Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
کشاورزی و دامپروری

معرفی سم حشره کش پيرتروم (پيرترين) و کاربردهای آن

پيرتروم (Pyrethrum) یک حشره کش غیر سیستمیک تماسی با نام تجاری پیرترین است که در واقع یک عصاره گیاهی است. این مقاله شامل اطلاعات مفید و کاربردی درباره ویژگی‌ها و موارد کاربرد سم حشره کش پيرتروم (پيرترين) است. همچنین اگر تصمیم به خرید سم حشره کش پيرتروم (پيرترين) دارید، برای آگاهی یافتن از قیمت خرید و فروش سم حشره کش پيرتروم (پيرترين) در بازار سموم و آفت کش ها می‌توانید از لیست پیشنهادی فروشندگان حشره کش پيرتروم (پيرترين) در انتهای مقاله استفاده نمایید. حجم محصول، نرخ ارز و شرکت تولیدکننده به طور کلی از عوامل بسیار مهم در تعیین قیمت سم و آفت کش ها هستند؛ قیمت سم حشره کش پيرتروم (پيرترين) نیز تحت تاثیر این موارد است.
لازم به ذکر است لیست فروشندگان پیشنهادی در پایان مقاله، همواره با اسامی معتبرترین شرکت‌های خوشنام و با سابقه فعال در زمینه فروش سم حشره کش پيرتروم (پيرترين) به روزرسانی می‌شود.

این سم از یک گل داوودی چند ساله با نام مستعار دالماتیان کریستانتمیوم بدست می آید بنابراین یک سم ارگانیک است اما به شکل صنعتی با استفاده از مواد شیمیایی نیز ساخته می شود.

اصطلاح پیرترین ها به مجموعه ای از شش استر گفته می شود که در غلظت های بالا در فندقه های گل یافت می شوند. پیرترین ها معمولاً برای کنترل پشه ها و سایر حشرات در مقیاس بزرگ مانند دامداری و مرغداری به دلیل ماهیت سریع آن ، برای کنترل آفات گیاهی در خانه و باغ های ارگانیک ، کنترل آفات در اطراف دام ها ، محافظت از محصولات در کشاورزی و بهداشت عمومی استفاده می شود. قیمت خرید و فروش این آفت کش در بازار ایران متغیر است. برای کسب اطلاعات بیشتر در این رابطه در ادامه مقاله با ما در نشریه جهان شیمی فیزیک همراه باشید.

سم حشره کش پيرتروم (پيرترين) چیست؟

پیرترین یا پیرتروم ترکیبی است که از گل داوودی استخراج می شود – گیاهی بومی شمال شرقی اروپا ، آسیا و شرق آفریقا ، اگرچه در سراسر جهان رشد می کند. در حقیقت ، بسیاری از مردم آمریکای شمالی این گیاه را به عنوان مادر گل های زینتی پاییز می شناسند. این گیاهان حاوی پیرترین هستند که توسط گیاه به عنوان مکانیسم دفاعی طبیعی برای محافظت در برابر حشرات و سایر آفات تولید می شود.

پیرترین از طریق یک اثر سمی کشنده بر سیستم عصبی حشرات تأثیر می گذارد. تقریباً بلافاصله پس از تماس با این ترکیب ، حشره در اثر نوعی فلج از بین می رود. این اثر همان چیزی است که پیرترین را به یک حشره کش بسیار موثر تبدیل می کند.

کاربرد سم حشره کش پيرتروم (پيرترين)

پیرترین ها طیف گسترده ای از حشره کش ها هستند که سیستم های عصبی حشرات را هدف قرار می دهند و برای از بین بردن سریع یا از بین بردن جمعیت حشرات آفت نرم تن و غیر نرم تن استفاده می شوند.

پیرترین ها به محض تماس با حشره ، رفتار هیجان انگیزی را در حشره ایجاد می کنند که منجر به افزایش قرار گرفتن حشرات در معرض حشره کش و در نهایت مرگ می شود. در صورت نگرانی در مورد استفاده خاص از محصولات بر پایه پیرترین ، همیشه توصیه های بر روی برچسب را دنبال کنید و با یک متخصص در زمینه آفت کش ها مشورت کنید.

آفات رایجی که توسط پیرترین ها کنترل می شوند شامل مگس ها ، کنه ها (گیاه و طیور) ، تریپس ، سوسک خیار ، سوسک ژاپنی ، ساس کدو حلوایی و پشه های سفید هستند.

معرفی سم حشره کش پيرتروم (پيرترين) و کاربردهای آن
معرفی سم حشره کش پيرتروم (پيرترين) و کاربردهای آن

سم حشره کش پيرتروم (پيرترين) چگونه تولید می شود؟

به منظور استفاده از توانایی پیرترین به عنوان یک محصول طبیعی کنترل آفات ، این ترکیب از گل داودی استخراج می شود. تولید کننده پس از استخراج ، آن را به یک حشره کش تبدیل می کند تا در باغبانی و کنترل آفات استفاده شود. به طور معمول ، گل های گل داودی خشک شده و سپس به صورت پودر ریز خرد می شوند. از این پودر می توان به صورت خشک استفاده کرد و یا به صورت مایع آنرا فرآوری کرد تا به عنوان اسپری استفاده شود.

مزایای استفاده از سم حشره کش پيرتروم (پيرترين)

پیرترین ، حشره کشی است که طیف وسیعی از آفات حشرات از جمله مورچه ها ، پشه ها ، پروانه ها ، مگس ها و کک ها را از بین می برد. پیرترین پس از تماس تقریباً بلافاصله حشرات را از بین می برد. پیرترین را فقط در اسپری های کوچک تر استفاده کنید و نیازی به استفاده زیاد نیست.

مراقب باشید بیش از حد از این محصول حشره کش استفاده نکنید و از این سم برای حشرات مفید مانند کفشدوزک و زنبورهای عسل استفاده نکنید. بنابراین فقط  وقتی از این حشره کش استفاده کنید که تاثیری در این نوع حشرات نداشته باشد.

علاوه بر این ، پیرترین به سرعت تجزیه می شود ، بنابراین در محیط باقی نمی ماند. این بدان معنی است که اسپری های مبتنی بر پیرترین ، برخلاف بسیاری از سموم دفع آفات مصنوعی اغلب با محیط زیست سازگار هستند.

تاثیرات زیست محیطی سم حشره کش پيرتروم (پيرترين)

در محیط های آبی ، سمیت پیرترین متغیر است و با افزایش دما ، میزان آب و اسیدیته افزایش می یابد. موجودات آبزی به سمیت پیرترین بسیار حساس هستند. اگرچه پیرترین ها به سرعت توسط پرندگان و بیشتر پستانداران متابولیزه می شوند ولی ماهی ها و مهرگان آبزی توانایی متابولیسم این ترکیبات را ندارند و منجر به تجمع متابولیت های سمی در آنها می شود.

سازمان حفاظت محیط زیست به دلیل سمیت زیاد آن برای ماهیان و بی مهرگان آبزی حتی در دوزهای پایین ، گزینه های دیگری مانند کشاورزی بدون سموم دفع آفات یا مواد شیمیایی جایگزین را توصیه می کند تا محیط زیست آبزیان اطراف آسیب کمتری دارند.

معرفی سم حشره کش پيرتروم (پيرترين) و کاربردهای آن
معرفی سم حشره کش پيرتروم (پيرترين) و کاربردهای آن

علائم مسمومیت با سم حشره کش پيرتروم (پيرترين)

به طور کلی ، پیرترین ها برای انسان ها و سایر پستانداران سمی نیستند. با این حال در صورت تماس با پوست می تواند تحریک کننده باشد. همچنین می تواند باعث گزگز یا بی حسی در محل تماس شود.

هنگام استنشاق ، تحریک مجاری تنفسی ، آبریزش بینی ، سرفه ، مشکل تنفس ، استفراغ و اسهال گزارش شده است. با این حال ، تحقیقات ارتباطی بین قرار گرفتن در معرض پیرترین ها و ایجاد آسم یا آلرژی پیدا نکرده است.

چگونه خودمان اسپری حشره کش پیرترین بسازیم؟

شما می توانید حشره کش پیرترین را از گلهای داوودی تهیه کنید. پس از شکوفایی گیاه ، شکوفه های کامل را انتخاب کرده و سر گلها را در یک مکان خنک و تاریک خشک کنید. سر گلهای خشک شده را در ظرف محکم و مهر و موم شده و ضد آب نگهداری کنید. هنگام استفاده از آنها ۱ فنجان سر گل را خرد کرده و به صورت پودر درآورید ، پودر را با کمی صابون مایع مخلوط کنید تا قابلیت پخش شدن آن افزایش یابد و با آب کافی ترکیب کنید تا محلول قابل اسپری شود.

محلول را در یک بطری اسپری بریزید و مانند یک حشره کش عادی از آن استفاده کنید. حتماً بطری را برچسب بزنید و از دسترس کودکان  دور نگه دارید. پایداری پیرترین گیاهان بومی بر اساس نوع گل ها متفاوت است ، بنابراین در صورت تمایل می توانید نسبت های مختلف را آزمایش کنید تا زمانی که به کنترل موثر برسید.

روش دیگر تولید این حشره کش این است که یک فنجان سر گل خشک شده یا تازه را در ۱.۸ فنجان الکل ۷۰٪ ایزوپروپیل خیس کنید. ظرف را بپوشانید و بگذارید یک شب بماند. روز بعد ، مخلوط را از یک پارچه  رد کرده و صاف کنید. عصاره خانگی را در یک ظرف کاملا مهر و موم شده و دارای برچسب ذخیره کنید. برای استفاده ، عصاره را با حداکثر ۴ لیتر آب مخلوط کرده و روی گیاهان خود اسپری کنید.

ایمنی سم حشره کش پيرتروم (پيرترين)

این حشره کش های به سرعت دچار تجزیه بیولوژیکی می شود و در معرض تابش مستقیم آفتاب ظرف چند روز تجزیه می شود. این حشره کش در خاک یا محصول باقی نمی ماند ، به همین دلیل استفاده از آن در باغ سبزیجات نسبتاً بی خطر است. اگرچه  این سم ماده موثری در برابر آفات است اما  می تواند برای حشراتی که باغ شما را گرده افشانی می کنند و آفات را می خورند،  کشنده باشد بنابراین فقط در صورت زیاد شدن آفات گیاهی از آن استفاده کنید.

قیمت سم حشره کش پيرتروم (پيرترين)

قیمت خرید و فروش سم حشره کش پيرتروم (پيرترين) برحسب حجم و برند آن در بازار سموم و آفت کش ها متفاوت است. شما می توانید از طریق فروشندگان معتبری که در ادامه معرفی می شوند، با بهترین قیمت سم حشره کش پيرتروم (پيرترين) مورد نظر خود را خریداری نمایید.

فروش ‌سم حشره کش پيرتروم (پيرترين)

برای اطلاع از قیمت فروش سم حشره کش پيرتروم (پيرترين) از لیست فروشندگان پیشنهادی در قسمت بعد استفاده نمایید. این لیست شامل معتبرترین فعالان و مراکز خرید و فروش سم حشره کش پيرتروم (پيرترين) در بازار سم و آفت کش ها است. برای آگاهی از اطلاعات تماس، حوزه فعالیت، آدرس، تلفن و سایر کانال های ارتباطی فروشنده موردنظر، تنها کافی است روی گزینه «اطلاعات تماس» کلیک کنید.

 

خرید سم حشره کش پيرتروم (پيرترين)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا