Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
عمومی

سنگ آمیتیست چیست و چه ویژگی های درمانی دارد؟

سنگ آمیتیست (Amethyst stone) محبوب ترین نوع بلورهای کوارتز است که قدرتمندترین و محافظ ترین سنگ  نیز محسوب می شود. آمیتیست یک سنگ بنفش نیمه قیمتی است که اغلب در جواهرات و برای اهداف درمانی استفاده می شود. به دلیل رنگ های خیره کننده و توانایی تحریک ذهن و عواطف  انسان ها در طول اعصار به دنبال این سنگ بوده اند.

در دنیای امروز از سنگ آمیتیست به عنوان یک کریستال نیمه گرانبها یاد می شود اما در زمان های باستان ، آمیتسیت یک سنگ بسیار گرانبها بوده است. زیبایی آمیتیست آشکار است چه این سنگ در حالت طبیعی خود باشد ، چه برش خورده و یا به صورت نگین درخشان باشد. از مضرات سنگ آمیتیست می توان به این نکته اشاره کرد که چون حاوی سیلیس است استنشاق ذرات غبار سیلیس می تواند باعث بیماری سیلیکوزیس شود.

بلورهای این سنگ زیبا و چشم نواز دارای سابقه طولانی در معانی و ویژگی ها مختلف هستند که همه آنها مثبت می باشند ، زیرا خالص ترین آرمان های نوع بشر را به وجود می آورند. برای کسب اطلاعات بیشتر در این رابطه در ادامه مقاله با ما در نشریه جهان شیمی فیزیک همراه باشید.

 معنی و تاریخچه سنگ آمیتیست

آمیتیست نام خود را از کلمه یونانی ametusthos گرفته است که به معنای “مست نیست” می باشد. قرن ها تصور می شد که این سنگ در پیشگیری از مستی و زیاده خواهی مفید است ، به همین دلیل یونانیان باستان از این سنگ استفاده می کردند و ظروف آشامیدنی را از آن تراش می دادند.

معنی آمتیست در تمام اعصار و فرهنگ ها متفاوت بوده است و به همین دلیل معنی فنگ شویی از بلور این سنگ بسیار متفاوت است و بیشتر بر افزایش ثروت تمرکز دارد. همچنین در چین باستان به عنوان ابزاری قدرتمند برای پاکسازی انرژی منفی و دفع خطرات زندگی روزمره مورد استفاده قرارمی گرفت.

در دوره رنسانس ، این سنگ به طور گسترده ای با نمادهای حیوانات حک شده است که به معنای حفاظت و امنیت است. همچنین با وجود این واقعیت که قدرتمندترین سلطنت ها از کریستال های این سنگ  به عنوان نمادی از سلطنت استفاده کرده اند ، به عنوان سنگی ساده شناخته می شود.

از این سنگ همچنین به دلیل اعتقاد به ماهیت قدرتمند و محافظ آن ، در زمان های باستان توسط سربازان استفاده می شده است. تصور می شود که این سنگ افکار شیطانی را از بین می برد هوشیاری را افزایش می دهد و به کنترل کلی افکار و هوشیاری فرد کمک می کند.

مصریان باستان معنای دیگری به این سنگ می دادند و برای محافظت در برابر احساس گناه و ترس ، همراه با محافظت در برابر جادوگری  از جواهرات با  سنگ آمیتیست استفاده می کردند. نمونه هایی از این سنگ  که در مصر تا ۴۰۰۰ سال قبل از میلاد مورد استفاده قرار گرفته است وجود دارد.

قیمت سنگ آمیتیست اصل

برای تشخیص تشخیص سنگ آمیتیست اصل از تقلبی باید فاکتورهای مختلفی را مانند شفافیت و عمق رنگ بنفش را بررسی کنید و بهتر است از یک کارشناس سنگ شناس کمک بگیرید. قیمت سنگ آمیتیست نیز بر همین اساس متفاوت است و بر اساس نوع جواهر نیز قیمت آن متغیر می باشد. مثلا قیمت حلقه سنگ آمیتیست با انگشتر سنگ آمیتیست و دستبند آن متفاوت است.

سنگ آمیتیست چیست و چه ویژگی های درمانی دارد؟
سنگ آمیتیست چیست و چه ویژگی های درمانی دارد؟

خواص و مزایای بهبودی سنگ آمیتیست

سنگ آمیتیست یک سنگ قدرتمند و محافظ است که دارای مزایای گسترده ای است. برخی از خواص درمانی و قدرت این سنگ به شرح زیر است:

آرامبخش طبیعی: این سنگ  فرد را از تحت فشار بودن خلاص می کند ، تحریک پذیری را کاهش می دهد ، تعادل را ایجاد می کند ، عصبانیت ، ترس و اضطراب را از بین می برد.

آگاهی معنوی را فعال می کند: این سنگ گرانبها قدرت شفابخش و پاکسازی برجسته ای دارد. این کار را با باز کردن شهود و افزایش توانایی های روانی فرد انجام می دهد.

هوشیاری را افزایش می دهد: باعث می شود فرد در مواردی که بیش از حد مشروبات الکلی مصرف می کند یا بیش از حد در فعالیت های دیگر که ممکن است منجر به اعتیاد شود ، ذهن هوشیاری داشته باشد. آمیتیست این کار را با ایجاد اثر آرام بخش در ذهن و تحریک بدن انجام می دهد و از این رو افراد را متمرکز و از وقایع محیط اطراف خود آگاه می کند.

تسکین بی خوابی: با وجود این سنگ ، می توانید از خواب شبانه طولانی لذت ببرید و به یادآوری و درک رویاها کمک می کند.

تولید هورمون: این سنگ زیبا نقش مهمی در متابولیسم عمومی به ویژه ایجاد تعادل در سیستم غدد درون ریز از طریق کمک به تولید فعال هورمون ها دارد.

تقویت سیستم ایمنی بدن: این سنگ در مبارزه و از بین بردن بیماری ها به بدن کمک می کند، به تصفیه خون کمک می کند بنابراین درد یا استرس جسمی ، عاطفی و روانی را کاهش می دهد. سنگ آمیتیست برای افرادی که از بیماری های ریه و دستگاه تنفسی ، بیماری های پوستی ، اختلالات در سلول ها و بیماری های دستگاه گوارش رنج می برند مفید است.

احساسات و بهبود عاطفی با سنگ آمیتیست

سنگ آمیتیست می تواند از نظر عاطفی به افراد ، به ویژه کسانی که غصه می خورند ، کمک کند. این سنگ می تواند به فرد کمک کند تا با تجربه های دردناک و مشکلات شخصی روبرو شود. این سنگ با آوردن ثبات عاطفی و قدرت درونی ، فرد را تقویت می کند. استفاده از این سنگ می تواند جنبه های عاطفی ، جسمی و روحی فرد را به هم پیوند دهد.

این سنگ از نظر تعادل عاطفی ، قدرتمندترین سنگ قلمداد می شود زیرا احساسات فرد را متمرکز می کند . همچنین برای افرادی که اضطراب ، ترس ، غم  از دست دادن  و غضب را تجربه می کنند بسیار مفید است.

جدا از این ، سنگ آمیتیست همچنین می تواند هاله شخص را تمیز کند در حالی که چاکرای تاج و گلو را تحریک می کند. به همین دلیل استفاده از جواهرات با این سنگ در نزدیکی  قلب یا گلو توصیه می شود.

ذهن

سنگ آمیتیست با تسکین استرس ، تحریک ایده های جدید و تقویت توانایی های روانی ، تأثیر مثبتی در ذهن فرد دارد. این سنگ به شما کمک می کند تا با مشکلات کنار بیایید و در مواجهه با هرج و مرج خود را آرام کنید. کسانی که اضطراب و کابوس می بینند نیز می توانند از این سنگ بهره مند شوند.

این سنگ وقتی با مدیتیشن همراه شود ، می تواند به فرد در درک عمیق تری از مسائل و یافتن آرامش کمک کند. همچنین حل مشکلات را آسان تر می کند زیرا ممکن است در تصمیم گیری و دستیابی به راه حل های بهتر برای چالش های زندگی به شما  کمک کند.

جسم

بسیاری معتقدند که سنگ آمیتیست می تواند اندام ها و سیستم گردش خون بدن را پاک کند. در حالی که فشار خون بالا را کاهش می دهد و انسداد را از بین می برد حتی به عنوان پاک کننده خون نیز برچسب گذاری شده است.

افرادی که از سردردهای تنشی رنج می برند ، ممکن است با استفاده از این سنگ بهبود یابند. همچنین ممکن است بی خوابی ، بیماری های مغز و سر را درمان کند ، اختلالات شنوایی را بهبود ببخشد ، استرس روانی را تسکین دهد و استرس ژئوپاتیک را مسدود کند. همچنین می تواند به جلوگیری از مستی و اعتیاد به مواد مخدر ، غذا و رابطه جنسی کمک کند.

این سنگ همچنین می تواند برای پوست مفید باشد زیرا باعث تسکین خارش و آفتاب سوختگی می شود. این سنگ باعث افزایش تولید هورمون ، تقویت سیستم ایمنی بدن ، کاهش کبودی ، جراحات و تورم شده و بیماری های ریه ها ، دستگاه تنفسی و عفونت دستگاه گوارش را بهبود می بخشد.

روح

ارتعاش معنوی زیاد سنگ آمیتیست ، آن را به سنگی فوق العاده قدرتمند تبدیل می کند که می تواند به آگاهی معنوی و بیداری روح کمک کند. با کمک این سنگ ، حامل متوجه خواهد شد که می تواند کارهای بیشتری از آنچه بدن فیزیکی می تواند ارائه دهد، انجام دهد.

این سنگ می تواند به شما را در یافتن فرشتگان و راهنمایان روح کمک کند. این سنگ به عنوان آرامبخش طبیعی شناخته می شود و می تواند باعث جلوگیری از انرژی منفی محیط اطراف شود. همچنین باعث افزایش هوشیاری و مراقبه می شود.

سنگ آمیتیست چیست و چه ویژگی های درمانی دارد؟
سنگ آمیتیست چیست و چه ویژگی های درمانی دارد؟

کاربردهای سنگ آمیتیست و خصوصیات متافیزیکی

از این سنگ به طور گسترده ای برای اهداف مختلف شفابخشی استفاده می شود و محبوب ترین روش استفاده از سنگ آمیتیست برای جواهرات است ، بلورهای این سنگ  به دلیل سختی که دارند باعث می شود به اندازه کافی قوی هستند که در طول روند برش سنگ های قیمتی خرد نشوند.

پوشیدن سنگ آمیتیست به افراد در ایجاد آرامش و تعادل در زندگی کمک می کند. دیپلمات ها و تجار می توانند از این سنگ استفاده کنند زیرا این سنگ باعث آرامش آنها می شود و به آنها کمک می کند تا استدلال های خوبی ارائه دهند. این سنگ برای مذاکره کنندگان نیز خوب است بنابراین آنها می توانند با خلق و خوی خشمگین کنار بیایند. سنگ آمیتیست می تواند استدلال فکری و بینش معنوی را به زندگی فرد وارد کند.

جدا از این، سنگ های آمیتیست تیره به عنوان طلسم برای هنرهای خلاق و ساخت ابزار استفاده می شود. این سنگ برای هنرمندان ، آهنگسازان ، مخترعان ، شاعران و نقاشان سنگ استفاده می شود.

اشکال و فرمهای سنگ آمیتیست

کریستالهای آمیتیست علی رغم اینکه به یک روش به دست می آیند ، اشکال مختلفی دارند. این اشکال از هر مکان بسته به محیط اطراف متفاوت است. انواع بلورها از نظر شکل  متفاوت هستند ، گرچه محبوب ترین اشکال کریستال های آمیتیست نقطه ای ، خوشه ای  و ژئود ها می باشد.

خوشه های آمیتیست

به گروه هایی از بلورهای آمیتیست گفته می شود که با هم ترکیب شده اند و در یک فضای باز تشکیل می شوند. به دلیل قرار گرفتن در معرض تغییر ، فرمهای بلوری euhedral را نشان می دهد که توسط ساختار بلوری داخلی آنها تعیین می شود. یک خوشه این سنگ  تجسم را به واقعیت سه بعدی تبدیل می کند در حالی که یک انرژی درمانی زیبا در اطراف خانه شما ایجاد می کند.

آمیتیست نقطه ای

این سنگ به عنوان عضوی از خانواده کوارتز ، به صورت نقاط طبیعی و صیقلی در دسترس می باشد. آمیتیست نقطه ای به دلیل خوشه کریستال های موجود در آن ، نوک تیز به نظر می رسد. دیدن نقاط کریستال طبیعی برای سنگ های کوارتز معمول است. اینها می توانند به عنوان تزئینات و زیور آلات استفاده شوند و می توانند به تعادل انرژی کمک کنند.

صفحات آمیتیست

صفحه کریستال آمیتیست به عنوان قطعه کوچکی از یک ژئود بسیار بزرگ این سنگ تعریف می شود. لایه عقیق خاکستری ژئود آمیتیست پایه صفحه است. اندازه های کریستال متفاوت است ، می تواند به اندازه نیم اینچ تا صفحه بزرگتر از ۷ اینچ باشد. اینها در فنگ شویی برای احیای روابط استفاده می شود و از خیانت جلوگیری می کند. این شکل از صفحات این سنگ می تواند به عنوان وسایل تزئینی استفاده شود. این صفحات به تعادل انرژی در اطراف یک اتاق کمک می کند.

ژئودهای آمیتیست

آمیتیست یک ژئود رایج است که به یک سنگ کروی حاوی یک حفره توخالی پوشیده شده با کریستال اشاره دارد. این ژئود ها را می توان به روش های مختلفی برای سنگ های آذرین ، رسوبی و آتشفشانی درست مانند آمیتیست تشکیل داد. جدا از تحریک انرژی متعادل ، می تواند در شرایط مختلف پزشکی نیز کمک کند. ژئود این سنگ در قاره های مختلف جهان یافت می شود، اما به وفور در برزیل و اروگوئه تشکیل شده است. عمیق ترین ژئودهای بنفش مربوط به اروگوئه است.

گوی های آمیتیست

گوی های این سنگ به شکل کروی شکل گرفته و صیقل داده می شود. شکل آن نمادی از تمامیت  ، کارما ، احساس یگانگی و احترام به انرژی های دوره ای است. این گوی همچنین می تواند به عنوان یک توپ کریستال برای پیشگویی استفاده شود. خواص آن نیز شهود شما را تقویت می کند و اضطراب و تنهایی را برطرف می کند. گوی های آمیتیست با شکل و بافت زیبا شکوه و عظمت را به خانه شما می بخشد.

سنگ آمیتیست چیست و چه ویژگی های درمانی دارد؟
سنگ آمیتیست چیست و چه ویژگی های درمانی دارد؟

چگونه از سنگ آمیتیست خود مراقبت کنیم؟

آمیتیست یک کریستال سخت و جامد با سختی  ۷ موهس است. البته سختی آن اثبات دوام آن نیست زیرا در معرض سایش و شکستگی و ضربه ناشی از سقوط نیز قرار دارد. بنابراین بهتر است در هنگام انجام فعالیت های بدنی مانند ورزش ، بازی های بدنی یا کارهای خانه از جواهرات آمیتیست استفاده نکنید.

این سنگ قیمتی همچنین باید به خوبی در یک اتاق تاریک یا جعبه جواهرات نگهداری شود. در مکانی که نور مستقیم خورشید یا نور زیاد است این سنگ را قرار ندهید. رنگ بنفش سنگ آمیتیست با قرار گرفتن در معرض طولانی مدت نور باعث از بین رفتن رنگ می شود. تغییر ناگهانی دما همچنین می تواند آمیتیست را شکننده کند. همچنین هر چیزی که خیلی سرد یا خیلی گرم باشد باعث آسیب  به این سنگ می شود.

نحوه پاکسازی و شارژ سنگ آمیتیست

مانند هر سنگ قیمتی دیگر ، سنگ آمیتیست نیز به تمیز کردن مواد با اسید ، محلول های قلیایی و آمونیوم فلوراید حساس است. بهتر است آن را با صابون ملایم یا مواد شوینده و آب تمیز کنید. یک برس نرم استفاده کنید و بدون هیچ گونه فشاری آن را تمیز کنید.

همچنین لازم به یادآوری است که قرار گرفتن طولانی مدت در معرض آب گرم یا آب سرد می تواند باعث آسیب به این سنگ  شود ، بنابراین همیشه اطمینان حاصل کنید که در تمیز کردن انواع سنگ های قیمتی هرچه سریعتر آن را تمیز کنید و آن را در آب و صابون غوطه ور نکنید.

در آخر

یک دلیل وجود دارد که  سنگ آمیتیست همچنان یکی از محبوب ترین سنگ ها می باشد و آن  انرژی و قدرتی بی نظیر این سنگ است که تعداد کمی از سنگ های دیگر از آن استفاده می کنند. اگر شما در هر نوع شرایطی کار یا زندگی می کنید که به طور معمول با موقعیت هایی روبرو هستید که تنش ها زیادی دارند و در برقراری ارتباط با احساسات خود دچار مشکل هستید آمیتیست یک سنگ ارزشمند برای شما خواهد بود.

تعداد کمی سنگ وجود دارد که به اندازه آمیتیست سابقه داشته باشد، هرچه عمیق تر به عشق این سنگ بپردازید ، به نظر می رسد الهام بخش تر می شود. هر چقدر هم که به نظر می رسد که سرعت فناوری شتاب می گیرد ، یا زندگی مدرن پرهیاهو تر می شود ، همیشه محلی برای ورود سنگ آمیتیست به زندگی فرد و پاکسازی قلب و ذهن فرد وجود دارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا