Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
عمومی

فواید و مزایای بی نظیر سرکه تمشک که نمی دانستید!

سرکه  تمشک از میوه تمشک تهیه می شود و آنچه آن را منحصر به فرد می کند این است که کاملاً از یک پایه میوه ای طبیعی مانند سرکه سیب ساخته شده است و از این رو فواید زیادی دارد. شما نیز می توانید با گنجاندن این سرکه در رژیم غذایی خود از مزایای آن بهره مند شوید. این سرکه  برای مصرف داخلی و خارجی بسیار مناسب است.

سرکه تمشک حاوی اسید الاژیک است که در مبارزه با سرطان  کاملا شناخته شده است و از آنتی اکسیدان بیشتری نسبت به سایر سرکه های میوه ای برخوردار است. استفاده از این سرکه در روز همراه با یک رژیم غذایی متعادل می تواند به کاهش وزن کمک کند.

سرکه تمشک یک انتخاب عالی و سالم و راهی مناسب برای کنار گذاشتن تمام سس های سالاد خریداری شده در فروشگاه است که مملو از مواد نگهدارنده ، شکر و چربی فراوان است. در ادامه مقاله در نشریه جهان شیمی فیزیک توضیحات بیشتری در این رابطه ارائه می گردد لطفا همراه ما باشید.

ارزش غذایی تمشک

طبق USDA ، تمشک منبع بسیار خوبی از ویتامین C ، منگنز و فیبر غذایی است. آنها همچنین غنی از ویتامین های گروه B ، اسید فولیک ، مس و آهن هستند. تمشک بیشترین غلظت آنتی اکسیدان ها را در بین میوه ها دارد. این به دلیل غلظت بالای اسید الاژیک ، آنتوسیانین ، اسید گالیک ، کوئرستین ، سیانیدین ، ​​کاتچین ، پلارگونیدین ، ​​کامپرول و اسید سالیسیلیک است. با این حال ، تمشک های زرد و میوه های رنگ پریده درصد بسیار کمی آنتوسیانین دارند. آنتوسیانین ها همچنین مسئول رنگ غنی آنها هستند.

تمشک همچنین دارای درصد بالایی  فیبر غذایی است و از جمله غذاهای گیاهی غنی از فیبر محسوب می شود. فیبر حدود ۲۰ درصد از وزن کل توت را تشکیل می دهد.

یک فنجان تمشک حاوی کمتر از ۱۵ گرم کربوهیدرات است. این میزان از بسیاری از میوه های دیگر مانند سیب کمتر است. محتوای فیبر بالا (۸ گرم) و قند نسبتاً کم (۵.۴ گرم) را به خاطر بسپارید. این باعث می شود تمشک نه تنها کربوهیدرات کمی داشته باشد ، بلکه جایگزین مناسبی برای کربوهیدرات سالم باشد و یک غذای محبوب در میان کسانی است که رژیم کتو دارند.

یک فنجان تمشک ۶۴ کالری انرژی  دارد. از این تعداد کل کمتر از یک گرم چربی غیر ترانس دارد. با توجه به کربوهیدرات کم و فیبر زیاد ، تمشک برای کسانی که به دنبال غذاهای کم کالری و کاهش وزن هستند ایده آل است.

فواید و مزایای بی نظیر سرکه تمشک که نمی دانستید!
فواید و مزایای بی نظیر سرکه تمشک که نمی دانستید!

فواید مصرف سرکه  تمشک

کاهش وزن

یک قاشق سرکه تمشک مخلوط شده با آب گرم  را به صورت روزانه بنوشید. تحقیقات نشان داده است که سرکه چربی را در بدن ذوب می کند و متابولیسم را افزایش می دهد، بنابراین به شما در کاهش وزن همراه با کاهش چربی های بدن کمک می کند.

سم زدایی بدن

همچنین می توانید ۱-۲ قاشق سرکه تمشک را در آب گرم ساده مخلوط کرده و با معده خالی بنوشید. با این کار معده تمیز می شود و همچنین  سیستم گوارش شما را سم زدایی می کند. بنابراین برای از بین بردن انواع سموم  بدن کاملاً مناسب است.

سس سالاد سالم

شما می توانید سرکه تمشک را جایگزین سرکه قدیمی معمولی خود کنید که از مواد مصنوعی درست شده است. این سرکه یک سس سالاد عالی است زیرا واقعاً چربی کمی دارد. کافی است آن را با مقداری سیر و روغن زیتون مخلوط کنید تا یک سس سالاد سالم بدست آورید.

آنتی اکسیدان

این سرکه سرشار از آتی اکسیدان است و به شما کمک می کند سال های بیشتری جوان بمانید. این ماده می تواند به طور روزانه مصرف شود تا مقدار مناسبی از آنتی اکسیدان ها را به بدن ارائه دهد. بنابراین به جوان ماندن پوست شما و همچنین از بین رفتن چین و چروک ها کمک می کند.

فواید و مزایای بی نظیر سرکه تمشک که نمی دانستید!
فواید و مزایای بی نظیر سرکه تمشک که نمی دانستید!

مبارزه با سرطان

از آنجا که این سرکه از عصاره های میوه خالص تهیه شده است ، فواید زیادی در مبارزه با رادیکال های آزاد دارد که باعث سرطان می شوند. مصرف منظم این سرکه به مبارزه با انواع سرطان ، به ویژه سرطان معده و کبد کمک می کند.

مفید برای گلو درد

آیا از یک گلو درد بد و خارش دار رنج می برید که مدام شما را آزار می دهد در این صورت می توانید از سرکه تمشک استفاده کنید. مخلوط کردن ۲ قاشق آب زنجبیل با یک قاشق عسل و ۲-۳ قاشق سرکه یک درمان اثبات شده برای گلودرد است. از این محلول هر بار یک قاشق ۲-۳ بار در روز بنوشید.

برای درخشش مو

فقط ۲-۳ قاشق از این سرکه را برداشته و آن را به یک فنجان یا یک لیوان آب اضافه کنید. سپس از این آب برای شستشوی موهای خود بعد از شستشو با شامپو استفاده کنید. انجام این کار به شما کمک می کند تا موهای براق با بوی مطبوع میوه تمشک داشته باشید.

برای درمان شوره سر

یک کاسه سرکه تمشک و چند گلوله پنبه ای بردارید. حالا سرکه را به سراسر پوست سر بمالید ، مخصوصاً روی نواحی پوسته پوسته و خشک و آن را بعد از مدتی بشویید. با این روش شوره سر شما در کمترین زمان ممکن از بین می رود.

سفید کردن دندان ها

فقط یک قاشق از این سرکه  را بردارید و آن را با انگشت خود روی تمام دندان ها بمالید. همچنین می توانید مقداری جوش شیرین را با سرکه تمشک مخلوط کرده و سپس از آن به عنوان خمیر برای از بین بردن لکه های دندان و سفیدتر شدن دندان ها استفاده کنید.

استفاده به عنوان دهان‌شویه

برای این منظور فقط ۲-۳ قاشق از این سرکه را برداشته و آن را با ۱/۲ فنجان آب گرم مخلوط کنید. یک یا ۲ قطره روغن میخک را به آن اضافه کنید. سپس دهان را با استفاده از این محلول بشویید و ببینید بوی بد دهان همراه با میکروب های آن  از بین می رود.

فواید و مزایای بی نظیر سرکه تمشک که نمی دانستید!
فواید و مزایای بی نظیر سرکه تمشک که نمی دانستید!

برای از بین بردن آکنه

برای از بین بردن آکنه مقداری سرکه را در یک کاسه بریزید و پس از آغشته کردن پنبه آن را روی قسمت هایی که بیشتر آکنه دارید، بمالید . همچنین می توانید آن را با مقداری آب رقیق کرده و سپس صورت را با آن ، روزی دو بار پاک کنید. روش دیگر این است که آن را با مواد دیگر مخلوط  کرده و برای از بین بردن چربی بیش از حد پوست از آن استفاده کنید.

تسکین آفتاب سوختگی

این سرکه به دلیل استفاده از میوه طبیعی ویتامین زیادی دارد. برای تسکین آفتاب سوختگی ، سرکه را در مقداری آب رقیق کرده و روی قسمت های آفتاب سوخته بگذارید. همچنین می توانید ۲ فنجان از این سرکه را  به حمام خود اضافه کرده و به مدت ۲۰ دقیقه در آن استراحت کنید تا از آفتاب سوختگی و قسمت های برنزه شده پوست خلاص شوید.

مبارزه با سوء هاضمه

اگر از ریفلاکس اسید یا هر نوع مشکل گوارشی دیگری رنج می برید  ۳-۴ قاشق از این سرکه را مخلوط با مقداری آب گرم بنوشید. این کار را دو بار در روز انجام دهید. اسیدیته موجود در میوه ، باعث تعادل سطح PH بدن شده و با مشکلات هضم غذا مبارزه می کند.

مقابله با عفونت مخمر

اگر از هر نوع عفونت مخمری رنج می برید به سادگی با سرکه تمشک رقیق محل را تمیز کنید. اسیدهای طبیعی موجود در این سرکه نه تنها سیستم را تمیز می کنند بلکه از بازگشت قارچ جلوگیری می کنند.

فواید و مزایای بی نظیر سرکه تمشک که نمی دانستید!
فواید و مزایای بی نظیر سرکه تمشک که نمی دانستید!

از بین بردن مخاط

اگر از سرماخوردگی  شدید  رنج می برید و می خواهید کمی تسکین پیدا کنید ، حداقل ۲ قاشق سرکه تمشک را به صورت خام ، ۲-۳ بار در روز بنوشید. این کار باعث از بین رفتن مخاط می شود و به شما در تنفس بهتر کمک می کند ، در حالی که با علائم سرماخوردگی نیز مبارزه می کند.

برای درمان گزش حشرات

فقط کافی است ناحیه گزیدگی یا آلوده را با این سرکه پاک کنید. در حالی که عفونت را نیز درمان می کنید ، انجام این کار به مهار سم کمک می کند. استعمال این ترکیب ممکن است کمی سوزش ایجاد کند اما مطمئناً زخم را خیلی سریع تر بهبود می بخشد و از عفونت در ناحیه جلوگیری می کند.

مصرف سرکه تمشک در دوران بارداری

در دوران بارداری به دلیل حساسیت جنین قبل از افزودن هر چیزی به رژیم غذایی خودتان با پزشک مشورت کنید.

عوارض سرکه تمشک

در صورت مصرف متعادل این ترکیب برای افراد عوارض جانبی نخواهد داشت. اما در صورت ابتلا به هر بیماری یا مصرف هرگونه دارویی قبل از مصرف این سرکه با پزشک خودتان مشورت کنید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا