Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
تصفیه آب

راهکارهای موثر حفظ و نگهداری آب استخر

نظافت استخر برای حفظ سلامت استخرها و بهره وری ۱۰۰ درصد بسیار مهم است. خاک و گرد و غبار تشکیل شده روی سطح آب باید از استخر پاک شود. علاوه بر این، بسیاری از میکروارگانیسم‌ هایی که از بدن انسان می ‌آیند یا به دلیل عوامل محیطی از خارج منتقل می ‌شوند، سلامت انسان را تهدید می ‌کنند. به خصوص در استخرهای روباز، خاک، گرد و غبار و میکروارگانیسم ها به سطح آب می چسبند. بنابراین آب آلوده استخر باید به طور دوره ای با استانداردهای با کیفیت بالا از نظر محیط زیست و سلامت انسان تمیز شود.

روش های نگهداری آب استخر
روش های نگهداری آب استخر

روش های نگهداری آب استخر

از آنجایی که استخرها به مرور زمان بر اساس عوامل مختلف آلوده می شوند، آلودگی های سطحی را می توان از طریق روش فیلترینگ برطرف کرد. به غیر از سیستم فیلتراسیون، نظافت در دوره های هفتگی و ماهانه نیز برای اطمینان از بهداشت استخر انجام می شود. کفگیرها (فیلترها) در استخر باید هر روز تمیز شوند. پایه های دیواری استخر نیز باید هر هفته تمیز شود. مقادیر pH شیمیایی استخر نیز باید به طور مداوم بررسی شود.

اگر نگهداری لازم برای نظافت استخر انجام نشود، تشکیل باکتری و ویروس در استخر آغاز می شود. با گذشت زمان ممکن است خزه روی دیواره های استخر ایجاد شود و رنگ آب سبز و کدر شود. در صورت انجام منظم اقدامات بهداشتی لازم، جلوگیری از آلودگی در استخر کاملا امکان پذیر است. برای جلوگیری از آلودگی از روش های فیزیکی و شیمیایی استفاده می شود.

مواد شیمیایی مانند کلر استخر یا ازن به عنوان یک روش شیمیایی در آب استخر استفاده می شود. پاکسازی استخر با مواد شیمیایی مانند کاهنده PH، حذف جلبک و لخته ساز مایع انجام می شود. سطح pH باید روزانه اندازه گیری شود، مقدار pH ایده آل باید بین ۷.۲ تا ۷.۸ باشد.

به عنوان یک روش فیزیکی، فرآیند فیلتراسیون در داخل استخرها انجام می شود. مواد خارجی روی سطح استخر با کفگیر به داخل استخر منتقل می شوند و از طریق فیلتر از بین می رود. کاشی های استخر را باید هر هفته با جاروبرقی کف استخر تمیز کرد.

اگرچه روش فیلتراسیون در نظافت استخر یک راه ساده برای نگهداری آب استخر معمولی است، اما آب استخر باید تخلیه شود، آب تازه اضافه شود و تمیزکاری عمیق در زمان های معینی، ۶ ماهه یا سالیانه انجام شود. برای چنین نظافتی می توان از جاروبرقی کف استخر استفاده کرد.

عدم نگهداری آب استخر چه مشکلاتی ایجاد می کند

تمیز کردن و نگهداری آب استخر برای سلامت انسان بسیار مهم است. یون های کلسیم و منیزیم در آب استخر به مرور زمان باعث ایجاد کلسیفیکاسیون و مشکلات جلبک می شود. این وضعیت باعث تکثیر میکروارگانیسم هایی می شود که سلامت انسان را تهدید می کند.

PH بالا یا پایین آب استخر، قلیائیت کل پایین و سختی کلسیم بالا می تواند باعث ناراحتی هایی مانند سوزش در چشم ها و بینی، خشکی پوست و خارش شود.

میکروارگانیسم های مخلوط شده در آب استخر از چند ساعت تا چند روز حیات خود را حفظ می کنند و حتی با بلعیدن مقدار بسیار کمی آب می توانند افراد مستعد را بیمار کنند. عفونت های دستگاه گوارش یکی از شایع ترین بیماری هایی است که از طریق استخر منتقل می شود. اینها بیماری های گوارشی با منشا باکتریایی، ویروسی یا انگلی هستند. یکی از شایع ترین بیماری هایی که در افراد در استخرها مشاهده می شود، عفونت گوش خارجی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا