Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
عمومی

کاربرد و فواید عرقیات تصفیه خون و کبد چیست؟

عرقیات تصفیه خون و کبد انواع مختلفی دارند و این عرقیات به شما در داشتن زندگی بهتر و سالم تر بسیار کمک می کنند. ممکن است شما گاهی ، با علائمی از جمله بی حالی ، خستگی زیاد ، بدن درد و حتی نفخ و پوست خشک و کدر روبرو شده باشید . در اکثر مواقع دلیل این علائم بیماری مواد سمی موجود در خون است. هرچند بدن قادر است این سموم را از خون دفع کند ولی شما با استفاده از عرقیات تصفیه خون می توانید این روند را تسریع کنید.

یکی از مهمترین اعضای داخلی بدن انسان ، کبد می باشد که نقش بسیار مهمی در سلامتی بدن دارد.  اگر این اندام دچار بیماری یا مشکلات شود ، سلامت عمومی بدن در معرض خطر قرار می گیرد . این اندام بزرگترین غده در بدن می ‌باشد ، که وزنی حدود ۱.۵ کیلوگرم دارد . از آنجا که امروزه بدن ما در معرض آلودگی های محیطی و غذاهای ناسالم بسیاری زیادی قرار دارد ، داشتن یک کبد سالم به محافظت از بدن ما در برابر این عوامل کمک بسیار زیادی خواهد کرد. با استفاده از عرقیات تصفیه خون و کبد می توانید به سلامت این عضو مهم کمک کنید. در این مقاله از نشریه جهان شیمی فیزیک به بررسی عرقیات تصفیه کننده های خون و کبد می پردازیم و در ادامه با خواص آنها آشنا می شویم ، بنابراین مطالعه این مقاله را از دست ندهید.

مزایای استفاده از عرقیات تصفیه خون و کبد

شما می توانید با استفاده از عرقیات گیاهی تصفیه کننده خون و کبد به حفظ سلامت عمومی خودتان کمک کنید. روش های ساده و طبیعی برای تصفیه و پاکسازی خون در جهان وجود دارد که یکی از این روش ها ، مصرف عرقیات گیاهی تصفیه کننده خون و کبد می باشد.

همچنین شما با داشتن یک رژیم غذایی سالم و مناسب ، استفاده از مواد غذایی کافی حاوی ویتامین های مورد نیاز بدن ، عدم مصرف برخی از نوشیدنی ها و مواد غذایی که نه تنها مفید نیستند ، بلکه مضر نیز تلقی می شوند، می توانید سلامتی بدن خود را تضمین کنید.

معمولا درمان بیماری کم خونی با تصفیه خون همراه است و شما در صورت داشتن خون پاک و یک کبد سالم ، از ابتلا به بسیاری از بیماری ها در امان خواهید بود.

 برخی از مهم‌ ترین وظایف کبد در بدن به شرح ذیل می ‌باشند:

  • پاکسازی خون از گلبول ‌های قرمز قدیمی
  • تصفیه خون
  • ذخیره سازی ویتامین ها و مواد آلی در بدن
  • تولید پروتئین‌های لازم برای بدن
  • تجزیه هورمون ‌ها و مواد غذایی در بدن
  • حذف سموم و پاکسازی خون از آلاینده‌ها
  • تولید صفرا در بدن
کاربرد و فواید عرقیات تصفیه خون و کبد چیست؟
کاربرد و فواید عرقیات تصفیه خون و کبد چیست؟

روش های تصفیه و سم زدایی خون و کبد در منزل

برخی از مواد غذایی موجود خواص بسیار زیادی برای بدن دارند که یکی از این خواص تصفیه کنندگی خون و کبد می باشد . شما می توانید با مصرف مناسب این مواد غذایی سلامتی بدن خود را تضمین کنید. برای مثال میوه های که می توانند تصفیه کننده خون باشند عبارتند از : پرتقال ، لیموترش و گریپ فروت، بلوبری ، انگور ، آناناس و کیوی و انواع توت ها به تصفیه خون کمک می کنند.

علاوه بر میوه ها ، برخی از سبزیجات نیز می توانند برای بدن و تصفیه خون مفید باشند . سبزیجات مفید برای بدن عبارتند از : سیر و پیاز که در طب سنتی برای سم زدایی از بدن و خون ، بسیار توصیه شده اند. همچنین هویج و جعفری ، کرفس و انواع جوانه ها شامل جوانه ماش و جوانه شبدر که در بازار به راحتی قابل دسترس است خاصیت تصفیه کنندگی دارند.

انواع عرقیات تصفیه خون و کبد

 

عرق گیاهی شاتره:

عرق گیاهی شاتره ، دارای خواص بسیار زیادی برای بدن می باشد. این عرق گیاهی برای پاکسازی کبد و کیسه صفرا در طب سنتی بسیار توصیه شده است و شما می توانید با استفاده از این عرق گیاهی کبد خود را سم زدایی کنید. عرق شاتره همچنین خون را تصفیه می کند و فشار خون و کلسترول خون را کاهش داده و خون را رقیق خواهد کرد. برای سم زدایی از کبد می ‌توانید روزانه ۲ فنجان از عرق شاتره را به رژیم غذایی خود اضافه کنیم.

عرق گیاهی کاسنی :

این عرق گیاهی طبع سرد و مرطوبی دارد و دارای خواص بسیار زیادی برای سلامتی می باشد . این عرق گیاهی ، باعث دفع سموم از بدن می‌ شود و به همین دلیل می تواند ، بوی بد بدن برخی از افراد را برطرف کند .همچنین به دلیل داشتن مواد مغذی ، باعث تقویت معده می شود و کلسترول خون را نیز تنظیم می ‌کند.

عرق گیاهی کاسنی به خصوص در فصول گرم سال ، طاقت و تحمل بدن را افزایش می دهد. همچنین به دلیل داشتن خواص ادرار آوری  و رفع یبوست ، باعث افزایش سلامت کبد نیز می ‌گردد.

عرق گیاهی  خارشتر :

این عرق گیاهی نیز طبع سردی دارد و دارای خواص ، تصفیه کنندگی خون می‌ باشد و همچنین می تواند در دفع سنگ کلیه نیز مفید باشد. این عرق گیاهی همچنین تعریق را در بدن افزایش داده و باعث دفع بیشتر اوره و مواد سمی از بدن می‎‌ شود. همچنین با دارا بودن خاصیت آرام ‌بخشی، در رفع استرس و کمک به سلامتی کبد نیز می تواند موثر باشد.

کاربرد و فواید عرقیات تصفیه خون و کبد چیست؟
کاربرد و فواید عرقیات تصفیه خون و کبد چیست؟

عرق گیاهی بابونه :

این عرق گیاهی در طب سنتی بسیار کارایی دارد و دارای خواص بسیار زیادی برای بدن می باشد. عرق  بابونه علاوه بر از بین بردن چربی از کبد ، به درمان زخم معده ، تقویت اعصاب ، درمان سردرد و میگرن ، رفع دردهای عضلانی ، رفع زردی بدن و بی ‌خوابی نیز بسیار کمک می کند .

عرق گیاهی گل گاو زبان :

این عرق گیاهی دارای ترکیبات بسیار مفیدی برای بدن می باشد و خاصیت آرامش بخشی بسیار زیادی دارد .عرق گیاهی گل گاو زبان ، خاصیت تصفیه کنندگی خون نیز دارد. همچنین می تواند تعرق بدن را افزایش داده و باعث سم زدایی از بدن و کبد شود.

چگونگی تصفیه خون با عرقیات گیاهی

چگونگی تصفیه خون مسئله بسیار مهمی است و باید همیشه به آن توجه داشته باشید. شما می توانید  این کار را با رعایت یک رژیم غذایی سالم و رعایت برخی اصول دیگر مانند مصرف دارو و یا مکمل های غذایی یا استفاده از عرقیات گیاهی انجام دهید. برای گرفتن بهترین نتیجه ، شما باید روزانه بین ۶ تا ۸ لیوان آب بنوشید. محققان دریافته اند  که آب نوعی مکانیسم انتقالی را برای جابه ‌جایی مواد مغذی و عناصر مختلف در اختیار بدن قرار می ‌دهد. وجود آب همواره برای از بین بردن مواد زائد و حفظ پاکیزگی خون بسیار ضروری است.

همچنین شما می توانید ، رژیم غذایی خود را بهبود ببخشید و با انتخاب مناسب ترین رژِیم غذایی ، سریعا سموم مختلف را از خون و بدن خود خارج کنید . علاوه بر این در حین استفاده از این رژیم غذایی مناسب ، از نوشیدنی‌ های مغذی و غنی مانند آب هویج طبیعی، آب چغندر و آب لیموی تازه استفاده کنید و تعادل آب بدن را از این طریق در وضعیت مناسب نگه دارید. مصرف آب کافی ، نیز برای جلوگیری از کم‌ آبی بدن بسیار ضرورت دارد. در طول این رژیم غذایی مناسب ، بدن خودش را درمان کرده و آسیب‌ های داخلی را ترمیم می ‌کند.

بهتر است بدانید:

شما می توانید با استفاده از گیاهان دارویی و عرقیات گیاهی خون و کبد خود را پاک‌ سازی کنید ، بسیاری از گیاهان دارویی برای پاک ‌سازی خون و کبد بسیار مفید هستند. برخی از این گیاهی که برای تصفیه خون استفاده می شوند ، عبارتند از  بلوط  ، شبدر قرمز و ریشه گیاه بابا آدم.

انتخاب بهترین روش برای تصفیه خون و کبد به شما بستگی دارد و باید به خاطر داشته باشید ، این تصفیه و سم زدایی برای سلامتی بدن لازم است . ما در این مقاله ، روش های تصفیه خون و کبد را برای شما ارائه دادیم ، امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا