Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
عمومی

سنگ اونیکس چیست و از قدرت محافظت کننده آن چه می دانید؟

سنگ اونیکس (Onyx stone) که به عنوان یک سنگ قیمتی سیاه و سفید معروف است ، از دوران باستان تا حال حاضر در جواهرات و به عنوان سنگ محافظ استفاده می شده است. این سنگ  قبلاً بسیار ارزشمند بوده است اما امروزه یک سنگ قیمتی می باشد که برای هر بودجه ای مناسب است.

این سنگ زیبا چیزی فراتر از یک سنگ سیاه است. این سنگ در انواع رنگ های نواری وجود دارد و می تواند در طرح های جواهرات زیبا حک شود. جواهرات سنگ اونیکس با درخشش صاف و براق و شیکی که از خود نشان می دهند می توانند بخشی از هر مجموعه جواهرات باشند و با افزایش محبوبیت  این جواهرات سیاه ، این سنگ محبوبیت بسیار زیادی بدست آورده است !

اگر به فکر خرید یک تکه  سنگ اونیکس برای خود هستید ، در اینجا همه چیزهایی را که باید در مورد این سنگ زیبا بدانید آمده است پس در ادامه مقاله در نشریه جهان شیمی فیزیک همراه ما باشید.

سنگ اونیکس چیست؟

این سنگ از نوع کلسدون لایه ای است و شباهت زیادی  به سنگ عقیق دارد . در واقع ، تفاوت بین این سنگ  و سنگ عقیق فقط در تشکیل نوارهای آنها است. تشکیل این نوارها در سنگ اونیکس به صورت نوارهای منحنی است ، اما در لایه های  سنگ عقیق به موازات یکدیگر قرار دارند.

اکثر مردم فکر می کنند که این سنگ فقط در رنگ سیاه کامل وجود دارد ، اما در واقع رنگ های مختلفی دارد. محبوب ترین نوع این سنگ ، سیاه رنگ با نوارها سفید است. حکاکی های  این نوع از سنگ ها به دلیل لایه های زیبایی که دارند ، می توانند رنگ ها را دستکاری کنند و نقش برجسته های زیبایی را ایجاد کنند. سنگ اونیکس معمولاً در بسیاری از مناطق جهان از جمله در مناطقی از آمریکای جنوبی ، هند ، اندونزی ، چین و استرالیا یافت می شود.

قیمت خرید و فروش سنگ اونیکس

قیمت سنگ اونیکس سیاه اصل و قیمت سنگ اونیکس سفید با یک دیگر متفاوت است. قطعا قیمت سنگ اونیکس اصل بالا است و شما برای خرید آن باید فاکتورهای مختلفی را در نظر بگیرید.

سنگ اونیکس چیست و از قدرت محافظ آن چه می دانید؟

تشخیص سنگ اونیکس اصل

هنگام خرید این سنگ چه به صورت آنلاین و چه در یک فروشگاه به صورت حضوری ارزیابی ارزش آن با در نظر گرفتن عوامل زیر به شما کمک خواهد کرد.

رنگ سنگ اونیکس

همانطور که در بالا ذکر شد ، این سنگ به طور معمول در رنگ های متناوب دیده می شود. سنگ اونیکس سیاه مشهورترین نوع از این سنگ و همچنین رایج ترین سنگ قیمتی سیاه رنگ است اما برای بدست آوردن این رنگ تقریبا همیشه رنگ می شود.

غیر از رنگ سیاه و سفید ، برخی دیگر از انواع  رنگ های محبوب اونیکس ، سنگ ساردی است که دارای یک لایه پایه قهوه ای و یک لایه فوقانی روشن تر و سنگ قرنیه ای است که دارای یک لایه پایه قرمز است.

ارزیابی شفافیت سنگ اونیکس

به طور کلی سنگ های قیمتی اونیکس ناخالصی کمی دارند و هیچ نقصی در آنها دیده نمی شود. این سنگ ها اغلب وضوح  بسیار بالایی دارند و دارای یک براقیت کسل کننده ای هستند. هنگام خرید سنگ اونیکس، به دنبال یک سنگ سطح صاف و بدون ترک  باشید.

تصمیم گیری در مورد برش سنگ اونیکس

این سنگ زیبا اغلب به کابوچونهای براق صاف برش داده می شود یا برای به حداکثر رساندن جلای آن  به صورت وجهه ای  بریده می شود. این سنگ ها را می توان به هر شکلی مانند گرد ، بیضی ، گلابی ، ، مربع ، سه زبانه ای یا مارکی برش داد.

کاربرد سنگ اونیکس

جواهرات اونیکس بسیار زیبا و شیک هستند. سنگ های قیمتی سیاه همیشه چشم نواز هستند زیرا یک انتخاب معمول نیستند ، بنابراین این سنگ یک روش عالی برای برجسته سازی خود در میان جمعیتی با جواهرات گوناگون است. یک جفت گوشواره ظریف از سنگ اونیکس ، یا یک آویز یا انگشتر کوچک از این سنگ یک جواهر برای استفاده هر روز است. سنگ مشکی به دلیل رنگ خنثی آن با هر لباسی زیبا خواهد بود.

برخی از زوج های غیر متعارف که چیز متفاوتی می خواهند حلقه های نامزدی سیاه رنگ را انتخاب می کنند . انگشترهای سنگ اونیکس برای آنها انتخاب مناسبی است زیرا  هم مقرون به صرفه و هم بسیار زیبا است. این سنگ کاملاً شبیه الماس سیاه است ، هر چند مانند سنگ الماس سیاه کاملاً براق و بادوام نیست.

سنگ اونیکس به دلیل ظاهری مردانه ، مورد علاقه جواهرات مردانه نیز می باشد. این سنگ ها در ساخت  انگشترها و حتی در لوازم جانبی مانند دکمه های سر دست  برای آقایان عالی می باشند.

سنگ اونیکس چیست و از قدرت محافظ آن چه می دانید؟

تیمارهای سنگ اونیکس

تقریباً تمام سنگ های سیاه رنگ موجود در بازار رنگ آمیزی شده اند تا رنگ آنها اشباع و یکنواخت شود. این یک استاندارد صنعتی است و غیر معمول نیست. با این حال فروشنده باید به شما اطلاع دهد که چنین تیماری بر روی سنگ قیمتی اونیکس انجام شده است. عملیات حرارتی نیز معمولاً روی این سنگ انجام می شود.

خصوصیات متافیزیکی سنگ اونیکس

اعتقاد بر این است که اونیکس سنگی برای ذهن است. تصور می شود که به بهبود حافظه ، کاهش استرس و ایجاد تعادل در ذهن کمک می کند.همچنین به عنوان سنگی برای اختلالات عصبی ارزش گذاری شده است. این سنگ بدبینی را از شما دور می کند و شما را از روابط ناخوشایند دور نگه می دارد.

بسیاری از مردم معتقدند که این سنگ سیاه غم و اندوه را درمان می کند و به شما کمک می کند تا با جدایی و مرگ کنار بیایید. از نظر تاریخی ، اعتقاد بر این بود که سنگ اونیکس می تواند بیماری های پوستی و زخم ها را نیز بهبود ببخشد. این سنگ به عنوان یک سنگ محافظ شناخته شده است و در طلسم های محافظ نیز مورد استفاده قرار گرفته است. تصور بر این بود که  با استفاده از سنگ اونیکس شهوت فرد کاهش می یابد و به فرد تسلط بیشتری بر احساسات خود خواهد داشت.

بهتر است بدانید:

همچنین اعتقاد بر این بود که این سنگ به شما نیرو می دهد و انرژی های مرکزی را ایجاد می کند و شما را با قدرت بالاتر هماهنگ می کند. پارسیان و هندی ها معتقد بودند که پوشیدن سنگ اونیکس از آنها در برابر شر محافظت می کند. گفته می شود که مردم در خاورمیانه از این سنگ به عنوان “سنگ نگرانی” استفاده می کردند، این سنگ به آنها کمک می کرد که بر احساسات متناقض و آزار دهنده خود غلبه کنند.

برخی از افراد از سنگ اونیکس برای کاهش خواسته های عشق ورزی و خلاص شدن از شر عادت های بد استفاده می کنند. همچنین گفته می شود که این سنگ به شما کمک می کند تا سرنوشت خود را در دست بگیرید و از شما در برابر انرژی های منفی محافظت می کند.

اعتقاد بر این است که سنگ اونیکس باعث افزایش استقامت جسمی و تقویت کلیه ها ، قلب ، چشم ها و اعصاب می شود. این سنگ همچنین به عنوان به زایمان راحت تر نیز کمک می کند. برخی از افرادی که تحت درمان اعتیاد به مواد مخدر یا الکل قرار دارند ، برای داشتن قدرت ذهنی و خود کنترلی جسمی ، می توانند از این سنگ استفاده کنند.

قدرت های سنگ اونیکس

اونیکس یک سنگ عالی برای خلاص شدن از تمام افکار منفی می باشد. این سنگ به شما کمک می کند تا بتوانید جنبه های  دیگری از دنیا را ببیند. همچنین به شما کمک می کند تا به همه اهداف خود برسید و وظایف خود را انجام دهید.  این سنگ  احساس خوشبختی را در شما به وجود می آورد و شما را از درد های عاطفی رها می کند. این سنگ خرد را به شما القا می کند که برای تصمیم گیری بهتر به شدت به آن نیاز دارید.

سنگ اونیکس چیست و از قدرت محافظ آن چه می دانید؟

قدرت های فیزیکی درمانی

گفته می شود که این سنگ سیاه رنگ برای بهبود وضعیت کلیه ها ، چشم ها و موها بسیار مفید است. همچنین گفته می شود که  باعث  کاهش درد زایمان در یک زن باردار می شود. قدرت درمانی سنگ اونیکس برای کسانی که از بیماری های مغز استخوان و همچنین از اختلالات بافت نرم رنج می برند بسیار مفید است. همچنین می تواند به درمان بیماری صرع  کمک کند.

سنگ اونیکس سیاه می تواند عملکرد اعصاب را بهبود بخشد و اندام های حسی ، به ویژه اعضای مرتبط با گوش را تقویت کند. اعتقاد بر این است که این سنگ می تواند شنوایی را  بهبود ببخشد و می تواند در درمان بیماری ها یا مشکلات گوش داخلی کمک کند. این سنگ همچنین می تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و به شما کمک کند تا پس از بیماری سریع تر بهبودی یابید.

قدرت های درمانی عاطفی

سنگ اونیکس سیاه نه تنها می تواند از نظر جسمی شما را درمان کند. همچنین می تواند به سلامت روحی و عاطفی  شما نیز کمک کند. قدرت درمانی این سنگ به شما کمک می کند تا از احساس غم ، اندوه یا افسردگی رها شوید. این سنگ  به شما یک درمان عاطفی می بخشد و احساس امید و مثبت بودن را به شما القا می کند. اونیکس شما را با انرژی اعتماد به نفس پر خواهد کرد و توانایی شما در مواجهه با مردم ، صحبت در مقابل جمعیت و بیان قانع کننده احساسات را بهبود می بخشد.

سنگ اونیکس سیاه انرژی های آرام و خالصی را برای شما به ارمغان می آورد. این سنگ نگرانی های شما را تسکین می دهد و ترس شما را برطرف می کند و تنش های شما را کاهش می دهد.

استفاده از سنگ اونیکس به عنوان محافظ

اونیکس یک سنگ محکم و محافظ است که در صورت مواجهه با دشمنان در هر نوع درگیری به شما کمک خواهد کرد. اونیکس به عنوان یک سنگ محافظ عمل می کند که می تواند هرگونه تهدید یا انرژی منفی را که متوجه شما است منحرف کند. همچنین به شما نشان می دهد که چگونه می توانید بر سرنوشت خود مسلط شوید .

سنگ اونیکس و ارتباط آن با ثروت

معروف است که این سنگ می تواند انرژی های خوش شانسی ، فراوانی و رفاه را برای صاحب خود جذب کند و در زمان های چالش برانگیز مالی از شما پشتیبانی می کند و به شما امکان می دهد تمرکز زیادی برای تصمیم گیری های خوب داشته باشید.

در مواقعی که نیاز به پس انداز دارید ، این سنگ می تواند به شما کمک کند تصویر بزرگتری را ببینید و به روند کار خود اعتماد کنید. اونیکس انرژی شما را در زمان های آزمایش متمرکز می کند و به شما کمک می کند استرس جسمی و روحی را کنار بگذارید و به شما کمک می کند تا تجربیات منفی را به چیز مثبت تبدیل کنید.

سنگ اونیکس چیست و از قدرت محافظ آن چه می دانید؟

اونیکس و ارتباط با عشق و روابط

این سنگ یک سنگ قیمتی زیبا و آرامبخش است که سرشار از انرژی های عشق ، علاقه و دوستی است. همچنین مشخص شده است که باعث افزایش احساسات شما می شود! این سنگ به شما کمک می کند انگیزه های جنسی خود را کنترل و مدیریت کنید.

اونیکس به شما کمک می کند تا تعادل سالمی در زندگی خود برقرار کنید که باعث می شود شما و همسرتان احساس کمبود نداشته باشید. این سنگ روابط هماهنگ را تقویت می کند و وسوسه ها ، آشفتگی ها و اختلافات را از شما دور می کند.

این سنگ باعث می شود شما به سرنوشت و سرزندگی و همه چیزهای عاشقانه و زیبا باور داشته باشید. این سنگ رابطه شما را با عاشقانه های قدیمی القا خواهد کرد.

 اونیکس و ارتباط آن با چاکراها

این سنگ می تواند تعدادی از چاکراها را باز کرده و جریان انرژی های مثبت بهتری را برای شما فراهم کند. وقتی جریان سالم انرژی وجود داشته باشد ، احساس سبکی ، نشاط و سرزندگی خواهید داشت. در حالی که برخی از سنگ ها بیشتر قادر به تأثیر مثبت بر روی چاکراها هستند اونیکس برای بهبود و تعادل یکباره همه چاکراها مفید است.

مراقبت و نگهداری از سنگ اونیکس

اونیکس یک سنگ نسبتاً سخت است و دارای درجه ۷ در مقیاس موهس می باشد . ۷ عدد مهمی در مقیاس موهس است زیرا درجه سختی کوارتز است که معمولاً در گرد و غبار یافت می شود. هر سنگ قیمتی با درجه زیر ۷ به راحتی حتی توسط گرد و غبار نیز خراشیده می شود. این سنگ به دلیل ترکیباتی که دارد سنگ کاملاً سختی است اما در صورت وارد آمدن ضربه سخت می تواند ترک بخورد یا شکسته شود.

برای تمیز کردن آن از صابون و آب گرم با یک برس نرم استفاده کنید. پس از شستشو ، اطمینان حاصل کنید که صابون شسته شده و سنگ کاملا خشک شده است. استفاده از پاک کننده های اولتراسونیک توصیه نمی شود زیرا این مواد می توانند به این سنگ قیمتی آسیب برسانند. برای نگهداری این سنگ  را در یک پارچه نخی یا مخملی بپیچید ، تا از خراشیده شدن توسط سایر وسایل و سنگ های قیمتی جلوگیری کنید.

سخن آخر

این سنگ تلاش می کند تا به جای اتلاف انرژی ، سطح انرژی شما را بالا نگه دارد، این به شما کمک می کند قدرت ، استقامت و نشاط خود را افزایش دهید تا بتوانید از پس خواسته های جسمی و روحی زندگی  خود برآیید. این سنگ اعتماد به نفس شما را افزایش می دهد و به شما نشان می دهد که چگونه می توانید در مورد هر چیزی که به آن نیاز دارید قاطعانه رفتار کنید.

با راهنمایی این سنگ می توانید شور و عشق را به رابطه خود برگردانید. همچنین  این سنگ می تواند به شما در نگه داشتن احساسات خود در لحظات احساسی کمک کند. اونیکس یک سنگ عالی برای تحریک توانایی های بصری شما است.  همه اینها سنگ اونیکس را به یک سنگ قیمتی شخصی قدرتمند تبدیل می کنند که باید هر زمان و هر جایی با خود حمل کنید!

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا