Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
تبلیغات(رپورتاژ آگهی)

انواع چسب های رایج در صنعت ساختمان – دکتر تامین

استفاده از چسب در صنعت ساختمان‌سازی بسیار زیاد است. چسب‌ها گاهی جای ملات و سیمان را می‌گیرند؛ به همین دلیل می‌توانند بسیاری از فرآیند‌های ساختمان‌سازی را ساده‌تر کنند. استفاده از انواع چسب های ساختمانی در اجرای بخش‌های مختلف ساختمان متداول است.

شاید برایتان سؤال پیش‌آمده است که این چسب‌ها دقیقاً چه چیزی هستند؟ و از کدام چسب برای چه کاری استفاده می‌شود؟ اگر از افرادی هستید که می‌خواهید درباره انواع چسب‌های متداول در صنعت ساختمان‌سازی اطلاع داشته باشید، پیشنهاد می‌کنیم که این مطلب در نشریه جهان شیمی فیزیک را از دست ندهید.

کاربرد چسب ساختمانی چیست؟

همان‌طور که در مقدمه نیز به آن اشاره کردیم، کاربرد انواع چسب‌های ساختمانی در این صنعت، بسیار زیاد است. از مهم‌ترین مزیت‌های استفاده از این چسب‌ها، می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • استفاده از این چسب‌ها فرایند‌های ساخت‌وساز را راحت‌تر کرده است.
  • استفاده از چسب‌های ساختمانی، سرعت انجام کار و اتمام پروژه‌ها را بیشتر کرده است.
  • چسب‌های ساختمانی بهینه‌تر از ملات‌های قدیمی هستند و کارایی بیشتری دارند.
  • به‌کارگیری این دسته از چسب‌ها آن‌قدر متداول شده است که خیلی از افراد فنی، استفاده از متریال‌های قدیمی را به طور کامل کنار گذاشته‌اند.
  • قدرت چسبندگی چسب‌های ساختمانی بسیار بیشتر از متریال‌های سنتی است.
  • همچنین چسب‌های ساختمانی بسیار ارزان‌تر هستند و می‌توانند بودجه ساخت را تا حد زیادی کاهش دهند.

از این چسب‌ها برای چسباندن کف‌پوش‌ها، دیوارپوش‌ها، قرنیزها، آب‌بندی، کاشی‌کاری، سنگ‌کاری نمای ساختمان، چسباندن لوله‌ها و اتصالات، چسباندن قطعات فلزی به یکدیگر، اتصال پانل‌های ساختمانی، اجرای کامپوزیت، ساخت بستر و غیره، استفاده می‌شود.

انواع چسب های ساختمانی کدام است؟

اکنون رسیدیم سر اصل مطلب، چنان که در مقدمه نیز به آن اشاره کردیم، انواع چسب‌هایی که در صنعت ساختمان‌سازی به کار می‌روند بسیار زیاد است. در این بخش، می‌خواهیم مهم‌ترین و پرکاربردترین این چسب‌ها را به شما معرفی کنیم:

چسب بتن

یکی از انواع چسب های ساختمانی که امروزه به‌وفور از آن استفاده می‌شود، چسب بتن است. این چسب معمولاً از انواع ترکیبات شیمیایی تولید شده و خود دارای انواع مختلفی است. به‌طورکلی، می‌توان گفت که از این چسب، برای افزایش مقاومت بتن استفاده می‌شود.

نحوه استفاده از این چسب، به این صورت است که آن را با ملات مخلوط می‌کنند. این کار می‌تواند نتایج منحصر‌به‌فردی از جمله افزایش مقاومت و انعطاف بتن را به همراه داشته باشد. به‌علاوه، این چسب می‌تواند مقاومت بتن را در برابر رطوبت نیز بیشتر کند. برخی از انواع چسب بتن را به‌صورت مستقیم و بدون ترکیب با ملات استفاده می‌کنند. برای مشاهده انواع مختلف این چسب، مشخصات فنی، قیمت و خرید چسب بتن در دکتر تامین کافی است به وب‌سایت این مجموعه مراجعه کنید.

چسب کاشی

از دیگر انواع چسب های ساختمانی که بسیار هم محبوب است، می‌توانیم به چسب کاشی اشاره کنیم. چسب کاشی یکی از پراستفاده‌ترین چسب‌ها در بخش نازک‌کاری ساختمان است. همان‌طور که از نامش پیداست، از آن برای اتصال کاشی و سرامیک استفاده می‌شود. این چسب در دو نوع پودری و خمیری در بازار موجود است. برای مشاهده قیمت چسب خمیری کاشی می‌توانید به وب‌سایت دکتر تامین مراجعه کنید.

استفاده از چسب کاشی، نه‌تنها فرایند کاشی‌کاری را ساده‌تر کرده است، بلکه می‌تواند کیفیت نهایی را نیز افزایش دهد. با استفاده از این چسب، نه‌تنها کاشی‌ها با قدرت بیشتری به سطح موردنظر متصل خواهند شد، بلکه ضایعات انجام کار نیز کمتر خواهد بود. همین‌طور بستر نصب کاشی نیز در برابر نفوذ رطوبت، مقاوم خواهد شد.

مشخصات فنی، قیمت و خرید چسب بتن در دکتر تامین
مشخصات فنی، قیمت و خرید چسب بتن در دکتر تامین

چسب سنگ

این نوع چسب را می‌توان نوع قوی‌تری از چسب‎‌های قبلی در نظر گرفت. چسب سنگ هم از متداول‌ترین انواع چسب های ساختمانی است و برای اتصال قطعات سنگی در ساختمان‌سازی استفاده می‌شود. قدرت چسبندگی چسب سنگ بسیار بالاست و می‌توان سنگین‌ترین قطعات را نیز به کمک آن متصل کرد.

موارد استفاده از این چسب سنگ ، بیشتر در نصب سنگ نمای ساختمان است. این چسب نه‌تنها قدرت چسبندگی بالایی دارد، بلکه می‌تواند موجب انعطاف‌پذیری بستر سنگ و جلوگیری از ترک‌برداشتن آن شود. به‌علاوه می‌تواند نمای ساختمان را در برابر نفوذ آب باران مقاوم سازد؛ به همین دلیل بسیار محبوب است.

چسب اکریلیک

چسب اکریلیک یا همان چسب آکواریوم، از جمله پراستفاده‌ترین انواع چسب های ساختمانی به شمار می‌رود. گفتنی است که این نوع چسب را با‌ عنوان چسب سیلیکون نیز می‌شناسند.

مهم‌ترین کاربرد این چسب، آب‌بندی است. برای اتصال دو قطعه شیشه، برای ساخت آکواریوم‌ها، برای آب‌بندی درزها، کاشی‌ها و دور شیرآلات، برای جلوگیری از نشتی لوله‌ها و اتصالات و غیره، می‌توان از این نوع چسب استفاده کرد.

چسب اکریلیک یا چسب آکواریوم
چسب اکریلیک یا چسب آکواریوم

چسب کاشت میلگرد

استفاده از میلگرد در ساختمان‌سازی، امری ضروری به‌حساب می‌آید. برای اینکه بتوان از اجرای درست میلگردها در یک ساختمان اطمینان داشت، می‌توان از چسب کاشت میلگرد استفاده کرد. این چسب‌ها را معمولاً با عنوان چسب‌های اپوکسی نیز می‌شناسند و آن‌ها را در زمره پراستفاده‌ترین انواع چسب‌های ساختمانی قرار می‌‌دهند. کاربرد این چسب، بهبود اتصال میلگرد به بتن و افزایش مقاومت آن است.

 

چسب PVC

چسب پی‌وی‌سی یا همان چسب لوله نیز یکی از انواع چسب های ساختمانی است که امروزه در این صنعت استفاده می‌شود. همان‌طور که از نام این چسب نیز به‌خوبی پیداست، از آن برای اتصال لوله‌ها و اتصالات PVC استفاده می‌کنند. معروف‌ترین نوع این لوله‌ها نیز همان لوله پلیکا است که برای انتقال فاضلاب مورداستفاده قرار می‌گیرد.

چسب پی‌وی‌سی یا چسب لوله
چسب پی‌وی‌سی یا چسب لوله

چسب ۱۲۳

این چسب، یک نوع چسب همه‌کاره است. هر چیزی را که فکر کنید، می‌توان با استفاده از چسب ۱۲۳ به قطعات دیگر متصل کرد. این چسب مقاومت و چسبندگی بسیار بالایی دارد، استفاده از آن بسیار ساده است و بسیار سریع خشک می‌شود.

 

خرید انواع چسب های ساختمانی از دکتر تامین

در این مطلب انواع چسب‌های ساختمانی و کاربرد هر یک را بررسی کردیم. پس از شناخت انواع چسب‌های ساختمانی لازم است به خاطر داشته باشید که خرید چسب باکیفیت باید از یک مرجع معتبر انجام شود.

دکتر تامین، فروشگاه تجهیزات و مصالح ساختمانی است و کلیه محصولات چسب، رنگ و شیمی ساختمان را می‌توانید از این مجموعه تهیه کنید. مشاهده محصولات برندهای مختلف و لیست قیمت به روز تمامی محصولات از طریق وب‌سایت این مجموعه امکان پذیر است. فروش با بهترین قیمت و ارائه بهترین برندها، از مزایای دکتر تامین است. برای تماس با کارشناسان مجموعه و دریافت مشاوره، می‌توانید به وب‌سایت «WWW.DrTamin.COM» مراجعه نمایید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا