Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
صنایع شیمیاییغذایی و داروییکشاورزی و دامپروریمحصولات شیمیایی

قیمت فروش و خرید سولفات منگنز | کاربرد سولفات منگنز چیست؟

این مقاله شامل اطلاعات مفید و کاربردی درباره ویژگی‌ها، خواص و کاربرد سولفات منگنز و موارد مصرف گوناگون آن است. همچنین اگر تصمیم به خرید سولفات منگنز دارید، برای آگاهی یافتن از قیمت خرید و فروش سولفات منگنز در بازار مواد شیمیایی می‌توانید از لیست پیشنهادی فروشندگان سولفات منگنز در انتهای مقاله استفاده نمایید. حجم محصول، درصد خلوص، نرخ ارز و شرکت تولیدکننده به طور کلی از عوامل بسیار مهم در تعیین قیمت مواد شیمیایی هستند؛ قیمت سولفات منگنز نیز تحت تاثیر این موارد است. لازم به ذکر است لیست فروشندگان پیشنهادی در پایان مقاله، همواره با اسامی معتبرترین شرکت‌های خوشنام و با سابقه فعال در زمینه فروش سولفات منگنز به روزرسانی می‌شود.

سولفات منگنز یک نمک معدنی با فرمول شیمیایی MnSO4 است که اغلب به صورت هپتاهیدرات وجود دارد. سولفات منگنز ماده ای جامد به رنگ صورتی کمرنگ است که پیش ساز فلز منگنز و بسیاری از ترکیبات شیمیایی دیگر است.

منگنز یک عنصر شیمیایی از گروه هفتم جدول تناوبی می باشد که فلزی نقره ای یا سفید رنگ سخت و شکننده می باشد. این ماده در سال ۱۷۷۴ توسط کارل ویلهلم شیل شیمی دان سوئدی هنگام کار با ماده معدنی پیرولوزیت به عنوان یک عنصر شناخته شد و در همان سال توسط همکار وی، یوهان گوتلیب گان جدا شد.

اگرچه به ندرت به شکل خالص استفاده می شود، اما منگنز برای ساخت فولاد ضروری است.منگنز کاربردهای زیادی در تولید آلیاژ غیر آهنی به ویژه آلومینیوم، منیزیم، مس و روی دارد. این عنصر در تولید فولاد برای بهبود سختی، سفتی و مقاومت استفاده می شود و برای تولید فولاد کربن، فولاد ضد زنگ، چدن و سوپر آلیاژ استفاده می شود.

پاسخ به سوالات در نشریه جهان شیمی فیزیک

MnSO4 معمولا با استفاده از سنگ معدن منگنز تولید می شود. در آزمایشگاه سولفات منگنز از واکنش دی اکسید منگنز با دی اکسید گوگرد ساخته می شود. در ادامه مقاله در نشریه جهان شیمی فیزیک توضیحات بیشتری در این رابطه ارائه می گردد لطفا همراه ما باشید.

قیمت سولفات منگنز در بازار

انواع سولفات منگنز قیمت متفاوتی دارد مثلا قیمت سولفات منگنز ایرانی با سولفات منگنز چینی متفاوت است. درصد خلوص سولفات منگنز نیز بر قیمت آن تاثیر گذار است.

این نمک معدنی از نظر تجاری نمک منگنز (II) است. تقریباً ۲۶۰،۰۰۰ تن سولفات منگنز (II) در سراسر جهان در سال ۲۰۰۵ تولید شد. این ترکیب پیش ماده فلز منگنز و بسیاری دیگر از ترکیبات شیمیایی است. خاک دچار کمبود منگنز با این نمک اصلاح می شود.

MnSO4 در قالب پودر بسیار محلول (حداقل ۹۹.۵٪) حاوی حداقل ۳۱.۵٪ منگنز و ۱۸.۵٪ گوگرد است. این ترکیب به سرعت در آب حل می شود اما دمای بالاتر از ۲۴ درجه سانتی گراد میزان حلالیت سولفات منگنز را کمتر می کند.

ساختار سولفات منگنز

ساختار سولفات منگنز مونوهیدرات (MnSO4 · H2O) توسط کریستالوگرافی اشعه X تعیین شده است. مانند بسیاری از سولفات های فلزی، سولفات منگنز انواع هیدرات ها را تشکیل می دهد: مونوهیدرات، تتراهیدرات، پنتاهیدرات و هپتاهیدرات. همه این نمک ها در آب حل می شوند و محلولهای کم رنگ صورتی ۲+ [Mn (H2O) 6] ایجاد می کنند.

سولفات منگنز چیست و چه کاربردهایی دارد؟
سولفات منگنز چیست و چه کاربردهایی دارد؟

روش تولید سولفات منگنز

به طور معمول، سنگ معدن منگنز با تبدیل به MnSO4 خالص می شود. تصفیه محلول های آبی سولفات با کربنات سدیم منجر به رسوب کربنات منگنز می شود که می توان با کلسینه کردن اکسیدهای MnOx را بدست آورد. در آزمایشگاه می توان سولفات منگنز را با تیمار دی اکسید منگنز با دی اکسید گوگرد تهیه کرد:

MnO2 + SO2 + H2O → MnSO4 (H2O)

همچنین می توان با مخلوط پرمنگنات پتاسیم با بی سولفات سدیم و پراکسید هیدروژن این ماده را تهیه کرد. MnSO4 یک محصول جانبی از اکسیداسیون های مختلف قابل توجه صنعتی است که از دی اکسید منگنز استفاده می کنند از جمله تولید هیدروکینون و آنیزالدهید.

الکترولیز MnSO4 باعث تولید دی اکسید منگنز می شود که برای دی اکسید منگنز الکترولیتی EMD نامیده می شود. متناوباً با اکسیداسیون این ترکیب با پرمنگنات پتاسیم، به اصطلاح شیمیایی دی اکسید منگنز (CMD) تولید می شود. این مواد، به ویژه EMD، در باتری های سلول خشک استفاده می شود.

روش دیگر برای تولید سولفات منگنز (MnSO۴) از واکنش شیمیایی سنگ معدن پیرولوزیت (بی اکسید منگنز MnO۲) با گازهای حاوی دی اکسید گوگرد (SO۲)، از طریق واکنش مستقیم گوگرد (گاز) با بی اکسید منگنز (جامد) برای تولید سولفات منگنز است.

مواد شیمیایی مرتبط با سولفات منگنز

 

کاربرد سولفات منگنز چیست؟

این ترکیب می تواند به عنوان یک مکمل غذایی و ریزمغذی مورد استفاده قرار گیرد. کاربرد سولفات منگنز همچنین جهت تصفیه آب آشامیدنی استفاده گسترده ای دارد. منگنز در تجزیه اسیدهای آمینه و تولید انرژی از اهمیت بالایی برخوردار است. این عنصر آنزیم های مختلفی را برای هضم مناسب و استفاده از مواد غذایی فعال می کند. منگنز همچنین به تغذیه اعصاب و مغز کمک می کند و برای رشد طبیعی اسکلت بدن لازم است.

این ترکیب در لعاب ها، لاک ها، سرامیک ها، رنگرزی، کودها، قارچ کش ها و شناورسازی سنگ معدن استفاده می شود و در تولید داروها نیز مورد کاربرد دارد. سولفات منگنز یک ماده مجاز برای تامین منگنز مورد نیاز حیوانات، گیاهان و انسان است و کاربرد اصلی این ماده به عنوان کود و افزودنی غذایی است.

محلول MnSO4 یک محلول استریل و غیرپیروژنیک است که برای استفاده به عنوان افزودنی برای محلول های تغذیه کامل پارانتراال (TPN) استفاده می شود. هر میلی لیتر حاوی ۳۰۸/۰ میلی گرم سولفات منگنز منوهیدرات. این محلول، منگنز پایه ۰.۱ میلی گرم در میلی لیتر را تحویل می دهد و یک ویال بدون دوز نگهدارنده یک دوز است که باید قسمت استفاده نشده را دور بریزید.

منگنز فعال کننده آنزیم هایی مانند پلی ساکارید پلی مراز، آرژیناز کبد، کولین استراز و کربوکسیلاز پیروات است. تأمین منگنز در طی TPN از بروز علائم کمبود آن از جمله حالت تهوع و استفراغ، کاهش وزن، درماتیت و تغییر در رشد و رنگ مو جلوگیری می کند.

کاربرد سولفات منگنز در کشاورزی

منگنز یک ریز مغذی است که معمولاً در خاک هایی با سطح PH بالاتر از ۵.۵ کمتر یافت می شود. وقتی گیاهان شما فاقد این ماده معدنی باشند، علائمی قابل مشاهده دارند. به عنوان مثال در لوبیا و بسیاری از محصولات غیر دانه ای در بین رگبرگهای برگ مناطق زرد یا سفید ایجاد می کند. برای رفع این مشکل می توانید MnSO4 را که یکی از متداول ترین منابع کودی منگنز است، استفاده کنید. شما می توانید کود منگنز را از طریق استفاده در خاک یا محلول پاشی انتخاب کرد.

منگنز نقش اساسی در فتوسنتز دارد و در صورت وجود مقدار کافی، می تواند تحمل استرس را در گیاهان افزایش دهد. این ماده فعال کننده بیش از ۳۵ آنزیم مختلف است و بیوسنتز لیگنین را افزایش می دهد که می تواند حملات ناشی از عوامل بیماری زای خاک را کاهش دهد. بنابراین، کاربرد کود منگنز می تواند در بهبود مقاومت در برابر بیماری موثر باشد و به فعال سازی فرآیندهای مهم آنزیمی برای یک گیاه با عملکرد بالاتر کمک کند.

سولفات منگنز چیست و چه کاربردهایی دارد؟
سولفات منگنز چیست و چه کاربردهایی دارد؟

روش استفاده از کود سولفات منگنز

این کود باید به صورت محلول پاشی با گلیفوسیت و یا به صورت مخلوط سایر علف کش ها استفاده شود. اگر کمبود منگنز در تجزیه و تحلیل خاک یا بافت آن نشان داده شود، این کود می تواند به عنوان بخشی از محلول مغذی به صورت محلول پاشی منظم یا به تنهایی استفاده شود.

سولفات منگنز یک منبع منگنز محلول در آب و یک اسید سازگار با سولفات ها است. ترکیبات سولفات، نمک ها یا استرهای اسید سولفوریک هستند که با جایگزینی یک یا هر دو هیدروژن با یک فلز تشکیل می شوند. اکثر ترکیبات سولفات فلز برای استفاده هایی مانند تصفیه آب به راحتی در آب حل می شوند. فرمهای آلی فلزی در محلولهای آلی و گاهی در محلولهای غیر آلی محلول هستند. یونهای فلزی همچنین می توانند با استفاده از نانو ذرات معلق پراکنده شوند و با استفاده از اهداف پراکندگی و مواد تبخیری برای استفاده در سلول های خورشیدی و سلول های سوختی مورد استفاده قرار گیرند.

جدول مشخصات، خواص و ویژگی های سولفات منگنز

نام ماده سولفات منگنز (II) (Manganese(II) sulfate)
فرمول مولکولی MnSO₄
جرم مولکولی ۱۵۱.۰۰۱ g/mol
چگالی (دانسیته) ۳.۲۵ g/cm³
نقطه جوش ۸۵۰ °C
نقطه ذوب ۷۱۰ °C
انحلال‌پذیری در آب ۳۹.۳ g/100 mL (24 °C); 26.2 g/100 mL (100 °C)

 

خطرات زیست محیطی سولفات منگنز

این ماده بیشتر از طریق صنایع بطور آزادانه وارد محیط زیست می شود. این ماده در محیط هوازی وارد مجموعه ای از واکنش های پیچیده می شود که در نهایت منگنز ایجاد می کنند ولی از نظر بیولوژیکی در دسترس نیست زیرا به دی اکسید منگنز نامحلول تبدیل می شود.

خاک، رسوبات و سنگ ها منابع طبیعی مهم منگنز در محیط زیست هستند. در سطح جهانی، حدود دو سوم انتشار منگنز (اشکال دیگری به جزء سولفات منگنز) به اتمسفر از طریق منابع طبیعی این ماده صورت می گیرد.

منابع انسانی انتشار منگنز شامل تخلیه فاضلاب شهری، لجن فاضلاب، معدن و فرآوری مواد معدنی (به ویژه نیکل)، تولید گازهای گلخانه ای از تولید فولاد و آهن، احتراق سوخت های فسیلی و تا حدی انتشار گازهای گلخانه ای از وسایل نقلیه (از افزودنی سوخت) است. در این بین استفاده از سولفات منگنز به عنوان کود و خوراک دام مهمترین راه انتشار این ماده در محیط زیست است.

خطرات و عوارض سولفات منگنز

این ترکیب به عنوان یک ماده شیمیایی فعال و همچنین ضد عفونی کننده کاربرد دارد ولی اکنون در اتحادیه اروپا آنرا در دسته مواد آسیب زا طبقه بندی می کنند زیرا قرار گرفتن در معرض این ماده برای طولانی مدت یا به صورت مکرر می تواند برای آبزیان سمی باشد.

اگرچه هنوز بطور کامل ثابت نشده است اما قرارگرفتن طولانی مدت انسان ها در معرض این ماده که معمولا در صنایع اتفاق می افتد باعث آسیب چشم ها خواهد شد. در هرحال چون اشکال مختلفی از سولفات منگنز در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد نمی توان بطور قطعی آسیب زایی این ماده را با توجه به غلظت های مختلف آن مشخص کرد.

بیشترین مواجهه با این مواد از طریق استنشاق در محیط های کاری اتفاق می افتد. علاوه بر کارگران کشاورزان نیز بیش از سایر افراد در معرض این ماده شیمیایی قرار می گیرند.

سولفات منگنز ایرانی

سولفات منگنز ایرانی در داخل کشور ایران تولید می شود. خاک های زراعتی کشور ایران به دلیل اسیدی بودن نیاز به کودهای قلیایی دارند. ترکیبات کود سولفات منگنز ایرانی، حاوی ۳۲ درصد منگنز است. این نوع کود مناسب برای انواع خاک های اسیدی و قلیایی است.

 

پرسش های رایج در مورد سولفات منگنز

چرا فروشندگان سولفات منگنز در سایت جهان شیمی مورد اعتماد هستند؟
خریداران سولفات منگنز می ‌دانند که پیدا کردن شرکت‌های بازرگانی خوشنام و باتجربه سولفات منگنز، کار راحتی نیست. به همین دلیل کارشناسان جهان شیمی با بررسی پیوسته شرکت ‌های متقاضی، فروشندگانی معتبر، مورد اعتماد و باسابقه را به خریداران سولفات منگنز معرفی می ‌کنند.

سولفات منگنز برای پسته

کشاورزان برای پرورش پسته، به خاک غنی از مواد مغذی نیاز دارند. یکی از عناصر مهم برای پرورش پسته منگنز است. ایت ترکیب به صورت کود در صورت استفاده در باغ های پسته، باعث بهبود کیفیت محصول می شود. میزان غلظت مناسب منگنز در خاک باغات پسته حدود ۵۰ تا ۸۰ میلی گرم در هر کیلوگرم خاک است. کمبود منگنز در خاک باغات پسته، باعث پژمردگی برگ های درختان پسته و کاهش بازدهی درختان می شود.

سولفات منگنز پرینوا

سولفات منگنز پرینوا یک کود شیمیایی با کیفیت است. این کود شیمیایی علاوه بر داشتن میزان کافی عنصر منگنز، مقدار کمی نیز گوگرد دارد. این کود به راحتی در آب حل می شود و از این طریق به سرعت جذب گیاه می شود. سولفات منگنز پرینوا تولید کشور مکزیک است. گوگرد موجود در این کود شیمیایی باعث تولید اسید سولفوریک شده و به این طریق اسیدیته خاک را کاهش می دهد.

سولفات منگنز گرانوله

سولفات منگنز گرانول یک کود منگنز دانه بندی شده برای استفاده در خاک های زراعتی است. سولفات منگنز گرانوله همچنین به عنوان یک عنصر در کودهای مخلوط نیز استفاده می شود. سولفات منگنز دانه ای عمدتا برای استفاده در استرالیای جنوبی به دلیل داشتن خاک های آهکی در نظر گرفته می شود. کمبود منگنز بیشتر در خاک های قلیایی (PH بالا) رخ می دهد.

منگنز در خاک بسیار فراوان یافت می شود. در خاک های قلیایی با PH بالا، منگنز به سرعت از دسترس گیاه خارج می شود. کود سولفات منگنز گرانوله به راحتی منگنز را در این خاک های قلیایی در اختیار گیاه قرار می دهد. به همین دلیل، توصیه می شود که منگنز به جای محلول پاشی در خاک های قلیایی به صورت گرانوله استفاده شود. مخلوط کردن گرانول سولفات منگنز با کودهایی که پس از انحلال در خاک واکنش اسیدی دارند، ممکن است اثربخشی این کودها را افزایش دهد. سولفات منگنز گرانوله برای استفاده در محلول توصیه نمی شود.

فروش ‌سولفات منگنز

شما می‌ توانید برای اطلاع از قیمت خرید و فروش سولفات منگنز از لیست فروشندگان پیشنهادی در قسمت بعد استفاده نمایید. این لیست شامل معتبرترین خریداران و فروشندگان سولفات منگنز در بازار مواد شیمیایی است. برای آگاهی از اطلاعات تماس، حوزه فعالیت، آدرس، تلفن و سایر کانال های ارتباطی فروشنده موردنظر، تنها کافی است روی گزینه «اطلاعات تماس» کلیک کنید.

 

خرید سولفات منگنز

یکی از مهمترین دغدغه های فعالان حوزه شیمیایی، خرید سولفات منگنز از یک فروشنده معتبر، باسابقه و قابل اطمینان است. با هدف افزایش اعتماد بین فروشندگان و خریداران از کیفیت محصول موردنظر در فرایند خرید سولفات منگنز، ما به عنوان مرجع مواد شیمیایی در ایران، تمام تلاش خود را کرده ایم که بهترین فروشندگان سولفات منگنز را در این بخش و همچنین بنر بالای صفحه به شما معرفی نماییم. امیدواریم با معرفی تامین کنندگان منتخب، نگرانی های خریداران محترم کاهش یافته و بتوانیم لذت تجربه خرید سولفات منگنز با قیمت و کیفیت مناسب را به شما هدیه نماییم.



  • بازرگانی مهر شیمی

فروش انواع مواد شیمیایی صنایع غذایی و تجهیزات و لوازم تصفیه آب

 




نوشته های مشابه

‫۲۰ دیدگاه ها

  1. پدر خانم من در یزد حدود ۱۰ هکتار باغ پسته دارد

    با توجه قیمت سولفات منگنز ایرانی و اینکه از نمونه خارجی سولفات منگنز ارزان تر است ؛ ابا به لحاظ کیفیت و سازگاری با خاک خصوصا برای باغ های پسته ، شما سولفات منگنز ایرانی را پیشنهاد می کنید؟

  2. یکی از دوستانم برای رشد بهتر درخت های باغ خونه پیشنهاد داد از سولفات منگنز کنجاله ساز استفاده کنم؛ یک پرس و جویی کردم
    متوجه شدم قیمت سولفات منگنز کنجاله ساز بیش از ۱ میلیون تومان هست ، با توجه فواید زیادش و پیشنهاد دوستم تصمیم که بخرم
    فقط لطفاً به من بگید که
    به ازای هر درخت چند گرم با از سولفات منگنز استفاده کنم؟

  3. در مورد تاثیر “سولفات منگنز برای پسته” لطف کنید، یک توضیحی دهید که استفاده از سولفات منگنز مرغوب و به میزان کافی حدودا چند درصد باعث افزایش محصول در باغ پسته خواهد شد؟

    من و برادرم مشترکا صاحب یک باغ پسته ارثی هستیم.

  4. ما خریدار سولفات منگنز نیستیم؛ بلکه فروشنده عمده سولفات منگنز چینی با خلوص ۳۰ الی ۳۲ درصد با کیفیت تایید شده و قیمت مناسب به منظور استفاده در بخش های مختلف کشاورزی و باغداری می باشیم.

    عمده خریداران از کیفیت و قیمت سولفات منگنز چینی که توسط ما ارایه می شود، رضایت کامل دارند؛ بنابراین تردید نیست که بازرگانی ******* واجد صلاحیت لازم برای حضور در کادر فروشندگان پیشنهادی در سایت جهان شیمی است،

    لطفاً شماره تماس مدیر بازرگانی و تبلیغات سایت را برای ارتباط بعدی اعلام کنید.

  5. در مورد محلول پاشی کود سولفات منگنز؛
    اولا توصیه می کنید هر چند روز یکبار از این کود استفاده کنیم؟
    و دوما حداکثر میزان مصرف محلول کود سولفات منگنز در هر بار محلول پاشی برای هر هکتار چقد باشه؟

  6. چند توصیه برای کشاورزانی دارم که برای اولین بار می خواهند از کود منگنز مایع استفاده کنند و اینجا رو جای خیلی مناسبی دیدم که با بیان چند تجربه این مقاله خوب رو تکمیل کنم؛

    اول اینکه جدا، از اختطلات و ترکیب این کود با سایر سموم و آفت کش ها خودداری کنید.

    دوم، ساعت محلول پاشی کود منگنز مایع رو زمانی انتخاب کنید که نور مستقیم آفتاب نباشد.

    و سوم، برای درختان هلو وشلیل در هر هزار لیتر آب ۱ لیتر کود سولفات منگنز کفایت می کند؛ برای سایر درختان ۲ تا ۳ لیتر.

    در پایان هم اعلام آمادگی می کنم؛ در صورتی که سایت جهان شیمی تجربیات بنده رو در رابطه نحوه مصرف و آموزش به کشاورزان مفید می داند، این تجربیات را در قالب ویدیو برای خوانندگان سایت شما به اشتراک بگذارم.

  7. من یه بررسی در مورد قیمت سولفات روی و سولفات منگز انجام دادم، متوجه شدم که گاها تفاوت با ۲۰ برابر هست.
    یعنی تفاوت کمترین قیمت تا بشترین قمیت میشه کمک کنید و بگید دلیل تلرانس وحشتناک قیمت بین فروشندگان چیه؟

    به انواع و درصد خلوص مختلف این کود بستگی داره؟

  8. راستش از طرف مدیرعامل مسئولیت خرید مواد اولیه به بنده سپرده شد؛ قبل از خرید سولفات منگنز،
    تصمیم گرفتم تحقیق کنم که آیا تولیدکننده سولفات منگنز مرغوب در ایران داریم؟
    به شرکت آروند پویا وطن برخوردم، چون سایت شون ضعیف بود، از خریداران و فروشندگان سایت شما خواهش می کنم بگن که کیفیت سولفات منگنز سولفات منگنز شرکت آروند پویا وطن چطور هست؟

  9. سلام بر شما

    از آنجا که در هفته اخیر قیمت برخی از مواد شیمیایی در بازار تهران کاهش پیدا کرده است

    با اشرافی که بر بازار دارید و ارتباط شما با فروشندگان مختلف، بفرمایید که آیا این کاهش قیمت شامل قیمت سولفات منگنز چینی هم می شود؟

    به علاوه؛ آیا روند کاهش قیمت ادامه دار خواهد بود؟

    و فقط وابسته نرخ دلار است؟

  10. بازتاب: سولفات منگنز چیست؟ جرم مولکولی و خواص آن
  11. بازتاب: سولفات منگنز چیست؟ جرم مولکولی و خواص آن
  12. سلام و عرض ادب و خسته نباشید

    ما یک شرکت بازرگانی در تهران هستیم که در حوزه وسیعی از مواد شیمیایی مثل فروش سولفات منگنز فعالیت داریم

    با بررسی دقیقی که روی سایت جهان شیمی انجام دادیم متوجه شدیم ؛ این هم این سایت قدرت بالایی دارد هم در طیف زیادی از مواد شیمیایی مثل سولفات منگنز دارای رتبه در گوگل می باشد؛

    به همین خاطر تصمیم گرفتیم، که سایت جهان شیمی را برای تبلیغات برخی محصولات مثل سولفات منگنز را انتخاب کنیم

    متاسفانه برای ارتباط با واحد تبلیغات شما نتوانستیم شماره تماسی پیدا کنیم، اگر ممکن است زیر همین کامنت شماره تماسی برای ارتباط با واحد تبلیغات معرفی کنید

    با تشکر فراوان

  13. قیمت کود منگنز نسبت به قیمت سایر کودهای مشابه چگونه است؟

    و کلا استفاده از این کود برای کشت گوجه صرفه اقتصادی دارد؟

    شرکت بازرگانی یا فروشنده معتبر یا خوشنام برای خرید کود سولفات منگنز در استان فارس معرفی کنید

    با تشکر

  14. تشکر و سلام.

    حقیقتش وقتی سایت شما رو دیدم و اینکه خیلی از خوانندگان و خریداران و فروشندگان سولفات منگنز سوالات خودشون رو اینجا مطرح می کنند خیلی خوشحال شدم؛ چون همیشه دنبال جایی بودم که بتونم در زمینه کود و سموم بنا به شرایط شغلم، سوالات ابهامات خودم رو مطرح کنم.

    در مورد کود منگنز، بهترین زمان مصرف کود سولفات منگنز کی هست؟
    و آیا این بهترین زمان بین محصولات زراعی مختلف یکسان است یا بسته به محصولات مختلف کشاورزی می تواند فصل یا ماه‌های مختلفی از سال باشد؟

  15. بازتاب: علائم مسمومیت گیاه توسط کود سولفات منگنز چیست؟
  16. بازتاب: کود سولفات منگنز برای پسته
  17. با سلام و تشکر ویژه از شما به خاطر این فرصت پرسش و پاسخ که در اختیار خوانندگان سایت قرار دادید.

    سوال من برای شما قطعا خیلی ساده است؛ درصد خلوص سولفات منگنز ایرانی و خارجی چقدر است؟ و این درصد خلوص برای استفاده در محصولات مختلف کشاورزی باید چقدر باشد؟

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا