Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
عمومی

سنگ شجر چیست و از خواص متافیزیک آن چه می دانید؟

سنگ شجر (dendrite stone) یک سنگ کالسدونی خاکستری مایل به سفید یا بی رنگ است که دارای نشانه هایی مانند درخت یا سرخس است که به عنوان دندریت یا شاخه شناخته می شود.

دندریت های موجود در سنگ شجر شامل اجزا آهن یا منگنز هستند و معمولاً به رنگ قهوه ای یا سیاه می باشند. اگرچه به دلیل ساختار سرخس مانند این سنگ ها ارگانیک به نظر می رسند ، اما در واقع غیر آلی هستند. آنها حاوی آثاری از آهن یا منگنز از سنگ های همسایه هستند که پس از تراوش در شکستگی های سطحی در عقیق متبلور می شوند.

سنگ شجر که گاهی اوقات به عنوان عقیق درخت نیز شناخته می شود ، نام خود را از یک اصطلاح خاص یونانی گرفته است ، که به معنی “درخت مانند” می باشد. نوع کمیاب این سنگ عقیق های درخت سبز رنگ است که دندریت های سفید روی آن قرار گرفته اند.

سنگ شجر اغلب به عنوان سنگ فراوانی تصور می شود و فراوانی و ثروت را برای شما  به ارمغان می آورد. این سنگ  همچنین با ارواح درختان یونان ، جنگل ها و دیم های یونانی مرتبط است و در زمان کاشت در مزارع دفن می شود تا تولید محصولات خوب را بیمه کند. در ادامه مقاله در نشریه جهان شیمی فیزیک توضیحات بیشتری در این رابطه ارائه می گردد لطفا همراه ما باشید.

خصوصیات فیزیکی سنگ شجر

این سنگ دارای سختی ۵.۵ تا ۷ در مقیاس موهس ، وزن مخصوص ۲.۵۹ تا ۲.۶۷ و ضریب شکست ۱.۵۳۰ تا ۱.۵۴۰ است. سنگ شجر شباهت زیادی به اوپال خزه دارد که حاوی اجزا دندریتیک است اما کوارتز و اوپال را می توان به راحتی با آزمایش ساده برای سختی از این سنگ تشخیص داد.

راه تشخیص سنگ شجر اصل

یکی از راههای تشخیص این سنگ مقایسه وزن آن است. سنگ اصل معمولا وزن بیشتری نسبت به سنگ جعلی دارد. راه دیگر بررسی این سنگ از نظر شفافیت است زیرا سنگ شجر برخلاف سنگ های جعلی دارای لکه بوده و کمی مات است. بنابراین اگر سنگ خیلی شفافی را به عنوان شجر به شما معرفی کردند قطعا تقلبی است.

یکی دیگر از ویژگی های خاص سنگ شجر این است که در تابستان طبع سرد و در زمستان طبع گرم دارد ولی سنگ تقلبی از نظر دمایی تابع تغییرات محیطی است.

قیمت سنگ شجر اصلی

قیمت حرید و فروش سنگ شجر به فاکتورهای مختلفی از جمله اشکال درخت و نهر روی آن و سلیقه مشتری بستگی دارد. تصاویر موجود در این سنگ مهمترین عامل در تعیین قیمت این سنگ هستند.برخی از انواع سنگ شجر شامل سنگ شجر بهاری ، سنگ شجر هندی ، دریایی ، راف و غیره هستند.

سنگ شجر چیست و از خواص متافیزیک آن چه می دانید؟

رنگ سنگ شجر

این سنگ زیبا به طور معمول بی رنگ تا خاکستری مایل به سفید و همراه با اجزا شاخه ای به رنگ قهوه ای تا سیاه است که مدیون ناخالصی های منگنز و آهن متبلور است. آثار یونهای آهن اغلب منجر به کمی قرمز تا قهوه ای نیز درون سنگ می شود.

شفافیت و درخشش

به طور معمول این سنگ شفاف تا مات است. نمونه های شفاف مطلوب ترین کیفیت را دارند و بسیار قیمتی هستند. این سنگ درخشش مومی تا کسل کننده ای را از خود نشان می دهد. اجزا دندریتیک که به مناظر شباهت دارند ، به ویژه توسط جمع کنندگان سنگ های قیمتی نادر، بسیار مورد جستجو قرار می گیرند.

برش و شکل

برش این سنگ به طور معمول برش ساده است ، اغلب به صورت کابوچون برش داده می شود اما سایر اشکال معمول شامل بیضی ، گلابی ، گرد و اشکال سنتی است. برش این سنگ ممکن است دشوار باشد زیرا دندریت ها در اعماق مختلف این سنگ تشکیل می شوند ، به این معنی که آوردن الگوهای مطلوب به سطح نیاز به برش ماهرانه لایه های سطحی دارد که اغلب منجر به ایجاد سطوح ناهموار و موج دار می شود.

سنگ شجر در کجا یافت می شود؟

این سنگ را می توان با انواع دیگر کلسدون یافت. مهمترین ذخایر در برزیل ، چین ، هند ، استرالیا ، قزاقستان ، ماداگاسکار ، مکزیک ، مغولستان ، نامیبیا ، اروگوئه و ایالات متحده یافت می شود. سنگ شجر استخراج شده از هند اغلب به عنوان ” سنگ موکا ” نامیده می شود ، نامی که از بندرموکا عربستان گرفته شده به روش حمل و نقل قبلی آن نسبت داده می شود.

چرا از سنگ شجر استفاده می کنیم؟

سنگ شجر صبر و استقامت را تشویق می کند و یک محیط داخلی و خارجی آرام در شما ایجاد می کند. همچنین به شما کمک می کند با زمین ارتباط قوی تری داشته باشید و جای خود را در جهان بهتر حفظ کنید. سنگ شجر سنگ ایده آلی  برای خودآزمایی است ، و محدودیت های خود تحمیل شده و الگوهای رفتاری نامناسب  را که از تجارب زندگی شما ایجاد شده است را از بین می برد.

این سنگ یک طلسم  بسیار مفید است که به شما در مراقبه ، درمان و تولد دوباره کمک می کند، همچنین در ایجاد تغییرات رفتاری لازم به شما کمک می کند تا به نتایج دلخواه خود برسید.

سنگ شجر چیست و از خواص متافیزیک آن چه می دانید؟
سنگ شجر چیست و از خواص متافیزیک آن چه می دانید؟

خصوصیات متافیزیکی سنگ شجر

سنگ شجر بلوغ ، خونسردی و ثبات درونی را تقویت می کند. ارتعاشات گرم ، دوست داشتنی و محافظ این سنگ باعث ایجاد امنیت ، ثبات و اعتماد به نفس در شما می شود.

این سنگ هنگامی که شما نیاز به انجام یک تجزیه و تحلیل برای خود و کشف شرایط پنهانی دارید که می تواند بر روی سلامتی شما تأثیر بگذارد ، سنگ بسیار مفیدی می باشد . این سنگ به شما اعتماد به نفس و شهامت می دهد تا حقیقت خود را بگویید و با بهبود توانایی های تحلیلی ، درک و تمرکز ، عملکردهای ذهنی شما را تقویت می کند.

سنگ شجر هاله شما را تثبیت کرده و انرژی های منفی اطراف شما را از بین می برد یا تغییر شکل می دهد. این سنگ  یک پاک کننده بسیار قدرتمند است که در همه سطوح به شما کمک خواهد کرد. همچنین این سنگ به شما کمک می کند قدرت بدنی و استقامت خود را افزایش دهید.

سنگ شجر به شما کمک می کند جایگاه خود را در جهان بشناسید و چیزهایی را که واقعاً در آن وجود دارد را ببینید.  این سنگ به رفع انسداد و بازگرداندن تعادل در بدن کمک خواهد کرد. این سنگ به شما کمک می کند نیازها و احساسات خود را درک کنید و باعث می شود ماهیت خود را بهتر بشناسید و تغییراتی را که در زندگی شما رخ می دهد ، بپذیرید.

سنگ شجر ، شفا و سلامت

سنگ شجر سنگی عالی برای دوران بارداری بانوان می باشد زیرا باعث تسکین دردهای دوران بارداری آنها می شود،همچنین انرژی های درمانی این سنگ می تواند باعث شیردهی بیشتر نیز بشود.

دندریتیک موجود در این سنگ برای بهبودی بدن و ترازبندی مهره در برخی از اختلالات اسکلتی مفید هستند. همچنین می تواند بیماری های تاثیرگذار بر سیستم عصبی را درمان کند. این سنگ می تواند مویرگ ها و رگ های موجود در سیستم گردش خون را تحریک کند، که  برای قلب بسیار مفید است . این  سنگ می تواند عضله قلب را تقویت کرده و به کاهش دردهای کمر ناشی از فشار داخلی و استرس کمک کند.

وقتی روی شکم قرار می گیرد یا به عنوان اکسیر مصرف می شود ، دندریتیک های موجود در سنگ می تواند سیستم هضم را تحریک کرده و به تسکین ورم معده کمک کند. این سنگ می تواند برای چشم ، معده ، روده و رحم مفید باشد. همچنین می تواند اختلالات پوستی و خارش ناشی از گزش حشرات را بهبود بخشد. قرار دادن سنگ شجر سرد بر روی پیشانی می تواند به پایین آوردن تب کمک کند. همچنین می تواند علائم صرع را کاهش دهد.

سنگ شجر و ثروت

از سنگ شجر معمولاً به عنوان سنگ تولد دوباره یاد می شود. این سنگ باعث جذب فراوانی در تمام زمینه های زندگی شما خواهد شد. با وجود این سنگ  اطمینان حاصل می کنید که وقتی سخت کار می کنید ، از مزایای آن نیز بهره مند می شوید.

دندریتیک موجود در سنگ به شما کمک می کند تا جایگاه زمینی خود را حفظ کنید و با دنیای فیزیکی در تماس باشید. این سنگ  به شما کمک می کند بر روی اهداف واقعی و عملی خود تمرکز کنید و حرکت کنید .

این سنگ افکار ذهنی شما را تقویت می کند و به شما کمک می کند رفتارهایی را که باعث ایجاد تجربیات در زندگی شما شده اند را درک کنید. سنگ شجر نوعی سنگ ترانسفورماتور است که به شما کمک می کند انرژی های طبیعی خود را با قدرت طبیعی ذهن خود هماهنگ کنید و به شما کمک می کند مسیرهای جدید و قابلیت های جدیدی از خودتان را پیدا کنید.

این سنگ از شما در تلاش برای تغییر وضعیت به سمت بهتر شدن پشتیبانی می کند و چشم اندازهای شما را بهبود می بخشد تا انگیزه خود را حفظ کنید.

سنگ شجر چیست و از خواص متافیزیک آن چه می دانید؟
سنگ شجر چیست و از خواص متافیزیک آن چه می دانید؟

سنگ شجر ، عشق و روابط

سنگ شجر و عقیق آبی به همراه هم می توانند ناهماهنگی عاطفی را از بین ببرند و شما را از پذیرفتن یا عشق ورزیدن باز دارد. این سنگ به شما کمک می کند تا از محدودیت ها و مرزهای عاطفی خود عبور کنید تا از فشار روحی خود رها شوید.

این سنگ به بهبود درد ناشی از دوران کودکی ناخوشایند یا اثرات آسیب زای جدایی یا طلاق کمک خواهد کرد. سنگ شجر به شما نشان می دهد که چگونه می توانید بر تلخی ها و انرژی های منفی موجود در قلب خود غلبه کنید. این کار همچنین خشم شما را التیام می بخشد و عشق را در شما پرورش می دهد و به شما شجاعت می دهد که از ابتدا شروع به کار کنید.

این سنگ یک مجرای قدرتمند در ایجاد انرژی ، تکامل و تولد زمین است که انرژی را با تجدید مداوم در طبیعت به شما القا می کند. شجر یک پشتیبانی قدرتمند در پرورش روابط خانوادگی و عاشقانه ها و بهبود روابط نوپا است.

ارتباط سنگ شجر با چاکراها

سنگ شجر با چاکرای تاج مشخص می شود  که اساساً نحوه تفکر و واکنش شما نسبت به جهان را کنترل می کند. وقتی چاکرای تاج باز ، همسو و متعادل باشد ، انرژی شما نیز آزاد و متعادل خواهد بود. این امر باعث می شود که شما بدانید در کجای دنیا قرار گرفته اید و چیزهایی واقعی را ببینید.

شما قوی و با اعتماد به نفس هستید و می دانید که برای رسیدن به آنچه می خواهید باید چه کاری انجام دهید. شما تحت تأثیر عقب نشینی ها قرار نمی گیرید زیرا می دانید که آنها قسمتی از زندگی هستند ، در عوض ، شما با کمک این سنگ از آنها برای الهام گرفتن استفاده می کنید تا بتوانید بهتر عمل کنید و به نتایج بیشتری برسید. سنگ شجر به شما کمک می کند تا خود را از محدودیت های تحمیل شده که خودتان ایجاد کرده اید رها کنید.

مراقبت و پاکسازی سنگ شجر

این سنگ را می توان با استفاده از آب گرم و صابون و یک برس نرم تمیز کرد. سپس سنگ خود را  به خوبی بشویید تا باقیمانده صابون از بین برود. به خاطر داشته باشید که سنگ شجر یک نوع  کوارتز است و اگرچه از سختی و دوام بالایی برخوردار است ، هنوز هم سنگ های قیمتی زیادی وجود دارد که قادر به خراش دادن این سنگ زیبا هستند ، بنابراین مطمئن شوید که در کنار سنگ شجر خود سنگ های قیمتی دیگری با  سختی بالاتر از کوارتز را استفاده نکنید.

همانند اکثر سنگ های قیمتی ، سنگ خود را باید درون جعبه پارچه ای نگهداری کنید یا آن را در یک پارچه نرم بسته بندی کنید. همیشه سنگ های قیمتی خود  را جدا از سنگ های قیمتی و جواهرات دیگر نگهداری کنید.

ایا سنگ شجر زنده است

سنگ شجر یا عقیق درخت یک سنگ زیبا با نقش و نگار دوست داشتنی است که ایرانیان آن را بسیار دوست می دارند. این سنگ از آن جهت زنده در نظر گرفته می شود که در طول زمان ممکن است خطوط یا نقش و نگارهای آن جابجا شده و تغییر کنند. این سنگ فواید متافیزیکی بسیاری برای فرد استفاده کننده دارد و در اشکال و اندازه های مختلف به شکل انگشتر در دسترس است. این سنگ شگفت انگیز جایگاه خاصی در فرهنگ ایران دارد و شفافیت و درخشش این سنگ همه را مجذوب خود می کند. دندریت های این سنگ اکثرا به شکل شاخ و برگ درخت هستند که در یک زمینه مومی، جلوه بسیار زیبایی دارند.

از این سنگ می توانید در مراقبه ها و شفایابی استفاده کنید. همچنین استفاده از آن باعث افزایش اعتماد به نفس خواهد شد و روح شما را تعالی می بخشد. این سنگ باعث بهبود سلامتی شده و تغییرات مثبتی در زندگی شما ایجاد خواهد کرد. حتی گفته می شود در جذب ثروت بسیار موثر است و قدرت ذهن شما را افزایش می دهد. علاوه بر این بسیار زیبا بوده و همه افراد طرح و رنگ این سنگ بی نظیر را به عنوان جواهر می پسندند. با استفاده از این سنگ قیمتی می توانید در زندگی خود گشایش ایجاد کنید و به تعالی برسید.

این سنگ را می توانید به راحتی تهیه کرده و از فواید آن بهره مند شوید. فقط توجه داشته باشید که حتما سنگ اصل را خریداری نمایید زیرا نوع تقلبی این سنگ اثری بر روی مصرف کننده نخواهد داشت. روش استفاده، پاکسازی یا شارژ این سنگ را نیز در مقاله بطور کامل شرح داده ایم. با استفاده از این دستورات می توانید به بهترین نحو از این سنگ زیبا استفاده کنید و از زیبایی و مزایای آن در زندگی خود بهره مند شوید.

سخن آخر

سنگ شجر آگاهی شما را افزایش داده و آن را به یکتایی زندگی متصل می کند. این سنگ  یک تفکر قوی اما آرام از تمام تجربیات شما که منجر به ثبات و رشد می شود را ارتقا می دهد. این امر پذیرش ریشه ها و ارتباط آنها با حالت های طبیعی جهان را تشویق می کند و همچنین باعث آرامش در زندگی و محیط زندگی شما خواهد شد.

سنگ شجر مظهر بی گناهی ، خلوص ، پاکیزگی و وحدت است. این سنگی است که می تواند شما را در یادگیری و درک دانشی که حتی نمی دانید وجود دارد راهنمایی کند. این سنگ نماد بازتاب و مسیر آگاهی درونی شماست و باعث می شود رمز و راز و ابهام زندگی را درک کنید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا