Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
کشاورزی و دامپروری

کاربرد و خصوصیات سم حشره کش لوفنورون (مچ)

لوفنورون (lufenuron) یک سم حشره‌ كش و لاروكش غير سيستمک از گروه بنزوئيل اوره با اثرات گوارشی – و نسبتا تماسی است. این سم با جلوگیری از ساخت کتین که جز اصلی پوسته خارجی حشرات است در پوسته اندازی و در نتیجه رشد آفات اختلال ایجاد می کند. این مقاله شامل اطلاعات مفید و کاربردی درباره ویژگی‌ها و موارد کاربرد سم حشره کش لوفنورون (مچ) است. همچنین اگر تصمیم به خرید سم حشره کش لوفنورون (مچ) دارید، برای آگاهی یافتن از قیمت خرید و فروش سم حشره کش لوفنورون (مچ) در بازار سموم و آفت کش ها می‌توانید از لیست پیشنهادی فروشندگان سم حشره کش لوفنورون (مچ) در انتهای مقاله استفاده نمایید. حجم محصول، نرخ ارز و شرکت تولیدکننده به طور کلی از عوامل بسیار مهم در تعیین قیمت سم و آفت کش ها هستند؛ قیمت سم حشره کش لوفنورون (مچ) نیز تحت تاثیر این موارد است.
لازم به ذکر است لیست فروشندگان پیشنهادی در پایان مقاله، همواره با اسامی معتبرترین شرکت‌های خوشنام و با سابقه فعال در زمینه فروش سم حشره کش لوفنورون (مچ) به روزرسانی می‌شود.

این سم برای مقابله با لارو انواع آفات از جمله بال پولک داران، مانند پروانه چوب خوار پسته، هلیوتیس، انواع حشرات برگ خوار ذرت و کرم سیب مورد استفاده قرار می گیرد. مچ اولین ماده موثره از گروه بنزامید است که به عنوان آفت، کش مورد استفاده قرار می گیرد.

قیمت خرید و فروش این حشره کش تحت تاثیر نوسانات قیمت دلار در بازار ایران تغییر می کند و برای طیف گسترده ای از آفات مورد استفاده قرار می گیرد. در ادامه مقاله در نشریه جهان شیمی فیزیک توضیحات بیشتری راجع به این سم ارائه خواهد شد.

کاربردهای سم حشره کش لوفنورون (مچ)

این آفت کش با عملکرد تخم کشی و لاروکشی از تفریخ تخم آفاتی مانند پروانه چوب خوار پسته جلوگیری کرده و با توقف رشد و مرگ لاروهایی مانند هلیوتیس موجب مرگ آنها می شود. از ویژگی های مهم مچ این است که با استفاده از این آفت کش در باغ ها، مزارع و یا گلخانه ها، نسل اول آفات به راحتی نابود شده و در نتیجه از طغیان نسل های بعدی آفات گیاهی جلوگیری خواهد شد.

روش مصرف سم حشره کش لوفنورون (مچ)

این سم به مقدار یک در هزار برای مبارزه با نسل اول كرم سيب در مناطق كوهستانی مورد استفاده قرار می گیرد و برای از بین بردن لاروهای Lepidopterous ،Colepterous برگ خوار بسيار مؤثر بوده و تا حدودی خاصيت تخم كشی نیز دارد. حشره کش مچ را می توان برای آفات مقاوم به سموم ارگانوفسفره‌ها و پيروتروئيد‌ها نیز مورد استفاده قرار داد.

دوره کارنس این سم یا به عبارتی فاصله آخرین سمپاشی تا برداشت محصول برای پسته، سیب و گلابی حدود ۲۸ روز، برای ذرت ۳۵ روز، برای صیفی جات ۱۴ روز و برای گوجه فرنگی ۷ روز است.

کاربرد و خصوصیات سم حشره کش لوفنورون (مچ)
کاربرد و خصوصیات سم حشره کش لوفنورون (مچ)

مقدار مصرف سم حشره کش لوفنورون (مچ)

  • کرم و لیسه سیب – ۱ لیتر در هزار
  • پروانه چوب خوار پسته – ۱.۵ تا ۲ لیتر در هزار
  • هلیوتیس گوجه – ۰.۵ لیتر در هکتار
  • سفیده کلم و باقی صیفی ها – ۰.۵ لیتر در هکتار
  • کرم برگ خوار ذرت – ۰.۵ لیتر در هکتار

ویژگی سم حشره کش لوفنورون (مچ)

این حشره کش برای مبارزه تلفیقی با آفات، IPM مناسب بوده و مورد استفاده قرار می گیرد. ماندگاری این سم در مقایسه با محصولات مشابه بر روی برگ ها طولانی تر بوده که این مسئله نیاز به سم پاشی را کاهش داده و باعث صرفه جویی در هزینه ها می شود.

ملاحظات زيست محيطی سم حشره کش لوفنورون (مچ)

سميت این آفت کش برای پستانداران ۲۰۰۰ میلی ‌گرم بر کیلوگرم، برای پرندگان ۲۰۰۰ میلی‌ گرم بر کیلوگرم و برای ماهی‌ ها ۷۳-۴۵ میلی ‌گرم بر لیتر می باشد. این آفت کش برای حشرات مفید بالغ و انواع کنه شکاری کم خطر و بی خطر است و آسیبی به آنها نمی رساند.

این سم بر روی درختان میوه، انواع صیفی جات، گوجه فرنگی و ذرت هیچ اثر سوئی ندارد و محدودیتی برای انتخاب نوع کشت بعدی در زمین زراعی به وجود نخواهد آورد.

هنگام استفاده از این سم حتما از وسایل حفاظت شخصی مانند دستکش، ماسک، عینک و کلاه استفاده کنید تا احتمال تماس سم با بدن شما کاهش یابد و در صورت مشاهده علائم مسمومیت مانند تهوع و سرگیجه با در دست داشتن برچسب سم به اولین مرکز درمانی مراجعه کنید.

روش نگهداری سم حشره کش لوفنورون (مچ)

آفت کش مچ را در انبارهای خشک و خنک و دور از نور مستقیم خورشید، کودکان و حیوانات خانگی در ظروف در بسته نگهداری کنید.

سم لوفنورون کاوش

سم لوفنورون کاوش، یک سم شیمیایی محصول شرکت کاوش کیمیای کرمان است. سم لوفنورون برای دفع آفاتی همچون پولک داران، کرم ها و حشرات مضر استفاده می شود. سم لوفنورون کاوش، کیفیت بسیار خوبی داشته و در بین کشاورزان محبوبیت بسیار خوبی پیدا کرده است.

سم مچ سینجنتا

سم مچ سینجنتا یک سم تماسی – گوارشی است که با نام سم لوفنورون نیز شناخته می شود. این سم شیمیایی برای دفع و از بین بردن طیف گسترده ای از آفات استفاده می شود و ساخت کشور سوئیس است. این سم شیمیایی مانع از پوست اندازی حشرات شده و در نهایت حشرات را از بین می برد. سم مچ سینجنتا به مدت طولانی در شاخ و برگ گیاهان باقی می ماند و اثر گذاری بالایی بر روی حشرات مضر دارد.

قیمت سم مچ

کشاورزان از سم مچ برای محافظت از گیاهان و محصولات خود بسیار استفاده می کنند. قسمت سم مچ در بازار می تواند بسیار متغیر باشد. شما برای اطلاع از قیمت سم مچ می توانید به مراکز فروش سموم کشاورزی یا سایت های اینترنتی فروش سموم کشاورزی مراجعه کنید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا