Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
کشاورزی و دامپروری

کاربردها و روش مصرف سم حشره‌ كش تيومتون (اكاتين)

این مقاله شامل اطلاعات مفید و کاربردی درباره ویژگی‌ها و موارد کاربرد حشره کش تيومتون (اكاتين) است. همچنین اگر تصمیم به خرید حشره کش تيومتون (اكاتين) دارید، برای آگاهی یافتن از قیمت خرید و فروش حشره کش تيومتون (اكاتين) در بازار سموم و آفت کش ها می‌توانید از لیست پیشنهادی فروشندگان حشره کش تيومتون (اكاتين)در انتهای مقاله استفاده نمایید. حجم محصول، نرخ ارز و شرکت تولیدکننده به طور کلی از عوامل بسیار مهم در تعیین قیمت سم و آفت کش ها هستند؛ قیمت آفت کش و سم تيومتون (اكاتين) نیز تحت تاثیر این موارد است.
لازم به ذکر است لیست فروشندگان پیشنهادی در پایان مقاله، همواره با اسامی معتبرترین شرکت‌های خوشنام و با سابقه فعال در زمینه فروش حشره کش تيومتون (اكاتين) به روزرسانی می‌شود.

تيومتون (thiometon) که با نام تجاری اکاتین نیز شناخته می شود یک سم حشره کش – کنه کش سیستمیک بسیار موثر است. این آفت کش متعلق به گروه سموم ارگانوفسفره است که با اثرات ضربه ای طیف گسترده ای از حشرات جونده و مکنده را از بین می برد.

سموم ارگانوفسفره با تاثیر بر روی سیستم عصبی و اختلال در عملکرد آن حشرات را از بین می برند و کاربرد گسترده ای در صنعت زراعت و کشاورزی دارند. قیمت خرید و فروش این سم در بازار ایران با نوسانات ارز و همچنین کیفیت شرکت تولید کننده تغییر می کند. شما می توانید این حشره کش را از فروشگاه سموم کشاورزی خریداری نمایید. در ادامه مقاله در نشریه جهان شیمی فیزیک توضیحات بیشتری در رابطه با این سم ارائه می گردد لطفا همراه ما بمانید.

مکانیسم اثر سم حشره‌ كش تيومتون (اكاتين)

این آفت کش با مهار آنزیم کولین استراز باعث فلج حشرات می شود. مکانیسم اثر آن به این شکل است که وقتی استیل کولین به عنوان یک ناقل عصبی در فضای سیناپس ترشح می شود و پیام عصبی را به آکسون بعدی می رساند و توسط آنزیم کولین استراز تجزیه شده و اثر آن از بین می رود. در صورت مهار این آنزیم با سموم ارگانوفسفره تحریک عصبی بطور مداوم ادامه یافته و حشرات دچار فلجی و ناتوانی در تحرک جهت تغذیه می شوند و بدین ترتیب از بین خواهند رفت.

موارد مصرف سم حشره‌ كش تيومتون (اكاتين)

این حشره کش در ایران برای طیف گسترده ای از آفات از جمله تريپس، شته، سن سبز و سنک در پنبه، شته در درختان ميوه سرد سيری، زنجرک سبز و زنجرک ناقل كرلی تاپ و شته در چغندر، شته ‌ها و تريپس‌ ها و ساير حشرات مكنده در سويا مورد استفاده قرار می گیرد.

جهت کنترل این آفات محلول پاشی با اکاتین به ميزان ۱ تا ۵/۱ ليتر در هكتار مورد نیاز است. در مرکبات به محض مشاهده آفات و درغلات با اولین خوشه زدن باید از این سم استفاده شود. دوره کارنس این سم بسیار کوتاه و فقط یک روز است و هیچ اثر سوئی روی محصولات زراعی ایجاد نمی کند. از ترکیب این حشره کش با ترکیبات و سموم قلیایی به شدت خودداری کنید.

کاربردها و موارد مصرف سم حشره‌ كش تيومتون (اكاتين)
کاربردها و موارد مصرف سم حشره‌ كش تيومتون (اكاتين)

ملاحظات زيست محيطی سم حشره‌ كش تيومتون (اكاتين)

سميت این حشره کش برای پستانداران ۱۳۶-۷۳ میلی ‌گرم بر کیلوگرم، برای پرندگان ۹۵ میلی ‌گرم بر کیلوگرم، برای ماهی ‌ها ۱۳٫۲- ۸  میلی‌ گرم بر لیتر و برای دافنی  ها ۲/۸ میلی‌ گرم بر لیتر می باشد.

برای جلوگیری از آلودگی آب ها از شستن ظروف سمی در آب های جاری خودداری نمایید. این سم در خاک به سرعت تجزیه شده و از بین می رود.

ملاحظات عمومی سم حشره‌ كش تيومتون (اكاتين)

با استفاده از تجهیزات حفاظتی و لباس های مخصوص سمپاشی را انجام دهید تا خطر مسمومیت کاهش یابد. طی سمپاشی از خوردن ، آشامیدن و سیگار کشیدن خودداری کنید و در صورت تماس سم با پوست یا چشم ها محل را با آب فراوان شستشو دهید.

استنشاق و بلع این حشره کش برای انسان خطرناک است و از علایم مسمومیت در انسان می توان به سردرد و تهوع ضعف عضلات ، تشنج و بی نظمی در تنفس اشاره کرد که در صورت مشاهده فورا باید به مراکز درمانی مراجعه کنید. سولفات آتروپین همراه با پام یا دوبی اکسیم کلراید داروهایی هستند که پزشک به عنوان پادزهر برای شما تجویز خواهد کرد.

روش نگهداری سم حشره‌ كش تيومتون (اكاتين)

حشره کش را باید در ظروف در بسته و در محیط خشک و با تهویه مناسب نگهداری کنید. این سموم باید به دور از گرما و رطوبت و نور مستقیم خورشید و مواد اکسید کننده و در بسته بندی اصلی نگهداری شوند.

برای پیشگیری از مسمومیت اتفاقی، حشره کش باید به دور از هرگونه مواد غذایی و نوشیدنی وغذای حیوانات در محدوده دمایی ۰-۳۰ درجه سانتی گراد نگهداری شود.

قیمت سم تيومتون (اكاتين)

قیمت خرید و فروش سم تيومتون (اكاتين) برحسب حجم و برند آن در بازار سموم و آفت کش ها متفاوت است. شما می توانید از طریق فروشندگان معتبری که در ادامه معرفی می شوند، با بهترین قیمت سم تيومتون (اكاتين)  مورد نظر خود را خریداری نمایید.

فروش ‌سم تيومتون (اكاتين)

برای اطلاع از قیمت فروش سم تيومتون (اكاتين) از لیست فروشندگان پیشنهادی در قسمت بعد استفاده نمایید. این لیست شامل معتبرترین فعالان و مراکز خرید و فروش سم تيومتون (اكاتين) در بازار سم و آفت کش ها است. برای آگاهی از اطلاعات تماس، حوزه فعالیت، آدرس، تلفن و سایر کانال های ارتباطی فروشنده موردنظر، تنها کافی است روی گزینه «اطلاعات تماس» کلیک کنید.

 

خرید سم تيومتون (اكاتين)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا