Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
عمومی

سنگ تولد ماه فروردین چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

سنگ تولد ماه فروردین (April Birthstone) در تقویم سنگ تولد الماس است. الماس همیشه از زمان های بسیار قدیم یکی از گرانبها ترین سنگ های قیمتی بوده است ، الماس با رنگ شفاف یا سفید نماد عشق و قدرت ابدی است! سنگ متولدین فروردین که با سلطنت ، قدرت و زیبایی همراه است ، با درخشندگی و شفافیت ماندگار خود وضوح تعادل احساسی را برای متولدین فروردین فراهم می کند.

از دیگر ویژگی های این سنگ تولد ماه فروردین توانایی تقسیم نور سفید به ۷ رنگ ، رنگین کمان است که پراش نامیده می شود و این همان چیزی است که به الماس درخشش می بخشد چرا که آن یک گوهر بسیار لذت بخش است.

الماس بهترین دوستِ دختر است ، بنابراین زنانی که در ماه فروردین به دنیا می آیند باید خوشحال شوند که این سنگ قیمتی سنگ تولد آنها است. الماس از سنگ های قیمتی ارزشمند و بسیار زیبایی است که هرگز از مد نمی افتند . اگر در ماه فروردین به دنیا آمده اید ، سنگ مادر خود را با افتخار بپوشید. الماس در واقع سنگ اقبال متولدین فروردین است. برای کسب اطلاعات بیشتر در این رابطه در ادامه مقاله با ما در نشریه جهان شیمی فیزیک همراه باشید.

سنگ های جایگزین متولدین فروردین ماه

الماس که از همه سنگ های قیمتی سخت تر است ، می تواند به افزایش قدرت درونی و استقامت شما کمک کند. این سنگ قیمتی در اعماق زمین و در جایی که کربن در معرض دمای بالاتر از ۱۴۴۸ درجه سانتی گراد و فشار بیش از ۶۵۰۰۰ برابر بیشتر از سطح زمین قرار دارد ، تشکیل می شود.

تحت چنین فشرده سازی و گرمای شدیدی کربن پس از گذشت بیلیون سال به یک جواهر درخشان و فوق العاده سخت تبدیل می شود ، که برای ما انسانها بسیار ارزشمند است.

در بیشتر تقویم های سنگ تولد ، الماس را به عنوان تنها سنگ متولدین ماه فروردین ذکر می کنند. با این حال ، در سنت های باستانی، اوپال و یاقوت کبود را به عنوان سنگ استاندارد متولدین فروردین ذکر می کردند و در فرهنگ های خاصی مورد استفاده قرار می گرفتند. در همین حال ، تقویم های مدرن ۲ سنگ قیمتی دیگر را به عنوان جایگزینی برای الماس ذکر کرده اند – توپاز سفید و کوارتز، این به خاطر شباهت هایی است که به لطف رنگ های شفاف و چشم نواز با الماس دارند.

سنگ تولد ماه فروردین چیست و چه ویژگی هایی دارد؟
سنگ تولد ماه فروردین چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

معنای معنوی سنگ متولدین فروردین

مدت هاست که الماس با عشق ، وفاداری ، روابط ، تعهدات و پیوندها مرتبط است ، بنابراین بیشتر به عنوان هدیه نهایی برای عزیزان به عنوان جواهرات یا حلقه های نامزدی مورد استفاده قرار می گیرد. اعتقاد بر این است که موجب سلامتی ، خوشبختی ، فراوانی و ثروت می شود.

سختی الماس همچنین نشان دهنده قدرت و شجاعت است که به پیروزی حلقه کمک می کند. به لطف زیبایی آنها ، از سنگ متولدین فروردین همچنین به عنوان نمادی برای عشق ابدی استفاده شد. در همین حال ، کتب مقدس هندو از سنگ های متولدین ماه فروردین به عنوان “سنگی بی رنگ” یاد می کردند و معتقدند که این سنگ نمایانگر پاکی ، برائت ، وفاداری ، صداقت و ایمان است که به پوشنده آن صلح و رابطه تحقق بخشیده است.

خصوصیات درمانی سنگ متولد فروردین

مدت ها اعتقاد بر این بود که این الماس، قدرت جسمی ،عاطفی و روانی دارد. اعتقاد بر این است که  این سنگ یک تصفیه کننده ی انرژی است و همچنین انرژی را برای انتقال قدرت ، استقامت و انرژی کافی به فرد استفاده می کند. همچنین اعتقاد بر این است که الماس بدن را تصفیه و سم زدایی می کند.

این سنگ در درمان آلرژی و شرایط مزمن ، متعادل سازی متابولیسم ، ایجاد قدرت و حتی ادعا می شود که به کاهش سرگیجه ، سرگیجه و گلوکوم و مشکلات بینایی کمک می کند. گفته می شود که الماس با غده هیپوفیز و مغز ارتباط  دارد. از قرون وسطی  برای درمان هر گونه مشکل مغز و هیپوفیز استفاده می شود و اعتقاد بر این است که سموم مضر را از بدن خارج می کند. این باعث می شود که تعادل ، هدف و وضوح اندیشه فردی افزایش یابد.

معنی سنگ تولد ماه فروردین چیست؟

حلقه های نامزدی اغلب با الماس های درخشان طراحی می شوند. به همین دلیل ، الماس به نمادی از عشق ، تعهد و ازدواج تبدیل شده است .دوام و سختی آن همچنین به الماس کمک کرده است تا نمادی از قدرت و عاشقانه مداوم باشد. تردیدی نیست که داشتن سنگ الماس به عنوان سنگ مادر باعث می شود که در زندگی خود احساس قدرت و تعهد بیشتری نسبت به عزیزان خود داشته باشید!

سرخپوستان باستان معتقد بودند كه الماس هنگام برخورد صاعقه با زمين بوجود آمده است. مردم این فرهنگ همچنین معتقد بودند که کریشنا به همسر خود یک الماس هدیه داده تا بتواند زیبایی او را در بازتابش ببیند .

الماس در اساطیر رومی و یونان نیز یافت می شود. یونانیان باستان و رومی ها تصور می کردند که الماس، اشک هایی است که خدایان آنها گریه می کنند یا قطعه ای از ستاره های در حال سقوط است که بر روی زمین خرد شده اند. افلاطون ، فیلسوف مشهور جهان یونانی معتقد بود که الماس موجودی زنده با روح آسمانی است.

افسانه دیگر یونان شامل کرونوس ، خدای زمان بود. یونانیان باستان معتقد بودند که کرونوس شخصی به نام آداماس را به یک الماس تبدیل می کند. پس از تحول ، آداماس دارای قدرت توقف ناپذیر ، خوش شانسی و ایمنی در برابر سم بود. واضح است که مردم گذشته بسیار به الماس فکر می کردند ، به همین دلیل آنها بخش بسیار مهمی از افسانه ها بودند.

سنگ تولد ماه فروردین چیست و چه ویژگی هایی دارد؟
سنگ تولد ماه فروردین چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

الماس های معروف تاریخ

الماس ها فقط سنگ های قیمتی زیبا نیستند ، آنها قطعات مهم تاریخ نیز هستند. الماس امید ، که در اصل ۱۱۲ قیراط بود، یکی از شناخته شده ترین الماس ها در تاریخ است. این الماس قبل از دزدیدن آن در طول انقلاب فرانسه به لویی چهاردهم فروخته شد. سالها بعد دوباره ظاهر شد ، اما اکنون در موسسه اسمیتسونیان در واشنگتن به نمایش گذاشته شده است

یک الماس معروف دیگر در سال ۱۹۶۶ استخراج شد و سرانجام به ریچارد برتون ، بازیگر مشهور هالیوود فروخته شد. وی قبل از اینکه آن را به نامزدش الیزابت تیلور بدهد ، با کارتیه کار کرد تا سنگ تقریبا ۷۰ قیراطی را به گردن بند تبدیل کند.

الماس کوه نور در سال ۱۸۵۰ به ملکه ویکتوریا اعطا شد. این الماس ۱۸۶ قیراط در چندین تاج مختلف در پادشاهی انگلیس استفاده شد ، اما اکنون در برج لندن نگهداری می شود. هزاران سال است که الماس توسط رهبران جهان ، پادشاهان و افراد برجسته دیگر مورد ستایش قرار گرفته است. اینها تنها چند مورد از الماس هایی است که تاریخ ساز شده اند!

افراد مشهوری که در ماه فروردین متولد شده اند

اگر تولد خود را در ماه فروردین جشن بگیرید با افراد زیادی شریک خواهید بود. برخی از مشاهیر که سنگ تولد الماس را به اشتراک می گذارند عبارتند از:

  • جسیکا آلبا
  • جیمی چونگ
  • رابرت داونی جونیور
  • آمریکا فررا
  • جنیفر گارنر
  • مندی مور
  • کریستن استوارت
  • اما واتسون
  • فارل ویلیامز
  • رابین رایت

هرکسی که در ماه فروردین به دنیا بیاید خوش شانس است چون بخشی از چنین گروه با استعدادی است!

سنگ تولد ماه فروردین چیست و چه ویژگی هایی دارد؟
سنگ تولد ماه فروردین چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

چگونگی انتخاب سنگ الماس واقعی

الماس ها گران هستند، بنابراین مهم است که در هنگام خرید به بهترین سنگ  دسترسی پیدا کنید. چهار عامل را باید در هنگام خرید برای الماس درنظربگیریم.

  • برش (Cut )
  • رنگ (Color)
  • وضوح (Clarity)
  • قیراط (Carat)

این چهار عامل به عنوان چهار C شناخته می شوند و از آن ها برای ارزیابی کیفیت یک الماس استفاده می شود.

برش:

بسیاری از مردم معتقدند که برش الماس آن را شکل می دهند ، اما اینطور نیست. این برش به تقارن ، تناسبات و تعامل الماس با نور اشاره دارد . الماس با بالاترین کیفیت برای ایجاد درخشش تراشیده می شود.

رنگ:

درجه رنگ الماس معمولاً بر اساس عدم وجود رنگ است. الماس های کامل شفاف و بی رنگ هستند ، اما الماس هایی که مقیاس رنگی کمتری دارند ، ممکن است نشانه هایی از زرد یا قهوه ای داشته باشند. وجود رنگ می تواند در قیمت الماس تأثیر بسزایی داشته باشد ، بنابراین هنگام بررسی هر یک از سنگ های قیمتی به این فاکتور توجه زیادی داشته باشید.

وضوح:

درجه شفافیت الماس بر اساس وجود نقص داخلی و نقص خارجی یا لکه ارزیابی می شود. گرانترین الماس ها بی عیب و نقص هستند ، به این معنی که هیچ نقص داخلی و خارجی ندارند. با این حال اینها فوق العاده نادر هستند.

الماس هایی که از نظر وضوح پایین ترهستند دارای نقص هستند ، اما بیشتر آنها با چشم غیر مسلح قابل مشاهده نیستند. اگر یک الماس با درجه شفافیت بسیار پایین را انتخاب کنید ، دارای اجسام و لکه های قابل مشاهده است که بر زیبایی و قیمت آن تأثیر می گذارد.

قیراط:

قیراط وزن الماس است. الماس های بزرگتر به طور معمول گرانتر از الماس های کوچکتر هستند ، بنابراین هرچه عیار بزرگتر باشد ، قیمت آن نیز بیشتراست. به عنوان مثال ، یک الماس ۱ عیار سنگین تر و گرانتر از الماس ۰.۵۰ قیراط است.

بهتر است بفهمید کدام یک از این چهار عامل برای شما مهمترین است . به عنوان مثال ، اگر یک الماس بزرگتر را انتخاب می کنید وزن قیراط را نسبت به رنگ ، وضوح و برش در اولویت قرار دهید. این به بدان معنی است که یک الماس با وزن قیراط بالاتر را انتخاب کنید که کمی از نظر رنگ ، وضوح و مقیاس برش بی کیفیت تر باشد بنابراین می توانید بدون هزینه زیاد الماس رویاهای خود را بدست آورید. درک این چهار عامل می تواند ارزیابی یک الماس را آسان تر کرده و سنگ قیمتی مناسبی را برای شما فراهم کند.

سنگ تولد ماه فروردین چیست و چه ویژگی هایی دارد؟
سنگ تولد ماه فروردین چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

چگونه الماس خود را پاکسازی کنیم؟

برای الماس ، بهترین راه پاکسازی استفاده از مواد شوینده ملایم یا محلول تمیز کننده تجاری ، برس نرم ، آب گرم و پارچه های بدون پرز است. از ساینده تجاری جدا اجتناب کنید. همیشه آن را با حوله نرم خشک کنید و هرگز نگذارید در هوا خشک شود زیرا روی آن لکه ایجاد می کند. علاوه بر این ، شما می توانید الماس را با تمیز کننده جواهرات تجاری تمیز کنید.

برای تمیز کردن این سنگ قیمتی هرگز از تمیز کننده های اولتراسونیک یا پاک کننده بخار استفاده نکنید. اگرچه الماس از ثبات بالایی برخوردار است ، اما ارتعاشات فراصوت و دمای بالا می تواند باعث تغییر و شکستگی سنگ قیمتی شود.هر چند ماه یکبار می توانید الماس خود را برای تمیز کردن و اطمینان از سالم بودن به یک جواهرفروشی ببرید.

سخن آخر

این سنگ قیمتی که بیشتر برای افراد متولد فروردین مناسب است ، با چندین فضیلت مانند عشق ابدی ، قدرت ، شجاعت و ثروت همراه است.

الماس دارای مقادیر بی پایان انرژی است و سطح انرژی هر کسی را که آن را استفاده می کند، افزایش می دهد. اگرچه این امر هم برای انرژی های مثبت و هم برای انرژی های منفی اعمال می شود. این سنگ توانایی مسدود کردن ، پاکسازی و سم زدایی از استرس ناشی از اشعه تلفن همراه را دارد. همچنین می تواند متابولیسم بدن را تثبیت کند. در سطح جسمی ، برای مغز و چشم  نیز مفید شناخته شده است.

جای تعجب نیست که الماس نمادی از عشق ابدی است و تصور بر این است که به فرد استفاده کننده جرات و اعتماد به نفس می دهد. این سنگ همچنین نمادی از پاکی ، بی گناهی و ابدیت است. زیبایی و درخشش آن بی نظیر است. این گواهی است که زیبایی در سادگی وجود دارد! الماس همچنین به عنوان تقویت کننده انرژی کار می کند. سنگی است که تصور می شود هرگز به شارژ مجدد احتیاج ندارد.

بهتر است بدانید:

الماس قدرت و استقامت را برای تمام انرژی هایی که شما را احاطه کرده اند به ارمغان می آورد و همچنین باعث افزایش قدرت کریستال های دیگر می شود. از نظر معنوی ، الماس توانایی ایجاد و جذب انرژی های مثبت را دارد. این ماده برای تقویت و بهبود کیفیت زندگی شما با انرژی های مثبت سایر سنگ ها تعامل دارد. این سنگ گرانبها ترین سنگ قیمتی امروز جهان است. بسته به برش ، رنگ ، وضوح و عیار آن ، قیمت الماس می تواند از چند هزار دلار تا یک میلیون دلار باشد!

افراد متولد فروردین از داشتن سنگی که گرانبهاترین سنگ جواهر دنیاست خوشبخت هستند. این بدان معنی است که شما به واسطه ویژگی های محافظ و استرلینگ آن ، به زندگی سالم و سعادتمندی خواهید رسید.

الماس که به عنوان “پادشاه سنگ های تولد” شناخته می شود ، سالها مورد علاقه افراد مشهور ، سلطنتی ، نخبگان و بازرگانان وثروتمندان بوده است و ظرافت آن همراه با این واقعیت که می تواند برای مدت زمان طولانی ادامه یابد ، آن را به یکی از گرانبها ترین سنگهای قیمتی که می توانید خریداری کنید تبدیل می کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا