Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
عمومی

مزایای مصرف عرقیات گیاهی درمان ناباروری خانم ها چیست؟

عرقیات گیاهی درمان ناباروری خانم ها بسیار مفید هستند و در صورت مصرف صحیح می توانند خیلی راحت و بدون عوارض جانبی مشکل ناباروری را به روش مختلف در خانم ها برطرف کنند. ناباروری زنان عدم توانایی در بارداری و داشتن یک بارداری موفق است. این وضعیت پس از ۱۲ ماه تلاش برای باردار شدن (از طریق رابطه جنسی بدون محافظت شده) تشخیص داده می شود.

گزینه های درمانی زیادی برای ناباروری وجود دارد از جمله داروها برای اصلاح مشکلات هورمونی ، جراحی  برای مشکلات جسمی و لقاح آزمایشگاهی (IVF). قبل از انجام این روش ها می توانید از عرقیات گیاهی درمان ناباروری خانم ها استفاده کنید که هزینه و عوارض کمتری دارند. در ادامه مقاله در نشریه جهان شیمی فیزیک شما را با عرقیات گیاهی درمان ناباروری خانم ها آشنا می کنیم لطفا ما را همراهی کنید.

چه عواملی باعث ناباروری زنان می شود؟

دلایل زیادی برای ناباروری وجود دارد. با این وجود مشخص کردن علت دقیق آن دشوار است و برخی از زوجین دچار ناباروری “غیرقابل توضیح” یا “چند عاملی” هستند. برخی از دلایل احتمالی ناباروری زنان می تواند شامل موارد زیر باشد:

مشکلات مربوط به رحم:

این مشکلات شامل پولیپ ، فیبروم ، سپتوم یا چسبندگی داخل حفره رحم است. پولیپ ها و فیبروم ها می توانند در هر زمان به خودی خود تشکیل شوند ، در حالی که سایر ناهنجاری ها (مانند سپتوم) از بدو تولد وجود دارد. چسبندگی می تواند بعد از جراحی مانند اتساع و کورتاژ ایجاد شود.

مشکلات لوله های رحمی:

شایع ترین علت ناباروری حاصل از مشکلات لوله های رحمی بیماری التهابی لگن است که معمولاً ناشی از کلامیدیا و سوزاک است.

مشکلات تخمک گذاری:

دلایل زیادی وجود دارد که باعث می شود  یک زن به طور منظم تخمک گذاری نکند (تخمک آزاد نکند). عدم تعادل هورمونی ، اختلال در خوردن غذا در گذشته ، سوء مصرف مواد ، مشکلات تیروئید ، استرس شدید و تومورهای هیپوفیز از جمله مواردی هستند که می توانند بر تخمک گذاری تأثیر بگذارند.

مشکلات مربوط به تعداد و کیفیت تخمک:

زنان با تعداد مشخصی تخمک به دنیا می آیند و این منبع می تواند زودتر از یائسگی تمام شود. بعلاوه ، بعضی از تخمک ها تعداد نامناسبی کروموزوم دارند و نمی توانند بارور شوند یا به جنین سالم تبدیل شوند. برخی از این مشکلات کروموزومی ممکن است روی همه تخمک ها تأثیر بگذارد. برخی دیگر از مشکلات تصادفی هستند اما با افزایش سن زن شایع تر می شوند.

مزایای مصرف عرقیات گیاهی درمان ناباروری خانم ها چیست؟
مزایای مصرف عرقیات گیاهی درمان ناباروری خانم ها چیست؟

انواع عرقیات گیاهی درمان ناباروری خانم ها

 

عرق گیاهی شیرین بیان

عرق گیاهی شیرین بیان کاربرد گسترده ای در طب سنتی دارد و  برای تقویت سیستم ایمنی ، محافظت از کبد و کاهش مشکلات گوارشی،  کاهش التهاب و مشکلات مربوط به دوره‌ یائسگی استفاده می شود. عرق شیرین بیان به تنظیم قاعدگی و رفع مشکل تخمدان پلی کیستیک کمک می کند.

شیرین ‌بیان باعث تعدیل تستوسترون بالا و استروژن در سندرم تخمدان پلی کیستیک شده و با کمک به تخمک گذاری احتمال باروری را افزایش می دهد.

عرق برگ‌ تمشک قرمز

عرق برگ‌ تمشک قرمز یک داروی گیاهی بسیار موثر برای درمان طبیعی ناباروری است. این عرق گیاهی حاوی کلسیم بالایی است و به تنظیم هورمون ‌ها کمک می ‌کند. برگ‌ های تمشک قرمز با رفع اختلالات تخمک ‌گذاری و چسبندگی لوله‌ های رحم یکی از عرقیات گیاهی درمان ناباروری خانم ها است. این عرق گیاهی از سقط‌ جنین جلوگیری کرده و با تقویت ماهیچه ‌های رحم و لگن به کاهش دردهای زایمان کمک می کند.
 

عرق گیاهی پنج انگشت

عرق گیاهی پنج انگشت یا ویتاگنوس یک داروی گیاهی بسیار مفید برای رفع اختلالات قاعدگی، کاهش دردهای عادت ماهیانه و رفع عوارض یائسگی است. ویتاگنوس نارسایی تخمدان‌ ها را رفع کرده و با کمک به تخمک‌ گذاری باروری را تسریع می کند.

 عرق گیاهی شبدر چمنی

عرق شبدر چمنی یک داروی گیاهی مفید است که حاوی ویتامین، کلسیم و منیزیم زیادی است. این مینرال ها برای سلامت عمومی و باروری مفید هستند. شبدر چمنی باعث آرامش اعصاب شده و با تنظیم هورمون‌ ها می تواند باعث افزایش قدرت باروری شود.
 

عرق گیاهی دانگ کوای

عرق گیاهی دانگ کوای یکی دیگر از داروهای گیاهی است که به درمان مشکلات ناباروری کمک می کند. این گیاه دارویی مشکلات قاعدگی، کم خونی جزئی و کسالت های بی دلیل را برطرف می کند و باعث تنظیم سطح استروژن شده و شانس باروری را در خانم ها افزایش می دهد.

این گیاه دارویی تقویت ‌کننده سیستم ایمنی بدن و گردش خون ، تقویت ‌کننده‌ رحم و یک ترکیب مفید برای درمان آندومتریوز است که باید در نیمه‌ اول دوره عادت ماهیانه مصرف شود.

مزایای مصرف عرقیات گیاهی درمان ناباروری خانم ها چیست؟
مزایای مصرف عرقیات گیاهی درمان ناباروری خانم ها چیست؟

عرق گیاهی یام وحشی

یام وحشی یا سیب ‌زمینی هندی یک گیاه دارویی بسیار مفید برای افزایش سطح پروژسترون است. این هورمون  شانس حاملگی را در خانم ها افزایش می دهد. بهترین زمان مصرف این گیاه دارویی بعد از تخمک‌ گذاری است زیرا ممکن است مانع تخمک گذاری شود.
 

عرق گیاهی گزنه

عرق گیاهی گزنه یکی از عرقیات گیاهی درمان ناباروری خانم ها است.  این عرق گیاهی با افزایش تخمک گذاری احتمال بارداری را افزایش داده و می توان به عنوان یک داروی کمک باروری از دم کرده این گیاه نیز استفاده کرد.

عرق گیاهی کوه وش سیاه

کوه وش سیاه یکی از داروهای گیاهی مفید برای خانم ها است. این عرق گیاهی را می توان برای درمان گرگرفتگی دوران یائسگی مورد استفاده قرار داد. این گیاه دارویی برای تسکین درد زایمان و خشکی واژن ، گرفتگی عضلات لگن و کرامپ‌ های احتمالی ناحیه مفید است و می تواند رحم را برای بارداری آماده ‌کند. بهترین زمان مصرف این گیاه دارویی نیمه‌ اول دوره عادت ماهیانه است.

چای سبز

چای سبز یک گیاه دارویی مفید برای بهبود سلامت عمومی و کاهش وزن است . چای سبز می تواند به افزایش تخمک ‌گذاری و تقویت تخمدان ها نیز کمک کند. ترکیبات موجود در چای سبز با خواص آنتی اکسیدانی از تخمک محافظت کرده و از ناهنجاری های مختلف جلوگیری می کنند.

پای شیر

پای شیر گیاه داروی دیگری است که به تنظیم عادت ماهیانه کمک می کند. تنظیم هورمون های زنانه با تنظیم دوره های قاعدگی باعث افزایش تخمک گذاری و در نتیجه توانایی باروری می شود.

عرق تخم کتان

عرق تخم کتان با تنظیم  هورمون استروژن می تواند به باروری خانم ها کمک کند. این گیاه دارویی با تاثیر بر هورمون های زنانه نقش بسیار مهمی در باروری خانم ها دارد.

مزایای مصرف عرقیات گیاهی درمان ناباروری خانم ها چیست؟
مزایای مصرف عرقیات گیاهی درمان ناباروری خانم ها چیست؟

عرق گیاهی مریم گلی

مریم گلی یکی از گیاهانی است که برای تقویت تخمدان برای بانوان سرد مزاج تجویز می شود. این گیاه با تقویت تخمدان و قوای جنسی باروری خانم ها تحت تاثیر قرار می دهد.

سیاه دانه

سیاه دانه یک گیاه دارویی جادویی است که از سقط جنین ناشی از انقباضات رحمی جلوگیری می کند. این ترکیب را می توان برای درمان اندومتریوز، رفع کیست تخمدان و فیبروئید رحم در خانم‌ هایی که مشکل ناباروری دارند، استفاده کرد.

گیاه پونه سفید

گیاه پونه سفید برای کمک به باروری  خانم‌ ها بسیار مفید است و می توان برای درمان اختلالات ناباروری از آن استفاده کرد.

ناباروری زنان چگونه درمان می شود؟

هنگامی که ناباروری زنان تشخیص و علت آن را مشخص شد گزینه های مختلفی برای درمان وجود دارد. علت ناباروری نوع درمان را مشخص می کند. به عنوان مثال ، مشکلات ساختاری ممکن است از طریق جراحی درمان شود ، در حالی که داروهای هورمونی را می توان برای سایر موارد (مسائل تخمک گذاری ، مشکلات تیروئید) استفاده کرد.

بسیاری از بیماران به لقاح مصنوعی (تزریق اسپرم شسته شده به رحم پس از تخمک گذاری) یا لقاح آزمایشگاهی (باروری تخمک با اسپرم در آزمایشگاه برای تولید جنین و سپس انتقال جنین به رحم) نیاز خواهند داشت. فرزند خواندگی و رحم اجاره ای ممکن است گزینه های دیگری برای زنان نابارور باشند که مایل به تشکیل خانواده هستند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا