Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
تصفیه آب

از چک لیست بستن استخر چه می دانید؟

با کاهش دما و اتمام فصل تابستان مهم است که استخر خود را به درستی ببندید تا از آسیب و تعمیرات غیر ضروری جلوگیری کنید. بستن مناسب استخر تضمین می کند که استخر شما در مقابل عوامل محیطی مخرب محافظت شود و باز کردن آن را در فصل بعدی نیز آسان تر می کند. بهترین دما برای بستن استخر دمای کمتر از ۱۴ و ۱۵ درجه سانتیگراد است زیرا در این دما جلبک ها نمی توانند در استخر رشد کنند.

البته در روزهایی که دما افزایش می یابد بهتر است میزان مواد شیمیایی موجود در آب از جمله کلر استخر را برای جلوگیری از رشد جلبک و سایر آلودگی ها بطور منظم بررسی کنید. انجام مراحل و استفاده از چک لیست ارائه شده در نشریه جهان شیمی فیزیک کمک می کند که استخر به درستی ببندید و برای عبور از فصل زمستان آماده شوید.

چک لیست بستن استخر

  • استفاده از پاک کننده های استخر(جاروبرقی)
  • استفاده از نوارهای تست و کیت های اندازه گیری مواد شیمیایی
  • افزایش دهنده PH و سختی کلسیم و قلیائیت
  • استفاده از شوک استخر و جلبک کش
  • استفاده از پوشش زمستانی، روکش کابل و روکش استخر

مراحل بستن استخر

مرحله اول

ابتدا استخر را تمیز کنید و با جاروبرقی و یا پاک کننده های اتوماتیک هر گونه زباله و کثیفی را خارج کنید.

مرحله دوم

تعادل شیمیایی آب استخر را بررسی کنید و مطمئن شوید که PH و قلیائیت در محدوده های توصیه شده قرار دارد. شما می توانید در سطح بالایی از محدوده های توصیه شده سطوح مواد شیمیایی از جمله کلر استخر را تنظیم کنید زیرا به مرور زمان به دلیل عدم استفاده مقدار این مواد کاهش می یابد.

مرحله سوم

سختی آب را بررسی کنید زیرا آبی که خیلی نرمی داشته باشد می تواند باعث خوردگی فلزات شود. سختی بیش از اندازه نیز می تواند باعث پوسته پوسته شدن تجهیزات شود. البته استفاده از پوشش های پلیمری می تواند در طول زمستان از خوردگی تجهیزات محافظت کند.

مرحله چهارم

استفاده از شوک استخر و جلبک کش می تواند در طول زمستان از ایمنی آب استخر محافظت کند.

مرحله پنجم

اتصالات و کابل ها و لوله ها را تمیز و تخلیه کنید زیرا انبساط و یخ زدگی می تواند به وسایل آسیب های جدی وارد کند. مطمئن شوید این وسایل کاملا خشک شوند و علاوه بر این نیز پمپ و فیلتر را پس از خشک کردن و تمیز کردن کاملا با استفاده از یک پوشش مناسب بسته بندی کنید.

فیلتر شنی را به حالت زمستانی تنظیم کنید و فیلتر کارتریج را نیز پس از تخلیه و شستشو می توانید در انباری نگهداری کنید. در صورت لزوم آب استخر را کاهش دهید و اگر از پوشش برای سطح استخر استفاده می کنید بهتر است سطح آب معمولی باشد.

نگهداری از استخر در زمان بستن استخر

هنگامی که قصد بستن استخر را دارید بهتر است بعد از انجام مراحل گفته شده تعمیرات اساسی را که نیاز دارید برای استخر انجام دهید. زیرا در این زمان می توانید وقت کافی را در اختیار تعمیر کار و یا متخصص برای انجام تعمیرات قرار دهید. همچنین در هنگام باز کردن استخر نیز بدون اتلاف وقت می توانید از استخر استفاده کنید.

در طول زمستان و زمان عدم استفاده از استخر سطح آب استخر را چک کنید و در صورت کاهش سطح آب قبل از شروع فصل باز کردن استخر نشت های احتمالی را پیدا کرده و تعمیر کنید. بطور منظم آب جمع شده بر روی پوشش استخر را تخلیه کنید و برگ ها و زباله هایی که در فصل پاییز بر روی پوشش جمع می شوند را در فواصل زمانی معین جمع آوری کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا