Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
کشاورزی و دامپروری

سم قارچ کش هگزاکونازول (انويل) چیست؟      

هگزاکونازول (Hexaconazole) یک قارچ کش سیستمیک با اثرات حفاظتی و درمانی است که در بازار با نام آنویل نیز شناخته می شود. این سم متعلق به گروه تری آزول هاست و بطور گسترده علیه سفیدک سطحی در گیاهان مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.

هگزاکونازول با جلوگیری از سنتز ارگوسترول در قارچ‌ ها (عموماً آسكوميست ها و بازيديوميست ها) و  ممانعت از دی متيلاسيون استروئيدها با قارچ های پاتوژن مقابله کرده و از گسترش آنها جلوگیری می کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در این رابطه با ما در نشریه جهان شیمی فیزیک همراه باشید.

قیمت خرید و فروش سم قارچ کش هگزاکونازول (انويل)

این قارچ کش در حجم های  ۱۰۰ سی سی ، نیم لیتری و یک لیتری در بازار به فروش می رسد و مانند سایر سموم شیمیایی باید قبل از استفاده آنرا با آب رقیق کرد و سپس مورد استفاده قرار داد.

کاربرد سم قارچ کش هگزاکونازول (انويل)

انويل برای کنترل بلايت ، زنگ سيب و سفيدک پودری در انگور، موز و همچنین در كدوئيان، فلفل و ديگر محصولات استفاده می ‌شود.

از دیگر مصارف این قارچ کش كنترل طيف وسيعی از قارچ‌ های بيماريزا در گیاهان به ويژه آسكوميست‌ ها و بازيديوميست ‌ها مانند سفيدک پودری Podosphaera leucotricha و لكه سياه سيب Venturia inaequalis، پوسيدگی سياه Guignardia bidwellii و سفيدک سطحی انگور Uncinula necator، زنگ قهوه  Hemileia vastatrix، لكه‌ برگی سركوسپورايی بادام زمينی Cercospora spp و غيره می باشد.

نحوه و زمان مصرف سم قارچ کش هگزاکونازول (انويل)

انويل در کشت بادام زمينی به مقدار ۱۵ تا ۲۵۰ ميلی ‌ليتر در هكتار و برای سفیدک سطحی مو ۲۵۰ سی سی در هزار لیتر آب مورد استفاده قرار می ‌گيرد.

زمان استفاده از این قارچ کش و بعد از آن نباید از هيچ قارچ كش ديگری استفاده شود. این سم در صورت مصرف صحيح خسارتی به محصولات وارد نمی كند و تاکنون فقط بر روی یک ‌گونه سيب آمريكایی صدمات ناشی از آن مشاهده شده است.

دوره كارنس این سم برای سيب و گلابی و زرد آلو ۲۱ روز ،  برای انگور ۱۴ روز ،  برای گوجه‌ و فلفل ۷ روز و برای نخود ۸ روز است.

عوارض سم قارچ کش هگزاکونازول (انويل)

ميزان سميت این قارچ کش برای پستانداران ۲۱۸۹ میلی گرم بر کیلوگرم ،  برای پرندگان <4000 میلی ‌گرم بر کیلوگرم ، برای ماهی ‌ها ۴/۳ ميلی ‌گرم بر ليتر ، برای دافنیا ۹/۲ میلی ‌گرم بر لیتر و برای زنبور عسل ۱/۰ میلی ‌گرم بر وزن زنبور می باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا