Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
عمومی

آشنایی با سنگ های قیمتی جهان و خواص درمانی آنها

سنگ های قیمتی به زیباترین و با ارزش ترین انواع سنگ های روی زمین گفته می شود. بلورهای معدنی طبیعی مانند کریستال ، یاقوت ، یاقوت کبود ، زمرد و غیره  در همه جهان وجود دارد. همچنین سنگدانه های تک معدنی طبیعی مانند عقیق و چند ماده آلی مانند مروارید و مرجان نیز وجود دارد که به معنای وسیع تری به سنگ های قیمتی تعلق دارند.

همچنین می توانیم سنگ های قیمتی را بر اساس نادر بودن آنها طبقه بندی کنیم. از میان انواع سنگ های قیمتی ، الماس ، یاقوت ، یاقوت کبود و زمرد به عنوان چهار سنگ  بسیار گرانبها و نادر در نظر گرفته می شود. در حالی که سنگ های قیمتی دیگر مانند آکوامارین ها و تورمالین ها به لطف رنگ ها و معانی فوق العاده آنها در بین جمع کنندگان سنگ های قیمتی محبوب خاصی دارند.

در اینجا لیست کاملی از سنگ های قیمتی و خواص آنها را بر اساس نام و رنگ طبقه بندی کرده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد هر سنگ در صورت تمایل مقالات مرتبط ارائه شده را در نشریه جهان شیمی فیزیک را بخوانید و  لذت ببرید!

انواع سنگ های قیمتی

سنگ عقیق (Agate stone)

عقیق یکی از هفت گنجینه بودیسم بوده است. از زمان های بسیار قدیم به عنوان طلسم مورد استفاده قرار می گرفته است و به طور کلی سنگ شادی محسوب می شود. مردم معتقدند که  سنگ عقیق عشق را تقویت می کند بنابراین به بهبود رابطه بین معشوق و خود کمک می کند و بنابراین هماهنگی را در شما افزایش می دهد.

سنگ الکساندریت (Alexandrite)

سنگ الكساندریت با افزایش اعتماد به نفس ، عزت نفس و سرانجام خوشحال كردن فرد ، به بهبود احساسات شخص کمک می کند. این سنگ همچنین نماد خوش شانسی ، سعادت و طول عمر است.

سنگ آمازونیت (Amazonite)

مدت ها اعتقاد بر این بود که  سنگ آمازونیت یک سنگ تسکین دهنده است و باعث آرامش مغز و سیستم عصبی می شود . تصور می شود که این سنگ به سلامتی بدن کمک می کند و باعث تعادل انرژی های مردانه و زنانه در بدن می شود. به همین دلیل است که از سنگ آمازونیت در درمان های کریستالی استفاده می شود.

سنگ کهربا
سنگ کهربا

سنگ کهربا (Amber)

معنی کهربا پاکسازی و بهبود بدن است. قدیمی ها معتقد بودند که هنگام عبور از جهان زیرین ، این سنگ  برای مردگان نور فراهم می کند و آنها را به سمت روشنایی هدایت می کند.

سنگ آمتیست (Amethyst)

در زندگی واقعی ، آمتیست ها نمادی از آرامش و ایمنی هستند و می توانند الهام و خرد را به فرد استفاده کننده انتقال دهند . مفاهیم دیگر این سنگ ، عشق است و یک گوهر بسیار مفید برای افزایش جذابیت و در نتیجه ارتقا روابط می باشد. به طور خلاصه ، می توانیم آمتیست ها را سنگی پر از رمز و راز ، عاشقانه و ظرافت بدانیم .

سنگ آکوامارین (Aquamarine)

این سنگ به  دلیل مزایای بی نظیر به بهبود دهنده جسمی و معنوی مشهور است. سنگ آکوامارین برای تسکین اضطراب ، تقویت آرامش و تقویت ارتباطات مفید است .

سنگ آونتورین (Aventurine)

سنگ آونتورین به عنوان یک سنگ قیمتی شیرین و مفید امواج منفی را جذب می کند. علاوه بر اینکه باعث ایجاد خلاقیت می شود ، به فرد انرژی می بخشد و به او کمک می کند تا بهترین تصمیم را بگیرد. در واقع سنگ آونتورین سنگ صلح و تعادل نامیده می شود .

سنگ خون (Blood stone)

سنگ مسیح ، سنگ جنگجو ، بسیاری از نام های مستعار سنگ خون به نمادگرایی قدرتمند این سنگ اشاره دارد. سنگ خون به معنای فداکاری ، قدرت ، عدالت و نترس بودن است. برخی از پزشکان می گویند که این سنگ باعث گردش خون سالم و سیستم ایمنی قوی می شود.

سنگ خون
سنگ خون

سنگ کالسدونی (Chalcedony)

سنگ کلسدونی  قادر است افسردگی ، ترس ، هیستری و سایر احساسات غم انگیز را از بین ببرد . این سنگ همچنین به فرد استفاده کننده کمک می کند تا  از شر چیزهای غیرضروری مادی که هیچ ارتباطی با معنویت ندارند خلاص شود و از این رو بارهای مغزی شخص را کاهش می دهد. سنگ کالسدونی بنفش به خصوص می تواند معنویت و توانایی فرد در پیش بینی آینده را افزایش دهد .

سنگ سیترین (Citrine)

همانطور که رنگ واضح و درخشان این سیترین باعث تمایز آن از انواع سنگ های قیمتی می شود ، با تنظیم احساسات و آرامش در فرد ، شادی را به وجود می آورد . سنگ سیترین همچنین می تواند به مالکان خود کمک کند تا اعتماد به نفس پیدا کنند و تصمیمات بهتری بگیرند که همگی منابع خوشبختی هستند.

الماس (Diamond)

جذابیت اصلی الماس ، از دوران باستان تا به امروز ، این است که الماس “برای همیشه” است. الماس های یافت شده به طور طبیعی از یک تا سه میلیارد سال سن دارند. الماس به عنوان سخت ترین ماده کشف شده توسط انسان به طور گسترده ای کاربرد دارد و متعاقباً الماس نماد دوام یک پیوند است .

سنگ زمرد (Emerald)

افسانه های مربوط به این سنگ قیمتی شامل داستان هایی است که به صاحب آن اجازه می دهد آینده را ببیند. اگر سنگ زمردی زیر زبان شما قرار بگیرد شما مجبور می شوید حقیقت را فاش کنید .

زمردها از شهرت زیادی برخوردار بودند و می توانستند بیماری ها را معالجه کنند ، عاشقی را مجبور به گفتن حقیقت کنند و یک آدم خجالتی را به یک سخنران فصیح تبدیل کنند.

یکی از قدرتمندترین افسانه ها این است که سنگ زمرد یکی از سنگ های قیمتی است که خداوند به پادشاه سلیمان اعطا کرده است. این سنگ ها به پادشاهان قدرت حکمرانی بر همه آفرینش ها را می دادند.

سنگ فلوریت (Fluorite)

در دوره روم باستان  از  سنگ فلوریت به طور گسترده ای در تولید لیوان شراب و گلدان به عنوان یک سنگ با ارزش استفاده می شد. رومیان باستان حتی معتقد بودند که فنجان های شراب ساخته شده از فلوریت باعث می شود مردم هرگز مست نباشند.

سنگ فلوریت به دلیل رنگ غنی و زنده و بلورهای صاف و بی عیب و نقص به عنوان “زنده ترین سنگ قیمتی جهان” شناخته می شود. این ماده معدنی به عنوان یکی از خاص ترین سنگ ها در بین جمع کنندگان  سنگ بسیار محبوب است. فلوریت با کیفیت خوب می تواند قیمت های بسیار بالایی داشته باشد.

سنگ فلوریت
سنگ فلوریت

سنگ گارنت (Garnet)

سنگ گارنت که اغلب به عنوان سنگ تحول و جهش شناخته می شود ، توانایی کمک به غلبه بر مشکلات برای به دست آوردن یک تجربه را دارد. همچنین می تواند عشق پرشور را برجسته کند.

سنگ یشم (Jade)

مدت ها اعتقاد بر این بود که یشم وضوح ، خرد و شهود پیشرفته تر را در اختیار مصرف کننده خود قرار می دهد. به همین دلیل از مدت ها قبل آویزهای یشمی به عنوان طلسم های محافظ استفاده می شده است.

سنگ لابرادوریت (Labradorite)

سنگ لابرادوریت با ایجاد یک محافظت ذهنی قادر به جلوگیری از تمام افکار منفی برای صاحبان خود می باشد . این سنگ به کاهش استرس و خستگی کمک می کند.

سنگ لاجورد (Lapis lazuli)

در میان انواع سنگ های قیمتی ، این سنگ آبی تیره زیبا به دلیل اثرات تسکین دهنده آن بر روی افراد عصبی یا افسرده مشهور است . سنگ لاجورد با اجازه دادن به افراد درونگرا برای کسب اعتماد به نفس ، ارتقا ارتباط و بیان به آنها کمک می کند.

سنگ مالاکیت (Malachite)

یک خرافات باستانی بسیاری از مردم را به این باور رسانده است که سنگ  مالاکیت به نوزادان کمک می کند تا بخوابند و انرژی های بد را  از کودکان دور نگه می دارند . به همین دلیل ، بسیاری از والدین یک شکل لوزی سنگ مالاکیت روی نوزادان خود قرار می دهند.

سنگ ماه (Moonstone)

سنگ های ماه دارای قدرت بهبودی در مسائل زنانه مانند ناباروری و یائسگی هستند. همانطور که با رنگ ملایم و خالص آنها برانگیخته می شود ، سنگ ماه به افراد اجازه می دهند روحیه را نرم کنند و رضایت مندی را افزایش می دهند. آنها همچنین شهود و الهام را تحریک می کنند.

سنگ ماه
سنگ ماه

سنگ اونیکس (Onyx)

در دوران باستان ، سنگ اونیکس به عنوان “چشم سوم” شناخته می شد. در قرون وسطی ، این سنگ به عنوان “سنگ قیمتی برای دفع ارواح شیطانی” قلمداد می شد. پارسیان از اونیکس برای درمان صرع و حتی آرام کردن طوفان ها استفاده می کردند.

این سنگ قیمتی سیاه و سفید اثر آرام بخشی در ذهن دارد ، از ما در برابر کابوس ها محافظت می کند ، تخیلات ناخواسته و افکار متزلزل را از بین می برد .

سنگ اوپال (Opal)

در واقع  در طول بیشتر تاریخ بشر  سنگ اوپال به لطف توانایی عالی در ارائه تمام رنگ ها به تنهایی ، خوش شانس ترین و شگفت انگیزترین سنگ های قیمتی محسوب شده است. در روم باستان ، این گوهر نماد عشق ، اشتیاق و امید بود.

سنگ مروارید (Pearl)

مرواریدهای معروف به “ملکه جواهرات” به عنوان  یک سنگ قیمتی یادبود برای سیزدهمین سالگرد ازدواج ذکر شده اند. این سنگ  نماد  سلامتی ، صلح ، ثروت و طول عمر است . مروارید ها از زمان های بسیار قدیم مورد علاقه مردم بوده است.

سنگ پریدوت (Peridot)

مدت ها تصور می شد که این سنگ قیمتی از قدرت زیادی برخوردار است. این سنگ  یک طلسم برای احترام به عشق ، منبع فراوانی است و می تواند توانایی فرد را برای دریافت انرژی جهان گسترش دهد.

سنگ پریدوت اغلب در جواهرات ظریف استفاده می شود ، از گزینه های محبوب گردنبند و انگشتر را می توان نام برد. هنگامی که با نیت درست از این سنگ  استفاده می شود ، می تواند به عنوان طلسم نیز مورد استفاده قرار گیرد تا از صاحب خود در برابر “وحشت شب” محافظت کند.

سنگ کوارتز رز (Roze quartz)

این سنگ باعث آرامش ، لطافت و امنیت می شود . کوارتز گل رز به عنوان یک مشاور در نظر گرفته می شود و به بهبود زخم های عاطفی کمک می کند. این  سنگ یک احساس اطمینان خاطر در شما ایجاد می کند و اعتماد به نفس را در شما را تقویت می کند تا جایی که اجازه می دهد پوشنده خود را همانطور که هست بپذیرد.

سنگ یاقوت سرخ (Ruby)

سنگ یاقوت سرخ  باعث می شود مردم همیشه این سنگ را با شور و عشق همراه کنند و همچنین به عنوان سنگ عشق شناخته می شود ، این سنگ  نماد شور و هیجان  ، زیبایی ، ابدیت و استواری عشق است. در عروسی های سلطنتی اروپا ، یاقوت سرخ هنوز هم شاهد ازدواج است. از آنجا که سنگ یاقوت  سرشار از زندگی و دارای رنگ غنی است ، مردم قبلا تصور می کردند که این سنگ جسم پرنده ارواح است .

یاقوت سرخ
یاقوت سرخ

سنگ یاقوت کبود (Sapphire)

طبق افسانه ها رنگ آبی منحصر به فرد سنگ یاقوت کبود از نعمت های خداوندی ناشی می شود . بنابراین هر کسی که آن را ببیند یا آن را لمس کند ، جذابیت باورنکردنی و قوی را احساس می کند ، گویی که در آسمان بیکران شب پر از رویاهای زیبا و برکت اصلح و خرد وارد شده است .

ایرانیان باستان معتقد بودند که سنگ یاقوت کبود مانند آسمان آبی است و بنابراین چنین سنگ قیمتی را نمادی از وفاداری و اعتبار می دانستند .

سنگ کوارتز دودی (Smokey quartz)

سنگ کوارتز دودی سنگ مسئولیت و تمرکز مجدد قلمداد می شود. این سنگ قیمتی می تواند احساسات قوی که ذهن را گیج می کند و در نتیجه ترس و اضطراب را به وجود می آورد از بین ببرد و شخص را آرام کند. گفته می شود سنگ کوارتز دودی خرد و تمرکز را بهبود می بخشد.

سنگ اسپینل (Spinel)

سنگ اسپینل به عنوان  سنگ امید و تجدید حیات در نظر گرفته می شود . از آنجا که این سنگ در انواع رنگ ها وجود دارد ، تصور می شود که تمام چاکراها را احیا می کند. بسیاری از افراد به منظور بیرون آمدن افکار منفی ، بازیابی احساس انرژی و یافتن شور و نشاط جدید برای زندگی ، از آویز یا حلقه های این سنگ قیمتی استفاده می کنند.

سنگ تانزانیت (Tanzanite)

این سنگ های قیمتی فقط در دهه ۱۹۶۰ وارد بازارهای تجاری شدند ، اما از همان لحظه معروفیت آنها بسیار زیاد بود. شرکت تیفانی از سنگ های قیمتی تانزانیت به عنوان ” زیباترین سنگ آبی کشف شده در ۲۰۰۰ سال ” یاد می کند ، به همین دلیل این نوع از سنگ های قیمتی اغلب در موزه ها قرار می گیرند یا متعلق به مجموعه داران و سرمایه گذاران مشتاق هستند.

سنگ توپاز (Topaz)

یونانیان باستان معتقد بودند که از پودر سنگ توپاز می توان برای تهیه شراب به منظور درمان آسم ، بی خوابی ، سوختگی و خونریزی استفاده کرد. علاوه بر این سنگ توپاز می تواند عملکرد لنفاوی را تنظیم کند ، مشکلات مربوط به دستگاه تنفسی ، نای و گلو را بهبود ببخشد. سنگ توپاز همچنین به هضم غذا کمک می کند ، معده و روده را تقویت می کند و به از بین بردن چربی شکم کمک می کند.

در حال حاضر ما معتقدیم که سنگ توپاز را می توان به عنوان یک سنگ حرز برای از بین بردن غم و اندوه و افزایش اعتماد به نفس استفاده کرد . گفته می شود استفاده از این سنگ به عنوان آویز به شما  کمک می کند تا از نظر عاطفی پایدار باشید و از دچار کابوس نشوید.

سنگ تورمالین (Tourmaline)

انرژی موجود در سنگ تورمالین اثر آرام بخشی دارد که به تمرکز افراد کمک می کند . علاوه بر این ، این رنگ های قابل تغییر ایده ها و خلاقیت ها را به شخص القا می کنند ، به طوری که افراد می توانند ثابت رفتار کنند ، بهترین تلاش خود را انجام دهند و در شغل خود شکوفا شوند.

سنگ تورمالین همچنین می تواند یک میدان مغناطیسی با میل زیاد از خود ساطع کند ، که می تواند بی تفاوتی را در بین افراد از بین ببرد  و بنابراین در مورد عشق و دوستی یک اثر طبیعی جذاب  ایجاد می کند . افرادی که از جواهرات سنگ تورمالین استفاده می کنند می توانند جذابیت بیشتری برای خود ایجاد کنند.

گفته می شود که  سنگ تورمالین سیاه برای از بین بردن استرس ، خستگی ، کدورت و بهبود سلامت جسمی بسیار مفید است. برای کسانی که به راحتی می ترسند و در خواب شبانه کابوس می بینند ، قرار دادن سنگ تورمالین سیاه در کنار تخت برای تثبیت میدان انرژی فضا و دفع شر می تواند مفید باشد .

سنگ تورمالین
سنگ تورمالین

سنگ فیروزه (Turquoise)

سنگ های فیروزه  قادرند ارتباط با دیگران را تسهیل کنند و استرس صحبت در جمع را کاهش دهند . به عنوان یک سنگ زیبا و ظریف ، آرامش و آسایش را القا می کند و احساس عشق را تقویت می کنند. همچنین با اجازه دادن به انرژی های مثبت برای نزدیک شدن به انسان ، می تواند از بروز مشکلات روانی برای صاحب خود جلوگیری کند.

سنگ زیرکون (Zircon)

نام زیرکون از کلمه پارسی که در آن زرگون نشأت گرفته است. این سنگ ها که به عنوان ” سنگ فضیلت ” نیز شناخته می شوند ، هنوز هم در مراسم ادیان خاور دور مورد استفاده قرار می گیرند و معتقدین می گویند سنگ  زیرکون مناسب می تواند بر چاکراهای خاص تأثیر بگذارد.

گفته می شود این سنگ برای کمک به مصرف کنندگان از شهود خود استفاده می کنند ، مشهور است که پوشنده را از نظر روحی زمینی نگه می دارد و به آین اشخاص کمک می کند  تا مهارت های ارتباطی روانی خود را افزایش دهند.

معرفی سنگ های قیمتی ایران

سنگ فیروزه

فیروزه یکی از سنگ های محبوب ایران است که ایرانی ها آنرا نماد شانس می دانند. فیروزه نیشابور یکی از مرغوب ترین سنگ های قیمتی دنیا است.

سنگ عقیق

ایران یکی از تولید کنندگان سنگ عقیق در جهان است که به رنگ های مختلف در خراسان رضوی و خراسان جنوبی استخراج می شود. عقیق جزء سنگ های نیمه قیمتی است ولی طرفداران زیادی دارد.

سنگ یشم

یشم سنگی زیبا به رنگ سبز روشن است ولی به رنگ های بنفش ، سیاه ، سفید ، آبی و سرخ نیز دیده می شود. اما نوع سبز آن محبوبیت بیشتری دارد.

مروارید

مروارید جزء گران قیمت ترین و زیباترین سنگ های طبیعی جهان است و در خلیج فارس یافت می شود. این سنگ طرفداران بسیاری در سراسر دنیا دارد.

قیمت سنگهای قیمتی

قیمت سنگ های قیمتی در ایران و دنیا به عوامل مختلفی از جمله شفافیت و یک دستی آنها بستگی دارد. قیمت سنگ ها در بازار متغیر است و برای آگاهی از قیمت آنها باید به جواهر فروشی های معتبر مراجعه کنید.

چگونه سنگ قیمتی پیدا کنیم؟

برای خرید سنگ قیمتی تنها باید از طریق جواهر فروشی های معتبر اقدام کنید زیرا بازار سنگ های تقلبی بسیار گسترده است و ممکن است علیرغم  پرداخت هزینه بالا سنگ جعلی دریافت کنید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا