Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
کشاورزی و دامپروری

موارد مصرف و قیمت علف کش ستوکسیدیم (نابو- اس)

ستوکسیدیم (Sethoxydim) یک علف کش سیستمیک و انتخابی متعلق به سیکلوهگزان دیون است که به صورت امولسیون روغنی برای مقابله با علف های هرز نازک برگ در مزارع چغندر قند، پیاز و کلزا مورد استفاده قرار می گیرد. این مقاله شامل اطلاعات مفید و کاربردی درباره ویژگی‌ها و موارد کاربرد علف کش ستوکسیدیم (نابو اس) است. همچنین اگر تصمیم به خرید علف کش ستوکسیدیم (نابو اس) دارید، برای آگاهی یافتن از قیمت خرید و فروش علف کش ستوکسیدیم (نابو اس)در بازار سموم و آفت کش ها می‌توانید از لیست پیشنهادی فروشندگان علف کش ستوکسیدیم (نابو اس) در انتهای مقاله استفاده نمایید. حجم محصول، نرخ ارز و شرکت تولیدکننده به طور کلی از عوامل بسیار مهم در تعیین قیمت سم و آفت کش ها هستند؛ قیمت علف کش ستوکسیدیم (نابو اس) نیز تحت تاثیر این موارد است.
لازم به ذکر است لیست فروشندگان پیشنهادی در پایان مقاله، همواره با اسامی معتبرترین شرکت‌های خوشنام و با سابقه فعال در زمینه فروش علف کش ستوکسیدیم (نابو اس) به روزرسانی می‌شود.

کاربرد علف کش ستوکسیدیم (نابو- اس)

علف کش ها گروهی از سموم شیمیایی هستند که در کشاورزی کاربرد گسترده ای دارند و به افزایش بازدهی محصولات کشاورزی کمک می کنند. در حال حاضر انواع و اقسام این سموم با مکانیسم های مختلف برای کنترل علف های هرز مورد استفاده قرار می گیرند. علف کش ستوکسیدیم یکی از این سموم است که با جلوگیری از سنتز اسیدهای چرب در علف هرز آنها را از بین می برد.

مکانیسم اثر علف کش ستوکسیدیم (نابو- اس)

این علف کش پس از محلول پاشی توسط برگ ها جذب شده و از طریق آوندهای چوبی و آبکش به قسمت های مختلف گیاه منتقل  می شود. این سم در بافت های مریستمی جمع می شود و موجب توقف رشد جوانه و ریزوم می ‌شود.

این علف کش با مهار فعالیت آنزیم کربوکسیلاز استیل کوانزیم A  از سنتز اسیدهای چرب جلوگیری می‌ کند. ستوکسیدیم تاثیری بر علف های هرز پهن برگ ندارد چون مکان پیوندی آنزیم در این گیاهان متفاوت بوده و قادر به مهار این آنزیم نیست .

مقدار و موارد مصرف علف کش ستوکسیدیم (نابو- اس)

برای کنترل علف های هرز سوروف، ارزن وحشی، یولاف وحشی و قیاق مزارع چغندر قند در مرحله ۳-۵ برگی  به مقدار ۳ لیتر در هکتار مورد استفاده قرار می گیرد. برای کنترل هرز سوروف،ارزن وحشی و قیاق مزارع پیاز در مرحله ۳-۵ برگی علف های هرز ۲ تا ۳ لیتر استفاده می شود.

علائم تاثیر این علف کش شامل پژمردگی و کلروز برگ است که در ادامه منجر به نکروزه شدن یا قهوه ای شدن گیاه می شود. علف های هرز تحت تاثیر این سم به سرعت از ناحیه طوقه جدا می شوند و از بین می روند.

موارد مصرف و قیمت علف کش ستوکسیدیم (نابو- اس)
موارد مصرف و قیمت علف کش ستوکسیدیم (نابو- اس)

ملاحظات اختصاصی علف کش ستوکسیدیم (نابو- اس)

نابوکسیدیم به صورت پس از رویش  برای کنترل علف های هرز نازک برگ در مزارع محصولات پهن برگ استفاده می شود . استفاده از این سم روی محصولات زراعی نازک برگ ( به استثنای پیاز ، سیر ومارچوبه ) باعث گیاه سوزی می شود .

در مورد مصرف این سم و دوز مورد استفاده آن همراه با افزودنی های مجاز مانند سولفات آمونیم یا نیتروژن ۲۸%  به همراه مقدار روغن ( ۵/۱ تا ۲ لیتر روغن یا سورفکتانت ) باید با کارشناس گیاه پزشکی مشورت کنید.

برای کسب بهترین نتیجه هنگام استفاده از این سم دمای هوا نباید کمتر از ۱۰ درجه سانتی گراد باشد.  استفاده از این علف کش بر روی سایر گیاهان نازک برگ به استثنای موارد ذکر شده باعث ایجاد حساسیت شدید می شود. ستوکسیدیم  را نباید با ترکیب آلی و یا معدنی مسی مخلوط کرد. در زمان محلول پاشی دما و رطوبت مناسب باعث افزایش تاثیر آن می شود.

ملاحظات عمومی سم علف کش ستوکسیدیم (نابو- اس)

هنگام سمپاشی از تجهیزات حفاظت شخصی مانند دستکش ، کلاه ، ماسک و چکمه استفاده کنید تا مواجهه شما با علف کش به حداقل برسد. در صورت تماس سم با پوست و چشم ها محل را با آب فراوان شستشو دهید.

هنگام سمپاشی از خوردن و اشامیدن و کشیدن سیگار خودداری کنید و در صورت بروز علائم مسمومیت مانند تهوع ،  اختلال در بینایی ، سردرد و سرگیجه  و لرز با در دست داشتن برچسب سم به مراکز درمانی مراجعه کنید.

برای آلوده نکردن محیط آبزیان از آلوده کردن آب های جاری با شستن ظروف سمی خودداری کنید. ماندگاری این علف کش ۱۴ روز است و برای حشرات از جمله زنبور عسل و محصولات کشاورزی ایمن است. سم را در جای خشک و خنک و به دور از دسترس کودکان ، نور مستقیم آفتاب و حیوانات خانگی نگهداری کنید.

قیمت علف کش ستوکسیدیم (نابو اس)

قیمت خرید و فروش علف کش ستوکسیدیم (نابو اس) برحسب حجم و برند آن در بازار سموم و آفت کش ها متفاوت است. شما می توانید از طریق فروشندگان معتبری که در ادامه معرفی می شوند، با بهترین قیمت علف کش ستوکسیدیم (نابو اس) مورد نظر خود را خریداری نمایید.

فروش ‌علف کش ستوکسیدیم (نابو اس)

برای اطلاع از قیمت فروش علف کش ستوکسیدیم (نابو اس) از لیست فروشندگان پیشنهادی در قسمت بعد استفاده نمایید. این لیست شامل معتبرترین فعالان و مراکز خرید و فروش علف کش ستوکسیدیم (نابو اس) در بازار سم و آفت کش ها است. برای آگاهی از اطلاعات تماس، حوزه فعالیت، آدرس، تلفن و سایر کانال های ارتباطی فروشنده موردنظر، تنها کافی است روی گزینه «اطلاعات تماس» کلیک کنید.

 

خرید علف کش ستوکسیدیم (نابو اس)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا