Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
عمومی

قرص لاغری کافئین چیست و چه فوایدی دارد؟

قرص لاغری کافئین یک مکمل غذایی است که به علت افزایش انرژی در بدن مورد علاقه بدنسازان و ورزشکاران می ‌باشد. این قرص لاغری در صورت استفاده بیش از حد ، اعتیادآور بوده و باعث ایجاد وابستگی به مصرف کافئین می شود.

قرص لاغری کافئین یک محصول کاملا ایرانی با خاصیت چربی سوزی بسیار زیاد می باشد. در ترکیبات این قرص لاغری از ماده کافئین استفاده شده است و هر قرص حاوی ۲۰۰ میلی‌ گرم کافئین است. این ماده باعث افزایش عملکرد بدن و کارایی بیشتر در ورزشکاران می شود و به همین دلیل است که در بسیاری از مکمل ‌های ورزشی این ماده به کار رفته است. این ماده با بالا بردن قدرت انقباضی عضلات باعث تقویت عملکرد ورزشی در مصرف کنندگان این قرص نیز خواهد شد. در ادامه مقاله در نشریه جهان شیمی فیزیک توضیحات بیشتری در این رابطه ارائه می گردد لطفا همراه ما باشید.

ترکیبات قرص لاغری کافئین

عنصر اصلی این قرص کافئین است و این ماده می تواند مزایای بسیار زیادی برای بدن داشته باشد. هر عدد از این قرص لاغری حاوی ۲۰۰ میلی گرم کافئین است که در واقع نیاز روزانه بدن را به این ماده تأمین می کند.

 کافئین چیست؟

کافئین ماده یک ترکیب آلکالوئیدی است که می تواند برای بدن بسیار مفید باشد.‌ انسان ها روزانه از طریق مصرف شکلات ، چای،  کاکائو، قهوه و نوشیدنی‌ های انرژی‌ زا مقداری از این ماده را وارد بدن خود می ‌کنند. این ماده تمرکز ، ضربان قلب ، حافظه و یادگیری و انرژی بدن را افزایش می‌ دهد و با از بین بردن اثرات خستگی در بدن باعث می ‌شود که ورزشکاران با قدرت بیشتری به انجام حرکات ورزشی بپردازد ، به همین دلیل است که ورزشکاران بیشترین استفاده را از قرص های لاغری کافئین دارند.

یکی از مهمترین تاثیرات این ماده در بدن ، کاهش احساس خستگی در عضلات هنگام انقباض عضلات و افزایش جذب کلسیم در بدن است. ورزشکاران با استفاده از این قرص لاغری دیگر احساس خستگی ، درد و کاهش قدرت نخواهند داشت . این ماده اکسیداسیون اسیدهای چرب آزاد در بدن را افزایش می دهد و با افزایش چربی سوزی در بدن ، انرژی مورد نیاز را برای ورزشکاران تامین می ‌کند.

در حالت عادی ، در بدن ماده‌ای به نام آدنوزین تولید می‌شود و این ماده در ایجاد احساس خستگی و خواب آلودگی در بدن نقش بسیار زیادی ایفا می کند . با بالا رفتن سطح آدنوزین در بدن ، احساساتی مانند تحریک عصبی، احساس درد و کاهش قدرت بدنی در فرد به وجود می آید. کافئین موجود در خون باعث مهار گیرنده‌ های آدنوزین در مغز شده و از ایجاد احساس خواب آلودگی و خستگی در فرد جلوگیری می ‌کند.

از دیگر خواص کافئین در بدن می توان به انتقال عنصر پتاسیم به بافت‌های غیر فعال ، کاهش درد و سرعت بخشیدن به ریکاوری بدن اشاره کرد. همچنین این ماده با افزایش تجزیه سلول‌های چربی از افزایش وزن و ابتلا به چاقی جلوگیری می ‌کند.

قرص لاغری کافئین چیست و چه فوایدی دارد؟
قرص لاغری کافئین چیست و چه فوایدی دارد؟

فواید قرص لاغری کافئین

از فواید این قرص لاغری می توان به تقویت سیستم عصبی و بهبود حالت‌های روحی اشاره کرد. همچنین این قرص لاغری با افزایش سطح انرژی در بدن خستگی را تا حد زیادی کاهش می‌ دهد. این قرص نه تنها برای ورزشکاران بلکه برای افرادی که به دنبال تناسب اندام و کاهش وزن هستند نیز مفید می باشد.

درمان سردردهای میگرنی، افرایش سطح هوشیاری ، پیشگیری از سرطان، افزایش تمرکز، رفع خواب آلودگی، کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع ۲، کاهش ابتلا به سنگ کلیه ، پیشگیری از آلزایمر، افزایش سلامت پوست و مو، کاهش خطر ابتلا به بیماری‌ های قلبی و عروقی و کاهش علائم مربوط به کبد چرب از فواید دیگر مصرف این قرص لاغری است. از دیگر خواص این قرص لاغری می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • افزایش ظرفیت هوازی
  • کاهش خستگی و بی خوابی
  • کاهش درد عضلانی
  • افزایش قدرت انقباضی عضله
  • کمک به حفظ سلامت پوست ، مو و ناخن
  • تحریک چربی سوزی و کمک به کاهش وزن
  • افزایش حداکثر ظرفیت هوازی فرد (VO2max)
  • دارای خواص آنتی اکسیدانی و مبارزه با رادیکال های آزاد موجود در بدن

مزایای مصرف قرص لاغری کافئین

اثرات قرص لاغری کافئین بر سلامت مو

تحقیقات نشان داده است که سالم بودن فولیکول‌ های مو باعث بهبود کیفیت و رشد موها می ‌شود. کافئین یکی از موادی است که در تحریک ریشه‌ های مو نقش بسیار مهمی ایفا می کند . مصرف این قرص لاغری برای بهبود سلامت مو بسیار مفید می باشد و از ریزش موی ناشی از اثرات هورمون‌ مردانه جلوگیری می ‌کند و باعث تحریک رویش مو می‌ شود. تحقیقات نشان داده است که اثرات کافئین موجود در این قرص های لاغری باعث مهار اثر دی هیدروتستوسترون در مردان شده و مانع از طاسی در آنها می ‌شود‌. به طور کلی این قرص های لاغری به تقویت ساقه مو، درخشندگی و حالت دهی موها کمک می ‌کنند.

یکی از مشکلات بسیار شایع مردان و زنان ریزش موی هورمونی است و این نوع ریزش مو یک بیماری وراثتی است و از نسلی به نسل دیگر منتقل می‌ شود. بیشتر مردان پس از رسیدن به سن بلوغ و زنان بعد از رسیدن به سن یائسگی به ریزش موی ناشی از تغییرات هورمونی دچار می ‌شوند. مصرف این قرص های لاغری خواص بسیار زیادی برای موها دارد و از ریزش مو جلوگیری کرده و در از بین رفتن موخوره نیز موثر می باشد . این قرص لاغری با مهار آنزیم DHT روند ریزش مو را به میزان بسیار زیادی کاهش می‌ دهد.

قرص لاغری کافئین چیست و چه فوایدی دارد؟
قرص لاغری کافئین چیست و چه فوایدی دارد؟

اثرات قرص لاغری کافئین بر یادگیری و مطالعه

برخی از دانشجویان و دانش آموزان برای بیدار ماندن در شب‌های امتحان و مطالعه درس‌ های خود از نوشیدنی قهوه استفاده می ‌کنند. قهوه به دلیل داشتن مقدار زیادی کافئین باعث بی خوابی می شود و انرژی بدن را افزایش می دهد . تحقیقات زیادی درباره تاثیر این ماده بر افزایش حافظه انجام شده است. این قرص لاغری با بهبود عملکرد سیستم عصبی حافظه را افزایش داده و باعث بالا رفتن کارایی مغز و افزایش تمرکز می‌شود.

شما می توانید قبل از مطالعه از این قرص لاغری استفاده کنید ، البته باید به این نکته توجه داشته باشید که فواید زیاد کافئین نباید باعث شود که مقدار زیادی از این قرص را استفاده کنید و توقع بازدهی بالاتری داشته باشید. کافئین بیش از حد در بدن باعث ایجاد عوارض خطرناکی برای سلامتی شما می شود.

اثرات قرص لاغری کافئین در کاهش وزن

به دلایل مختلفی از جمله بی تحرکی، ورزش نکردن، رژیم غذایی پرچرب، استفاده از فست فود و غیره بسیاری از افراد از مشکل چاقی و اضافه وزن رنج می‌ برند. مصرف این قرص باعث تحریک سیستم عصبی شده و این امر موجب افزایش انرژی و چربی سوزی در بدن می ‌شود. مزایای زیاد کافئین موجود در این قرص لاغری باعث شده است که در برخی از کشورها مکمل ‌های کافئین ‌دار به راحتی در دسترس افراد قرار دارند.

کافئین موجود در این قرص میزان سوخت و ساز بدن را افزایش داده و باعث می شود که چربی‌ های انباشته شده در بدن ، زودتر تجزیه شوند. با از بین رفتن چربی‌ های اضافی موجود در بدن ، فرد تناسب اندام از دست رفته خود را به دست می‌آورد. مصرف طولانی مدت این قرص لاغری طبق دستور پزشک به همراه آب فراوان یک روش بسیار ساده و مفید برای کاهش وزن خواهد بود.

اثرات درمانی قرص لاغری کافئین

از قرص لاغری کافئین در بهبود شرایط مختلف پزشکی نیز می توان استفاده کرد و مزایای این قرص غیر از کاهش وزن عبارتند از :

  • بهبود خلق و خو
  • درمان بیماری های مختلف تنفسی
  • درمان آسم
  • افزایش سوخت وساز بدن
  • کاهش خستگی و خواب آلودگی
  • کاهش خطر ابتلا به بیماری پارکینسون
  • درمان میگرن
  • تقویت حافظه کوتاه مدت و افزایش هوشیاری مغز
قرص لاغری کافئین چیست و چه فوایدی دارد؟
قرص لاغری کافئین چیست و چه فوایدی دارد؟

روش استفاده از قرص لاغری کافئین

بهترین زمان برای مصرف این قرص لاغری  نیم ساعت قبل از انجام تمرینات ورزشی است. شما می ‌توانید این قرص لاغری را به صورت روزانه سه الی چهار بار و هر بار یک تا سه قرص با آب کافی مصرف نمایید . افراد مبتلا به بیماری هایی همچون فشار خون بالا ، بیماری دیابت و بیماری ‌های قلبی و عروقی حتما قبل از مصرف این قرص لاغری با پزشک خود مشورت نمایند.

عوارض جانبی مصرف قرص لاغری کافئین

اگر به صورت اصولی ، کنترل شده  و طبق دستور پزشک از این قرص لاغری استفاده شود ، هیچگونه عوارض جانبی خاصی برای سلامتی ندارد و می‌ تواند حتی برای بدن بسیار مفید نیز باشد. اما در صورت زیاده ‌روی در مصرف این قرص لاغری ، سیستم بدن دچار اختلال شده و عوارض جانبی مانند سردرد ، افزایش ضربان قلب ، افزایش ادرار ، بالا رفتن فشار خون ، سرگیجه ، اسهال ، بی‌ خوابی ، افزایش کلسترول خون ، رفلاکس معده ، بی ‌قراری ، کاهش جذب کلسیم و ضعف عضلانی ، کاهش باروری در زنان و مردان و لرزش عضلات را در پی خواهد داشت.

نکات مهم درباره مصرف قرص لاغری کافئین

کافئین موجود در این قرص لاغری برای تمامی افراد قابل تحمل نیست و عوارض جانبی احتمالی آن بی قراری ، بی خوابی ، تغییرات رفتار ، تحریک پذیری و افزایش ضربان قلب خواهد بود.

این قرص لاغری را باید در جایی خشک و خنک به دور از تابش نور خورشید و در دمای پایین‌تر از ۲۵ درجه سانتی‌ گراد نگهداری کنید. مصرف مقادیر بالای این قرص لاغری مسمومیت ‌زا خواهد بود ، از مصرف هم زمان دو قرص خودداری کنید . زنان باردار و شیرده ، قبل از مصرف باید با پزشک خود مشورت نمایند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا