Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
کشاورزی و دامپروری

ویژگی و کاربردهای سم حشره کش کارباریل (سوین)

کارباریل حشره کشی با نام تجاری سوین است که با اثرات تماسی- گوارشی آفات گیاهی را از بین می برد. این سم تاحدودی سیستمیک بوده و برای کنترل آفات برنج، پنبه، مرکبات و حشرات گلدان مانند سوسک، پشه، مگس، کرم برگخوار، حلزون، آبدزدک وهزارپا مورد استفاده قرار می گیرد. این مقاله شامل اطلاعات مفید و کاربردی درباره ویژگی‌ها و موارد کاربرد سم حشره کش کارباریل (سوین) است. همچنین اگر تصمیم به خرید سم حشره کش کارباریل (سوین) دارید، برای آگاهی یافتن از قیمت خرید و فروش سم حشره کش کارباریل (سوین) در بازار سموم و آفت کش ها می‌توانید از لیست پیشنهادی فروشندگان سم حشره کش کارباریل (سوین) در انتهای مقاله استفاده نمایید. حجم محصول، نرخ ارز و شرکت تولیدکننده به طور کلی از عوامل بسیار مهم در تعیین قیمت سم و آفت کش ها هستند؛ قیمت سم حشره کش کارباریل (سوین) نیز تحت تاثیر این موارد است.
لازم به ذکر است لیست فروشندگان پیشنهادی در پایان مقاله، همواره با اسامی معتبرترین شرکت‌های خوشنام و با سابقه فعال در زمینه فروش سم حشره کش کارباریل (سوین) به روزرسانی می‌شود.

آفت کش هر ماده یا مخلوطی از مواد برای جلوگیری، از بین بردن یا کنترل هر نوع آفت از جمله ناقلین بیماری های انسانی یا حیوانی، گونه های ناخواسته گیاهان یا حیوانای است که باعث ایجاد صدمه در هنگام تولید، فرآوری، ذخیره سازی مواد غذایی، کالاهای کشاورزی، چوب و محصولات چوبی یا مواد خوراکی حیوانات می شود.

قیمت خرید و فروش حشره کش کلرباریل (سوین) در بازار بر اساس نوسانات قیمت ارز متغیر است و آنرا می توانید در اکثر فروشگاه های فروش سموم کشاورزی پیدا کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این رابطه با ما در نشریه جهان شیمی فیزیک همراه باشید.

کاربردهای سم حشره کش کارباریل (سوین)

این آفت کش از گروه متیل کاربامات ها است و می توان آنرا برای کنترل لارو پروانه ها، نرم تنان، سرخرطومی یونجه، برگ خوارها، کاردرینا،  حشرات جونده و مکنده، هلیوتیس و سخت بالپوشان مورد استفاده قرار داد. این حشره کش را می توان برای تهیه طعمه مسموم جهت از بین بردن لاروهای اگروتیس نیز استفاده کرد.

در ايران این آفت کش برای کنترل آفات برنج، نخليات و پنبه، چغندر قند، ليسکها در مركبات، درختان جنگلی، شپشک سياه در زيتون، آگروتيس، برگ خوارها در آفتاب گردان و سويا، سرخرطومی در يونجه و آفات توتون مورد استفاده قرار می گیرد.

در ساير كشورها از این سم علیه سخت بالپوشان، بال ‌پولک ‌داران و ديگر حشرات مکنده و جونده در سبزيجات، درختان ميوه از جمله مرکبات، انبه، موز و همچنین توت فرنگی، انگور، خشکبار، زيتون، باميه، کدو، بادام زمينی، سويا، پنبه، غلات، چغندر، ذرت سرگوم، برنج، توتون، يونجه، سيب زمينی، گياهان زينتی و درختان جنگل و همچنین کنترل کرم خاکی در چمن مورد استفاده قرار می گیرد.

مکانیسم اثر سم حشره کش کارباریل (سوین)

همانطور که گفته شد این سم به شکل تماسی- گوارشی و سیستمیک ضعیف عمل کرده و دارای تأثیر سریع و دوام طولانی است. این حشره کش با مهار آنزیم کولین استراز بر سیستم عصبی حشره تاثیر گذاشته و باعث فلجی و مرگ آنها می شود.

روش استفاده از سم حشره کش کارباریل (سوین)

این سم به شکل پودر وتابل ( ذرات جامد ریز حاوی مواد حمل کننده خشک) موجود است و برای کاربرد باید آنرا در آب حل کرد.

برای استفاده از این سم ۵ گرم از آنرا در یک لیتر آب حل کرده و گیاه را آبیاری کنید. استفاده از این سم موقع گلدهی درختان موجب ریزش گل می شود.

مقدار و موارد مصرف سم حشره کش کارباریل (سوین)

این سم برای آفات پنبه ۳ تا ۵ كيلوگرم در هكتار، برای برنج ۲ تا ۳ كيلوگرم در هكتار، برای نخلیات به صورت پودر پاشی ۳ كيلوگرم و محلول پاشی ۴ در هزار مورد استفاده قرار می گیرد.

برای درختان مركبات مقدار مصرف این سم ۳ تا ۵ در هزار، برای زيتون ۲ تا ۵/۲ در هزار، برای آفات چغندرقند و ذرت و سويا ۳ كيلوگرم در هكتار و درختان زينتی ۵/۲ تا ۳ در هزار استفاده می شود.

این حشره کش در بيش از ۱۲۰ محصول مختلف از جمله سبزيجات، درختان ميوه، غلات، چغندر، ذرت سرگوم، يونجه، سيب زمينی، گياهان زينتی و درختان جنگلی به نسبت ۲۵/۰-۲ کیلو گرم ماده موثره در هکتار مورد مصرف قرار می گیرد.

میزان سمیت سم حشره کش کارباریل (سوین)

سمیت این حشره کش برای پستانداران ۷۱۰-۲۶۴ می باشد. این آفت کش برای زنبورها و موجودات آبزی دارای سمیت متوسط، برای پرندگان غیر سمی و برای حشرات مفید سمی می باشد.

دوره کارنس این سم کوتاه بوده و برای سبزیجات برگی ۳ روز و برای اکثر محصولات کشاورزی ۷ روز است. مانند سایر آفت کش ها هنگام کار کردن با این سم حتما از دستکش و ماسک و لباس کار استفاده نموده و در صورت بروز علائم مسمومیت به نزدیک ترین مراکز درمانی مراجعه کنید.

سم سوین برای سوسک

سم سوین یک آفت کش بسیار مفید است که برای دفع و از بین بردن طیف گسترده ای از آفات از جمله سوسک استفاده می شود. این سم بیشتر برای کنترل آفات موجود در خاک استفاده می شود. سم سوین دارای اثر سیستمیک است و برای از بین بردن سوسک ها بسیار موثر است. سم سوین مدت زمان ماندگاری بسیار بالایی دارد و گیاهان شما را از حملات آفات مختلف محافظت می کند.

سم سوین برای کشتن هزارپا

کشاورزان از سم سوین برای کشتن هزارپا نیز استفاده می کنند. این آفات آسیب های زیادی به گیاهان وارد می کنند. سم سوین یک حشره کش تماسی – گوارشی است که با ایجاد اختلال در عملکرد سیستم عصبی آفات باعث مرگ آنها می شود. این آفت کش ممکن است برای حشرات مفید نیز مضر باشد. بنابراین توصیه می شود در هنگام استفاده از سم سوین نکات توصیه شده را رعایت کنید.

سم سوین برای گیاهان آپارتمانی

گیاهان آپارتمانی نیاز به مراقبت و رسیدگی بسیار زیادی دارند. این گیاهان ممکن است مورد حملات آفات بسیار زیادی قرار بگیرند. برای داشتن یک گیاه آپارتمانی سالم و شاداب، سم پاشی آن بسیار مهم است. سم سوین با داشتن اثر سیستمیک از گیاهان شما در برابر طیف گسترده ای از آفات محافظت می کند. باید توجه داشته باشید برای گیاهان آپارتمانی خود از مقدار مناسبی سموم شیمیایی استفاده کنید. زیرا استفاده بیش از حد از سموم شیمیایی می تواند سلامت گیاه شما را به خطر بیندازد.

سم کارباریل

سم کارباریل یک سم حشره کش با اثر تماسی – گوارشی است. این آفت کش در کشاورزی بسیار کاربرد دارد. سم کاربایل با نام تجاری سم سوین نیز شناخته می شود. کشاورزان از این سم برای دفع و از بین بردن آفاتی همچون کنه، سوسک، مگس سفید و بسیاری دیگر از آفات استفاده می کنند.

سم کارباریل ۸۵

سم کارباریل ۸۵ درصد به صورت پودر در بازار یافت می شود. این سم توسط شرکت های مختلفی تولید و به بازار عرضه می شود. کشاورزان زیادی از سم کارباریل ۸۵ درصد برای دفع آفات از محصولات و گیاهان خود استفاده می کنند.

سم کارباریل برای هزارپا

هزارپا یکی از آفات کشاورزی است که ممکن است خسارت های زیادی به محصولات و گیاهان وارد کنند. در بازار سموم شیمیایی مختلفی برای از بین بردن این آفت وجود دارد. سم کارباریل با داشتن اثرات سیستمیک به داخل بدن این حشرات مضر نفوذ کرده و با اختلال در عملکرد سیستم عصبی آنها را از بین می برد. ماندگاری این سم بر روی گیاه زیاد است بنابراین نیاز به سمپاشی مداوم نخواهد بود.

سم کارباریل سوین برای هزارپا

سم کارباریل سوین برای مقابله با هزارپا در مزارع استفاده می شود و بسیار اثرگذار است. با استفاده از این سم می توانید بازدهی محصولات خود را افزایش دهید.

طریقه مصرف سم کارباریل

طریقه مصرف سم کارباریل بر روی بسته بندی آن ذکر شده است. برای استفاده از این سم باید مقدار مناسبی از آن را در حجم معینی از آب مخلوط کرده و بر روی گیاهان و محصولات خود سمپاشی کنید.

کاربرد سم سوین

سم سوین در کشاورزی برای از بین بردن طیف وسیعی از آفات استفاده می شود. آفاتی که با این سم شیمیایی از بین می روند شامل کنه، سوسک، مگس سفید، هزارپا و کرم های شاخدار است. سم سوین یک آفت کش محبوب در میان کشاورزان است.

مضرات سم سوین

سم سوین در صورت تماس با پوست ممکن است باعث تحریک پوست شود. استنشاق این آفت کش همچنین ممکن است مشکلات تنفسی را برای فرد ایجاد می کند. بنابراین توصیه می شود هنگام استفاده از سم سوین از وسایل ایمنی مانند ماسک و دستکش استفاده کنید. همچنین تحقیقات نشان داده است که سم سوین ممکن است برای حیوانات خانگی خطرناک باشد.

مضرات سم کارباریل

مضرات سم کارباریل برای سلامتی شامل بروز مشکلات پوستی، گوارشی و تنفسی است. توصیه می شود هنگام استفاده از این سم از وسایل محافظت شخصی مانند دستکش و ماسک استفاده کنید.

نحوه استفاده از سم کارباریل سوین

سم کارباریل سوین به صورت پودر در بازار یافت می شود. برای استفاده از این سم باید میزان مشخصی از آن را در مقدار مناسبی از آب مخلوط کرده و بر روی گیاهان و محصولات اسپری کنید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا