Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
آزمایشگاهی

قیمت خرید و فروش لوازم آزمایشگاهی و اهمیت آنها

لوازم آزمایشگاهی به ابزارها و تجهیزات مختلفی اشاره دارد که دانشمندان و متخصصان آزمایشگاهی از آنها برای تحقیقات علمی و تشخیص بیماریها استفاده می کنند. لوازم و تجهیزات آزمایشگاهی بسیار گسترده هستند و هریک کاربردهای منحصر به فردی دارند.

در گذشته لوازم و تجهیزات آزمایشگاهی بسیار ساده بودند و اکثر آزمایش ها به سختی و با دست انجام می شد اما در حال حاضر تجهیزات تمام اتوماتیک به کمک آزمایشگاهیان آمده و با دقت بسیار بالا در تحقیقات و تشخیص های پزشکی به آنها کمک می کند.

قیمت خرید و فروش لوازم آزمایشگاهی بسته به نوع و کشور سازنده آنها متفاوت است و می توان آنها را فروشندگان لوازم و تجهیزات آزمایشگاهی خریداری کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر در این رابطه در ادامه مقاله با ما در نشریه جهان شیمی فیزیک همراه باشید.

انواع لوازم آزمایشگاهی

تجهیزات آزمایشگاهی مورد نیاز در آزمایشگاه به نوع آزمایشگاه بستگی دارد به عنوان مثال لوازم مورد نیاز در آزمایشگاه تشخیص طبی با آزمایشگاه خاک شناسی متفاوت است و هر یک نیاز به تجهیزات و امکانات خاصی دارند تا به بهترین شکل کار خود را انجام دهد. برخی از پرکاربردترین لوازم مشترک در آزمایشگاه ها در ادامه شرح داده می شود.

بشر

یکی از ظروف پرمصرف در آزمایشگاه است که برای مخلوط کردن، هم زدن ، حرارت دادن مواد و انتقال مایعات مورد استفاده قرار می گیرد. بشرها با اینکه مدرج هستند ولی کمتر برای اندازه گیری مورد استفاده قرار می گیرند.

ارلن

ارلن ظرفی شیشه ای با دهانه باریک است تا مانع خروج مایعات شود و می ‌توان از آن برای گرم کردن و حل کرد محلول‌ها استفاده کرد. ارلن نیز به صورت مدرج در آزمایشگاه موجود است اما برای اندازه گیری استفاده نمی شود.

بالن

یکی دیگر از لوازم شیشه ای موجود در آزمایشگاه است که ته آن گرد و دهانه آن باریک است و برای نگهداری، حرارت دادن و هم ‌زدن مایعات بکار می‌ رود.

لوله آزمایش

بیشتر از هر لوازم دیگری در آزمایشگاه لوله آزمایش در اندازه های مختلف وجود دارد. این ظروف برای بررسی نمونه ، نگهداری نمونه و مقایسه نمونه ها مورد استفاده قرار می گیرند و از نوع درپوش دار آن می توان برای نگهداری مواد استفاده کرد.

شیشه ساعت

ابزاری شبیه به لنز است و در اندازه های مختلف برای نگهداری مقادیر بسیار کمی از مواد جامد و مایع بکار می‌ روند.

استوانه مدرج

یکی از ابزارهای دقیق برای اندازه گیری مایعات و محلولها استوانه مدرج است و در اندازه های مختلف در آزمایشگاه موجود است. انواع کوچکتر آن برای اندازه گیریها دقیق تر هستند.

قیمت خرید و فروش لوازم آزمایشگاهی و اهمیت آنها
قیمت خرید و فروش لوازم آزمایشگاهی و اهمیت آنها

پیپت

پیپت ها از پرکاربردترین لوازم آزمایشگاهی مورد استفاده در همه آزمایشگاه برای برداشتن حجم دقیق مایعات ، محلول ها و الکل  هستند. آنها در انواع مدرج و حبابدار ، الکترونیکی ، پیپت پاستور و میکروپیپت موجودند.

بورت

بورت وسیله ای شیشه ای دیگری است که شبیه پیپت است اما دارای یک شیر کنترل برای انتقال حجم خاصی از مایعات است که کاربردهای خاصی در حجم سنجی و تیتراسیون دارد.

چراغ بونزن

دستگاهی مکانیکی برای ایجاد شعله جهت ضد عفونی یا گرم کردن مایعات و محلول ها در آزمایشگاه است.

ترازوی آزمایشگاه

در آزمایشگاه نیاز به توزین دقیق مواد است و اینکار نیاز به ترازوهای دیجیتال با دقت بالا دارد. ترازوهای آزمایشگاهی بهتر است محفظه دار باشند تا جریان هوا تاثیری بر وزن مواد نداشته باشد.

پیست

پیست ظرفی پلاستیکی است که برای افزودن آب یا شستشوی ظروف مورد استفاده قرار می گیرد. گاهی اوقات از پیست برای انتقال مایعات نیز استفاده می شود.

طرز کار و اصول استفاده از لوازم آزمایشگاهی

طرز کار و اصول استفاده از تجهیزات آزمایشگاهی مبحث بسیار گسترده ای است و نیاز به آموزش های خاص دارد. به جز تجهیزات روتین آزمایشگاه مانند پیپت و بورت و .. که در قسمت فوق شرح داده شد برای کار با هریک از دستگاه های آزمایشگاهی یک دفترچه راهنما وجود دارد. علاوه بر دفترچه معمولا مسئول آزمایشگاه در یک برگه بطور مختصر روش کار با یک دستگاه را نوشته و آنرا کنار دستگاه روی دیوار نصب می کند. بطورکلی کار با تجهیزات آزمایشگاهی نیاز به تجربه و یادگیری دارد و هرگز نباید به عنوان یک کارآموز تازه کار خودتان اقدام به استفاده از دستگاه های آزمایشگاهی کنید.

لوازم آزمایشگاهی را از کجا بخریم و تهیه کنیم؟

تجهیزات آزمایشگاهی به روش های مختلفی قابل تهیه هستند به عنوان مثال شما می توانید لوازم روتین آزمایشگاه را از شرکت های مختلف تامین و توزیع این وسایل بطور مستقیم خریداری کرده و یا آنها را سفارش بدهید و درب آزمایشگاه تحویل بگیرید.

خرید دستگاه های نیز به همین منوال است ولی برخی از دستگاهها را باید از خارج ایران سفارش دهید یا با واسطه یک شرکت تجهیزات آزمایشگاهی اقدام به خرید دستگاه های ویژه کنید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا