Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
عمومی

از فواید بی نظیر سنگ درمانی برای سلامتی چه می دانید؟

سنگ درمانی (Stone Therapy) کاربرد درمانی سنگ ها در ترکیب با ماساژ است. انواع سنگ ها (بازالت ، یشم ، سنگ صابون …) با خواص مختلف (آرامش بخش ، احیا کننده …) می توانند به طور مداوم برای کمک به کاهش تنش و اضطراب جسمی ، تسکین درد عضلانی و در نهایت افزایش روحیه در سنگ درمانی استفاده شوند.

از آنجا که استرس مداوم می تواند منجر به مسائل جدی در خصوص سلامتی شود ، می توان از  انرژی سنگ ها و خواص آنها به عنوان یک اقدام پیشگیرانه استفاده کرد. در ادامه مقاله در نشریه جهان شیمی فیزیک توضیحات بیشتری در این رابطه ارائه می گردد لطفا همراه ما باشید.

تاریخچه سنگ درمانی

درمان توسط سنگ داغ بیش از ۵۰۰۰ سال پیش آغاز شده است. در اینجا چند نمونه از چگونگی استفاده از سنگ درمانی توسط فرهنگ های مختلف آورده شده است. این ماده در داروهای آیورودا در هند با سنگ هایی که در آب یا روی ذغال داغ گرم می شدند برای تسکین درد و برطرف کردن  ناراحتی عضلات استفاده می شد.

بومیان آمریکا از سنگ هایی که توسط نور خورشید گرم می شدند (هلیوتراپی) برای تسکین درد ، به ویژه گرفتگی عضلات در دوران قاعدگی استفاده می کردند. آنها همچنین از این سنگ ها برای گرم كردن لژهای سنا استفاده می كردند و معتقد بودند كه این کار می تواند بدن را از بیماری ها  تصفیه و پاك كند. در هاوایی سنگ های گدازه پیچیده شده در برگ درختان را برای بهبود و محافظت از بدن استفاده می کردند. استفاده درمانی از سنگ ها سالهاست که در سراسر جهان به عنوان راه درمان استفاده می شود.

ریشه  مدرن سنگ درمانی ، ریشه در عملی دارد که در سال ۱۹۹۳ توسط مری نلسون از آریزونا آغاز شد . از آن زمان تا اکنون، سنگ درمانی  کاملاً مشهور شده است و به عنوان یک درمان جامع مورد توجه قرار می گیرد که باعث آرامش ، شادابی و احیای جسم ، روان و روح می شود.

از فواید بی نظیر سنگ درمانی برای سلامتی چه می دانید؟
از فواید بی نظیر سنگ درمانی برای سلامتی چه می دانید؟

ماساژ سنگ داغ چیست؟

در ماساژ سنگ داغ از سنگ های گرم یا سرد برای ایجاد آرامش و مبارزه با درد استفاده می شود. تکنیک های استفاده از آن به چین باستان و اقیانوس آرام جنوبی از جمله جزایر هاوایی برمی گردد. جای تعجب نیست که رایج ترین نوع سنگی که امروزه توسط ماساژ درمانی ها استفاده می شود سنگ های آتشفشانی بازالت ، صاف و مسطح هستند که گرما را حفظ می کنند و تصور می شود که انرژی های درمانی را از اعماق زمین هدایت می کنند. سنگ ها باید صاف باشند ، بنابراین می توان آنها را کاملاً صاف و صیقلی کرد تا بتوانند به صورت ایمن روی بدن بنشینند. سنگ متخلخل می تواند باکتری را در خود جای دهد و تمیز نگه داشتن آن بسیار دشوار است.

نکاتی برای ترکیب سنگ های داغ در سنگ درمانی

سنگ درمانی داغ یک عمل باستانی است که ریشه در اعماق آیورودای هند دارد. برخی از درمانگران از سنگ های قیمتی که به طور سنتی با هر یک از هفت چاکرا مرتبط هستند استفاده می کنند . برای هر چاکرا چندین سنگ قیمتی وجود دارد ، اما متداول ترین آنها عبارتند از:

  • سنگ گارنت مخصوص چاکرای قرمز واقع در پایه ستون فقرات ، که به بدن نشاط می بخشد.
  • سنگ کارنلیان برای چاکرای نارنجی واقع در ناف است و مرتبط با زاد و ولد ، رابطه جنسی و خلاقیت می باشد.
  • سنگ توپاز و سنگ سیترین برای چاکرای زرد واقع در شبکه خورشیدی ، که باعث احیای سیستم عصبی می شوند.
  • سنگ کوارتز یا سنگ یشم گل رز برای چاکرای صورتی و سبز واقع در مرکز قفسه سینه ، که به عشق و ارادت متصل است.
  • سنگ آکوامارین برای چاکرای آبی روشن که در گلو واقع شده و با گفتار و ارتباط دارد.
  • سنگ لاجورد برای چاکرای آبی واقع در مرکز پیشانی ،که چشم سوم است و مغز و سیستم عصبی را زنده می کند.
  • سنگ آمتیست برای چاکرای بنفش روشن واقع در تاج سر که مغز را زنده می کند و به معنویت متصل است.

سنگ درمانی چگونه انجام می شود؟

سنگ های داغ از قدرت گرما برای ایجاد آرامش شخص استفاده می کنند. درمانگران ماساژ سنگ هایی را که با حرارت مناسب گرم می شوند ، در قسمت های خاصی از بدن قرار می دهند. گرما باعث افزایش گردش خون و بهبود کیفیت درمان می شود. برای کسی که کمردرد دارد ، سنگ درمانی شامل استفاده از یک ردیف سنگ در امتداد ستون فقرات از پایه گردن تا بالای لگن است. آنها ممکن است از سنگ هایی در قسمت بالا و کف پا نیز برای افزایش جریان انرژی استفاده کنند. قرار دادن این سنگ ها روی پیشانی می تواند سردرد را تسکین دهند.

درمانگران معمولاً سنگ ها را در حمام آب، گرم می کنند. بعضی از آنها از اجاق های کوچک استفاده می کنند که سنگ های بیشتری را در خود جای می دهد. برخی دیگر بخاری های سنگ ماساژ حرفه ای را ترجیح می دهند زیرا این بخاری ها دستگاه کنترل دقیق دما دارند. استفاده از آب و گرمای آهسته ، تضمین می کند که سنگ ها بدون اینکه بیش از حد گرم شوند ، در تمام مدت به درجه حرارت مناسب می رسند.

گرم شدن سنگ ها در مایکروویو می تواند باعث گرم شدن فضای داخلی نسبت به قسمت خارجی و سوختگی شود. با استفاده از بخاری سنگی ، درمانگر شما سنگ ها را تا دمای ۱۱۰ تا ۱۳۰ درجه فارنهایت گرم می کند. این محدوده دمایی ایده آل برای گرم کردن عضلات بدون سوختن پوست است.

از فواید بی نظیر سنگ درمانی برای سلامتی چه می دانید؟
از فواید بی نظیر سنگ درمانی برای سلامتی چه می دانید؟

فواید سنگ درمانی چیست؟

با بدتر شدن اپیدمی مواد افیونی ، افراد در جستجوی گزینه های طبیعی تسکین درد هستند. سنگ درمانی یک درمان جایگزین عاری از عوارض است که به دلیل اثرات سلامتی و توانایی درمان طیف گسترده ای از اختلالات مزمن ، در جامعه پزشکی مورد استقبال گسترده قرار می گیرد. فواید سنگ درمانی عبارتند از:

۱- گردش خون شما را بهبود می بخشد

گردش خون ضعیف باعث تنش عضلانی و خستگی عمومی می شود. یک ماساژ خوب با سنگ گرم یک راه حل عالی برای پاسخ به این مشکلات است. در طول ماساژ ، درمانگر شما سنگ های گرم شده را روی نقاط مهم در بدن قرار می دهد. گرمای سنگ از طریق عضله به داخل بدن نفوذ می کند تا رگ های خونی شما باز شود. وقتی این اتفاق می افتد ، خون برای گردش بهتر در بدن شما آزادانه جریان می یابد. با بهبود گردش خون ، اکسیژن بیشتری به عضلات می رسد و این امر به شما کمک می کند تا دردهای عضلانی شما بهبود پیدا کند .

۲-استرس شما را کاهش می دهد

انرژی خاصی در مورد گرما و ماساژ وجود دارد که به کم رنگ شدن استرس  در شما کمک می کند. فشار سبک ناشی از سنگ های گرم می تواند تسکین دهنده خوبی باشد. درمان سنگ گرم برای شما مانند یک آغوش گرم در یک مکان امن احساس می شود.  سنگ درمانی همچنین می تواند به  درمان مشکلات  افسردگی و اضطراب نیز کمک کند و آنها را از بین ببرد.

۳-خواب شما را بهبود می بخشد

انجام منظم سنگ درمانی تا مدتها پس از آن نیز می تواند برای شما مفید باشد. سنگ درمانی به بهبود خواب  شما بسیار کمک خواهد کرد. احساس درد یا  داشتن افکار مضطرب می تواند خواب  هر شخصی را مختل می کند، دریافت ماساژ منظم با استفاده از سنگ داغ به مرور زمان این مشکلات را به حداقل می رساند.  با افزودن فواید سنگ های گرم به ماساژ ، احساس آرامش ، تنش کمتر و آمادگی برای یک خواب آرام را خواهید داشت.

۴- احساس درد را از بین می برد

یکی از دلایلی که سنگ درمانی را انجام می دهیم تسکین درد گردن یا کمر است. کمر یا گردن درد اغلب به دلیل وضعیت بد بدن منجر به گرفتگی عضلات می شود. وقتی عضلات شما بیش از حد سفت هستند ، گاهی اوقات ماساژ به تنهایی برای شل شدن عضلات شما برای تسکین درد کافی نیست برای این کار لازم است از سنگ درمانی با سنگ داغ  کمک بگیرید.

گرمای هدفمند این سنگ های گرم باعث گرم شدن عضلات شما می شود تا در حین ماساژ بهتر درمان شوند. گاهی اوقات دردی که احساس می کنید در اعماق عضلات و مفاصل به وجود می آیند، گرما کمک می کند تا ماساژور شما کمی عمیق تر در بافت شما کار کند و درد شما را از بین ببرد.

از فواید بی نظیر سنگ درمانی برای سلامتی چه می دانید؟
از فواید بی نظیر سنگ درمانی برای سلامتی چه می دانید؟

۵-انعطاف پذیری را افزایش می دهد

سفتی مفاصل فعالیت های روزمره را برای شما دشوار می کند. سنگ درمانی می تواند به شل شدن بافت های اطراف مفاصل شما کمک کند ، قرار دادن سنگ های گرم روی مفاصل و اطراف آن  باعث شل شدن آن مناطق حتی بدون ماساژ می شود. با سنگ درمانی به صورت منظم ، متوجه خواهید شد که انعطاف پذیری شما با گذشت زمان بهبود می یابد. مفاصل شما آرامش بیشتری خواهند داشت و حرکت شما با اصطکاک و درد کمتری همراه خواهد بود.

۶-در مبارزه با بیماری ها به شما کمک می کند

سنگ درمانی یکی از موثرترین راه ها برای درمان علائم  بیماری های خود ایمنی است . اگر شما و پزشکتان موافق باشید ، درمان با سنگ داغ می تواند به کاهش شرایط دردناک مرتبط با فیبرومیالژیا ، لوپوس ، آرتریت روماتوئید و سایر بیماری های خود ایمنی کمک کند.

۷-مصونیت شما را تقویت می کند

یک مطالعه علمی افزایش لنفوسیت ها را پس از یک جلسه سنگ درمانی به خوبی نشان داده است . لنفوسیت ها به گلبول های سفید کمک می کنند تا با عفونت در بدن مقابله کنند.

۸-اسپاسم عضلانی شما را کاهش می دهد

اگر تا به حال دچار اسپاسم عضلانی شده اید ، می دانید که چقدر دردناک هستند، حتی برخی از اسپاسم های عضلانی می توانند ناتوان کننده باشند و بعضی دیگر می توانند ساعت ها ادامه داشته باشند. با استفاده از سنگ درمانی، می توانید از فواید گرمای سنگ که باعث می شود عضلات شما به طور موثرتری شل شوند بهره ببرید. این روش همچنین به کاهش التهاب عمومی در عضلات دچار اسپاسم کمک می کند.

از فواید بی نظیر سنگ درمانی برای سلامتی چه می دانید؟
از فواید بی نظیر سنگ درمانی برای سلامتی چه می دانید؟

خطرات و عوارض سنگ درمانی

ماساژ با سنگ داغ مزایای زیادی دارد اما گاهی اوقات ، ممکن است برخی از عوارض جانبی را برای بیماران ایجاد کند و برای همه این درمان مناسب نباشد. برخی از عوارض جانبی احتمالی ماساژ درمانی با سنگ داغ در زیر آورده شده است:

خراش و بریدگی پوست:  هر فردی که آسیب جدی دیده یا دچار بریدگی و خراش پوستی شده است ، تا زمانی که  این مشکلات به صورت کامل برطرف نشود ، نباید از این روش درمانی استفاده کند. با وجود چنین مشکلاتی ، ماساژ درمانی با سنگ داغ ، یا حتی هر ماساژ درمانی دیگری ، می تواند این مشکلات را تشدید کند.

عفونت یا بیماری های خاص : هر کسی که تب ، سرماخوردگی یا آنفولانزا دارد نباید تا زمانی که بهبود پیدا کند از این روش درمانی استفاده کند.

بیماری قلبی: ماساژ درمانی با سنگ داغ برای کسانی که از بیماری جدی قلبی رنج می برد قابل استفاده نیست.

بعد از مصرف مواد مخدر یا الکل: بدن انسان پس از مصرف دارو یا الکل وضعیت طبیعی خود را از دست می دهد و در چنین شرایطی ماساژ درمانی با سنگ داغ به خوبی کار نمی کند و حتی می تواند خطرناک باشد .

بارداری: گرمای حاصل از ماساژ درمانی با سنگ داغ می تواند برای زنان باردار مضر باشد.

چه کسی نباید سنگ درمانی انجام دهد؟

سنگ درمانی داغ که توسط ماساژ انجام می شود در اکثر شرایط ایمن است اما هنوز هم عوامل خطر وجود دارد. در صورت داشتن علايم بیماری های ، از جمله دیابت ، اختلالات خونریزی یا لخته شدن ، پوکی استخوان ، شکستگی استخوان ، عفونت ، زخم باز یا بثورات روی پوست ، باید قبل از انجام ماساژ سنگ گرم با پزشکان خود مشورت کنند. زنان باردار یا کسانی که در شش هفته گذشته تحت عمل جراحی قرار گرفته اند فقط با تأیید پزشک باید سنگ درمانی را انجام دهند.

سخن آخر

سنگ درمانی یا ماساژ با سنگ داغ یک درمان ثابت شده است ، این روش یک صنعت میلیارد دلاری است زیرا بسیار موثر واقع شده است و کارایی خود را در درمان و بهبودی نشان داده است. همانطور که بیشتر مردم جهان به دنبال یک رویکرد جامع برای درمان استرس و درد مزمن هستند ، فرصت های شغلی زیادی برای رواج این روش وجود دارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا