Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
عمومی

سرکه میوه چیست و چه فوایدی برای سلامتی دارد؟

سرکه میوه از انواع میوه تهیه می شود و به اندازه انواع میوه ها گستردگی دارد. این سرکه ها نقش مهمی در پخت و پز و تهیه سرکه در سراسر جهان دارند. سرکه میوه ترش و کمی شیرین  یادآور میوه ای است که برای تهیه آن استفاده شده است. این سرکه ها علاوه بر طعم قوی فواید زیادی برای سلامتی دارد.

برای تهیه آنها فقط کافی است مقداری میوه به الکل تبدیل شود و سپس دوباره به اسید استیک تخمیر شود. این مسئله منجر به تولید مایعی ترش می شود که می تواند برای ترشی غذاها یا افزودن طعم بی نظیر به دستور العمل های غذایی استفاده شود. سرکه میوه به همین سادگی ساخته می شود ، اما در ابتدای فرآیند تخمیر قطعات میوه به آن اضافه می شود. در سال های اخیر بسیاری ادعا می کنند که این سرکه ها برای درمان عفونت ها ، قند خون بالا ، کاهش وزن و سرطان مفید هستند.

در حالی که بسیاری از مطالعات هنوز در حال انجام است ، آنچه در حال حاضر درباره چگونگی تأثیر سرکه میوه بر سلامتی شناخته شده است ، در این مقاله از نشریه جهان شیمی فیزیک شرح داده می شود.

مزایای بالقوه سرکه میوه برای سلامتی

سرکه میوه منبع بزرگی از منیزیم است که قسمت مهمی از سیستم سیگنالینگ بدن شماست. مطالعات نشان داده است که مصرف منیزیم کافی به کاهش خطر آب مروارید ، سندرم متابولیک ، میگرن و دیابت کمک می کند.

سرکه های میوه مانند اکثر اشکال سرکه بسیار اسیدی هستند و مزایای سلامتی مشابهی دارند زیرا روند تخمیر بسیاری از خواص منحصر به فرد میوه های خاص را از بین می برد. اگرچه مشخص نیست که آیا سرکه میوه مزایای سلامتی اضافه ای دارد یا خیر اما می تواند در موارد زیر به شما کمک کند:

سرکه میوه چیست و چه فوایدی برای سلامتی دارد؟
سرکه میوه چیست و چه فوایدی برای سلامتی دارد؟

کاهش قند خون

یکی از اثرات مستند مصرف سرکه ، تأثیر آن بر قند خون است. برای افرادی که به طور مداوم سطح گلوکز خون بالایی دارند ، این مسئله می تواند یک مزیت باشد. با این حال ، برای افرادی که به خوبی دیابت را تحت کنترل دارند ، افزودن مقدار قابل توجهی سرکه به رژیم غذایی می تواند قند خون آنها را پایین بیاورد. افراد مبتلا به دیابت قبل از اتخاذ رژیم غذایی با محتوای سرکه بالا باید با پزشک خود مشورت کنند.

کاهش وزن

مصرف مقدار کمی سرکه ممکن است به کاهش وزن افراد کمک کند. طبق مطالعات اخیر ، مصرف مقدار کمی سرکه به همراه یک وعده غذایی – به طور متوسط ​​یک تا دو قاشق غذاخوری – می تواند به افراد کمک کند تا در طول زمان وزن کم کنند. این مطالعات فرض می کنند که سرکه باعث سیری می شود و به کاهش اشتها کمک می کند.

عوارض احتمالی سرکه میوه

آسیب دیدگی دندان

بیشتر سرکه ها بین ۴٪ تا ۵٪ اسید استیک دارند که دلیل آن طعم و بوی تند است. این اسید برای دندان های شما مضر است زیرا ماده معدنی را از مینای دندان بیرون می کشد و به مرور دندان های شما را ضعیف می کند. مصرف زیاد سرکه میوه به ویژه نوشیدن مستقیم آن باعث آسیب دائمی دندان های شما می شود.

سطوح بالاتر پتاسیم

در حالی که سرکه حاوی پتاسیم است ، اما ممکن است در طولانی مدت فوایدی از پتاسیم ارائه ندهد. به نظر می رسد در یک فرد بیمار ، اسید ناشی از مصرف مقدار قابل توجهی سرکه منجر به کاهش سطح پتاسیم و حتی پوکی استخوان شود . به عنوان یک اقدام احتیاطی ، افرادی که ممکن است سطح پتاسیم پایین یا پوکی استخوان داشته باشند باید از مصرف مقدار زیادی سرکه بدون مشورت با پزشک خود خودداری کنند.

به طور کلی ، مطالعات زیادی در مورد اثرات طولانی مدت سلامتی در مصرف مقدار قابل توجه سرکه در دسترس نیست. مطالعاتی که در حال انجام است ، دارای حجم نمونه کمی است و فقط مدت زمان کوتاهی طول می کشد. اساساً ، شواهد زیادی در این روش یا روش دیگر وجود ندارد. در حالی که مطالعات هنوز به طور قابل توجهی از مزایای ادعا شده مصرف سرکه میوه  به طور مستقیم حمایت نمی کنند اما بعید است مصرف آن به عنوان بخشی از یک رژیم طبیعی مضر باشد. بنابراین مانند بسیاری از غذاها مصرف متعادل بسیار مهم است.

سرکه میوه چیست و چه فوایدی برای سلامتی دارد؟
سرکه میوه چیست و چه فوایدی برای سلامتی دارد؟

کاربردهای انواع سرکه میوه

اگرچه سرکه سیب شهرت زیادی پیدا کرده است اما انواع مختلفی سرکه  با مزایای مشابه سلامتی وجود دارد. برخی از ارقام از نظر محتوای قند باهم متفاوت هستند به عنوان مثال لعاب سرکه بالزامیک بسیار غلیظ  تر از سرکه سیب خام است مگر اینکه مقادیر زیادی از آن را مصرف کنید که در این صورت می تواند برای سلامتی ضرر داشته باشد.

سرکه ها را می توان به سس سالاد ، سالادهای مختلف و تقریباً به هر دستور العملی اضافه کرد. سرکه های میوه ای راهی برای اضافه کردن تغییرات به غذاهای مورد علاقه شما هستند.

در حالی که تحقیقات بالینی محدود است ولی سرکه ممکن است تأثیر مثبتی در پیشگیری و درمان سرطان داشته باشد. مطالعه انجام شده بر روی موش ها نشان داد که اسید استیک موجود در سرکه ها می تواند سلول های سرطانی را از بین ببرد. مطالعه دیگری نشان داد که اسید استیک قدرت جلوگیری از رشد سلول های سرطانی را در آزمایشگاه دارد. از آنجا که این مطالعه روی حیوانات بوده ، دشوار است که بگوییم آیا همین اثرات در انسان دیده می شود یا نه اما با این وجود امیدوار کننده هستند.

اگر مستعد مشکلات گوارشی هستید احتمال اینکه سرکه بتواند به شما کمک کند وجود دارد. اگرچه این ادعاهای خاص ممکن است توسط تحقیقات بالینی تأیید نشود ، اما شواهد زیادی وجود دارد که نشان می دهد مصرف سرکه (به خصوص سرکه سیب) درمانی برای یبوست است.

سرکه یک مدر طبیعی ملایم است (همراه با غذاهای دیگر مانند مرکبات ، کرفس و چغندر) و ممکن است به همین دلیل باشد که توانایی جلوگیری از نفخ و یبوست برای بسیاری از افراد را دارد. همچنین برخی داده ها نشان می دهد که سرکه سیب قادر به کاهش علائم ریفلاکس اسید در تعداد کمی از بیماران است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا