Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
کشاورزی و دامپروری

سم حشره کش کارتاپ (پادان) چیست و چه کاربردی دارد؟

کارتاپ که با نام تجاری پادان نیز شناخته می شود یک حشره کش سیستمیک با اثرات تماسی – گوارشی است. این سم از گروه بیورشنال ها و با منشاء طبیعی می باشد و خصوصا بر روی حشرات مکنده و جونده موثر است. این مقاله شامل اطلاعات مفید و کاربردی درباره ویژگی‌ها و موارد کاربرد سم حشره کش کارتاپ (پادان) است. همچنین اگر تصمیم به خرید سم حشره کش کارتاپ (پادان) دارید، برای آگاهی یافتن از قیمت خرید و فروش سم حشره کش کارتاپ (پادان) در بازار سموم و آفت کش ها می‌توانید از لیست پیشنهادی فروشندگان سم حشره کش کارتاپ (پادان) در انتهای مقاله استفاده نمایید. حجم محصول، نرخ ارز و شرکت تولیدکننده به طور کلی از عوامل بسیار مهم در تعیین قیمت سم و آفت کش ها هستند؛ قیمت سم حشره کش کارتاپ (پادان) نیز تحت تاثیر این موارد است.
لازم به ذکر است لیست فروشندگان پیشنهادی در پایان مقاله، همواره با اسامی معتبرترین شرکت‌های خوشنام و با سابقه فعال در زمینه فروش سم حشره کش کارتاپ (پادان) به روزرسانی می‌شود.

حشره کش ها مواد شیمیایی هستند که برای کنترل آفات در نظر گرفته شده اند .اصطلاح سموم دفع آفات شامل علف کش ، حشره کش ها ،  نماتود کش ها ، سموم دافع حشرات ، سموم دافع حیوانات و قارچ کش ها می باشد. بیشتر سموم دفع آفات برای محافظت از گیاهان و محصولات مورد استفاده قرار می گیرند. این سموم به طورکلی  گیاهان را از علف های هرز ، قارچ ها یا حشرات محافظت می کند .

خرید و فروش حشره کش کارتاپ برای کنترل آفات گیاهی مختلف بطور گسترده صورت می گیرد و قیمت آن مانند تمام مواد شیمیایی دیگر با نوسانات قیمت ارز در ایران تغییر می کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در این رابطه با ما در نشریه جهان شیمی فیزیک همراه باشید.

موارد مصرف سم حشره کش کارتاپ (پادان)

سموم دفع آفات باعث جلوگیری ، از کارافتادن و از بین بردن آفات می شود. آفات هدف می تواند شامل حشرات ، عوامل بیماری زای گیاهی ، علف های هرز ، نرم تنان ، پرندگان ، پستانداران ، ماهی ها ، نماتدها (کرم های گرد) و میکروب هایی باشد که باعث از بین رفتن محصولات، ایجاد مزاحمت یا گسترش بیماری می شوند.

کاربرد عمده این سم برای کنترل کرم ساقه خوار در برنج است اما در ساير كشورها برای کنترل حشرات جونده و مکنده از جمله  پروانه‌ ها، سوسک ها ، سوسک برگ‌ خوار برنج، سيب زمينی ، کلم، شب پره پشت الماسی در کلم، سوسک کلرادو در سيب زمينی، سبزيجات، ذرت، چغندر، گندم، جو، درختان دانه دار، سويا، نخود، آفتابگردان، درختان هسته دار، ميوه مرکبات، انگور، بلوط ، زنجبيل، چای ، پنبه و بسیاری از محصولات دیگر مورد استفاده قرار می گیرد.

مقدار مصرف سم حشره کش کارتاپ (پادان)

این حشره کش برای کنترل و از بین بردن كرم ساقه خوار در برنج به میزان ۳۰ يا ۴۰ كيلوگرم در هكتار مورد استفاده قرار می گیرد. برای حشرات جونده و مکنده مقدار مصرف آن  kg ۴/۰ در هکتار می باشد. مصرف این حشره کش ممکن است تحت شرايط خاص برای پنبه، توتون و سيب باعث گياه ‌سوزی شود. این آفت کش به شکل گرانول پاشی عليه کرم ساقه خوار برنج مورد استفاده قرار می گیردمقدارق

ملاحظات زیست محیطی سم حشره کش کارتاپ (پادان)

ميزان سميت این سم برای پستانداران ۳۴۵-۱۵۰ میلی ‌گرم بر کیلوگرم و برای ماهی ‌ها ۶/۱ میلی ‌گرم بر لیتر است بنابراین سمیت متوسطی برای پرندگان ، ماهی‌ها و ديگر موجودات آبزی دارد.

ملاحظات عمومی سم حشره کش کارتاپ (پادان)

برای استفاده از این حشره کش مانند هر سم دیگری باید از وسایل حفظت شخصی مانند ماسک ، دستکش ، کلاه ، عینک و لباس مخصوص استفاده کنید تا تماس قسمت های مختلف سم با بدن به حداقل برسد.

در صورت مشاهده هرگونه علائم مسمومیتی  فورا با در دست داشتن برچسب سم به مراکز درمانی مراجعه کنید.

کارتاپ را در ظروف در بسته در جای خشک و خنک و دور از دسترس کودکان ، غذاهای انسان ، نور خورشید و حیوانات خانگی نگهداری کنید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا