Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
کشاورزی و دامپروری

آشنایی با کاربردهای سم حشره کش فسفيد منيزيم (دگش پليت)

فسفيد منيزيم (magnesium phosphide) یک سم حشره کش و موش کش با کاربرد گستره است. این ماده با رطوبت موجود در هوا واکنش نشان داده و گاز فسفین تولید می کند که به عنوان آفت کش برای کنترل حشرات و جوندگان مورد استفاده قرار می گیرد. این مقاله شامل اطلاعات مفید و کاربردی درباره ویژگی‌ها و موارد کاربرد سم حشره کش فسفيد منيزيم (دگش پليت) است. همچنین اگر تصمیم به خرید سم حشره کش فسفيد منيزيم (دگش پليت) دارید، برای آگاهی یافتن از قیمت خرید و فروش سم حشره کش فسفيد منيزيم (دگش پليت) در بازار سموم و آفت کش ها می‌توانید از لیست پیشنهادی فروشندگان سم حشره کش فسفيد منيزيم (دگش پليت) در انتهای مقاله استفاده نمایید. حجم محصول، نرخ ارز و شرکت تولیدکننده به طور کلی از عوامل بسیار مهم در تعیین قیمت سم و آفت کش ها هستند؛ قیمت سم حشره کش فسفيد منيزيم (دگش پليت) نیز تحت تاثیر این موارد است.
لازم به ذکر است لیست فروشندگان پیشنهادی در پایان مقاله، همواره با اسامی معتبرترین شرکت‌های خوشنام و با سابقه فعال در زمینه فروش سم حشره کش فسفيد منيزيم (دگش پليت) به روزرسانی می‌شود.

این ماده در درجه اول برای ضدعفونی تدخینی کالاهای خام کشاورزی ، خوراک دام ، کالاهای غذایی فرآوری شده و کالاهای غیر غذایی در ظروف یا ساختارهای مهر و موم شده و در فضای باز برای کنترل جوندگان و موش ها در مناطق غیر خانگی ، مناطق غیر زراعی و کشاورزی استفاده می شود.

این سم به صورت قرص ، پلت ، مواد آغشته و گرد و غبار فرموله می شود و بر همین اساس قیمت خرید و فروش آن در بازار متفاوت است. در ادامه مقاله در نشریه جهان شیمی فیزیک توضیحات بیشتری در این رابطه ارائه می گردد.

ویژگیهای سم حشره کش فسفيد منيزيم (دگش پليت)

فسفید منیزیم یک جامد بلوری سفید رنگ است که با آب واکنش شدیدی نشان می دهد و ممکن است در اثر تماس با هوا مشتعل شود. بلع  این ماده سمی و کشنده است. از فسفید منیزیم برای ساخت سایر مواد شیمیایی نیز استفاده می شود.

این ماده توسط آب یا رطوبت موجود در هوا تجزیه شده و گاز فسفین و دی فسفین سمی را تولید می کند که اغلب مشتعل می شود.

فسفید منیزیم در اکثر واکنش های شیمیایی به جز هیدرولیز پایدار است و واکنش پذیری بیشتری نسبت به فسفید آلومینیوم دارد و در دماها و رطوبت های پایین تر  فسفید هیدروژن را با سرعت بیشتر و به طور کامل تر آزاد می کند. فسفید منیزیم بخارهای تحریک کننده یا سمی (یا گازها) را در آتش و در تماس با آب یا هوای مرطوب ایجاد می کند و ممکن است خطر انفجار ایجاد کند.

کاربردهای سم حشره کش فسفيد منيزيم (دگش پليت)

این حشره کش می تواند به عنوان ضد عفونی کننده تدخینی برای تنباکو حتی در دمای پایین نیز مورد استفاده قرار گیرد. طی تحقیقات مشخص شده است که تیمار با فسفید منیزیم مرگ و میر ۱۰۰ درصدی را در حشرات مورد آزمایش ایجاد کرده و هیچ تأثیری منفی بر کیفیت میوه به مدت ۹ ماه نگهداری در شرایط محیط ندارد.

این حشره کش همچنین برای کنترل حشرات موجود در بادام ذخیره شده ، جو ، آجیل برزیلی ، بادام هندی ، دانه های کاکائو ، دانه های قهوه ، ذرت ، دانه پنبه ، خرما ، پوست ، بذر گل ، چمن ، ارزن ، جو دوسر ، بادام زمینی ، اسپند ، مغز پسته ، ذرت بو داده ، برنج ، چاودار ، سورگوم ، دانه های سویا ، تخمه آفتابگردان ، ، گردو ، گندم ، دانه های سبزیجات ، خوراک دام یا مواد غذایی مورد استفاده قرار می گیرد.

آشنایی با کاربردهای سم حشره کش فسفيد منيزيم (دگش پليت)
آشنایی با کاربردهای سم حشره کش فسفيد منيزيم (دگش پليت)

روش مصرف سم حشره کش فسفيد منيزيم (دگش پليت)

نحوه مصرف این حشره کش به این شکل است که يک پلت در سی متر مكعب فضا استفاده می شود. این پلت ها باید در شكاف‌ های زمين، سوراخ ها یا لانه ‌ها گذاشته شده و با چمن پوشانده شوند و نباید آنها را زیر خاک قرار داد.

پلت‌ ها بايد با استفاده از دستگاه لوكسان تاپكس (Luxan Topex)  در محل مورد نظر قرار بگیرند و بازديد روزانه برای کسب بهترین نتیجه توصیه می شود.

خطرات سم حشره کش فسفيد منيزيم (دگش پليت)

استنشاق یا تماس با بخارات یا محصولات تجزیه این سم ممکن است باعث آسیب شدید یا مرگ شود. همچنین ممکن است این سم در اثر تماس با آب محلول های خورنده تولید کند و سوختن آن نیز باعث تولید گازهای تحریک کننده ، خورنده و یا سمی می شود . رواناب ناشی از کنترل آتش نیز ممکن است باعث آلودگی محیط  زیست شود.

این سم برای محیط زیست بسیار سمی است بنابراین از شستشوی ظروف یا دفع سم به فاضلاب جدا خودداری کنید.

ملاحظات زيست محيطی سم حشره کش فسفيد منيزيم (دگش پليت)

ميزان سميت این حشره کش برای پستانداران۲/۱۱میلی ‌گرم بر کیلوگرم است. هنگام کاربرد این سم باید فعالیت حيوانات وحشی را در نظر گرفت و نباید پلت ها در شكاف ‌های زمين كه احتمال فعاليت روباه و پرندگان وجود دارد، قرار داد. همچنین پلت های سم را نباید در سطح زمین یا نزدیک جریان  آب قرار داد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا