Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
تصفیه آب

جارو کردن کف استخر با چه روش هایی صورت می گیرد؟

جارو کردن کف استخر یکی از روش های نگهداری از استخرهای آب است. نگهداری از استخر و نظافت آن از مهمترین مسایلی است که باید بعد از راه اندازی هر استخری مورد توجه قرار گیرد. با انتخاب روشی درست، طول عمر تجهیزات و ملزومات تاسیساتی زیاد می شود. به عنوان مثال یکی از انواع کلری که برای ضدعفونی کردن آب استخر به کار می رود کلر آکواپول آمریکایی است که بهترین پودر کلر موجود در ایران است پودر کلر بعدی ، کلر آکوافیت هندی است. این کلر که به صورت ترکیب هیپوکلریت کلسیم است، که کیفیت متوسطی دارد . در این مقاله نشریه جهان شیمی فیزیک با انواع روش های جارو کردن کف استخر آشنا می شویم.

با جارو کردن استخر، جلبک ها و جرم های کاشی ها از بین می رود. سه روش دستی، نیمه خودکار و خودکار برای این منظور به کار برده می شود.

روش نیمه خودکار و دستی برای جارو کردن کف استخر

برای جارو کردن استخر از دسته جارو، شلنگ مخصوص بلند و اتصال به پمپ استخری استفاده می شود. در این روش با اتصال به پمپ، دو طریق به کار گرفته می شود. درست ترین روش، اتصال شلنگ به اسکیمر و به کار بردن پمپ استخر است. به این ترتیب که شلنگ و جاروی استخر را به اسکیمر استخر متصل می کنند. کاشی های استخر با نیروی مکش پمپ شسته شده و آلودگی های مختلف روی سطح و کف استخر پاک می شود. باید دقت کرد پمپ مناسبی انتخاب شده و مکان نصب آن نیز برای مکش و دهش آب مناسب باشد.

در این روش، نصب لوله ای برای مکش از سر جارو به پمپ استخر لازم است. در روش دستی پمپی برای اتصال وجود ندارد.

روش نیمه خودکار و دستی برای جارو کردن کف استخر
روش نیمه خودکار و دستی برای جارو کردن کف استخر

همان طور که گفته شد از راه های نگهداری استخر، کاربرد کلر برای پاکسازی و از بین بردن میکروارگانیسم ها است. کلر آکوافیت هندی فرم خشک پرکلرین با ایمنی بالا است. این نوع کلر به راحتی در آب حل شده و خلوص ۷۰ درصدی دارد.

جارو کردن کف استخر با پمپ روی گاری

از پمپ و گاری به دو دلیل برای جارو کردن کف استخر استفاده می شود. یکی این که انتخاب پمپ بدون انجام محاسبات و مهندسی های لازم صورت گرفته باشد. به طوری که این پمپ فاقد قدرت کافی برای تمیز کردن با جاروی دستی یا نیمه خودکار باشد. دلیل دوم کاربرد این روش، عدم نصب خروجی و لوله کشی های استاندارد استخر برای متصل شدن به پمپ در هنگام ساخت استخر باشد.

روش پمپ و گاری با این که روش متداولی است ولی دارای معایبی است. به عنوان مثال، پمپ و گاری در بیرون استخر بوده و قدرت کافی برای مکش آب را ندارد. در صورتی که نصب صحیح پمپ باید پایین تر از تراز کف استخر باشد تا پمپاژ درست صورت گیرد. هزینه های کاربرد این روش بالا بوده، میزان برق و حجم آب زیادی را مصرف کرده و نیاز به نصب پمپ اضافی دارد.

تفاوت روش های مختلف جارو کردن کف استخر

در روش دستی، جارو با کمک دست به کف کشیده می شود. این روش ارزان با استفاده از شلنگ مخصوص، سرجارو و دسته جارو انجام می شود.

در روش نیمه خودکار، اتصال سرجارو و شلنگ به محل ورود آب به پمپ صورت می گیرد. بعد از اتصال، سرجارو داخل استخر انداخته می شود. در نتیجه دسته جارو نبوده و سرجارو آزاد است. اگر پمپ روشن شده و سرجارو تنظیم شود، حرکت با کمک فشار حاصل از پمپ صورت می گیرد. با این روش که کم هزینه است، سطوح کف و دیوار استخر پاک می شود.

استفاده از روش خودکار و رباتیک با این که پرهزینه است ولی راحت ترین روش به حساب می آید. به این ترتیب که تنها با انداختن جاروبرقی در استخر، کل دیواره و سطوح استخر تمیز می شود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا