Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
کشاورزی و دامپروری

کاربردها و قیمت علف کش پندی متالین (استامپ)

پندی متالین (pendimethalin) یک علف کش انتخابی پس رویشی است که برای کنترل علف های هرز در مزارع عدس توتون، گلرنگ و تاکستان ها مورد استفاده قرار می گیرد. این علف کش متعلق به گروه سموم دی نیتروآنیلین ها است که با نام تجاری استامپ نیز در بازار خرید و فروش می شود. این مقاله شامل اطلاعات مفید و کاربردی درباره ویژگی‌ها و موارد کاربرد علف کش پندی متالین (استامپ) آن است. همچنین اگر تصمیم به خرید علف کش پندی متالین (استامپ) دارید، برای آگاهی یافتن از قیمت خرید و فروش علف کش پندی متالین (استامپ) در بازار سموم و آفت کش ها می‌توانید از لیست پیشنهادی فروشندگان سم و علف کش پندی متالین (استامپ) در انتهای مقاله استفاده نمایید. حجم محصول، نرخ ارز و شرکت تولیدکننده به طور کلی از عوامل بسیار مهم در تعیین قیمت سم و آفت کش ها هستند؛ قیمت علف کش پندی متالین (استامپ) نیز تحت تاثیر این موارد است.
لازم به ذکر است لیست فروشندگان پیشنهادی در پایان مقاله، همواره با اسامی معتبرترین شرکت‌های خوشنام و با سابقه فعال در زمینه فروش علف کش پندی متالین (استامپ)ز به روزرسانی می‌شود.

این علف کش پس از جذب از طریق ریشه و ساقه با مهار تقسیم سلولی بسیاری از علف های هرز خصوصا انواع پهن برگ را از بین می برد. این سم قادر به کنترل مجموعه علف های هرز سبز شده است ولی تاثیری بر بوته های تکی ندارد.

قیمت خرید و فروش این سم در بازار به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد و می توانید آنرا از فروشگاه های سموم کشاورزی خریداری کنید. در ادامه مقاله در نشریه جهان شیمی فیزیک توضیحات بیشتری در این رابطه ارائه می گردد لطفا ما را همراهی کنید.

مکانیسم اثر سم علف کش پندی متالین (استامپ)

این علف کش پس از محلول پاشی بر روی علف های هرز سبز شده با جلوگیری از تقسیم سلولی به سرعت باعث مرگ گیاهان می شود. این سم به صورت پیش کاشت یا پیش رویشی و مخلوط با خاک مورد استفاده قرار می گیرد و پس از چند روز توسط آبیاری یا بارندگی وارد خاک شده و رشد علف های هرز را کنترل می کند.

کاربرد سم علف کش پندی متالین (استامپ)

پندی متالین در ایران برای کنترل رشد علف‌ های هرز بعد از کشت محصول و قبل از سبز شدن علف های هرز در مزارع  توتون و گلرنگ و در تاكستان ها قبل از سبز شدن علف های هرز یک نوبت در سال مورد استفاده قرار می گیرد.

این علف کش در سایر کشورها برای کنترل رشد علف های هرز  باریک برگ یک ساله  در مزارع  سبزیجات و صیفی جات ، باغ های درختان میوه دانه دار و هسته دار،  گلخانه های پرورش گیاهان زینتی، مزارع دانه های روغنی، حبوبات و غلات استفاده می شود.

استفاده از علف کش استامپ برای کنترل رشد علف های هرز در جو بهاره ، هويج، کاهو،  تره فرنگی ، هويج وحشی، جعفری، نخود فرنگی ذرت علوفه ای، سيب زمينی، پيازها ، لوبيا در مراحل اوليه رشد،  برای کنترل علف های هرز در مزارع  کدوئيان قبل از نشاء و برای مزارع غلات قبل از ظهور برگ پرچم ، برای باغ انگور ، مزرعه نيشکر و رازک قبل از باز شدن جوانه‌ ها و برای کنترل علف های هرز مزارع توت فرنگی قبل از گلدهی صورت می گیرد.

مقدار و نحوه مصرف سم علف کش پندی متالین (استامپ)

این سم برای محصولات زراعی ۳ تا ۴.۵ ليتر در هكتار و در تاكستان ها ۵ ليتر در هكتار به صورت پيش رويشی استفاده می شود. پنديمتالين را می توان به صورت مخلوط با ايزوپروتورن و کلوروتورن مورد استفاده قرار داد. این آفت کش برای کنترل علف‌ های هرز در مزارع کاشت ذرت علوفه ای، در اختلاط با آترازين نیز قابل استفاده است.

در صورت تمایل به استفاده از این علف کش بايد قبل از كاشت اقدام به اختلاط بقايای گياهی با خاک کنید. حداکثر دفعات سممپاشی با این علف کش برای هرمحصول يک بار است ولی برای تره فرنگی می توانید  تا ۲ مرتبه از آن استفاده کنید.

برای اثرگذاری بهتر این علف کش وجود رطوبت کافی در سطح خاک تا مدتی بعد از سمپاشی ضروری است. بهترين زمان استفاده از پندی متالین در باغ های ميوه در پائيز و بهار و مواقعی  است که درختان در خواب هستند. از مصرف این سم در مزارع سورگوم و ذرت دانه ای خودداری کنید و در صورت استفاده ، بذر سورگوم را به مواد ايمن کننده مخصوص بذر آغشته کنید.

کاربردها و قیمت علف کش پندی متالین (استامپ)
کاربردها و قیمت علف کش پندی متالین (استامپ)

ملاحظات اختصاصی سم علف کش پندی متالین (استامپ)

بهتر است در كشت بهاره نخود از علف ‌كش استامپ در اختلاط با سيانازين استفاده شود. این سم در کنترل قياق بذری، سوروف، نشانه واش نیز موفق عمل کرده است.

این علف کش را می توانید پس از کاشت و آماده نمودن بستر سيب زمينی و مرزبندی مزرعه به صورت مخلوط  با سيانازين يا متريبوزين استفاده کنید ولی بسته به نوع واريته ممکن است استفاده از سيانازين يا متريبوزين محدود شود. درمزارع  کشت سيب زمينی این علف کش باید ۷ روز قبل از ظهور اندام‌ های هوایی مورد استفاده قرار بگیرد.

این علف کش در مزارع پیاز بعد از کاشت و قبل از رويش پياز و علف‌ های هرز  تا حداکثر ۱.۵-۱ برگی علف های هرز باریک برگ‌ و ۲ برگی شدن پهن ‌برگ ‌ها قابل مصرف است. در زمان مصرف این علف کش بذر پياز نبايد در عمق کمتر از ۳ سانتی متر کشت شود. همچنین در صورت کشت پیاز در خاک ‌های شنی سبک يا وقتی روی پياز با ماسه پوشيده شده است احتمال خسارت با این علف کش وجود دارد.

ملاحظات زيست محيطی سم علف کش پندی متالین (استامپ)

اثر علف کش پندی متالین در خاک ‌هایی با بيش از ۶% ماده آلی کاهش يافته و زمانی که ماده آلی بيش از ۱۰% است نباید از این علف کش استفاده کنید. در شرايط آب و هوایی خشک در بهار در صورتی استفاده می شود که بارندگی رخ دهد.

خطر آبشویی اين علف ‌كش كم است و نسبتا بی خطر است. سميت استامپ برای پستانداران ۱۲۵۰ ميلی ‌گرم بر كيلوگرم است. از آلوده کردن آب های سطحی  بركه‌ ها و آبگيرها با این علف کش خودداری کنید.

ملاحظات عمومی سم علف کش پندی متالین (استامپ)

هنگام سمپاشی از تجهیزات حفاظتی مانند ماسک ، دستکش ، کلاه و عینک استفاده کنید تا احتمال مسمومیت کاهش یابد. در صورت بروز علائم مسمومیت از قبیل تهوع ، سردرد و سرگیجه با در دست داشتن برچسب سم فورا به مراکز درمانی مراجعه کنید. سم را در جای خشک و خنک دور از دسترس کودکان و حیوانات خانگی نگهداری کنید.

 

قیمت سم علف کش پندی متالین (استامپ)

قیمت خرید و فروش سم علف کش پندی متالین (استامپ) برحسب حجم و برند آن در بازار سموم و آفت کش ها متفاوت است. شما می توانید از طریق فروشندگان معتبری که در ادامه معرفی می شوند، با بهترین قیمت سم علف کش پندی متالین (استامپ) مورد نظر خود را خریداری نمایید.

فروش ‌سم علف کش پندی متالین (استامپ)

برای اطلاع از قیمت فروش سم علف کش پندی متالین (استامپ) از لیست فروشندگان پیشنهادی در قسمت بعد استفاده نمایید. این لیست شامل معتبرترین فعالان و مراکز خرید و فروش سم علف کش پندی متالین (استامپ) در بازار سم و آفت کش ها است. برای آگاهی از اطلاعات تماس، حوزه فعالیت، آدرس، تلفن و سایر کانال های ارتباطی فروشنده موردنظر، تنها کافی است روی گزینه «اطلاعات تماس» کلیک کنید.

 

خرید سم آفت مینوز

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا