Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
عمومی

روغن کاج برای مو چه خاصیتی دارد؟

روغن کاج برای مو در نابودی شپش های سر مفید است. روغن کاج با تقویت دادن مو و ابریشمی کردن ، برای آن مفید است. این روغن خواص زیادی داشته و از درخت کاج به دست می آید. می توان آن را جایگزین خوبی برای برخی از داروها دانست. به دلیل رایحه خوب آن، از این روغن در خوشبوکننده های هوا، بسیار استفاده می شود. در این مقاله نشریه جهان شیمی فیزیک با خواص روغن کاج برای مو و فواید این روغن آشنا می شویم.

روغن کاج چیست؟

روغن کاج در دسته ی پرخاصیت ترین روغن های طبیعی بوده و سال ها به عنوان یکی از داروهای گیاهی مورد استفاده قرار می گرفت. این روغن را از برگ های سوزنی و همچنین میوه و شاخه های درخت کاج به دست می آورند. رنگ این روغن، زرد کم رنگ بوده و دارای رایحه ای چوبی و مطبوع است. روغن کاج برای سلامتی افراد مفید بوده و خواص زیادی دارد. از مهمترین کاربردهای آن، خوشبو و ضدعفونی کردن هوا است.

روغن کاج برای مو چه خاصیتی دارد؟
روغن کاج برای مو چه خاصیتی دارد؟

فواید روغن کاج

با خاصیت پاک کنندگی و داشتن رایحه ای خوشبو، این روغن در خوشبو کردن کردن خانه به کار می رود. به طوری که از این روغن در رایحه درمانی (آروماتراپی) استفاده می کنند.

یکی از خاصیت های روغن کاج به عنوان ضد میکروب است که در درمان عفونت های پوستی و سوختگی مفید است. از این لحاظ روغن کاج را مشابه روغن درخت چای می دانند.

از فواید دیگر روغن کاج برای سلامتی، اثرات ضد التهابی آن است. این روغن، باعث کم شدن علایم بیماری های التهابی چون آکنه، اگزما و آکنه روزاسه شده و دردهای آرتریت و عضلانی را کاهش می دهد.

بهتر کردن عملکرد دستگاه گوارش و همچنین سم زدایی بدن، از خواص دیگر این روغن است. برای این منظور، یک قطره از روغن را با لیموترش تازه، عسل طبیعی و آب ترکیب کرده و مصرف کنید.

برای درمان سردرد و میگرن نیز چند قطره از روغن کاج را با روغن نارگیل رقیق می کنند. سپس این مخلوط را روی گیجگاه و قفسه سینه مالش می دهند تا باعث کاهش درد شود.

خواص روغن کاج در بالا بردن انرژی بدن

روغن مذکور می تواند در کاهش استرس و اضطراب موثر بوده و به رفع خستگی ذهنی و جسمی کمک می کند. این روغن انرژی بدن را زیاد کرده و باعث بهتر شدن تفکر و تقویت حافظه افراد می شود.

روغن کاج برای مو و صورت

روغن مورد بحث در این مقاله را می توان به جای بسیاری از داروهای شیمیایی که برای درمان شپش به کار می روند، به کار برد. زیرا علاوه بر خاصیت مفید این روغن برای پوست، به از بین بردن شپش ها نیز کمک می کند. این روغن را روی موهای خود کشیده و با آب ولرم بشویید. با ماساژ روغن کاج برای مو، آن ها ابریشمی شده و نرم و لطیف می شوند.

به جهت خاصیت ضدعفونی کنندگی روغن کاج، برای پوست صورت استفاده می شود. روغن مربوطه را یا به طور مستقیم روی پوست مالیده و یا با ریختن مقداری از روغن در آب، از بخور آن استفاده کنید. با استفاده از این ماده، علاوه بر این که جوش و آکنه ها از بین می رود، پوستد شما صاف و زیبا می شود.

عوارض روغن کاج

یکی از عوارض روغن برگرفته از درخت کاج، ایجاد حساسیت و آلرژی است. علایم این عوارض به صورت عطسه، بثورات پوستی، قرمزی، تاول و خارش پوست و همچنین پوسته پوسته شدن ظاهر می شود. این روغن برای زنان باردار و شیرده خطرناک بوده و می تواند اثرات منفی روی نوزادان داشته باشد. کودکان نباید از این روغن استفاده کنند.

از موراد احتیاطی روغن کاج، عدم استفاده در اطراف چشم بوده و این که به جهت قوی بودنه، با روغن های حامل به کار برده شود. تنها با آنالیز می توان اصل یا تقلبی بودن این روغن را تشخیص داد. با عطر، بو، رنگ و مزه نیز تا حدی می توان به کیفیت آن پی برد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا