Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
عمومی

بررسی تفاوت نگین زیرکونیوم و اتمی

نگین زیرکونیوم و نگین اتمی نگین هایی هستند که از آن‌ها در صنعت طلا و جواهر استفاده می‌شود. قیمت نگین زیرکونیوم و اتمی نسبت به برلیان و الماس پایین تر بوده و از این جهت کاربرد بیشتری دارند. تفاوت نگین زیرکونیوم و اتمی به نحوه تولید و میزان سختی آن‌ها مربوط می‌شود. الماس‌های مصنوعی یا همان نگین اتمی سختی برابر با ۱۰ دارند. اما نگین زیکونیوم مکعبی سختی برابر با ۸.۵ دارد. داشتن سختی کمتر، خراشیده شدن زیرکونیای مکعبی را بسیار آسان‌تر کرده و موجب می‌شود تا دوام کمتری نسبت به الماس مصنوعی داشته باشد. بنابراین تفاوت نگین زیرکونیوم و اتمی را به میزان سختی آن‌ها نیز می‌توان نسبت داد.

خرید و فروش این نگین ها در بازار جهانی بسیار انجام گرفته و بخش بزرگی از بازار صادرات و واردات مواد شیمیایی را به خود اختصاص داده‌اند.

تفاوت نگین زیرکونیوم و اتمی

نگین زیرکونیوم و اتمی ممکن است بسیار شبیه به هم بوده و به روشی مشابه هم تولید شوند، اما نگین زیرکونیوم و اتمی یکسان نیستند. نگین های اتمی بسیار شبیه الماس واقعی هستند، اما الماس‌های شبیه سازی مانند زیرکونیا مکعبی این گونه نیستند.

سنگ اتمی و نگین زیرکونیا هر دو سنگ های زیبا و شفافی هستند که به دست بشر ساخته می‌شوند. داشتن تراش های چند وجهی بر روی آن موجب شده است تا زیبایی سنگ دو چندان گردد. این نگین ها در تولید و ساخت انگشتر، ساعت و زیورآلات نقره کاربردی بسیار گسترده دارند.

تفاوت نگین زیرکونیوم و اتمی در نحوه تولید

زیرکونیا مکعبی ماده ای معدنی و خاص است و به عنوان سنگی مشابه الماس کاربرد دارد. نگین زیرکونیوم به طور گسترده توسط انسان ساخته و استفاده می‌شود. از طریق ذوب پودر زیرکونیوم و دی اکسید زیرکونیوم در دمای ۲۷۵۰ درجه سانتی گراد، بلورهای زیرکونیای مکعبی تولید می‌شوند.

در مقابل اتم‌های سازنده نگین‌های اتمی با اتم‌های سازنده سنگ الماس یک اندازه بوده و درواقع همان اتم‌های کربن هستند. اتم‌ها در این نوع نگین ها بر طبق الگوی اتمی مشابه سنگ‌های طبیعی، در کنار یکدیگر قرار گرفته و نگینی زیبا را حاصل می‌آورند. در آزمایشگاه‌ها و با اعمال فشار بالا انواع سنگ‌های اتمی مصنوعی ساخته می‌شوند.

بررسی تفاوت نگین زیرکونیوم و اتمی
بررسی تفاوت نگین زیرکونیوم و اتمی

پس از تولید، این نگین‌ها برش خورده و به فرم دلخواه درخواهند آمد. خلوص سنگ‌های مصنوعی از الماس‌های واقعی گاهی بیشتر است. زیرا از کربن خالص برای تولید نگین‌های اتمی استفاده می‌شود. الماس طبیعی اغلب دارای ناخالصی‌هایی از مواد دیگر در خود هستند. بنابراین تفاوت نگین زیرکونیوم و اتمی در نحوه تولید آن‌ها دیده می‌شود. نگین‌های اتمی و زیرکونیا نقش مهمی در صادرات و واردات مواد شیمیایی دارند.

تفاوت نگین زیرکونیوم و اتمی در ماندگاری

نگین های اتمی مشابه الماس های طبیعی هستند. الماس‌های آزمایشگاهی ماندگاری بسیار بالایی داشته و هیچ چیزی موجب کاهش درخشش آن‌ها نمی‌شود. بی‌جهت نیست که نمی‌توان تفاوت بین الماس طبیعی و مصنوعی را به‌راحتی مشخص نمود.

این سنگ های تزیینی علاوه بر ماندگاری، دارای قیمت پایینی هم هستند. به همین دلیل از آن‌ها در بسیاری از طلا و جواهرات استفاده می‌شود. این سنگ ها در مقایسه با برلیان از شفافیت بیشتری برخوردار بوده و سنگ های اتمی و زیرکونیا در زیر ذره بین هیچ‌گونه زائده کربنی پر مانند را نشان نمی‌دهند. تفاوت نگین زیرکونیوم و اتمی می‌توان به درجه سختی آن‌ها نسبت داد. پایین بودن درجه سختی زیرکونیا نسبت به نگین اتمی ممکن است موجب کاهش ماندگاری آن شود.

تفاوت نگین زیرکونیوم و اتمی و الماس

نگین زیرکونیوم و اتمی از محبوبیت زیادی در بین تولیدات مصنوعی برخوردارند. نگین زیرکونیوم شباهت زیادی به الماس داشته و از لحاظ سختی به الماس نزدیکند. سنگ های اتمی نیز بسیار به برلیان شبیه بوده و از لحاظ قیمت بسیار ارزان تر هستند. در نهایت تشخیص تفاوت نگین زیرکونیوم و اتمی و الماس بسیار دشوار است. نگین های زیرکونیوم و اتمی در بازار جهانی با خرید و فروش بالایی مواجهند. به همین دلیل بخش بزرگی از صادرات و واردات مواد شیمیایی را به خود اختصاص داده اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا