین پگاه یکی از انواع مکمل های ایرانی است که می توانید آن را به راحتی تهیه کرده و مورد مصرف قرار دهید.

مکمل آلبومین خارجی

مارک های زیادی پودر پروتئین در بازار وجود دارد. این محصولات در طعم های مختلف و با قیمت های مختلف موجود هستند. مکمل آلبومین خارجی یکی از انواع پروتئین موجود در بازار است. شما می توانید انواع پودرهای پروتئین را فروشگاه های ورزشی و داروخانه ها به صورت حضوری یا آنلاین خریداری کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا