Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
عمومی

قیمت فروش و خرید اکسید قلع (SnO2) | کاربرد اکسیدقلع چیست؟

این مقاله شامل اطلاعات مفید و کاربردی درباره ویژگی‌ها، خواص و کاربرد اکسید قلع و موارد مصرف گوناگون آن است. همچنین اگر تصمیم به خرید اکسید قلع دارید، برای آگاهی یافتن از قیمت خرید و فروش اکسید قلع در بازار مواد شیمیایی می‌توانید از لیست پیشنهادی فروشندگان اکسید قلع در انتهای مقاله استفاده نمایید. حجم محصول، درصد خلوص، نرخ ارز و شرکت تولیدکننده به طور کلی از عوامل بسیار مهم در تعیین قیمت مواد شیمیایی هستند؛ قیمت اکسید قلع نیز تحت تاثیر این موارد است. لازم به ذکر است لیست فروشندگان پیشنهادی در پایان مقاله، همواره با اسامی معتبرترین شرکت‌های خوشنام و با سابقه فعال در زمینه فروش اکسید قلع به روزرسانی می‌شود.

اکسید قلع (SnO2) یک ترکیب غیر آلی است که از قلع و اکسیژن تشکیل شده است. این ترکیب معمولاً برای ایجاد شیشه های سفارشی با ایجاد ظاهری مات، شبه مانند استفاده می شود. فراتر از شیشه، این ترکیب شیمیایی کاربردها دیگری نیز دارد اما هنگام کار کردن با اکسید قلع باید دقت کنید.

قلع (Sn)، یک عنصر شیمیایی متعلق به خانواده کربن، گروه ۱۴ (IVa) جدول تناوبی است. قلع یک فلز سفید و نرم و نقره ای با رنگ مایل به آبی است که در قدیم به صورت آلیاژ با مس به عنوان برنز شناخته می شد. این فلز به طور گسترده ای برای آبکاری قوطی های فولادی به عنوان ظرف غذا و به عنوان فلز بلبرینگ سازی و لحیم کاری استفاده می شود.

مراکز خرید و قیمت فروش اکسید قلع در تهران و شهرستان‌ ها

اغلب مراکز خرید و فروش اکسید قلع و دیگر مواد شیمیایی در تهران وجود دارند و فروشندگان اکسید قلع در سایر استان و شهرستان ها در بیشتر موارد، خرید خود را از تهران انجام می دهند. به همین دلیل، توصیه می شود که در صورت امکان سعی کنید تا خرید مواد شیمیایی از تهران انجام شود. چرا که

  • اغلب شرکت های واردکننده اکسید قلع در تهران مستقر هستند.
  • به دلیل اینکه خرید اکسید قلع در سایر استان ها و شهرستان ها در بیشتر موارد از طریق چندین واسطه انجام می شود، خرید در تهران می تواند از نظر قیمت مقرون به صرفه تر و ارزان تر باشد.
  • از آنجایی که در تهران به تامین کننده اصلی کالا نزدیک تر هستید و بیشتر انبارهای اصلی مواد شیمیایی در شهر تهران قرار دارند، احتمال اصالت و مرغوبیت کالا نیز افزایش می یابد.

اما باید توجه نمود که تمامی شرکت های بازرگانی مستقر در تهران از نظر تجربه، سابقه و کیفیت در یک سطح قرار ندارند. به همین دلیل در این صفحه و سایر صفحات مرتبط با مواد شیمیایی در سایت جهان شیمی، تلاش کرده ایم برترین و باسابقه ترین شرکت های فعال در زمینه خرید و فروش اکسید قلع را به شما معرفی کنیم. شرکت هایی که در بنر بالای این صفحه یا در کادر «فروشندگان پیشنهادی» در پایان این مقاله معرفی شده اند، همگی به طور مرتب مورد بازبینی قرار می گیرند. خالی از لطف نیست که یادآور شویم از جمله مهمترین شرایط شرکت ها برای قرار گرفتن در بخش های مذکور و معرفی به خریداران، میزان سابقه، اعتبار و تجربه آن ها است.

پاسخ به سوالات در نشریه جهان شیمی فیزیک

اکسید قلع (IV)، همچنین به عنوان اکسید استانیک شناخته می شود و شکل معدنی SnO2 کازیتریت نامیده می شود که ماده معدنی اصلی قلع است. اکسید قلع (IV) ماده مهمی در شیمی قلع است و به صورت جامدی بی رنگ، دیامغناطیسی، آمفوتریک موجود است.

کاربرد اکسید قلع

تولید شیشه مات

SnO2 هنگامی که روی شیشه قرار می گیرد (با استفاده از مقدار و تکنیک مناسب) به طور کامل در شیشه نفوذ می کند و با ترکیبات شیمیایی درون آن برهم کنش می کند تا از شفاف به سفید مات تبدیل شوند. محصول بدست آمده که اغلب شیشه شیری نامیده می شود در طراحی بسیاری از فضاهای مسکونی و تجاری مورد استفاده قرار می گیرد. البته همین خصوصیات منجر به استفاده از این ترکیب در تولید پوشش لعاب سفید روی سفال شده است، نوعی ظروف سفالی که ظاهر چینی سفید دارد.

پرداخت گرانیت و مرمر

SnO2 همچنین ثابت کرده است که یک ماده بسیار صیقل دهنده برای شیشه و سنگهای معدنی، مانند سنگ مرمر، گرانیت و کوارتز است. در یک واکنش شیمیایی مشابه با شیشه، این ترکیب درخشش سطح سنگ – به ویژه کف مرمری – را بازیابی می کند که با گذشت زمان تیره شده است. تکنیک این روش پرداخت نسبتاً ساده است و کافی است آنرا را با یک پارچه مرطوب به سطح آن بمالید و آنرا به طور مداوم مالش و صیقل دهید تا به براقیت مورد نظر برسید.

اکسید قلع چیست و چه کاربردهایی دارد؟
اکسید قلع چیست و چه کاربردهایی دارد؟

سنسور گاز

SnO2 در حسگرهای گازهای قابل احتراق از جمله ردیاب های مونوکسید کربن استفاده می شود. در این ناحیه حسگر تا دمای ثابت (چند صد درجه سانتی گراد) گرم می شود و در حضور گاز قابل احتراق مقاومت الکتریکی آن کاهش می یابد. ناخالص سازی با ترکیبات مختلف بررسی شده است (به عنوان مثال با CuO). اکسید قلع (IV) را می توان با اکسید آهن یا منگنز به این منظور ترکیب کرد.

لعاب های سرامیکی

اکسید قلع (IV) مدت هاست که به عنوان مایع ساز و به عنوان یک رنگ سفید در لعاب های سرامیکی استفاده می شود. این مسئله احتمالاً منجر به کشف رنگدانه سرب – قلع – زرد شده است که با استفاده از اکسید قلع (IV) به عنوان یک ترکیب تولید شده است.

استفاده از اکسید قلع (IV) به ویژه در لعاب ظروف سفالی، بهداشتی و کاشی های دیواری معمول بوده است. اکسید قلع در ماتریس شیشه ای لعاب های سوخته در حالت تعلیق باقی می ماند و با ضریب شکست بالا که به اندازه کافی با ماتریس متفاوت است، نور را پراکنده می کند و از این رو میزان تیرگی لعاب را افزایش می دهد. درجه انحلال با دمای آتش گیری افزایش می یابد و از این رو میزان تیرگی کاهش می یابد. اگرچه به ترکیبات دیگر نیز وابسته است ولی بطورکلی حلالیت اکسید قلع در ذوب لعاب به طور کلی پایین است.

قیمت اکسید قلع

اکسید قلع یک ترکیب معدنی است که از دو عنصر قلع و اکسیژن تشکیل شده است. قلع به طور کلی دو نوع اکسید شناخته شده دارد که یکی دی اکسید قلع و دیگری منو اکسید قلع است. مونوکسید قلع یک ترکیب معدنی است که از یک عنصر قلع و یک عنصر اکسیژن با فرمول SnO تشکیل شده است. حالت اکسیداسیون قلع در این ترکیب +۲ است. بنابراین به عنوان اکسید قلع (II) نشان داده می شود. این ترکیب به دو صورت وجود دارد. یک فرم پایدار به رنگ آبی مایل به سیاه است در حالی که شکل دیگری به شکل غیرپایدار است که به شکل قرمز دیده می شود.

خرید اکسید قلع

موارد استفاده از اکسیدهای قلع اکسیدهای قلع در ساخت شیشه های سرامیکی استفاده می شود. اکسید قلع در تشکیل رنگ های مختلف استفاده می شود. اکسیدهای قلع به عنوان سنسور برای سنجش گاز استفاده می شود. اکسیدهای قلع به عنوان پیش ماده برای واکنش های شیمیایی مختلف استفاده می شود. نانوذرات اکسید قلع دارای ویژگی های مغناطیسی هستند که در ذخیره سازی داده های مغناطیسی و تصویربرداری رزونانس مغناطیسی مورد بهره برداری قرار می گیرند. پوشش های صرفه جویی در انرژی و پوشش های ضد الکتریسیته ساکن به عنوان کاتالیزور استفاده می شود. در سلول های خورشیدی، به عنوان الکترود و پوشش های ضد انعکاس، سنسورهای گاز، دستگاه‌های الکترونیک نوری و مقاومت‌ها همگی در تولید حسگرهای گاز استفاده می‌شوند.

فرمول شیمیایی قلع (iv)اکسید

اکسید قلع (IV) به شکل معدنی در پوسته زمین وجود دارد. شکل معدنی اکسید قلع (IV) کاسیتیت است. این کانی یکی از کانی های مهم و اصلی قلع است. نام ترکیب SnO2 نشان دهنده ترکیبات اکسید قلع (IV) است که به صورت یونی یا کووالانسی وجود دارد. واص شیمیایی قلع (IV) اکسید قلع (IV) اکسید از نظر حرارتی پایدارتر از اکسید SnO2 است. قلع (IV) در طبیعت آمفوتریک است. با اسید و همچنین با باز واکنش می دهد. با اسیدهای قوی واکنش می دهد و نمک های قلع (IV) را به عنوان محصول تشکیل می دهد.

قلع چهار اکسید

اکسید قلع (IV) یا قلع چهار اکسید به عنوان یک عامل کاهنده عمل می کند زیرا در این ترکیب قلع در بالاترین حالت اکسیداسیون خود قرار دارد. آماده سازی اکسید قلع (IV) اکسید قلع به عنوان یک محصول زمانی که اکسید قلع با اکسیژن واکنش می دهد تشکیل می شود. این واکنش یک واکنش اکسیداسیون است. در این واکنش، حالت اکسیداسیون قلع از ۲ + به +۴.۲ SnO + O2 تغییر می کند.

Sno2 چیست

SnO2 مخفف Tin dioxide است. دی اکسید قلع به نام اکسید استانیک نیز شناخته می شود. دی اکسید قلع یک ترکیب معدنی است که از فرمول آن می توان فهمید از یک عنصر قلع و دو عنصر اکسیژن تشکیل شده است. نام شیمیایی SnO2 یک اکسید استانیک یا اکسید قلع (IV) است. فرمول اکسید قلع برای این اکسید SnO2 است. حالت اکسیداسیون قلع در این ترکیب +۴ است. بنابراین به عنوان اکسید قلع (IV) نشان داده می شود. SnO2 معمولا به عنوان یک نیمه هادی نوع n که فاقد اکسیژن است در نظر گرفته می شود. اسید استانیک نامی است که به اشکال آبدار SnO2 داده شده است.

اکسید روی

اکسید روی یک ترکیب معدنی پرکاربرد در صنایع مختلف با فرمول ZnO است. اکسید روی، با خواص فیزیکی و شیمیایی منحصر به فرد خود، مانند پایداری شیمیایی بالا، ضریب جفت الکتروشیمیایی بالا، طیف گسترده ای از جذب تابش و پایداری نور بالا، یک ماده چند منظوره است. اکسید روی با خواص عالی، نقش مهمی در طیف وسیعی از کاربردها از لاستیک تا سرامیک، از داروسازی تا کشاورزی و از رنگ تا مواد شیمیایی دارد. اکسید روی را می توان با توجه به تکنیک تولید به سه نوع فرآیند غیر مستقیم، فرآیند مستقیم و فرآیند شیمیایی مرطوب طبقه بندی کرد.

روی دو اکسید

اکسید روی به طور گسترده در صنعت لاستیک استفاده می شود. از آن به عنوان یک فعال کننده برای ولکانیزه کردن لاستیک استفاده می شود تا با افزودن استحکام، افزایش مقاومت آن در برابر حرارت و سایش، مواد را به ماده ای بادوام تر تبدیل کند و همچنین به تخریب اشعه ماوراء بنفش کمک می کند. محصولات لاستیکی کاربردهای گسترده ای در صنایع مختلف مانند مهندسی، ساخت و ساز، بسته بندی و ساخت دارند.

انتظار می رود افزایش تقاضا برای لاستیک در صنعت خودرو برای تولید طیف گسترده ای از محصولات مانند لاستیک، شیلنگ، واشر، رول روکش ها و چسب ها باعث افزایش تقاضا برای اکسید روی در صنعت لاستیک شود.

بر اساس یک مطالعه، اکسید روی همچنین در پوشش‌ها استفاده می‌شود که به محافظت از قطعات خودرو در برابر خوردگی کمک می‌کند. نانوذرات اکسید روی در فرمولاسیون پوشش الکترو خودرو استفاده می شود، نور ماوراء بنفش را جذب می کند و از خوردگی لایه داخلی جلوگیری می کند.

مضرات قلع

قرار گرفتن در معرض گرد و غبار اکسید قلع و دود در طول عملیات همجوشی، زمانی که قلع به دمای ذوب خود می رسد، ممکن است باعث پنوموکونیوز خوش خیم به نام استنوز شود. استنوز شغلی در صنایع غیر معدنی مانند آسیاب، بریکت سازی و فرآیندهای ریخته گری گزارش شده است. قرار گرفتن طولانی مدت در معرض گرد و غبار اکسید قلع و دود منجر به رسوب ذرات در فاگوسیت های ریه و بافت ریه به دلیل نامحلول بودن و جذب ضعیف آن می شود. بنابراین، ریه ها اندام هدف اصلی هستند. نشان داده شد که ماهیچه صاف برونشیل دست نخورده باقی می ماند. قرار گرفتن مزمن در معرض گرد و غبار قلع باعث پنوموکونیوز خوش خیم و استنوز بدون نشانه فیبروز می شود.

 

خرید اکسید قلع

یکی از مهمترین دغدغه های فعالان حوزه شیمیایی، خرید اکسید قلع از یک فروشنده معتبر، باسابقه و قابل اطمینان است. با هدف افزایش اعتماد بین فروشندگان و خریداران از کیفیت محصول موردنظر در فرایند خرید اکسید قلع، ما به عنوان مرجع مواد شیمیایی در ایران، تمام تلاش خود را کرده ایم که بهترین فروشندگان اکسید قلع را در این بخش و همچنین بنر بالای صفحه به شما معرفی نماییم. امیدواریم با معرفی تامین کنندگان منتخب، نگرانی های خریداران محترم کاهش یافته و بتوانیم لذت تجربه خرید اکسید قلع با قیمت و کیفیت مناسب را به شما هدیه نماییم.



  • محل تبلیغ شما

فروش انواع مواد شیمیایی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا