Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
عمومی

آشنایی با عرقیات گیاهی درمان درد و ورم معده

عرقیات گیاهی درمان درد و ورم معده استفاده بسیار زیادی در طب سنتی دارد. این گیاهان دارای مواد مقوی و ویتامین های بسیار زیادی برای بدن هستند. بعضی از این گیاهان به تنهایی قابل مصرف هستند و حتی می توان با گرفتن عرق از این گیاهان تاثیرات آنها بر درمان بسیاری از بیماری ها را چند برابر کرد.

عرق گیری از این گیاهان به گونه ای است که در بعضی از آنها از برگ ها و از بعضی دیگر از ریشه گیاه استفاده می شود. حال در این مقاله در نشریه جهان شیمی فیزیک مطالب مهمی در ارتباط با عرقیات گیاهی درمان درد و ورم معده و انواع آنها ارائه خواهیم داد ، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

بیماری ورم معده چیست ؟

ورم یا التهابات معده ، با نام گاستریت شناخته می شود بیشتر مواقع به زخم معده تبدیل می شود. این اتفاق ممکن است در طول زمان و به کندی به وجود آید و یا ممکن است به صورت یک دفعه ای ظاهر شود ، اما خوردن مستمر مواد شیمیایی و یا مصرف بیش از حد مواد الکلی می تواند باعث گسترش این اتفاق شود، اما عواملی همچون مصرف داروهای شیمیایی ، استرس و عفونت های باکتریایی عواملی هستند که ورم معده را تشدید کرده و فرد علائمی مانند درد یا سوزش را در قسمت بالای شکم ، حالت تهوع و استفراغ را تجربه کند.

اگر این بیماری بیش از حد پیشرفت نکرده باشد می توانید آن را با مصرف گیاهان دارویی و عرقیات آنها ، برطرف و درمان کنید. اگر این بیماری به موقع درمان نشود ، می تواند به زخم معده و خونریزی در ناحیه معده تبدیل شود و در صورت پیشرفت به سرطان معده نیز می تواند ختم شود.

 

 

انواع عرقیات گیاهی درمان درد و ورم معده

 

عرق گیاهی زیره :

زیره دانه های ریز و کوچکی هستند که در درمان بسیاری از بیماری ها از جمله دل درد و دل پیچه کاربرد بسیار زیادی دارد و از همه مهمتر در درمان مشکلات معده می تواند بسیار مفید باشد . این عرق به هضم بهتر مواد غذایی در معده نیز بسیار کمک می کند.

آشنایی با عرقیات گیاهی درمان درد و ورم معده
آشنایی با عرقیات گیاهی درمان درد و ورم معده

عرق گیاهی چهل گیاه :

یکی از مفید ترین و موثرترین عرقیات گیاهی که امروزه شناخته شده است ، عرق چهل گیاه می باشد. این عرق برای بهبود مشکلات گوارشی در طب سنتی بسیار به کار گرفته می شود و حتی باعث تقویت معده نیز می گردد. مهمترین کاربرد این عرق گیاهی برای درمان درد و ورم معده می باشد.

عرق گیاهی بابوبه :

بابونه گیاهی است ، خوش عطر و بو و در بسیاری از موارد برای درمان بیماری های گوناگون مورد استفاده قرار می گیرد. عرق بابونه برای درمان و بهبود ورم معده و نفخ بسیار مفید است. برای درمان این گونه از بیماری ها ، می توانید هر روز صبح یک فنجان از این عرق را میل کنید تا در طول روز احساس بهتری داشته باشید.

عرق گیاهی زنجبیل :

عرق زنجبیل با طبع گرمی که دارد به درمان بسیاری از بیماری ها کمک می کند و این گیاه پر خاصیت از دوران قدیم تا به امروزه بسیار زیاد مورد استفاده قرار گرفته است. برای گرفتن عرق از این گیاه ، باید ریشه های گیاه را جمع آوری کرده و به همراه مقداری آب ، آن را در دستگاه تقطیر قرار دهید و مایع حاصله از تقطیر ، این گیاه را جمع آوری کنید که همان عرق زنجبیل است. این عرق گیاهی خاصیت بی نظیری در درمان عفونت ها و حتی از بین بردن درد و ورم معده دارد. به دلیل خاصیت ضدالتهابی که دارد ، در هضم غذا و جلوگیری از تهوع نیز کاربرد بسیار زیادی  دارد.

عرق گیاهی نعناع :

نعناع گیاهی خودرو و دارای عطری بی نظیر است. پزشکان طب سنتی از این گیاه برای درمان بسیاری از بیماری ها استفاده می کردند و حتی با روش های مختلف از این گیاه ، عرق تهیه می کردند و عرق حاصله نیز همانند خود گیاه ، دارای تاثیرات مثبت بسیار زیادی می باشد. عرق نعناع برای افرادی که دچار درد و ورم معده هستند و در هضم مواد غذایی مشکل دارند ، بسیار مفید می باشد . اگر احساس ناراحتی در معده  دارید ، می توانید از عرق این گیاه استفاده کنید.   نعناع در درمان بسیاری از بیماری های معده و سیستم گوارشی نقش مهمی را ایفا می کند.

عرق گیاهی سیاه دانه :

سیاه دانه سرشار از مواد مغذی و مواد تقویت کننده برای بدن است. سیاه دانه کمی تلخ مزه است ولی خواص بسیار  زیادی دارد و در درمان بسیاری از بیماری ها استفاده می شود. امروزه با گرفتن عرق از این گیاه این کاربردها را چندین برابر کرده اند. عرق سیاه دانه ، قادر است انرژی بدن را افزایش داده و سیستم گوارشی را تقویت کرده و درد و ورم معده را نیز کاهش دهد و حتی به درمان هرچه سریع تر این گونه از بیماری ها مربوط به سیستم گوارشی کمک می کند.

عرق گیاهی شیرین بیان :

شیرین بیان گیاهی است که ریشه های آن در زمینه درمان بسیاری از بیماری ها می تواند مفید باشد ، این گیاه طعم شیرینی دارد. ریشه گیاه شیرین بیان را به همراه مقداری آب در دستگاه تقطیر قرار می دهند و طی عمل تقطیر ، عصاره و رایحه بی نظیری از این گیاه بدست می آید. مصرف عرق شیرین بیان به کاهش التهاب و دردهای معده و حتی برای بهبود زخم معده نیز می تواند مفید باشد.

آشنایی با عرقیات گیاهی درمان درد و ورم معده
آشنایی با عرقیات گیاهی درمان درد و ورم معده

عرق گیاهی دارچین :

درون عصاره دارچین آنتی‌ اکسیدان‌ هایی وجود دارد  که می تواند باعث کاهش بعضی از دردها در بدن شود و در طب سنتی نیز کاربردهای بسیار زیادی داشته است. عرق حاصله از این گیاه برای کاهش درد و تورم معده و عفونت های  مربوط به این اندام می تواند بسیار مفید باشد همچنین این عرق گیاهی ، دستگاه گوارش را نیز تقویت می کند .

عرق گیاهی سیر :

سیر گیاهی است که به صورت خام و در آشپزی می توان از آن استفاده کرد. در طب سنتی از این گیاه مفید بسیار استفاده می شود. عرق سیر، طبع بسیار گرمی دارد و حاوی عناصر مغذی و آنتی اکسیدان های بسیاری مفیدی  برای بدن می باشد.  تمام مواد مفید و مغذی موجود  در این گیاه ، در عرق آن نیز وجود. خواص موجود در این عرق برای درمان مشکلات معده ( دردها و ورم های معده ) بسیار مفید  می باشد و همچنین عرق سیر برای درمان بیماری سرماخوردگی بسیار مفید می باشد.

عرق گیاهی آویشن :

آویشن از خانواده گیاهان نعناع می باشد و دارای برگ های کوچک و ساقه های چوبی باریکی می باشد و به طور کلی  هم در طب سنتی و هم در آشپزی بسیار کارایی دارد. این گیاه به خاطر عطر و بویی که دارد نظر بسیاری از مردم را به خود جلب کرده است. عرق این گیاه برای درمان ورم و دردهای معده بسیار مناسب می باشد و همچنین خاصیت آنتی اکسیدان نیز دارد و بیماری های دیگری را نیز می تواند درمان کند.

عرق گیاهی رازیانه :

رازیانه از جمله گیاهانی است که تمام و کمال می توان از همه قسمت های آن استفاده کرد ، تمام قسمت های این گیاه خاصیت درمانی دارد. برای درست کردن عرق رازیانه ، از پیاز و برگ های آن استفاده می کنند و حتی از دانه های آن نیز برای درست کردن دمنوش نیز استفاده می شود.

این گیاه سرشار از آنتی اکسیدان و مواد مغذی بسیار زیادی است و تمام این مواد در عرق این گیاه نیز به صورت کامل وجود دارد و با خوردن آن نیز فرد درمان می شود. این عرق گیاهی تسکین دهنده دردهای معده و شکم می باشد و حتی با خوردن این عرق هضم مواد غذایی نیز به راحتی صورت می گیرد و دریافت و جذاب مواد غذایی در بدن سریع تر رخ می دهد.

آشنایی با عرقیات گیاهی درمان درد و ورم معده
آشنایی با عرقیات گیاهی درمان درد و ورم معده

عرق گیاهی ریحان :

ریحان گیاهی است شناخته شده که خواص درمانی بسیار زیاد و عمری کوتاه دارد ، این گیاه حدود یکسال می تواند زندگی کند. عرق این گیاه نیز ، همانند خود گیاه دارای خواص ضد اسپاسم می باشد و این خاصیت باعث تقویت معده می گردد و از بروز درد و ورم معده نیز جلوگیری می کند و حتی مانع حالت تهوع و اسهال نیز می شود.

عرق گیاهی شنبلیله :

شنبلیله نیز یکی دیگر از گیاهانی است که  مصرف خام آن در میان مردم رواج بسیار زیادی دارد و امروزه با گرفتن عرق از این گیاه میزان و تنوع مصرف این گیاه را نیز بالاتر برده اند. این گیاه خوش عطر برای  درمان و بهبود بیماری هایی که به معده مربوط است ، مانند زخم و ورم معده در طب سنتی بسیار کارایی دارد .

پس از صرف هر وعده غذایی می توانید ، نصف استکان از این عرق را میل کنید و اگر به دلیل تلخی که این عرق دارد ، نمی توانید از آن استفاده کنید ، می توانید به همراه آب و یا همراه مقداری عسل این عرق را بنوشید و از تاثیرات مثبت این عرق بر روی بدن خود لذت ببرید.

عرق گیاهی بومادران :

این گیاه از زمان قدیم تا به امروزه در طب سنتی مورد استفاده قرار گرفته است . این گیاه به عنوان چشم زخم نیز شناخته شده است و نقش بسزایی در درمان برخی از بیماری ها ایفا می کند. حال با گرفتن عرق از این گیاه افرادی که به این گیاه دسترسی ندارند نیز می توانند از آن استفاده کنند . عرق بومادران به تقویت معده بسیار کمک می کند و دردهای ناشی از  ورم معده را برطرف می کند و حتی می تواند مشکلات گوارشی را نیز درمان کند. این عرق گیاهی را می توانید به صورت دو فنجان در روز میل کنید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا