Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
صنایع شیمیاییمحصولات شیمیایی

قیمت فروش و خرید کربنات سدیم خوراکی (سودا اش) | کاربرد کربنات سدیم خوراکی چیست؟

در این مقاله به ویژگی‌ها، خواص و کاربرد کربنات سدیم خوراکی در مصارف گوناگون صنعتی و غیر صنعتی می پردازیم.

خرید و فروش مواد شیمیایی صنایع غذایی و دارویی - - بازرگانی امید
خرید و فروش مواد شیمیایی صنایع غذایی و دارویی – – بازرگانی امید

اگر قصد خرید کربنات سدیم خوراکی را دارید، برای اطلاع از قیمت خرید و فروش کربنات سدیم خوراکی در بازار مواد شیمیایی می‌توانید از لیست پیشنهادی فروشندگان کربنات سدیم خوراکی در انتهای این مقاله استفاده نمایید. به طور کلی درصد خلوص، حجم، نرخ ارز و شرکت تولیدکننده از عوامل بسیار مهم در تعیین قیمت کربنات سدیم خوراکی مثل هر ماده شیمیایی دیگری هستند. لازم به ذکر است لیست فروشندگان انتهای این مقاله، همواره با اسامی معتبرترین شرکت‌های خوشنام و با سابقه فعال در زمینه فروش کربنات سدیم خوراکی به روز می‌شود.

مراکز خرید و قیمت فروش کربنات سدیم خوراکی در تهران و شهرستان‌ ها

اغلب مراکز خرید و فروش کربنات سدیم خوراکی و دیگر مواد شیمیایی در تهران وجود دارند و فروشندگان سدیم کربنات خوراکی در سایر استان و شهرستان ها در بیشتر موارد، خرید خود را از تهران انجام می دهند. به همین دلیل، توصیه می شود که در صورت امکان سعی کنید تا خرید مواد شیمیایی از تهران انجام شود. چرا که

  • اغلب شرکت های واردکننده سودا اش در تهران مستقر هستند.
  • به دلیل اینکه خرید کربنات سدیم خوراکی در سایر استان ها و شهرستان ها در بیشتر موارد از طریق چندین واسطه انجام می شود، خرید در تهران می تواند از نظر قیمت مقرون به صرفه تر و ارزان تر باشد.
  • از آنجایی که در تهران به تامین کننده اصلی کالا نزدیک تر هستید و بیشتر انبارهای اصلی مواد شیمیایی در شهر تهران قرار دارند، احتمال اصالت و مرغوبیت کالا نیز افزایش می یابد.

اما باید توجه نمود که تمامی شرکت های بازرگانی مستقر در تهران از نظر تجربه، سابقه و کیفیت در یک سطح قرار ندارند. به همین دلیل در این صفحه و سایر صفحات مرتبط با مواد شیمیایی در سایت جهان شیمی، تلاش کرده ایم برترین و باسایقه ترین شرکت های فعال در زمینه خرید و فروش کربنات سدیم خوراکی را به شما معرفی کنیم. شرکت هایی که در بنر بالای این صفحه یا در کادر «فروشندگان پیشنهادی» در پایان این مقاله معرفی شده اند، همگی به طور مرتب مورد بازبینی قرار می گیرند. خالی از لطف نیست که یادآور شویم از جمله مهمترین شرایط شرکت ها برای قرار گرفتن در بخش های مذکور و معرفی به خریداران، میزان سابقه، اعتبار و تجربه آن ها است.

کربنات سدیم خوراکی با فرمول شیمیایی Na2CO3 که در حوزه صنایع غذایی کاربرد های متنوعی دارد، یکی از نمک های فلز سدیم بوده و خاصیت قلیایی دارد. این ترکیب با کد E500 مورد تأیید سازمان غذا و دارو آمریکا یا همان FDA قرار گرفته و بنابراین استفاده از آن در فرآورده های خوراکی بلامانع می باشد.

به طور کلی کربنات سدیم را می توان در سه دسته یا گرید متفاوت طبقه بندی کرد این گرید ها عبارت اند از: کربنات سدیم سبک، کربنات سدیم سنگین و کربنات سدیم خوراکی. این نمک سفید رنگ را نباید با بی کربنات سدیم یا همان جوش شیرین که در زمینه پخت نان و کیک به کار می رود اشتباه گرفت چرا که این دو ترکیب کاملاً متفاوت بوده و کاربرد های خاص خود را دارند.

پاسخ به سوالات در نشریه جهان شیمی فیزیک

کربنات سدیم به غیر از صنایع غذایی در حوزه هایی چون صنایع شیشه و سرامیک، تولید مواد شوینده، تصفیه و نرم کردن آب نیز مورد استفاده قرار می گیرد. در این مطلب قصد داریم تا شما را با کاربرد های این نمک در صنایع غذایی آشنا کنیم؛ از اینکه با نشریه جهان شیمی فیزیک همراهی می کنید متشکریم.

آشنایی با موارد کاربرد کربنات سدیم خوراکی

کربنات سدیم به طور طبیعی از خاکستر گیاهانی که در خاک های غنی از سدیم رشد کرده اند قابل استخراج بوده و به همین دلیل نیز با نام سودا اش نیز شناخته شده است. با این وجود این ترکیب را می توان از ترکیب سنگ آهک، کلرید سدیم و آمونیاک نیز تهیه نمود. فرم خوراکی این پودر سفید و بدون بو یا مزه را می توان به صورت مستقیم در فرآورده های غذایی به کار برد و یا به جهت تنظیم PH آب استخر نیز مورد استفاده قرار داد.

 

 

همانطور که گفته شد این ترکیب از نظر ماهیتی کاملاً قلیایی است؛ اما به طور کلی می توان گفت در صورت تماس با پوست خطری را متوجه بدن ما نمی سازد. البته برخی از محلول های غلیط این ترکیب می توانند خاصیت خورندگی را از خود به نمایش بگذارند. بنابراین می توان گفت مقادیر کم این نمک و محلول های آن خاصیت سمی ندارند اما مقادیر زیاد آن می تواند باعث بروز مسمویت گردد و باید خطرات آن را در چنین مواردی جدی گرفت. علائم مسمومیت با کربنات سدیم عبارت اند از: مشکلات تنفسی، اسهال و استفراغ، سوزش چشم و فشار خون پایین. کربنات سدیم خوراکی به صورت محلول در آب می تواند به عنوان ضد اسید و برای خنثی کردن اسید معده نیز عمل کند؛ گرچه معمولاً این ترکیب برای این استفاده تجویز نمی شود.

کربنات سدیم خوراکی چیست و در چه مواردی به کار می رود؟

کاربرد سدیم کربنات خوراکی در صنایع غذایی

همانطور که پیش از این نیز اشاره کردیم، کاربرد سدیم کربنات خوراکی و استفاده از گرید خوراکی این ترکیب در غلظت هایی مشخص توسط FDA تایید شده و مجاز می باشد. این ترکیب در صنایع غذایی به عنوان عاملی تأثیر گذار در تهیه ترشیجات، تنظیم کننده PH فرآورده های غذایی و همچنین به عنوان یک فاکتور به عمل آورنده گوشت کاربرد داشته و از آن برای نمک سود کردن گوشت گاو یا ماهی نیز استفاده می شود.

 

مواد شیمیایی مرتبط با کربنات سدیم (سبک)

 

جالب است بدانید کربنات سدیم خوراکی در صنایع غذایی به عنوان یک ماده افزودنی جهت بهبود بافت فنری رشته های نودل و ماکارونی به کار رفته و در تولید پودر های شربتی نیز مورد استفاده قرار می گیرد. به طور کلی می توان گفت نقش کربنات سدیم خوراکی در فرآورده های غذایی به شرح زیر می باشد:

  • تنظیم کننده اسیدیته
  • عامل آنتی کیک یا ضد کلوخه
  • حجم دهنده خمیر
  • پایدار کننده
  • ایجاد حس خنک کننده و گازدار در نوشیدنی ها (به دلیل واکنش با یک اسید ضعیف مثل استیک اسید)
  • ترد و نمک سود کردن فرآورده های گوشتی

قیمت قرص سدیم کربنات

قرص سدیم کربنات یک نوع قرص خوراکی است که به عنوان ضد اسید و خنثی کننده اسید معده استفاده می شود. امروزه این قرص به خاطر داشتن عوارض زیاد برای سلامتی، استفاده چندانی ندارد.

کاربرد و قیمت خرید کربنات چیست

کربنات یک آنیون چند اتمی با فرمول CO۲-۳ است. این آنیون دارای ساختار مولکولی مسطح مثلثی شکلی است که در آن یک اتم کربن توسط سه اتم اکسیژن احاطه شده است. یون کربنات یک باز نسبتا قوی است. بنابراین طبق تعریف باز لوئیس، پروتون‌های موجود در محلول‌های آبی را جذب می ‌کند و بار آن ۲- است. کربنات با کاتیون های فلزی پیوند می خورد و معمولا ترکیبات نامحلول را تشکیل می دهد.

اصطلاح «کربنات» معمولا برای اشاره به یکی از نمک ها یا مواد معدنی کربناته استفاده می شود. کربنات ‌های رایج ‌تر، کربنات کلسیم (CaCO۳) و کربنات سدیم (Na۲CO۳) هستند. برخی از حقایق در مورد کربنات ها عبارتند از:

  • کربنات یک باز نسبتا قوی است.
  • فلزات قلیایی را می توان به شکل کربنات سدیم استخراج کرد.
  • به جز کربنات لیتیوم (Li۲CO۳)، کربنات های فلز قلیایی از نظر حرارتی پایدار هستند.
  • کربنات لیتیوم برای درمان افراد مبتلا به افسردگی شدید استفاده می شود.
  • کربنات سدیم (خاکستر سودا) در تولید شیشه بسیار استفاده می شود.
  • کربنات کلسیم سنگ آهک است.

خرید کربنات سدیم مراغه

کشور ایران تا سال ۸۴ وارد کننده کربنات سدیم بود. بعد از سال ۸۴ و افتتاح کارخانه کربنات سدیم مراغه جزء بزرگ ترین تولید کنندگان کربنات سدیم در خاورمیانه شد. این کارخانه توانایی تولید حجم بالایی از کربنات سدیم با کیفیت و خلوص بالای ۹۸ درصد را دارد. کربنات سدیم مراغه تاکنون به ۱۶ کشور جهان صادر شده است.

جدول مشخصات، خواص و ویژگی های کربنات سدیم

نام ماده سدیم کربنات (Sodium carbonate)
فرمول مولکولی Na₂CO₃
جرم مولکولی ۱۰۵.۹۸۸۸ g/mol
چگالی (دانسیته) ۲.۵۴ g/cm³
نقطه ذوب ۸۵۱ °C
نقطه جوش ۱,۶۰۰ °Cدرجه سلسیوس
انحلال‌پذیری در آب ۷۰ g/L (0 °C), 216 g/L (20 °C), 450 g/L (100 °C)
دیگر نام ها Soda ash, Washing soda, Soda crystals

فروش کربنات سدیم کاوه

کربنات سدیم کاوه یکی دیگر از کارخانجات بزرگ کشور ایران است. این کارخانه در سال ۱۳۹۹ افتتاح شد. امروز تولیدات کربنات سدیم کاوه به کشورهای مختلفی از جمله تركيه، عراق، هند، اوكراين، يونان، امارات، ارمنستان و تاجيكستان صادر می شود.

قیمت کربنات سدیم سبک

کربنات سدیم سبک نوعی کربنات سدیم است که دارای چگالی بسیار کمی است. این ترکیب شیمیایی در مقایسه با نوع دیگر کربنات سدیم به دلیل اندازه ذرات کوچک تر در صنایعی مانند تولید مواد شوینده، کاغذ سازی، تصفیه آب و فاضلاب و در تنظیم PH کاربرد بسیار زیادی دارد.

خطرات کربنات سدیم پس از خرید و فروش

کربنات سدیم که به نام‌ سودا اش نیز شناخته می ‌شود کاربردهای گسترده ‌ای در صنایع مختلف دارد. از آنجایی که خورنده است، کار با آن خطرات خاصی را به همراه دارد. برخی از این خطرات عبارتند از:

خطرات استنشاق
به گفته دانشگاه ایالتی آیووا، گرد و غبار آن در صورت استنشاق، می تواند بسیار مضر باشد. این ترکیب شیمیایی دستگاه تنفسی را تحریک کرده و می تواند باعث درد و سوزش در بینی و گلو، سرفه، خس خس سینه و تنگی نفس شود. استنشاق گرد و غبار آن حتی می تواند باعث بروز بیماری ادم ریوی یا تجمع مایع در ریه های فرد شود. استنشاق مکرر کربنات سدیم یا قرار گرفتن در معرض طولانی مدت این ترکیب شیمیایی، می تواند منجر به فرسایش دندان، احتقان بینی، خونریزی بینی، آسیب به تیغه بینی، برونشیت و درد قفسه سینه شود.

تحریک پوست
تماس با پوست می تواند باعث تحریک، تاول و سوختگی در فرد شود. به خصوص اگر پوست شما مرطوب باشد. برای جلوگیری از آسیب های پوستی، باید حداقل ۱۵ دقیقه پوست را با آب و صابون بشویید. هنگام کار با این ماده شیمیایی دستکش و لباس محافظ بپوشید تا از تماس پوست با این ترکیب شیمیایی جلوگیری شود.

آسیب چشم
این ترکیب می تواند باعث آسیب جدی چشم شود. بر اساس اطلاعات بدست آمده، تماس این ترکیب شیمیایی با چشم ها می تواند باعث عوارضی از جمله ادم ملتحمه یا تورم شود و همچنین می تواند قرنیه چشم را از بین ببرد. حتما هنگام کار با کربنات سدیم از عینک محافظ یا عینک ایمنی شیمیایی استفاده کنید. اگر این ماده وارد چشم شد، فورا چشم ها را با آب فراوان به مدت حداقل ۱۵ دقیقه بشویید. فرد مبتلا نباید چشمان خود را محکم بسته نگه دارد، زیرا خطر آسیب دیدگی جدی را افزایش می دهد.

مشکلات داخلی
در صورت بلعیده شدن، کربنات سدیم بسیار سمی نیست. اما اثرات خورنده آن می تواند برای سیستم گوارشی خطرناک باشد. این عوارض می تواند شامل گرفتگی صدا، تورم گلو، مشکل در بلع، استفراغ، اسهال و درد شدید در دهان، گلو درد، درد قفسه سینه و شکم باشد.
بلعیدن آن می تواند منجر به یک واکنش شوک شود که شامل کاهش سریع و تهدید کننده زندگی به دلیل تغییر فشار خون است. بلع کربنات سدیم می تواند اثرات طولانی مدت نیز داشته باشد و اگر به مقدار زیادی بلعیده شود، حتی می تواند کشنده باشد.

 

پرسش های رایج در مورد کربنات سدیم

چطور می توانم بهترین فروشنده کربنات سدیم را پیدا کنم؟
برای پیدا کردن بهترین فروشنده کربنات سدیم، شما می ‌توانید از فروشندگان منتخبی که پیشنهاد کرده‌ایم؛ استفاده نمایید. این فروشندگان به لحاظ تجربه و سابقه فروش، مورد تایید جهان شیمی هستند و صلاحیت آنها برای خرید و فروش کربنات سدیم به طور مرتب بررسی می‌ شود.

قیمت کربنات سدیم خوراکی

قیمت کربنات سدیم خوراکی در بازار برحسب درصد خلوص، حجم، نرخ ارز و کشور تولیدکننده متفاوت است. شما می توانید از طریق شرکت های معتبری که در ادامه معرفی می شوند، با بهترین قیمت، اقدام به خرید کربنات سدیم خوراکی نمایید.

فروش ‌کربنات سدیم خوراکی

شما می‌توانید برای اطلاع از قیمت خرید و فروش کربنات سدیم خوراکی از لیست فروشندگان پیشنهادی در قسمت بعد استفاده نمایید. این لیست شامل معتبرترین خریداران و فروشندگان سدیم خوراکی در بازار مواد شیمیایی است. برای آگاهی از اطلاعات تماس، حوزه فعالیت، آدرس، تلفن و سایر کانال های ارتباطی فروشنده موردنظر، تنها کافی است روی گزینه «اطلاعات تماس» کلیک کنید.

 

خرید کربنات سدیم خوراکی

یکی از مهمترین دغدغه های فعالان حوزه شیمیایی، خرید کربنات سدیم خوراکی از یک فروشنده معتبر، باسابقه و قابل اطمینان است. با هدف افزایش اعتماد بین فروشندگان و خریداران از کیفیت محصول موردنظر در فرایند خرید کربنات سدیم خوراکی، ما به عنوان مرجع مواد شیمیایی در ایران، تمام تلاش خود را کرده ایم که بهترین فروشندگان کربنات سدیم خوراکی (سودا اش) را در این بخش و همچنین بنر بالای صفحه به شما معرفی نماییم. امیدواریم با معرفی تامین کنندگان منتخب، نگرانی های خریداران محترم کاهش یافته و بتوانیم لذت تجربه خرید کربنات سدیم خوراکی با قیمت و کیفیت مناسب را به شما هدیه نماییم.



  • بازرگانی امید

فروش انواع مواد شیمیایی مورد استفاده در صنایع غذایی و ارایه محصولات تخصصی گروه رنگ های غذایی و اسانس ها

نوشته های مشابه

‫۲۴ دیدگاه ها

  1. بازتاب: کربنات چیست؟
  2. بی کربنات سدیم خوراکی چیست؟

    توی مقاله های سایت تون خطرات و عوارض مواد شیمیایی رو با تاکید بیشتری گوشزد کنید

    یکی از دوستان پدرم ، بر اثر استنشاق گاز بی کربنات سدیم دچار عوارض ریوی شدیدی شد.
    واقعا در کار با مواد شیمیایی به هیچ وجه نکات ایمنی رو شوخی نگیرید‌.

    پیشنهاد می کنم یک کادر نکات حفاظتی کار با مواد شیمیایی در بالای همه مقالاتتون قرار بدید.

  3. می تونم به جرئت بگم که مقاله کربنات سدیم شما جزو بهترین مقاله ها در سایت های این حوزه هست
    فقط یک نقطه ضعف وجود داره و اون اینکه بررسی کربنات سدیم در جدول مشخصات و ویژگی هایش انجام نشده

    به نظرم اگر سردبیر سایت تون به شکل جدول این ماده شیمیایی رو معرفی کنه
    واقعا بی نقص خواهد شد.

  4. در مورد کارخانه کربنات سدیم سمنان می خولستم بدونم که
    اولا آیا کربنات سدیم این کارخونه به خارج از کشور و خصوصا کشورهای همسایه صادر می شود؟

    دوما ارزیابی شما از کیفیت و میزان تقاضای محصولات این شرکت در بازار چطور است؟

  5. با عنایت به اینکه من اطلاعات مختصری در حوزه مواد شیمیایی دارم ؛
    در مورد مواد شیمیایی یک بررسی کلی انجام دادم، ظاهراً به نظر می رسه که خطرات کربنات سدیم بسیار بالاست و نیاز به سطح ایمنی و مراقبت بالاتری داره؛ خیلی برای خوانندگان مفیده که در زمینه خطرات و ایمنی کربنات سدیم مطالب آموزشی بگذارید.

  6. یکی از مواردی که به عنوان کاربرد کربنات سدیم در مقاله بالا از اون یاد کردید؛ نمک سود کردن گوشت و فرآورده های گوشتی هست،

    برام این سوال پیش اومد؛ که آیا گوشتی که به صورت بسته بندی شده در فروشگاه های زنجیره ای به فروش می ره، عمدتاً توسط کربنات سدیم برای نگه داری طولانی مدت نگه داری میشه؟
    لطفاً این کاربرد کربنات سدیم رو یک مقدار بیشتر توضیح بدید.

  7. کربنات خوراکی چیست؟

    این روزها که تبلیغات ماکارونی و نودلیت از تلویزیون خیلی بیشتر از سال های قبل شده؛ طبیعتا توجه به سلامت مواد غذایی اهمیت بیشتری داره.

    یکی از کاربردهای مهم کربنات سدیم خوراکی در تولید بافت های فنری رشته های ماکارونی و نودل هست. ازتون خواهش می کنم ، به خاطر علاقه زیاد بچه ها به ماکارونی در مورد مضرات احتمالی کربنات خوراکی و میزان مصرف مجاز ماده شیمیایی هم محتوای بیشتری به مقاله خوب تون اضافه کنید.

  8. چند روز پیش موقع خرید کربنات سدیم یکی از فروشنده ها از کربنات سدیم کاوه تعریف زیادی کرد؛
    قبلا کربنات سدیم مراغه رو به صورت جزیی خریده بودم ، چقد خوب میشد تفاوت کربنات سدیم کاوه و مراغه رو در یک جدول به لحاظ درصد، قیمت و کیفیت با هم مقایسه می کردید

  9. سلام

    با توجه به استفاده و کاربردهایی که برای کربنات دو سود در صنایع غذایی ذکر کردید؛

    آیا کربنات دو سود را می توان در آشپزی خانگی هم استفاده کرد؟

    آیا این کار با ملاحظات و نکات خاصی هم همراه هست؟

  10. مقاله بسیار خوبی دارید

    تنها مشکلی وجود داره؛ اینه بهترین نگه داری سوداش Soda Ash در انبار نیاز به اطلاعات بیشتری داشتم که متاسفانه توی مقاله بهش نرسیدم

    اگر در مورد شرایط نگه داری و خطرات احتمالی توضیحاتی بدید ؛ خیلی عالی میشه

  11. سودا اش فروش:

    آیا شرکت بازرگانی که به عنوان فروشنده سواد اش معرفی کردید ؛ تنها فروشنده این ماده است یا اینکه واردکننده سواد اش نیز می باشد؟

    همچنین لطفا برای ما شرح بدید که سواد اش موجود در ایران بیشتر از چه کشورهایی وارد می شود؟

  12. خاکستر سودا یا سودا اش که توی مقاله اشاره کردید تو صنایع مختلفی استفاده میشه

    احساس می کنم که به کاربرد خاکستر سواد توی صنایع غذایی خیلی کم پرداخته شده

    لطف کنید به چند نمونه از کاربردهای سودا اش در صنایع غذایی اشاره کرده و کمی این کاربرد را ما و دیگر خوانندگان سایت تون باز کنید

    همچنین آیا برای نوسانات قیمت خاکستر سودا پیش بینی دارید؟

  13. برای خرید پرکربنات سدیم بطور اتفاقی با سایت شما آشنا شدم
    برام خیلی جالب شد و دوست دارم بدونم که آیا واقعا همانجور که ادعا می کنید فروشندگان پیشنهادی پرکربنات سدیم بطور مرتب توسط کارشناسان شما مورد ارزیابی قرار می گیرد؟
    این را لطفا شفاف کنید

  14. تهیه کربنات سدیم از جوش شیرین

    همانطور که همه اطلاع دارند از کربنات سدیم وجوش شیرین به عنوان حجم دهنده خمیر استفاده می شود.
    چیزی که برای من علامت سوال است
    و دنبال جایی هستم که بی طرفانه به این سوال جواب دهد این است که تولیدکنندگان نان های صنعتی و سنتی تا چه میزان مجاز هستند از جوش شیرین استفاده کنید؟

    خیلی لطف می کنید اگر پاسخ دهید.

  15. اگر فرصت دارید ؛ لطفا به طور دقیق مشخص کنید
    کاربرد بی کربنات سدیم خوراکی چیست؟

    اینکه مثلاً در قسمتی از مقاله گفتید که برای ایجاد حس خنک کنندگی در نوشابه های گازدار از بی کربنات سدیم استفاده می شود؛ آیا شامل کاربردهای خانگی هم می شود؟

    همچنین برای این کاربرد، آیا بی کربنات سدیم جایگزین اسید فسفریک محسوب می شود؟

    کمی درباره این مسایل دچار ابهام شده ام، و اگر درباره گرید خوراکی این ماده شیمیایی بیشتر توضیح دهید خیلی سپاسگزارم

  16. سلام و درود بر شما.

    از کارشناسان باتجربه شما می خواهم کمکم کنید؛ آیا سایت ایرانی یا خارجی می شناسید که قیمت جهانی کربنات سدیم را به طور روزانه یا هفتگی اطلاع رسانی کند؟

    فرقی نمی کند که این سایت به چه زبانی باشد؛ برای ما تنها مهم است، که استعلام قیمت جهانی کربنات سدیم را داشته باشیم.

  17. مدیریت شرکت ما خیلی علاقمند است، که برای تبلیغات و توسعه بازار در ایران از ظرفیت‌های جهان شیمی فیزیک استفاده کند تا خریداران برای خرید و بررسی قیمت خاکستر سودا و سایر مواد شیمیایی که ما واردکننده آنها هستیم، با بازرگانی ما آشنا شوند.

    هزینه بنر به شکل سراسری یا محدود در نشریه جهان شیمی فیزیک ماهیانه چقدر است؟

  18. یک نگاه اجمالی به برخی از مقالات تون انداختم؛ فروشندگان شما چه مزیت خاصی دارند؟ به طور مثال در همین مقاله، آیا قیمت کربنات سدیم آزمایشگاهی ارزان تر است یا کیفیت آن تضمین شده است؟ خواهشا این مورد را شفاف کنید.

  19. قیمت فروش کربنات سدیم سبک با نرخ دلار نیمایی حساب میشود یا نرخ دلار آزاد؟ از یک دوست واردکننده شنیدم که مواد شیمیایی هم با دلار نیمایی وارد میشود ، پس چرا با دلار آزاد حساب می شود؟!!!!!!!!!!!

  20. آیا قیمت کربنات سدیم مراغه به کشورهای همسایه غربی و شرقی صادر می شود؟ به طور کلی میزان تولید و صادرات کربنات سدیم برای کشور چقدر است؟ اگر آمار قابل اتکایی در این زمینه موجود لطفا منتشر کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا