Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
عمومی

آشنایی با خواص عرقیات گیاهی درمان نقرس

عرقیات گیاهی درمان نقرس، امروزه به دلیل نداشتن عوارض جانبی برای درمان بسیار مورد توجه قرار گرفته اند. بیماری نقرس بیماری است که جمعیت زیادی از مردمان جهان را درگیر خود کرده است و مبتلایان به این بیماری به دنبال روش های درمانی با عوارض بسیار کمتری برای خود هستند. استفاده از عرقیات گیاهی از دوران قدیم برای درمان این بیماری کارآمد بوده است و امروزه نیز کارایی بسیار زیادی در بهبود این بیماری دارد.

گیاهانی که اثرات درمانی دارند ، بسیار زیاد هستند و دسترسی به همه این گیاهان برای افراد امکان پذیر نمی باشد ، حتی ممکن است در بعضی از فصل های سال برویند و در فصول دیگر نباشند و از بین بروند. متاسفانه نمی توانیم از تمام گیاهان عرق گیری را انجام دهیم ، اما از تعدادی از آنها می توانیم برای تولید عرقیات گیاهی استفاده کنیم .

حال قصد داریم برای درمان نقرس چند عرق گیاهی را که بیشترین خواص را دارند به شما معرفی کنیم تا اگر از این بیماری رنج می برید با استفاده از این عرقیات گیاهی سلامتی خود را بازیابی کنید.  برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای این مقاله از نشریه جهان شیمی فیزیک با ما همراه باشید .

بیماری نقرس چیست؟

بیماری نقرس نوعی آرتروز محسوب می شود و مانند آرتروز باعث دردهای مفصلی می شود. نقرس بیماری است که در آن مقدار اسید اوریک در خون بیش از حد بالا می رود و این تجمع اسید اوریک در مفاصل ، باعث ایجاد التهاب در مفصل ها و احساس درد در همان قسمت ها می شود. متداول ترین و رایج ترین قسمتی که بیماری نقرس در آن نقطه دیده می شود ،  مفصل شست پا می باشد.

انواع عرقیات گیاهی درمان نقرس

 

عرق گیاهی مرزه :

مرزه گیاهی خوش عطر و بو می باشد که هم به صورت خام و هم به صورت عرق مصرف می شود و تاثیر بی نظیری بر بهبود بیماری های مختلف دارد. عرق مرزه سرشار از مواد معدنی ویتامین ها می باشد و مصرف این عرق گیاهی برای افرادی که مبتلا به بیماری نقرس هستند ، بسیار مفید است و به رفع این مشکل به آنها بسیار کمک می کند.

عرق گیاهی کرفس :

عرق گیاه کرفس ، طعمی گس و بویی خاص دارد و از ساقه و برگ های گیاه کرفس گرفته می شود . برای این کار ساقه ها و برگ ها این گیاه را به همراه آب در دستگاه تقطیر قرار می دهند و طی فرایندی که بر روی آنها صورت می گیرد عصاره خاص و مفیدی از این گیاه بدست می آید.

یکی از خصوصیات این عرق گیاهی ، ادارآور بودن آن می باشد و این خاصیت باعث می شود که به مرور اسید اوریک از طریق ادرار از بدن دفع شود و همچنین مقدار اسید اوریک در بدن پایین بیاید . این عرق برای درمان بسیاری از بیماری ها همچون نقرس ( پایین بودن اسید اوریک در خون باعث کاهش درد و التهاب در مفاصل می گردد ) مفید می باشد . افرادی که از این عرق گیاهی برای درمان بیماری هایشان مصرف کردند ، نظرشان نسبت به این عرق مثبت بوده است.

آشنایی با خواص عرقیات گیاهی درمان نقرس
آشنایی با خواص عرقیات گیاهی درمان نقرس

عرق گیاهی بومادران :

گیاه بومادران ، گیاهی است که از گذشته تا امروز در همه جای دنیا مورد استفاده مردم قرار گرفته است و همچنین این گیاه را به عنوان گیاه چشم زخم نیز می شناسند. با پیشرفت علم و تولید عرقیات گیاهی ، تولید کنندگان توانستند به خاصیت ها این گیاه اضافه کنند و به سهولت در اختیار همگان قرار دهند . این گیاه در درمان بسیاری از بیماری ها استفاده می شود ، این عرق گیاهی خاصیت ضد التهابی و ضد اسپاسمی دارد  که این خواص در درمان بیماری نقرس بسیار موثر می باشد.

عرق گیاهی گزنه :

گزنه ، گیاهی است که به بیشتر در جنگل ها و به صورت خودرو در مناطق مرطوب رشد می کند. این گیاه سرشار از ویتامین های مختلف همچون C, k و B و مواد معدنی مفید برای بدن می باشد. حال با گرفتن عرق از این گیاه ، این ویتامینه ها کاسته نشده و تماما در این عرق گیاهی موجود می باشند. سم زدایی از بدن یکی از قابلیت های عرق گزنه است و همچنین به عنوان ادرار آور قوی شناخته می ‌شود.

گیاهانی که قابلیت ادار آور دارند ، بدین گونه می توانند مواد زاند و سمی را از طریق ادرار از بدن خارج کنند. این عرق گیاهی به دلیل داشتن فواید خاص می تواند به درمان بیماری نقرس بسیار کمک کند و زمانی که اسید اوریک در اثر مصرف این عرق گیاهی در خون کاهش یابد ، التهاب و درد مفاصل نیز کاهش می یابد.

عرق گیاهی خارشتر :

یکی دیگر از عرقیات گیاهی درمان نقرس ، گیاه خارشتر است که به دلیل مقاومت در برابر سرما و نیاز به آبیاری کم و ریشه های عمیقی که دارد ، بسیار معروف و شناخته شده است. ترکیبات دارویی در تمام قسمت های مختلف این گیاه ( ریشه، ساقه و شاخه ) وجود دارد.

عرق بوجود آمده از این گیاه نیز شامل مواد معدنی و ویتامین ها مفید برای بدن ، همانند خود گیاه می باشد و همچنین خاصیت ضد التهابی موجود در این گیاه ، موجب شده است که برای درمان بیماری نقرس و بیماری های دیکر بسیار مفید باشد و افرادی را که از این بیماری ها رنج می برند ، را درمان کند.

عرق گیاهی رازیانه :

رازیانه گیاهی است با طبیعت گرم است که تمام قسمت های این گیاه خاصیت درمانی دارند و طرفداران زیادی دارد که از خواص این گیاه استفاده می کنند.  حال با گرفتن عرق از این گیاه امکان استفاده و دسترسی آسان برای تمام افراد مهیا شده است .

افرادی که به بیماری نقرس مبتلا هستند ،می توانند با خوردن این عرق گیاهی بیماری خود را تا میزان زیادی درمان کنند و التهاب و درد مفاصل شان را کاهش دهند ، بعلاوه این عرق در درمان بسیاری از بیماری های دیگر نیز مفید می باشد .

عرق گیاهی شنبلیله :

یکی دیگر ار عرقیات گیاهی درمان نقرس شنبلیله است که گیاهی است خوش عطر و بو و علاوه بر خاصیت درمانی در آشپزی نیز بسیار بکار می رود. برای تولید عرق این گیاه باید برگ های آن را جمع آوری کرده و با استفاده از دستگاه های تقطیر ، عرق این گیاه را تهیه کنیم و در اختیار علاقه مندان به عرقیات گیاهی قرار دهیم . این عرق گیاهی دارای خواص بسیار زیادی برای سلامتی بدن می باشد . یکی از خواص این عرق گیاهی ، خاصیت ضد التهابی آن است که باعث کاهش درد و التهاب مفاصل در بیماران مبتلا به بیماری نقرس می شود و مصرف مداوم عرق گیاهی شنبلیله می تواند باعث بهبود بیماری نقرس شود.

عرق گیاهی زنجبیل :

زنجبیل نیز از جمله گیاهانی است که طبع گرم دارد و برای درمان بسیاری از انواع بیماری های استفاده می شود . ریشه گیاه زنجبیل خواص درمانی بسیاری را در خود جای داده است و امروزه با گرفتن عرق از این گیاه امکان استفاده از آن را برای همگان راحت نموده است . عرق این گیاه قابلیت ویژه ای در درمان بیماری نقرس و بیماری های مختلف دارد .

آشنایی با خواص عرقیات گیاهی درمان نقرس
آشنایی با خواص عرقیات گیاهی درمان نقرس

عرق گیاهی آویشن :

از دیگر عرقیات گیاهی درمان نقرس می توان به آویشن اشاره کرد. آویشن گیاهی است که پزشکان سنتی از زمان های قدیم تا به امروزه از آن در زمینه درمان بسیاری از بیماری ها استفاده می کردند و خواص درمانی این گیاه دارویی بر همگان ثابت شده است. این گیاه دارای عطر و طعم خاصی می باشد و به عنوان ادویه در مصارف آشپزی نیز بکار می رود و به دلیل طبع گرمی که دارد  خاصیت ضد باکتری و ضد انگلی  دارد. این عرق گیاهی همچنین ، قادر است درد و التهاب در مفاصل را که در اثر ابتلا به بیماری نقرس ایجاد می شود ، را کاهش دهد.

عرق گیاهی خارخاسک :

خارخاسک ، گیاهی معجزه‌ گر است و قادر است بیماری های بسیار زیادی را درمان کند. این گیاه سرشار از موادی همچون آلکالوئید‌ها ، فلانوئیدها و گلیکوزیدها می باشد ، این مواد باعث افزایش ادرار در بدن می شوند و ادرار زیاد باعث می گردد تا میزان اسید اوریک در بدن کاهش یابد و به همین مقدار درد و التهاب مفاصل کاهش می یابد ، حتی ممکن است از بین نیز برود.

عرق گیاهی سورنجان :

این گیاه با این که خواص درمانی بسیار زیادی را در خود جای داده ، اما بسیار سمی می باشد و ماده ای موثری همچون کلشیسین ، درون آن وجود دارد که برای افرادی که مبتلا به بیماری های قلبی هستند ، بسیار مفید می باشد . امروزه تحقیقات بسیار گسترده ای بر روی ماده شیمیایی كلشيسين موجود در این گیاه انجام گرفته است .

این تحقیقات نشان داده است که این عرق بهترین دارو برای درمان بیماری نقرس می باشد. عرق حاصله از گل ، پیاز و بذر این گیاه صورت می گیرد و طبع آن گرم می باشد و طی تحقیقات بدست آمده باید مصرف این عرق به اندازه صورت گیرد و اگر بیش از حد مصرف شود ، برای معده ضرر خواهد داشت .

عرق گیاهی کاکل ذرت :

از دیگر عرقیات گیاهی درمان نقرس می توان به عرق گیاهی کاکل ذرت اشاره کرد. ذرت تازه در زیر پوست سبز رنگش قسمتی مانند مو دارد  که سرشار از مواد معدنی و درمانی می باشد. یکی از این خواص ویژه این عرق گیاهی ، خاصیت ضد التهابی آن می باشد که برای بسیاری از افراد  شناخته شده است. امروزه با پیشرفت علم امکان تهیه و فراهم کردن عرق از کاکل ذرت بوجود آمده و پیروان طب سنتی نیز اعتقاد دارند که  این عرق می تواند برای کاهش درد و التهاب مفاصل در مبتلایان به بیماری نقرس بسیار موثر باشد .

عرق گیاهی گشنیز :

گشنیز گیاهی است که از زمان های دور تا امروزه به صورت گسترده مورد  استفاده قرار می گرفته است و حتی به صورت خام  نیز مصرف می شود . این گیاه سرشار از مواد معدنی و ویتامین های مقوی برای بدن می باشند و حال با گرفتن عرق از این گیاه هیچکدام از این مواد کاهش نیافته و به طور کامل درون عرق گشنیز نیز موجود می باشد.

عرق گشنیز نیز همانند عرق های دیگر بیماری های زیادی را می تواند درمان و حتی رفع کند . یکی از خواص ویژه این عرق گیاهی را می توان به قابلیت کاهش التهابات مفصلی به دلیل ابتلا به بیماری نقرس بیان کرد.

عرق گیاهی ترنجبین :

عرق گیاهی ترنجبین طبیعت گرمی دارد. عرق ترنجبین از گیاه خارشتر گرفته می شود و خاصیت فوق العاده دارویی به همراه دارد. ماده شیرینی برروی گیاه خارشتر قرار می گیرد و این مواد شیرین ، جمع آوری شده  و طبق عملیات تقطیر به عرق ترنجبین تبدیل می شوند ، این عرق در طب سنتی بسیار شناخته شده می باشد و خیلی از بیماری های مختلف را می تواند درمان کند و بهترین گزینه برای درمان بیماری نقرس می باشد .

آشنایی با خواص عرقیات گیاهی درمان نقرس
آشنایی با خواص عرقیات گیاهی درمان نقرس

عرق گیاهی زالزالک :

زالزالک که امروزه خیلی معروف شده نوعی میوه محسوب می گردد که از درخت کیالک گرفته می شود. این درخت جنگلی و خودرو می باشد و در جنگل ها می روید.علاوه بر طبیعت گرم عرق هایی که در این مقاله ذکر کردیم ، طبیعت این عرق گیاهی سرد می باشد و خواص بسیار زیادی دارد .از این عرق گیاهی برای درمان و بهبود بیماری های مختلفی همچون کنترل بیماری دیابت ، تقویت قلب ، مراقبت از پوست و درمان بیماری نقرس و … استفاده می شود . بهتر است از این عرق را به صورت نصف استکان در صبح و عصر مصرف کنید .

عرق گیاهی زنیان :

از عرقیات گیاهی درمان نقرس می توان به زنیان اشاره کرد. زنیان ، گیاهی علفی و بوته مانند می باشد و خواص دارویی بسیار زیادی دارد. عمر این گیاه کوتاه می باشد و تا حدود ۹۰ سانتی متر می تواند رشد کند. تمام خواصی که در این گیاه وجود دارد ، با تبدیل شدن به عرق نیز حفظ می شود و باعث کاهش هیچ یک از این خواص دارویی نمی شود.

عرق زنیان به دلیل خاصیت ضد درد و ضد التهابی مفاصل و ضد میکروبی که در خود جای داده است ، در طب سنتی بسیار استفاده می شود .این عرق گیاهی بی نظیر ، در درمان بیماری های همچون آرتروز و بیماری نقرس ، بیماری سیاتیک و بیماری های اینگونه ، بسیار مفید و موثر ثمر واقع شده است. این عرق را بهتر است در سه وعده غذایی (دو قاشق غذاخوری) به همراه آب بنوشید و مصرف کنید.

 عرق گیاهی اسطوخودوس :

اسطوخودوس گیاهی است که به خاطر عطر و بوی فوق العاده ای که دارد ، مورد توجه همگان قرار گرفته است. از تمام اجزای این گیاه در مصارف مختلف و دارویی بکار گرفته می شود. برای تولید عطر و گرفتن اسانس های خوراکی از گل های این گیاه استفاده می شود.

این گیاه طعم تلخی دارد اما با گرفتن عرق از این گیاه دیگر طعم تلخی حس نمی شود و حتی به صورت شربت نیز می توانید آن را مصرف کنید . یکی از خواص مورد نظر و مهم در این گیاه ، خاصیت ضد التهابی و ضد درد آن می باشد ، که در درمان بیماری همچون بیماری نقرس بسیار مفید واقع شده است و حتی قادر به بالا بردن میزان گردش خون در بدن نیز می شود.

عرق گیاهی پونه :

پونه یکی دیگر از عرقیات گیاهی درمان نقرس است. پونه در گونه های مختلفی همچون ( پونه وحشی و پونه کوهی ) و سایر گونه های دیگر وجود دارد و گیاهی است خودرو و سرشار از خواص درمانی برای درمان بسیار از بیماری های مختلف می باشد . رایحه و عطر و طعم بی نظیری آن را از گیاه نعنا متمایز ساخته است .

طعم این گیاه به تندی و کمی تلخی می زند و تمام قسمت های این گیاه از نظر درمانی قابل استفاده می باشد و حال با گرفتن عرق از این گیاه ، این امکان فراهم گردیده تا همگان بتوانند به راحتی این گیاه را در اختیار داشته باشند و مصرف کنند.

عرق این گیاه نیز همانند عرق های دیگر به درمان التهاب و کاهش درد مفاصل در بیماری نقرس کمک می کند و برای بهبود این بیماری مفید می باشد. برای گرفتن نتیجه بهتر برای درمان ، بهتر است یک دوم استکان عرق پونه را قبل از وعده های غذایی  مصرف کنید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا