Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
عمومی

سنگ الكساندريت چیست و از قدرت های درمانی آن چه می دانید؟

سنگ الكساندريت (Alexandrite Stone) یک سنگ قیمتی بسیار نادر و بسیار مدرن برای زندگی مجدد است. الكساندريت سنگ تولد ماه ژوئن (همراه با مرواريد) و سنگ سالگرد ۵۵ سالگی ازدواج است . این سنگ همچنین سنگ جمعه یا سنگ “کودک جمعه” در نظر گرفته می شود.

از آنجا که این سنگ ها به رنگ سبز یا قرمز، همان رنگ های نظامی Old Imperial Russia ، ظاهر می شدند به سنگ ملی روسیه تبدیل شدند. با گذشت زمان ، الکساندریت به یکی از سنگ های قیمتی با ارزش در میان اشراف روسیه تبدیل شد. با این حال ، فراوانی این سنگ های زیبا در روسیه برای همیشه دوام نیاورد. تقریباً تمام الکساندریت روسیه در قرن نوزدهم استخراج شد. با این حال ، درست زمانی که تصور می شد این سنگ های قیمتی در حال نابودی هستند ، حتی ذخایر بزرگتری نیز در سیلان ، سریلانکا ، جزیره جنوب هند پیدا شد . بعداً ، برزیل یکی دیگر از مشارکت کنندگان در عرضه جهانی این سنگ شد.

به دلیل ارزش بالای این سنگ ، الکساندریت مصنوعی نیز در بازار وجود دارد و تفاوت آنها را فقط در تحقیقات کانی شناسی – گوهرشناسی می توان تشخیص داد. قیمت جهانی سنگ الکساندریت بسیار بالا است و قیمت سنگ الکساندریت هفت رنگ از سایر جواهرات بالاتر می باشد. در ادامه مقاله در نشریه جهان شیمی فیزیک توضیحات بیشتری در این رابطه ارائه می گردد لطفا همراه ما باشید.

تاریخچه کشف سنگ الكساندريت

طبق یک داستان کاملاً مشهور اما بحث برانگیز ، الکساندرایت توسط نوردنسکیولد ، (۱۸۶۵-۱۷۹۲) ، کانی شناس مشهور فنلاندی کشف شد. این سنگ در شانزدهمین زادروز تسارویچ اسکندر در ۱۷ آوریل ۱۸۳۴  و به احترام تزار آینده – الکساندر دوم روسیه – الکساندرایت نامگذاری کرد. گرچه این نوردنسکیولد بود که الکساندریت را کشف کرد ، اما احتمالاً نمی توانست آن را در روز تولد اسکندر کشف و نامگذاری کند.

کشف اولیه نوردنسكیلد در نتیجه بررسی نمونه معدنی تازه پیدا شده ای كه از كنت لو الكسویویچ پروسووی (۱۷۹۲–۱۸۵۶) دریافت كرده بود ، رخ داد كه وی آن را در ابتدا زمرد تشخیص داد. نوردنسكیلد كه از سختی زیاد گیج شده بود تصمیم گرفت بررسی های بیشتری انجام دهد. عصر همان روز ، هنگام مشاهده نمونه زیر نور شمع ، با دیدن اینکه رنگ سنگ به جای سبز به قرمز تمشک مانند تغییر کرده است ، متعجب شد. بعداً  او کشف انواع جدید کریزوبریل را تأیید کرد و نام “دیافانیت” را پیشنهاد کرد (در یونانی di  یعنی دو و aphanes  یعنی غیبی و phan  یعنی برای نشان دادن یا نشان داده شدن).

پروسووی ، با این حال ، برنامه های خاص خود را داشت و با ارائه نمونه نادر خود، خانواده امپراطوری روسیه را خشنود ساخت و آن را به افتخار تزار آینده سنگ الكساندریت نام گذاری کرد پس از مرگ اسکندر ، الکساندریت به ویژه در میان سلطنت طلبان محبوب شد.

خصوصیات عمومی سنگ الكساندريت

از دیدگاه کاملاً معدنی ، الکساندرایت یک كريزوبريل است که متعلق به گروه اکسیدها و هیدروکسیدها می باشد و به لطف تصفیه مجدد ، بیشترین درخواست را در صنعت جواهرات دارد. این ویژگی به دو عامل بستگی دارد: کیفیت منبع نور و نحوه جذب و بازتاب آن توسط عنصر کروم موجود در سنگ.

الکساندریت یکی از نادرترین سنگ های جهان است. یک سنگ جذاب و مرموز است و انواع مختلفی از آن وجود دارد. یکی از مشهورترین انواع این سنگ چشم گربه الکساندریت است که حفره های سوزنی مانند آن نور را بازتاب می دهد. وقتی این سنگ با نور مصنوعی روشن شود به رنگ قرمز زیبایی به نظر می رسد و وقتی توسط نور طبیعی روشن شود ، برای ما سبز به نظر می رسد.

سنگ الکساندریت چیست و از خواص و کاربردهای آن چه می دانید؟
سنگ الکساندریت چیست و از خواص و کاربردهای آن چه می دانید؟

خصوصیات فیزیکی سنگ الكساندريت

این سنگ قیمتی از انواع كانی كريزوبريل است . آنچه این سنگ ها را از سایر مواد معدنی مانند چشم گربه متفاوت می کند ، وجود نه تنها آهن و تیتانیوم بلکه کروم به عنوان ناخالصی اصلی است. این ترکیب عناصر منجر به رنگ سبز این سنگ قیمتی می شود. الكساندریت تقریباً می تواند به رنگ زمرد باشد ، اما بیشتر اوقات سبز مایل به زرد یا سبز قهوه ای رنگ است. سایه های سبز با ارزش ترین الکساندرایت را می توان به شکل “زمرد ، چمن ، باشکوه یا زیبا” و سایه قرمز را می توان ” یاقوت ، کلمباین ، گارنت توصیف کرد.

هرچه رنگ این سنگ ها مات باشد ، سنگ گران تر است. این سنگ ها از تنوع واضح تری به رنگ “چمن مات ، زیتون یا برگ نارون” توصیف می شوند ، در حالی که سایه قرمز را می توان “کدر ، دارچینی ، ونیزی ، مرجان مات ” نامید.

ویژگی اصلی الکساندریت توانایی تغییر رنگ در صورت قرار گرفتن در معرض منبع نوری غنی از پرتوهای قرمز است. به این دگردیسی Pleochroism گفته می شود. در زیر چنین نوری ، مانند نور شمع ، یا نور مصنوعی ، سنگ قرمز یا مایل به قرمز می شود. این تغییر رنگ برجسته بسیار ارزشمند است. با ارزش ترین الکساندریت ها سبز درخشان هستند و در زیر نور به قرمز آتشین تغییر می کنند. شدیدترین تغییرات رنگ مطلوب ترین آن است ، گویی که در حال تغییر رنگ چراغ راهنمایی هستید.

الکساندریت های برزیلی ۱۰۰٪ تغییر رنگ می یابند و از این رو بیشترین ارزش را دارند به دلیل این ویژگی تغییر رنگ  آنرا “یاقوت شب ” می نامند. اینگونه تغییر رنگ ها در یاقوت کبود و تورمالین نیز اتفاق می افتد ، اما الکساندریت چشمگیرترین تغییر را نشان می دهد.

این سنگ های قیمتی معمولاً در اندازه های كمتر از پنج قیراط یافت می شوند. اندازه های بیش از پنج قیراط معمولاً بزرگ در نظر گرفته می شوند و قیمت نسبتاً بالاتری نیز دارند. در معدن سیلان ، برخی از بزرگترین سنگ الکساندریت جهان یافت شده است که وزن برخی از آنها ۶۰ قیراط است و رنگ تیره تری دارند. قیمت یاقوت الکساندریت بسیار بالا است.

الکساندریت یک سنگ سخت و بادوام می باشد و دارای درجه ۸ موهس در مقیاس سختی است . از نظر سختی فقط الماس و سنگ فرش از آن عبور می کند . به همین دلیل یکی از نادرترین سنگ های  جهان است ، الکساندریت می تواند یکی از گرانترین سنگ های قیمتی در جهان باشد.

این سنگ های قیمتی در روسیه و برزیل یافت نیز شده است اگرچه سنگ های برزیل به اندازه سنگ های روسی رنگ سبز غنی ندارند. این سنگ ها همچنین در سریلانکا نیز یافت می شوند ، اما در آنجا نیز سایه های رنگی سنگ ها به اندازه نوع  روسی روشن نیستند. از اواسط دهه ۱۹۹۰ ، تانزانیا جنوبی این سنگ را تولید می کند. همچنین در زیمبابوه ، برمه ، هند و ماداگاسکار نیز این سنگ یافت شده است.

قدرت های عرفانی سنگ الكساندريت

از زمان کشف الکساندریت ، تصور بر این بوده است که این سنگ قیمتی خوش شانسی و عشق را به همراه دارد. اعتقاد بر این است که تعادل را در تعامل بین جهان آشکار فیزیکی و جهان معنوی ایجاد می کند. این سنگ چاکرای تاج را باز می کند و دسترسی به انرژی گرم و شفابخش را امکان پذیر کرده و عشق برای جهان به ارمغان می آورد. همچنین گفته می شود برای تقویت شهود ، خلاقیت و تخیل بسیار مفید است.

این سنگ عاشقانه ها را تشویق می کند. همچنین گفته می شود که از طریق سنگ ، لذت همراه با انضباط شخصی بیش از حد وارد زندگی افراد می شود. این سنگ هدف ما را در زندگی و منشا ما را یادآوری می کند. به کسانی که از زندگی خود ناامید شده اند امید می بخشد. این سنگ قدرت را به ارمغان می آورد و به طور مداوم نور را به آنها یادآوری می کند. با ایجاد تغییر رنگ یادآور این است که زندگی فقط آن چیزی نیست که به نظر می رسد.

روش های زیادی وجود دارد که گفته می شود الکساندریت به درمان بیماریهای جسمی کمک می کنند. این سنگ ها برای کسانی که از جراحی یا بیماری طولانی مدت بهبود می یابند ، توصیه می شود. این سنگ ها توانایی کمک به سیستم ها در بازیابی انرژی داخلی و فیزیکی را دارند. همچنین ممکن است برای کسانی که با اختلالات مزمن روبرو هستند از ارزش  زیادی برخوردار باشد. پزشکان معاصر کریستال درمانی ادعا می کنند این سنگ قیمتی در معالجه طحال و لوزالمعده و همچنین بازسازی بافت های عصبی و درمان سرطان خون مفید است.

اسکندریت ها همچنین برای سلامتی عاطفی فرد و همچنین ارتقا-عزت نفس و توانایی قدردانی از دنیای اطراف ما مفید هستند. این سنگ به یک فرد کمک می کند تا “تغییرات انرژی درونی” را که متناسب با سن و بلوغ است ، ایجاد کند. متافيزيكان می گويند ممكن است از بلورهای الكساندريت برای كمك به بازگشت شخص به مبدا زمان و ارتباط با آغاز رشد فرد استفاده شود.

سنگ الکساندریت چیست و از خواص و کاربردهای آن چه می دانید؟
سنگ الکساندریت چیست و از خواص و کاربردهای آن چه می دانید؟

فواید استفاده از سنگ الكساندريت

این سنگ  تا قبل از سال ۱۸۳۰ ناشناخته بود و به افتخار تزار اسکندر دوم که در روز تولد وی کشف شد به او هدیه داده شد این سنگ ، یک سنگ قیمتی جذاب و مرموز می باشد که دارای بسیاری از خواص است. این سنگ قدرتمند به شما درک بهتری از شرایط می دهد و به شما امکان می دهد از زندگی خود نهایت لذت را ببرید.

تعادل: الکساندریت به شما کمک می کند تعادل شخصی خود را چه در قلب و چه در روح خود پیدا کنید. این به شما می آموزد که بدون موضع گیری شدید ، چیزها را بهتر ارزیابی کنید. این  سنگ همچنین به شما امکان می دهد مسیرهای پیش رو خود را تجزیه و تحلیل کنید و در صورت لزوم ، قدم در آن بگذارید.

عشق و روابط: سنگ الکساندریت به گونه ای بر روابط شما تأثیر می گذارد که اکنون می توانید با وضوح بیشتری ببینید چه کسی واقعاً برای شما مناسب است و چه کسی نیست.

خوشبختی: این سنگ خوشبختی و موفقیت را به خود جلب می کند. به عنوان نوعی تحقق شخصی کمک می کند درک کنید که خوشبختی فراتر از پول است. البته هر کس ایده خود را در مورد تحقق شخصی دارد. این سنگ زیبا به شما کمک می کند تا به اهداف خود برسید.

عزت نفس: یک عنصر مهم برای موفقیت در هر زمینه ای  با افزایش عزت نفس می باشد . مرتباً این سنگ را بپوشید تا اعتماد به نفس خود را افزایش دهید.

بازسازی: این سنگ زیبا در حال بازسازی است. این سنگ به شما انرژی مثبت زیادی می دهد و به شما کمک می کند همه چیزی را با چشم های مثبت بیشتری ببینید. این حرز با ارزش که به شما قدرت می دهد زندگی خود را واژگون کنید ، جایی که احساس شادی و رضایت خاطر بیشتری ندارید.

خلاقیت: سنگی را در نظر بگیرید که توانایی جذب خلاقیت را داشته باشد ، اگر سفری هنری را آغاز کرده اید یا می خواهید چیز جدیدی خلق کنید ، آن را بپوشید!

 از شما محافظت می کند: اگر احساس آسیب پذیری و هدفمند بودن می کنید ، نه تنها از شما محافظت می کند ، بلکه به شما کمک می کند روی خود ، عزت نفس و توانایی ایستادن روی پای خود کار کنید.

از طرف دیگر ، در سطح جسمی ، می تواند برای رفع مشکلات مربوط به لوزالمعده ، غدد لنفاوی و طحال استفاده شود. الکساندریت به عنوان نمادی از وفاداری در نظر گرفته می شود و قاطعانه عطش ما برای دانش و میل به تدبیر را افزایش داده و نظم را در هرج و مرج ذهنی به وجود آورد. تأثیر الکساندریت در سطح ذهنی نسبتاً ضعیف است و برخی از تأثیرات آن ممکن است به دلیل روان استفاده کننده باشد .

سنگ الکساندریت چیست و از خواص و کاربردهای آن چه می دانید؟
سنگ الکساندریت چیست و از خواص و کاربردهای آن چه می دانید؟

قدرت های درمانی سنگ الكساندريت

شما را در برابر سرطان خون محافظت می کند

اعتقاد بر این است که الکساندریت می تواند باعث کاهش سلول های سرطانی در بدن شما شود تا از این طریق تعداد سلول های سالم افزایش یابد. بدن شما می تواند با کاهش درد و توانایی های سریع تر بهبود یابد و درمان شود. وقتی بازسازی سلول موثر باشد ، توانایی خود ترمیمی را کاهش می دهد تا تأثیر سرطان خون را کاهش دهد.

در مقابله با اختلالات مزمن به شما کمک می کند

شفادهندگان کریستال باستان به قدرت این سنگ قیمتی اعتقاد داشتند که می تواند انرژی های مثبت را هدایت کند و بدن را بهبود بخشد. الكساندريت همچنين دارای توانايی های زيادی برای آغاز روند بهبودی با بازگرداندن انرژی بدنی شما است. اگر بیماری یا اختلال مزمن دارید ، استفاده از این سنگ می تواند به شما کمک کند. این سنگ می تواند خون را تصفیه و رگ های خونی را تقویت کند تا گردش خون در بدن بهبود یابد.

مشکلات عصبی شما را برطرف می کند

سنگ الكساندريت يكی از معدود سنگ هایی است كه می تواند اختلالات عصبی را تسكين دهد ، به ويژه آن دسته از اثرات هورمونی که باعث تخریب زیادی می شوند و شما را عصبی یا افسرده می کنند. از آنجا که این سنگ می تواند سیستم عصبی مرکزی را تسکین دهد ، می تواند این مسائل عصبی را به راحتی حل کند.

هنگام پوشیدن این سنگ قیمتی ، بدن شما هورمون های شادی را ترشح می کند تا شما را سرحال نگه دارد. از همه مهمتر ، این سنگ قیمتی همچنین می تواند بدن شما را سم زدایی كند تا از شر سموم و ناخالصی های مضر خون راحت شوید.

هضم پروتئین شما را تنظیم می کند

پروتئین برای سلامت و رشد کلی بدن ضروری است. به ترمیم بافت ها و حفظ فرم بدن با ایمنی بهتر کمک می کند. با این حال ، هر پروتئینی برای بدن شما مفید نیست. از این رو ، شما به هضم پروتئین مناسب که توسط سیستم هضم بدن شما به اسیدهای آمینه تبدیل می شود ، نیاز دارید. با داشتن رژیم غذایی مناسب ، می توانید پروتئین بیشتری جذب کنید اما گاهی اوقات به فشار خارجی نیز نیاز دارید.

سنگ الکساندریت منبع فوق العاده ای برای تنظیم هضم و جذب پروتئین در بدن شما است. این سنگ می تواند کمبود این ماده مغذی ضروری را کاهش داده و سلامت شما را حفظ کند. همچنین ، این سنگ می تواند سوخت و ساز بدن شما را بهبود بخشد و از هر نوع انقباض ناشی از مشکلات عصبی یا رژیم غذایی نامناسب جلوگیری کند.

سنگ الکساندریت چیست و از خواص و کاربردهای آن چه می دانید؟
سنگ الکساندریت چیست و از خواص و کاربردهای آن چه می دانید؟

محرک چاکرای شما برای سلامتی است

مراقبت جامع برای داشتن جسم و روان سالم ضروری است. وقتی چاکراهای بدن شما ناهماهنگ باشند ، حفظ هر دو مشکل می شود. اما سنگ های قیمتی قدرتمندی مانند سنگ الكساندریت می توانند به شما كمک كنند. این سنگ می تواند چاکرای پایه را برای مزایای مختلف سلامتی متعادل و همسو کند. وقتی چاکراها از تراز خارج شود ، باعث پرخاشگری و بی منطقی شما می شود. به محض استفاده از کریستال الکساندریت در کف دست ، علائم کاهش می یابد.

این سنگ از کاهش تأثیر ADHD ( بیش فعالی بزرگسالان) گرفته تا بیداری معنویت و ایجاد تعادل در سیستم گردش خون ، از چندین طریق برای بدن شما مفید است. همچنین ، این سنگ برای عملکرد بهتر لگن و اندام تحتانی شما ، چاکرای پایه را متعادل می کند.

حتی چاکرای قلب را می توان با پوشیدن این سنگ قیمتی شگفت انگیز متعادل کرد. به یاد داشته باشید ، هنگامی که چاکرای قلب از چرخش یا تعادل خارج شود ، شما دچار انفجارهای احساسی مانند عصبانیت یا حسادت ناگهانی خواهید شد. این حس ممکن است باعث شود شما احساس اطمینان نکنید ، مورد بی مهری قرار بگیرید و به یک اطمینان مداوم برای اعتماد به نفس خود احتیاج داشته باشید.

اما ، وقتی الكساندریت را به صورت نگین یا كریستال خام حمل می كنید ، این  سنگ چاكرا قلب را با چاكراهای دیگر برای هموستاز متصل می كند. در نتیجه ، سیستم ایمنی بدن شما به طور کامل کار می کند و قلب شما قویتر می شود. همچنین ، این سنگ می تواند چاکرای گلو را هماهنگ و تحریک کند تا از گفتار و تنفس  بهتر اطمینان حاصل کند. به یاد داشته باشید ، در صورت عدم تعادل چاکرای گلو ، ممکن است در پاسخ های خود متعصب ، خودآگاه یا کند باشید.

سنگ الکساندریت نماد قدرت ، رفاه و سلامتی عمومی است. فواید درمانی این سنگ قیمتی می تواند بدن شما را برای عملکرد بهتر تصفیه و تجدید کند. این سنگ  می تواند جنبه های جسمی و روحی شما را برای تقویت بهزیستی و توانایی های عاطفی متعادل کند.

روش مراقبت از جواهرات الکساندریت

این سنگ ها برای پوشیدن روزمره “عالی” است اما هنوز هم باید احتیاط كرد و از آن در برابر مواد شیمیایی سخت ، درجه حرارت بالا و خراش محافظت كرد. بهترین روش برای تمیز کردن سنگ استفاده از صابون و ظرف آب گرم با استفاده از مسواک نرم است.

درنهایت سنگ الکساندریت یک سنگ قدرتمند است که می تواند واقعاً زندگی شما را به طریقی مثبت تحت تأثیر قرار دهد. این سنگ به شما دید واضح تری از وضعیت می دهد و به شما امکان می دهد جهان را همانطور که هست ببینید. این سنگ باید در اطراف گردن و نزدیک قلب پوشیده شود تا بهترین نتیجه را از آن بگیرد.قیمت الماس الکساندریت بسیار بالا است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا