Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
عمومی

سنگ تولد ماه خرداد چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

سنگ تولد ماه خرداد (Birth stone June) در تقویم سنگ های تولد مروارید است. سنگ ها از منابع مختلف در طبیعت به دست می آیند برخی از بقایای درختان و برخی دیگر از اعماق اقیانوس ها به دست می آورد. سناریوهای جالبی در مورد در مورد تشکیل و محل نگهداری سنگ ها  ممکن است باعث غافلگیری شما شود.

کسانی که در خرداد متولد می شوند ، دارای ۳ سنگ قیمتی و متنوع هستند. مروارید مهم ترین سنگ تولد این ماه است. سنگهای دیگر سنگ ماه و الکساندرایت هستند . افراد متولد خرداد می توانند از هر سه سنگ استفاده کنند.

مرواریدها خاص هستند زیرا از موجودات زنده در اعماق زیر اقیانوس ها به وجود آمده اند. این سنگ قیمتی طبیعی درخشش بسیاری دارد و  روی جواهرات به کار میرود. این سنگ همچنین نشان دهنده عشق ، خلوص ، انرژی مثبت و بالاتر از همه نشان دهنده ثروت است. مروارید نشان دهنده بی گناهی ، وفاداری و حیا است. هنگامی که به تاریخ نگاه می کنیم ، می دانیم که اهمیت این سنگ به ویژه برای زنان برای افزایش زیبایی و جذابیت آنها چیست. با شناخت سنگهای مختلف تولد ماه خرداد در ادامه مقاله با ما در نشریه جهان شیمی فیزیک همراه باشید.

خواص سنگ های تولد ماه خرداد

مروارید مهمترین سنگ تولد ماه خرداد و یکی از گرانبهاترین هدیه های طبیعت است که می توانید به دلیل خلوص ، زیبایی طبیعی و خواص طولانی مدت به مردم نشان دهید. یکی از مهمترین خصوصیات این سنگ نمایان بودن قدرت و انرژی مثبت آن است. اگر متولدین خرداد از سنگ مروارید استفاده کنند ، از خواص این سنگ بهره مند می شوند. مروارید تنها سنگی است که به طور طبیعی در بدن یک موجود زنده وجود دارد. پس خلوص و حرمت آن قابل قیاس نیست.

حقایق شگفت انگیز بسیاری در مورد  سنگ متولدین خرداد وجود دارد – در مورد تاریخچه ، شکل گیری ، فواید و غیره. سنگ جایگزین مروارید ، سنگ ماه است ، که نشان دهنده  آرامش ، قدرت درونی ، صلح و قدرت شفابخشی است. الکساندریت سنگ دیگر نمایانگر احساسات مثبت ، الهام بخش ، انرژی خلاق و عشق است.

تاریخچه مرواریدها:

مروارید تاریخ غنی و باشکوهی دارد. اعتقاد بر این است که مرواریدها قطرات برف بهشت ​​هستند که در دریاها به زمین می ریزند و به موجودی زنده تبدیل می شوند. فارغ از زمان و فرهنگ ، مرواریدها همیشه جایگاه ویژه ای را در ذهن انسان ها داشته اند. در تاریخ هند باستان از مروارید برای تزئین شمشیر ، تاج و تخت پادشاه استفاده می کردند. آنها برای تزئین امپراطوری خود از  رنگ های مختلف مروارید استفاده می کنند.

زیباترین مروارید Wanderer است که در اوایل سال ۱۵۰۰ توسط یک برده کشف شده و در خرید آزادی خود از آن استفاده کرده است.در متن سانسکریت باستان ، Atharvaveda ، گفته شده است که کسانی که مروارید می پوشند طول عمر و انرژی مثبت فراوانی دریافت می کنند.

قبل از اینکه مروارید توسط انسان کشت شود ، آن را از خلیج فارس ، آبهای سریلانکا ، منابع آب شیرین در چین و رودخانه های اروپا برداشت می کردند. این سنگ زیبا پس از چندین سال توسط کریستوفر کلمبوس در آمریکای جنوبی کشف شد.

سنگ تولد ماه خرداد چیست و چه ویژگی هایی دارد؟
سنگ تولد ماه خرداد چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

در دسترس بودن مروارید

صدف تولید کننده مروارید موجودی زنده و گران بها است. از خانواده نرم تنان است ، بنابراین برای زنده ماندن به آب شیرین و خالص نیاز دارد. به همین دلیل است که آلودگی کمتری دارد. مرواریدهای آب شور در همه جا یافت می شوند. آنها در ژاپن ، چین ، سواحل جنوبی استانهای گوانگدونگ و گوانگشی ، سواحل شمالی استرالیا ، اندونزی و فیلیپین یافت می شوند.

چین بزرگترین تولید کننده مرواریدهای آب شیرین است. از ۵۰۰۰ سال گذشته سنگهای مروارید طبیعی از خلیج فارس برداشت شده است. کشف این مروارید توسط غواصان در سال ۳۰۰ قبل از میلاد در دریای سرخ آغاز شد.

در آغاز قرن شانزدهم ، مقدار زیادی مروارید در مکزیک ، آمریکای مرکزی و ونزوئلا کشف شد. اما به دلیل افزایش بهره برداری انسانی و آلودگی موجودات داخل آبها ، درحال حاضر مروارید در این مناطق به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.

انواع مرواریدها

مرواریدها موجودات زنده ارگانیک در اقیانوس و دریا هستند. صدف یکی از نرم تنان پوسته داری است که عمدتا مروارید داخل آن از کربنات کلسیم تشکیل می شود. ۳ نوع مروارید وجود دارد:

۱-طبیعی

۲-پرورشی

۳-تقلید

مرواریدهای طبیعی گرانبها ، گران و نسبتاً کوچک هستند. مرواریدهای پرورشی در اندازه ها ، اشکال و رنگ های شگفت انگیز در بازار موجود هستند. به دلیل تخریب مداوم مرواریدهای طبیعی ، مرواریدهای پرورشی اکنون به طور گسترده در بازار وجود دارند.

مرواریدهای تقلیدی توسط انسان با استفاده از مواد مختلف از جمله مواد شیشه ای یا پلاستیک ساخته می شوند. گاهی اوقات ، حتی پوست نرم تنان واقعی نیز در ساخت مروارید تقلیدی استفاده می شود.

انواع جواهرات مروارید

مرواریدهای سفید یا خاکستری بسیار زیبا و جذاب هستند. این سنگ علاوه بر ظرافت ظاهری ، خاصیت نجومی خاصی را نیز حفظ می کند که مردم را به استفاده زیاد از این سنگ جلب می کند.

مرواریدها در میان دختران جایگاه ویژه ای دارند. تقریباً همه دختران بیش از طلا از مروارید استفاده می کنند که به دلیل کیفیت آرامش بخش ، اندازه و زیبایی آن است. آنها مرواریدها به شکل دستبند ، حلقه گوش ، حلقه انگشت ، زنجیر و گردنبند استفاده می کنند. امروزه ، بیشتر مردم مروارید را به عنوان حلقه نامزدی استفاده می کنند. به دلیل زیبایی خیره کننده مرواریدها ، توجه همه مردم را به خود جلب می کند. تقریباً در همه جشنواره ها و مهمانی ها ، دختران مروارید را به جای طلا و الماس ترجیح می دهند.

سنگ تولد ماه خرداد چیست و چه ویژگی هایی دارد؟
سنگ تولد ماه خرداد چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

مرواریدها به عنوان حلقه های نامزدی

مروارید هنگامی که به صورت حلقه نامزدی استفاده می شود با شکوه به نظر می رسد. حلقه نامزدی مروارید به شکل جذاب با رنگ و ظاهر درخشان به زیبایی عروس می افزاید. از نظر طالع بینی مرواریدها دارای برخی ارتعاشات مثبت هستند. این انرژی زندگی زیبایی را برای زوج جدید ایجاد می کند. حلقه های مروارید هدیه های ارزشمند برای نظر کسانی است که دوستشان دارید.

مروارید به عنوان گردنبند

مروارید یک سنگ قیمتی سبک وزن است. بنابراین ، جدا از پوشیدن آن به عنوان حلقه نامزدی ، می توان آن را به صورت گردنبند نیز پوشید. این امر جلوه ای روشن به عروس می بخشد و اعتماد به نفس او را افزایش می دهد.

مروارید به عنوان گوشواره:

باز هم به دلیل سبک بودن و همچنین چند رنگ بودن ، از مروارید به عنوان گوشواره نیز استفاده می شود.

مروارید به عنوان دستبند:

دستبند مروارید یکی از نفس گیرترین طرح ها در جواهرات است. این دستبند به دلیل درخشش زیبای آن بسیار خیره کننده خواهد بود.

چگونه از مروارید مراقبت کنیم؟

مروارید یک سنگ قیمتی نسبتاً نرم و شکننده است. بنابراین در حین تمیز کردن و نگهداری آن نیاز به مراقبت ویژه دارد. مروارید را جدا از سنگهای قیمتی دیگر خود نگهداری کنید تا خراشیده نشود. آن را در کیسه پلاستیکی نگه ندارید ، پلاستیک ماده شیمیایی تولید می کند که به درخشش مروارید شما آسیب می رساند. از عطر و لوازم آرایشی استفاده کنید تا مروارید شما براق و زیبا شود. بعد از هر بار استفاده ، آن را با پنبه نرم تمیز کرده و در یک پارچه تمیز بپیچید تا از قرار گرفتن در معرض نور و هوا در امان بماند.

ویژگی های مهمی که هنگام انتخاب مروارید باید در نظر داشته باشید؟

همانطور که در بالا ذکر شد ، سه نوع مروارید مختلف در بازار موجود است. طبیعی ، پرورشی و تقلیدی.  مروارید طبیعی نادر ، ارزشمند و گرانبها است. برای اینکه بفهمیم مرواریدی خالص است یا نه آن را روی دندانهای خود بمالید و صاف بودن آن را احساس کنید. اگر احساس می کنید صاف است ، مروارید تقلیدی است. قیمت مروارید به خالص بودن و درخشش آن بستگی دارد. مروارید گرد قیمتش بیشتر از یک بیضی است.

سنگ تولد ماه خرداد چیست و چه ویژگی هایی دارد؟
سنگ تولد ماه خرداد چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

سنگ ماه – گوهر آرامش بخش عشق

سنگ ماه نیز به عنوان سنگ تولد ماه خرداد شناخته می شود. این سنگ نوری مانند ماه را ترسیم می کند که ذهن را تسکین می هد و آرامش را به ارمغان می آورد. بگذارید درباره این سنگ قیمتی آرامش بخش برای خوش شانس های متولد خرداد بیشتر بگوییم.

تاریخچه سنگ های ماه

سنگ های ماه مقدس قلمداد می شوند و اعتقاد بر این است که پوشیدن این سنگ خوشبختی را برای متولدین خرداد به ارمغان می آورد. آنها با پوشیدن این گوهر گرانبها احساسات مثبتی را تجربه خواهند کرد. اعتقاد بر این است که در اساطیر رومی باستان ، دیانا ، الهه ماه در داخل سنگ زندگی می کند و با تغییر فاز ماه ، سنگ تغییر می کند. در سانسکریت ، آن را “چاندراکانتا” توصیف می کنند که به معنی محبوب ماه است.

سنگ ماه در بسیاری از مناطق مختلف جهان یافت می شود. این ماده در مناطقی از ایالات متحده مانند کارولینای شمالی ، نیومکزیکو و ویرجینیا یافت می شود. هند و سریلانکا بزرگترین تولیدکنندگان سنگ ماه هستند. سنگ ماه همچنین در برزیل ، ماداگاسکار ، میانمار و تانزانیا یافت می شود.

مزایای احتمالی سنگ ماه

همانطور که از نامش پیداست این سنگ دارای ویژگی های سیاره ماه است و یک سنگ جایگزین برای مروارید است که می تواند توسط کسانی که در خرداد متولد شده اند ، استفاده شود. این سنگ دارای برخی از قدرت های عرفانی است که به نفع صاحب آن است.

سنگ ماه از طریق مدیتیشن به حفظ تعادل معنوی کمک می کند. به تحریک چاکرای معنوی درون انسان کمک می کند تا آرامش و قدرت درونی را افزایش دهد. اعتقاد بر این است که این سنگ برای زنان است. به تعادل هورمونی و افزایش قدرت استخوان کمک می کند. همچنین در تنظیم اختلالات قاعدگی مفید است و به کاهش درد زمان زایمان کمک می کند.

این سنگ برای مسافران خوب است زیرا این سنگ قیمتی از آنها در برابر حوادث محافظت می کند. به عنوان یک سنگ شفابخش به کاهش مشکلات  مربوط به لوزالمعده ، طحال ، کبد و معده و همچنین به تنظیم عملکرد صحیح دستگاه گوارش کمک می کند. این سنگ برای پزشکان ، بازرگانان و متخصصان مراقبت های بهداشتی بسیار سودمند است و به آنها کمک می کند تا در زمینه های مربوط به خود موفقیت کسب کنند و برای آنها سود آور باشد.

انواع سنگ ماه

سنگ ماه نوعی فلدسپات است که از سیلیس و آلومینیوم تشکیل شده است که در پوسته زمین وجود دارد. انواع اصلی سنگ های ماه عبارتند از:

سنگهای ماه رنگین کمان

این سنگ یک نوع لابرادوریت است که مانند سنگ ماه می درخشد و شبیه سنگ ماه است.

چشم گربه ای یا سنگ ماه ستاره ای

این سنگ مانند یک باند نازک از نور ظاهر می شود که مانند چشم گربه منعکس می شود.

انواع جواهرات سنگ ماه

سنگ ماه به طور عمده در دو رنگ آبی و سفید موجود است. این یک سنگ شکننده است اما اغلب برای استفاده در جواهرات استفاده می شود.

سنگ ماه به عنوان حلقه و انگشتر استفاده می شود و  رنگ های سفید و آبی زیبای آن باعث شده انگشتر زرق و برق دار به نظر برسد که احساس دلپذیری به شما می بخشد و زیبایی را به پوشنده هدیه می دهد.

سنگ ماه به عنوان آویز توسط همه خانم ها استفاده می شود. سنگ ماه وقتی از آن به عنوان آویز استفاده می شود جلوه ای شگفت انگیز  به فرد می دهد و سایه های آبی و سفید آن حس دلنشین و آرام بخشی را ایجاد می کند.

سنگ تولد ماه خرداد چیست و چه ویژگی هایی دارد؟
سنگ تولد ماه خرداد چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

چگونه از سنگ ماه مراقبت کنیم؟

سنگ ماه سختی کمی دارد. بنابراین ، برای حفظ این سنگ به مراقبت ویژه ای نیاز است. این سنگ در اثر قرار گرفتن در معرض گرما آسیب می بیند. بنابراین باید در هنگام نظافت این سنگ بسیار مراقب باشیم. برای تمیز کردن سنگ ماه نباید از اولتراسونیک یا بخار استفاده کرد.تنها روش تمیز کردن آن استفاده از آب گرم ، صابون و برس نرم است.

ویژگی های مهمی که هنگام انتخاب سنگ ماه باید جستجو کنید این است که سنگ ماه بیشتر با سایه آبی شفاف شناخته می شود. این سنگ دارای انواع مختلفی از رنگ ها است ، با این حال ، هزینه سنگ ماه نسبتاً ارزان تر است. آبی و سفید ترکیبی نادر از رنگ سنگ ماه است و از این رو گرانتر از همه انواع دیگر است.

سنگ الکساندریت ، سخت ترین سنگ قیمتی

الكساندريت تنها سنگي است كه از الماس سخت تر است ولی این تنها کیفیت سنگ ماه خرداد نیست. این سنگ می تواند ثروت را به متولدین ماه فرخنده خرداد هدیه کند. نام الکساندرایت در سال ۱۸۳۹ در روسیه به این سنگ داده شد. آنها به شدت معتقد بودند که این گوهر پیروزی ، صلح و خوش شانسی به ارمغان می آورد و  گوهر نشان دهنده رنگ ملی روسیه است.

از نظر در دسترس بودن الكساندریت بیشتر در كوه های اورال از طریق استخراج یافت می شود ، اما هم اکنون در برزیل ، سریلانكا و آفریقای شرقی نیز یافت می شود و یک سنگ قیمتی کمیاب است.  بنابراین یکی از گرانترین گوهرهای موجود در بازار است.

مزایای احتمالی الکساندرایت

این سنگ توسط تزار الكساندر دوم در روز تولد وی كشف شد. بنابراین به افتخار کاشف آن  نام الکساندرایت به آن داده شد. موارد زیر برخی از مزایای الکساندرایت است:

این سنگ قدرت جذب شادی و موفقیت را دارد و همچنین به افزایش انرژی مثبت ذهن ما کمک می کند. انرژی مثبت این سنگ به ما کمک می کند تا به اهداف خود برسیم. اعتماد به نفس و عزت نفس دو نکته مهم برای موفقیت در زندگی هستند. برای بالا بردن اعتماد به نفس استفاده از این سنگ توصیه می شود.

این سنگ قیمتی قدرت جوان سازی ذهن شما را دارد و به شما کمک می کند تا احساسات مثبت ایجاد کنید. با پوشیدن این سنگ ، زندگی را با نگرشی مثبت آغاز خواهید کرد. این باور وجود دارد که اگر هنگام شروع کار جدید این سنگ را بپوشید موفقیت را به همراه خواهد داشت. علاوه بر این ، اگر بعد از انجام کار سخت احساس خستگی می کنید ، این سنگ به شما انرژی  می دهد تا خلاقیت شما را تحریک کند. این سنگ دارای قدرت بهبود جسمی شگفت انگیزی است و برای بهبود مشکلات مربوط به لوزالمعده ، طحال و غدد لنفاوی  مفید است.

سنگ تولد ماه خرداد چیست و چه ویژگی هایی دارد؟
سنگ تولد ماه خرداد چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

انواع الکساندرایت

در الکساندرایت هاسایه آبی وجود دارد. این یک رنگ نادر است و از این رو یک سنگ گران قیمت است. سنگ های تقلیدی بسیاری برای الكساندرایت وجود دارد مانند گارنت ، اسپینل و یاقوت کبود ، اما هیچ یک از آنها نمی توانند با زیبایی الکساندرایت رقابت کنند. محبوب ترین انواع الکساندرایت عبارتند از:کریزوبریل و چشم گربه( Chrysoberyl).

انواع جواهرات الکساندرایت

این سنگ یکی از نادرترین و شگفت انگیزترین سنگهای قیمتی است. این سنگ سخت ترین سنگ قیمتی محسوب می شود – حتی سخت تر از الماس. در طالع بینی اعتقاد بر این است که این سنگ قدرت پیش بینی خطر را دارد. همچنین به عنوان یک سنگ قیمتی سرگرم کننده شناخته می شود.  رنگ این سنگ در نور روز سبز و در شب بنفش می شود.

الکساندرایت معمولا برای ساخت النگو استفاده می شود. تغییر رنگ این سنگ ها زیبایی خیره کننده ای را ایجاد می کند. خاصیت آن این است که می توان آن را به طور روزمره استفاده کرد.

الکساندرایت به عنوان حلقه و انگشتر نیز استفاده می شود. رنگ نادر  این سنگ جواهر باعث زیبایی انگشترها می شود و خاصیت تغییر رنگ آن به جواهرات زیبایی بسیاری می بخشد.

چگونه از الکساندرایت مراقبت کنیم؟

الكساندرايت از استحكام بسيار خوبي برخوردار است اما شكافی ندارد بنابراین برای ساخت حلقه خوب است و می تواند برای پوشیدن روزانه استفاده شود. می توان آن را با آب گرم و صابون تمیز کرد ، و همچنین می توان آن را با استفاده از بخارشوی تمیز کرد.

ویژگی های مهمی  که هنگام انتخاب الکساندرایت باید جستجو کنید این است که الکساندرایت یکی از گرانترین سنگهای قیمتی است و حتی قیمت بیشتری نسبت به یاقوت ، زمرد و الماس دارد. سنگ اصلی در نور روز سبز و در نور مصنوعی به رنگ بنفش ظاهر می شود  و به نظر می رسد قرمز رنگ است. این خاصیت تغییر رنگ ، این سنگ را با ارزش و گران می کند.

خرید سنگ الکساندرایت اصل

مواردی که باید هنگام خرید این سنگ تولد ماه خرداد در نظر گرفت این است که خرید جواهرات به دانش و تجربه نیاز دارد.  از این رو برای همه یک کار چالش برانگیز است. جدا از ویژگی های خاص برای انتخاب سنگ های تولد ماه خرداد ، عوامل مشترک زیر باید قبل از خرید گوهر انتخابی شما در نظر گرفته شود.

وزن عیار را بررسی کنید زیرا کیفیت سنگ بر اساس وزن قیراط تعیین می شود. هر سنگ دارای وزن و قیراط متفاوتی است. همچنین کیفیت برش را بررسی کنید زیرا خلوص و زیبایی سنگهای قیمتی به کیفیت برش سنگ ها بستگی دارد. همیشه الگوی برش سنگ را بررسی کنید و از خلوص آن قبل از خرید اطمینان حاصل کنید.

سنگ های قیمتی در نور طبیعی روز و نور غیر طبیعی رنگ های مختلفی را  از خود منعکس می کنند. برای اطمینان از صحت سنگ قیمتی انتخاب شده ، رنگ ها را در نور طبیعی بررسی کنید.

سخن آخر

سنگ های قیمتی متولدین خرداد نمادی از عشق و زیبایی  هستند. در فرهنگ روم باستان ، آنها این سنگ ها را به عنوان بخشی از سنت خود به عنوان جواهرات می پوشند. آنها همچنین معتقدند که این سنگ ها برای بسیاری از بیماریها دارای انرژی مثبت و قدرت بهبود هستند. در فرهنگ مصر باستان نیز ، آنها فرعونهای متوفی خود را با سنگهای قیمتی تزئین می کردند و با این سنگهای قیمتی حناقه شاهنشاه خود را می پوشانند.

 

توصیه می شود پس از مشورت با گوهر شناسان حرفه ای از سنگ تولد ماه خود را استفاده کنید. زیرا فقط سنگ های متولدین خرداد می توانند مزایای فوق را برای ما فراهم کنند. یک سنگ اشتباه ممکن است نه تنها در خدمت ما نباشد بلکه نتایج منفی را برای صاحب آن به همراه خواهد داشت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا