Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
عمومی

سنگ جاسپر چیست و از خصوصیات متافیزیک آن چه می دانید؟

سنگ جاسپر یکی از آن سنگ های قیمتی است که همه آن را می شناسند. سنگ های جاسپر دارای طیف گسترده ای از رنگ ها و الگوهای پیچیده هستند ، به این معنی که حتی ممکن است حتی به یکی از آن ها برخورد کرده باشید بدون اینکه متوجه شوید. در یک نگاه این سنگ نه تنها زیباست ، بلکه در مواقع استرس نیز می تواند کمک بزرگی برای شما باشد.

این سنگ زیبا یک نوع کالسدونی است که یک شکل کریستوکریستالی سیلیس است. فرمول شیمیایی آن SiO۲ است و دارای سیستم بلوری شش ضلعی است. سنگ جاسپر یک سنگ قیمتی صاف ، مات است. گرچه بیشترین به رنگ قرمز است اما در رنگ های متنوعی وجود دارد.

این سنگ قیمتی معمولاً در هند ، روسیه ، مصر ، ماداگاسکار ، استرالیا و همچنین در بسیاری از کشورها در آمریکای جنوبی و شمالی یافت می شود اما اکنون می توان آن را در سراسر جهان یافت کرد. در ادامه مقاله در نشریه جهان شیمی فیزیک توضیحات بیشتری در رابطه با این سنگ ارائه می گردد لطفا همراه ما باشید.

ویژگی سنگ جاسپر

نام جاسپر به معنی سنگ خالدار یا لکه دار است و از لاتین iaspidem  یا jasper  فرانسوی قدیمی گرفته شده است که به دلیل وجود مواد معدنی ، خاکستر یا رسوب در ساختار این سنگ  ایجاد می شوند.

وقتی از “معنای کلی” این سنگ صحبت می کنیم ، معمولاً به خصوصیات باطنی سنگ اشاره می کنیم. این خصوصیات معمولاً به عنوان بخشی از تأثیرات این سنگ بر روی ذهن و یا بدن انسان شناخته می شوند و پس از هزاران سال مشاهده توسط افراد در انواع موقعیت ها یا فرهنگ های مختلف بوجود آمده است. یکی از رایج ترین تعابیر معنای این سنگ، این است که  حامل انرژی یا ارتعاشات صلح ، آرامش و امنیت می باشد. این سنگ به همه کسانی که با آن ارتباط دارند صبر و درک می بخشد.

جاسپر همچنین به عنوان یک سنگ بسیار پرورش دهنده ، موجب راحتی و اطمینان خاطر برای صاحب یا حامل آن می شود و همچنین احساس خوش بینی و آزادی از ترس را برای شخص استفاده کننده به ارمغان می آورد.

قیمت خرید و فروش سنگ جاسپر

سنگ جاسپر قیمت های متفاوتی در بازار دارد مثلا قیمت سنگ جاسپر قرمز با قیمت سنگ جاسپر قهوه ای متفاوت است. خریدار سنگ جاسپر حتما باید اصل بودن سنگ جاسپر را بررسی کنید.

پیشینه تاریخی سنگ جاسپر

سنگ جاسپر سابقه بسیار طولانی در تاریخ  دارد و ارجاع به ارزش آن را می توان در بسیاری از متون باستان یافت کرد. خصوصیات متافیزیکی سنگ جاسپر را به عنوان سنگ محافظ  می توان در مطالعه مراسم محافظت در میان مردم انگلیس باستان و اروپای شرقی مشاهده کرد. همچنین از این سنگ  به عنوان سنگی برای جنگجویان مورد احترام قرار گرفته بود تا از آنها در برابر صدمات جسمی محافظت کند.

گفته می شود که Poppy Jasper باعث شادی در زندگی شما می شود و در متون توصیف آیین های باستانی بومیان آمریکا و مردم بومی آمریکای جنوبی و خاور دور ، به قدرت آن برای بارش باران اشاره شده است. در فرهنگ عامه آمده است که سنگ جاسپر می تواند ارواح شیطانی را دور کرده  و از گزش مار و عنکبوت شما را محافظت کند.

سنگ جاسپر چیست و از خصوصیات متافیزیک آن چه می دانید؟
سنگ جاسپر چیست و از خصوصیات متافیزیک آن چه می دانید؟

سنگ جاسپر چه رنگی است؟

این سنگ تقریباً همیشه رنگارنگ است  و دارای یک الگوی منحصر به فرد و سازگار است. پالت رنگ معمولاً در امتداد طیف رنگ زمین قرار دارد و رنگ های متداول آن قرمز ، قهوه ای ، زرد یا سبز است. در موارد نادر ، یک سنگ جاسپر آبی پیدا خواهید کرد که بسیار زیبا و قیمتی خواهد بود.

انواع سنگ جاسپر

جاسپر قرمز (Red Jasper)

این سنگ رنگ عمیقی دارد و ارتباط زیادی با زمین دارد و یک سنگ بسیار اساسی است و از نظر عاطفی و جسمی نماد قدرت و استقامت است. هنگامی که مجبور هستید با چالش هایی برای سلامتی خود کنار بیایید ، داشتن این سنگ برای شما بسیارعالی و مفید خواهد بود .

جاسپر سبز (Green Jasper)

همانطور که قبلاً اشاره کردیم ، این سنگ  باعث ایجاد آرامش می شود و به خصوص جاسپر سبز رنگ برای هر کسی که اضطراب بالایی داشته باشد بسیار ایده آل است. این سنگ زیبا تمام انرژی منفی را جذب می کند و برای هر کسی که با کابوس مشکل دارد بسیار مفید است. برای رهایی از پارانویا و وحشت ، این سنگ قیمتی  را در کنار تخت خود قرار دهید.

جاسپر زرد (Yellow Jasper)

این سنگ می تواند رنگی از زرد روشن تا خردلی تیره داشته باشد و یکی از مهمترین سنگ ها در ایجاد تمرکز  در تغییرات مختلف است. این سنگ نشان دهنده چاکرای شبکه خورشیدی است که مرکز بدن است. این سنگ به دلیل حمایت از وضوح فکری بسیار شناخته شده است و در طول قرن ها مورد علاقه شاعران ، نویسندگان و اندیشمندان بزرگ بوده است.

جاسپر آبی (Blue Jasper)

اگر به دنبال استفاده از فرصتی جدید هستید و نیاز به کمی افزایش اعتماد به نفس دارید ، جاسپر آبی برای شما بسیار مناسب است. این سنگ  به ایجاد انگیزه و قدرت در عقاید شما کمک می کند ، بنابراین داشتن این سنگ قیمتی و کمیاب هنگام شروع کار جدید یا مهاجرت به یک شهر جدید ، واقعاً می تواند نیروی لازم برای بیرون رفتن و بازگشت به زندگی را به شما بدهد .

جاسپر بریچ شده (Brecciated Jasper)

این سنگ یکی از چشمگیرترین جلوه های زیبایی در سنگ های جاسپر است. این سنگ  مخلوطی از رنگ قرمز خامه ای و قهوه ای است و همچنین مات ترین این نوع از سنگ ها می باشد . این سنگ غالباً با الگوی خاکستری عمیق رگه  دار می شود و وقتی از نزدیک به آن نگاه می کنید می تواند تأثیر چشمگیری بر روی ما داشته باشد. این سنگ  برای کسانی که برای تمرکز افکار پراکنده و درک شرایط پیچیده مشکل دارند استفاده می شود.

جاسپر گورخر (Zebra Jasper)

سنگ گورخر جاسپر که به دلیل راه راه های سیاه و سفید خود نامگذاری شده ، در تقابل با نوع خود بسیار خیره کننده است. هنگامی که به معنی این سنگ نگاه می کنیم ، درمی یابیم که تعادل بین زنانه و مردانه را نشان می دهد. اگر به دنبال بازگرداندن تعادل به زندگی خود هستید به این سنگ نیاز خواهید داشت.

جاسپر پیکاسو (Picasso Jasper)

با توجه به نام رسای آن مطمئنا می توانید حدس بزنید که جاسپر پیکاسو چه شکلی است. این سنگ دارای خطوط تیره و سطح خاکستری براق است که واقعاً شبیه یک شاهکار کلاس جهانی است. در حالی که برخی از خصوصیات ظاهری این سنگ به خانواده سنگ های جاسپر می خورد ، اما جاسپر پیکاسو در واقع نام غلطی برای این سنگ است ، زیرا اصلاً سنگ جاسپر نیست. در واقع این یک سنگ آهک دگرگونی است که دارای نقوش خطی است که توسط اکسید آهن تشکیل می شود.

جاسپر پیکاسو یک سنگ بسیار اجتماعی است ، بنابراین اگر در رابطه با دوستی مشکل دارید یا می خواهید کمی کمک اضافی برای تأثیر مثبت در زندگی خود داشته باشید این سنگ برای شما بسیار مفید است.

جاسپر فانتزی (Fancy Jasper)

این سنگ مانند مادرخوانده پری این نوع از سنگ ها می باشد. این سنگ با جذب ناامیدی ، عصبانیت و گناه ، روحیه شما را سبک می کند و احساس شادی را درون شما افزایش می دهد. این سنگ ها معمولاً در رنگ های سبزهای خاکی ، قرمز و قهوه ای وجود دارند و طبیعت محافظتی برای شما دارند.

پلنگ جاسپر (Leopard Jasper)

جاسپر پلنگی  که گاهی اوقات به عنوان سنگ جاگوار نیز شناخته می شود ، به دلیل لکه های متمایز از رنگ خیره کننده آن نامگذاری شده است. هیچ دو سنگی یکسان نیستند و هر یک داستانی  منحصر به فرد را برای ما روایت می کنند. این سنگ به دلیل خاصیت سم زدایی بسیار محبوب است .

سنگ جاسپر چیست و از خصوصیات متافیزیک آن چه می دانید؟
سنگ جاسپر چیست و از خصوصیات متافیزیک آن چه می دانید؟

سنگ جاسپر برای چه چیزهایی استفاده می شود؟

سنگ جاسپر یک سنگ نیمه قیمتی است که بیشتر در جواهرات استفاده می شود. این سنگ به صورت مهره و آویز بریده می شود و همچنین برای حکاکی استفاده می شود. این سنگ کاربردهای معنوی بسیار قدرتمندی دارد و افراد اغلب بر اساس آنچه در یک دوره خاص از زندگی خود پشت سر می گذارند انواع خاصی از این سنگ را می پوشند.

مزایای استفاده از سنگ جاسپر

جاسپر می تواند فواید بسیار زیادی برای تمام زمینه های زندگی  برای شما به همراه داشته باشد. همانطور که قبلاً اشاره شد ، این سنگ را به عنوان یک دوست خوب تصور کنید تا همیشه در کنار شما حمایت و عشق و انرژی مثبت را ارائه دهد.  کارایی این سنگ می تواند به میزان ارتباط شما با سنگ بستگی داشته باشد ، بنابراین ارزش دارد که وقت بگذارید و این سنگ جادویی را با افکار ، امیدها و رویاهای خود مرتبط کنید.

خصوصیات متافیزیکی سنگ جاسپر

فرکانس این سنگ بسیار ثابت و آرام است. حضور این سنگ زیبا مانند حضور اطمینان بخش یک دوست خوب در کنار شماست. در زمان استرس استفاده از این سنگ می تواند بسیار مفید باشد و همچنین اعتماد به نفس را برای شخص به همراه دارد. این سنگ به ما اجازه می دهد با ترس های غیر منطقی روبرو شویم و با آنها کنار بیاییم و به ما این امکان را می دهد که به آرامش درونی ، خوشبختی و احساس کامل بودن دسترسی پیدا کنیم. این سنگ اغلب با فصل پاییز همراه است و فرد را  به انرژی زمین متصل می شود.

انرژی سنگ جاسپر آهسته ، آرام و بسیار زمینی است و باعث راحتی و احساس راحتی همه چیز در دنیای شما می شود. این سنگ قدردانی را تشویق می کند ، چیزی که به طور گسترده ای برای سلامت روان ما بسیار مفید است. بسیاری از ما هنگامی که احساس خستگی بیش از حد یا بدرفتاری می کنیم با سپاسگزاری می توانیم آنها را برطرف کنیم. این سنگ می تواند به ما کمک کند تا چیزهای کوچکی که باید قدردان آنها باشیم را پیدا کنیم.

اگر احساس می کنید همه چیز طاقت فرسا شده است ، سنگ جاسپر سنگ خوبی است که به شما کمک می کند. این سنگ یک سنگ متعادل کننده است و می تواند به شما کمک کند هر سنگینی را که متحمل می شوید و تحمل آن برای شما سخت است ، بر دوش بکشید. این سنگ به پاکسازی ذهن کمک می کند و محافظی قدرتمند در برابر احساسات منفی ، خلق و خو و ارتعاشات است.

قدرت های درمانی عاطفی جاسپر

بخش عمده ای از معنای سنتی و تاریخی سنگ جاسپر حول توانایی این سنگ برای اتصال و کار همزمان با ذهن و بدن است. این سنگ به ما کمک می کند تا بفهمیم افکار و احساسات ما ممکن است به روشی فیزیکی بر ما تأثیر بگذارد. اگر مستعد خیال پردازی هستید ، این سنگ می تواند به شما کمک کند تا در اینجا و اکنون حضور بیشتری داشته باشید و پاهای خود را محکم تر روی زمین نگه دارید.

این سنگ یک انتخاب عالی برای هر کسی است که مایل به دسترسی به پیام های معنوی راهنماها ، فرشتگان و قدرت های دیگر است. این سنگ کمک می کند تا حقیقت معنوی موقعیت هایی که ممکن است برای درک آن دچار مشکل شده ایم را راحتر درک کنیم  و همچنین احساس آرامش عاطفی را در ما به وجود می آورد.

سنگ جاسپر چیست و از خصوصیات متافیزیک آن چه می دانید؟
سنگ جاسپر چیست و از خصوصیات متافیزیک آن چه می دانید؟

قدرت های درمانی فیزیکی جاسپر

سنگ جاسپر دارای ویژگی های متنوعی است که می تواند به کاهش علائم بسیاری از مشکلات جسمی کمک کند. اعتقاد بر این است که برای بسیاری از بافت های اندام های داخلی ، به ویژه کبد ، کلیه ها ، طحال و مثانه بسیار ترمیم کننده و مفید است. این سنگ قیمتی و زیبا می تواند به از بین بردن دردهای معده و شکم کمک کند ، علائم نقرس را تسکین داده و کندی هضم را بهبود دهد.

جاسپر و ثروت

از آنجا که این سنگ انرژی عزم راسخ و انگیزه را در شما زنده می کند شما می توانید توانایی های خود را تقویت کنید تا بتوانید کارهای جدیدی را انجام دهید ، این عوامل می تواند به بهبود وضعیت مالی شما کمک کند. این سنگ به شما کمک می کند تا تمرکز خود را حفظ کنید و وقت و انرژی خود را برای جزئیات بی ربط از دست ندهید ، سنگ جاسپر می تواند به شما در رسیدن به اهداف مالی کمک بسیار زیادی کند.

مدت هاست که سنگ جاسپر با شکوفایی و فراوانی همراه است و بسیاری معتقدند که بهترین طلسم برای جذب ثروت بیشتر به زندگی شما خواهد بود. اگر باید سریع فکر کنید  یا برای افزایش ثروت خود قاطعانه عمل کنید ، سنگ جاسپر به شما کمک خواهد کرد تا اقدامات عملی را برای سنجش انجام دهید و وضوح ذهنی خود را در مورد شرایط مالی افزایش دهید، این سنگ  به شما کمک می کند تا بهترین تصمیم را بگیرید.

جاسپر سنگی عالی برای ارتقا تفکر خلاق و تخیلی است. از آنجا که این سنگ  ارتعاش یا انرژی های لازم برای تمرکز را به همراه دارد ، می تواند در ایجاد توانایی ایده های خلاقانه به شما کمک بسیار زیادی بکند.

جاسپر برای عشق و روابط

سنگ جاسپر سنگ پشتکار است و می تواند ضمن پشتیبانی از انرژی شما هنگام مذاکره با دیگران به شما کمک کند. این سنگ می تواند به شما کمک کند تا استرس را تحت کنترل درآورد و شما را قادر می سازد تا تحریک بیش از حد خود را با عطوفت و درک عوض کنید. وقتی صحبت از یک رابطه صمیمانه می شود ، جاسپر می تواند منبع بسیار مهمی برای حمایت از هر دو شریک زندگی باشد.

این سنگ صداقت ، اعتماد و وفاداری در روابط شما را تشویق می کند، انرژی این سنگ به شما جرأت می دهد تا با چالش های خود روبرو شوید و با مشکلات خود کنار بیایید.

سنگ جاسپر چیست و از خصوصیات متافیزیک آن چه می دانید؟
سنگ جاسپر چیست و از خصوصیات متافیزیک آن چه می دانید؟

تاثیر سنگ جاسپر بر چاکراها

همانطور که خواندیم ، سنگ  جاسپر در انواع سایه ها و رنگ ها بسیار متنوعی وجود دارد. این سنگ یکی از مفیدترین سنگ های چاکرا است زیرا به نوبه خود قادر به تعادل ، فعال سازی و پاکسازی هر یک از چاکراها است و باعث می شود انرژی از پایه ستون فقرات تا تاج آزادانه جریان یابد. این سنگ بسیار زمینی است ، بنابراین انتخاب خوبی برای کار با چاکرای پایه و انرژی کوندالینی است.

روش پاکسازی سنگ جاسپر

سنگ جاسپر یک سنگ بسیار مستحکم است که با استفاده از شوینده ملایم و آب گرم می توان با خیال راحت آن را تمیز کرد. از آنجا که این سنگ  جذب کننده ارتعاشات منفی است ، ممکن است لازم باشد که آن را به طور مرتب از این طریق پاکسازی کنید.

در آخر

سنگ جاسپر یک سنگ محافظ ، گرما بخش و مغذی است. این سنگ شما را با انرژی های تقویت کننده در حالت های جسمی و روحی پر می کند. این سنگ به شما کمک می کند تا استرس خود را کاهش داده و ثبات و امنیت آرام بخشی را برای خود و اطرافیان خود ایجاد کنید. این سنگ در سراسر بدن شما احساسی دلپذیر ایجاد می کند که احساس عشق ، درک ، سخاوت و عطوفت را به شما دعوت می کند.

جاسپر سنگ شجاعت است و سرسختی و عزم راسخ را در همه کارهای شما ایجاد می کند. این سنگ  شما ترغیب می کند که با خود صادق باشید و با مشکلات شجاعانه روبرو شوید.

سنگ جاسپر به شما کمک می کند تا ناامنی های خود را بشناسید و به شما نشان می دهد که چگونه می توانید بر آنها غلبه کنید. از همه مهمتر ، به شما کمک می کند تا از ترس ، نگرانی و اضطراب خلاص شوید. انرژی این سنگ شما را به کار و هماهنگی با دیگران راهنمایی می کند. آیا شما به انرژی ها و خاصیت های این سنگ زیبا نیاز دارید؟ آیا شما جذب این سنگ شگفت انگیز شده اید؟

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا